Výroba spacích vozů Škoda pro Finsko se blíží, proběhl první test

Maketa interiéru lůžkového vozu pro VR. Foto: Mark Pesonen / VRMaketa interiéru lůžkového vozu pro VR. Foto: Mark Pesonen / VR

Interiér má připomínat hotelový pokoj.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Skoda, ze toto asi jeste dlouho nebude jezdit v cz nekam do zapadni Evropy. Na vagony ze 70 let nikoho moc nenalakaji.

vagonář

Pěkné.

libcha

Jaký je vlastně účel nových spacích vozů? Rozšířit flotilu těch existujících, pro zavedení dalších spojů nebo zvýšení kapacity? Nebo nahradit ty stávající? To by mi nedávalo moc smysl, vypadají nově a v kondici.

Kubrt

Podle tiskové zprávy VR je cílem nákupu zvýšit kapacitu stávajících nočních vlaků. Mají opci na dalších 30 vozů.

MTS

VR stále ještě provozují i modré spací vozy řady CEmt ze 70./80. let. Předpokládám, že je v plánu mj. také tyto vozy nahradit.

-mm

Ty nejstarší, kterých je pořád hodně jsou už hodně zastaralé. Bez klimatizace, odhlučnění, uzavřeného WC. Všechno více méně v původním stavu 30 let staré.

-mm

A na vlacích do Kolari pořád tvoří tak půlku soupravy, možná i víc.

vlachjan

Je maketa na obrázku z běžného kupé v horním patře, nebo se jedná o kupé umístěné nad nápravou, a tedy s vyšší světlou výškou? Pocitově působí prostorněj, než běžné vozy od Siemensu.

Jakub P

Oni mají Finové AFAIK o poznání větší průjezdný profil než většina Evropy. Proto výrazně častěji používají dvoupatráky.

SYN

Teď jde o to jestli je rozumné mít vozy které nesmějí do zahraničí (nebo omezeně)… možná část, ale určitě bych nechtěl mít takové všechny v nějaké zemi.

Dispečer

..tak asi vědí ,co dělají ..

Dispečer

..tak asi vědí, co dělají…

Tomáš Záruba

Tak to vypadá hodně dobře. Bylo by to reálné i na normálním rozchodu…?

Os5600

S našim průjezdným profilem ne. UIC-GC je sice fajn průjezdný profil, ale nedovoluje při délce vozu 26,4 metrů mít skříň širokou 3,2 metru jako to mají tyto vozy.

Jiří Kocurek

Tuto šířku ale umožňuje pří délce vozu 810.

Pája

Zvláštní pozornost věnovanou odhlučnění chápu. Spodní patro musí být nízko nad TK. Na pohled moc hezká maketa. Úplně jsem dostal chuť se někam přes noc svézt.

Karl vB.

1. Označení čísla oddílu vystouplou zelenou cedulkou s ostrými hranami a nad tím vystouplou černou lampičku (obr. 5/8) považuji z hlediska bezpečnosti cestujících i zbytečných nákladů za designérský úlet. Doposud na stejnou informační funkci stačila samolepka.
2. Bylo by zajímavé vidět schéma dispozičního řešení vozu, jak jsou v něm poskládané různé typy oddílů.

Flinta19

Chtějí dosáhnout dojmu jako v hotelu, proto ten „designérský úlet“. Který solidní hotel má čísla pokojů na laciných samolepkách nalepených na dveřích?

Karl vB.

Až se o ten roh zachytíte batohem, případně si o to rozervete bundu, bude vám pseudopocit solidního hotelu tak akorát na dvě věci.

Jiří Kocurek

Přijde mi, že jsou ve výši očí, tam se bunda běžně nenosí.

Air Traveller

A ted si predstavte, ze kdyz půjdete po nastupisti, tak muzete spadnout pod vlak.

Swariner

Byl bych v klidu, je to jen grafika, velmi pravděpodobně je prostor pro změny. Ta cedulka takto jak je komplikace i pro čištění, je náchylnější k ulomení atd. Ale jsem si jist, že designér si s tím poradí tak, aby to vypadalo honosně a přitom to bylo i praktické.

Kubrt

Netušíte někdo, jestli tyto skříně, samozřejmě na normálněrozchodném podvozku, vyhovují švédskému průjezdnému profilu?

Tomáš

A není to jedno, když tam stejně mají jiný rozchod?

Kubrt

Jde mi o to, jestli tento produkt, konstrukce, je uplatnitelný i na jiném trhu, než finském.
Ostatně vozit noční vlaky přes švédsko-finskou hranici nedává geograficky smysl.

Scifou

Takový profil maj pokud vím země bývalého carského Ruska a snad Mongolsko. Pro Švédsko jsou příliš vysoké. Wiki říká: Sweden uses shapes similar to the Central European loading gauge, but trains are allowed to be much wider. There are three main classes in use (width × height): Class SE-A is 3.40 by 4.65 m (11 ft 2 in by 15 ft 3 in). Similar to OPS-NL (Netherlands), Victorian (Australia) and Chinese loading gauges. Class SE-B is 3.40 by 4.30 m (11 ft 2 in by 14 ft 1 in). Similar to Norwegian loading gauge. Class SE-C is 3.60 by 4.83… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Ano, je uplatnitelný. V zemích bývalého SSSR.

qěcy

A norskému. Plus samozřejmě Pobaltí, je-li to tam smysluplné. No a nakonec proč to neprodat taky do jiných bývalých sovětských republik. Některé si na luxus potrpí.

Kubrt

Samozřejmě, jen to Švédsko mi přišlo jako aktuálně nejpravděpodobnější trh. V Pobaltí se osobní doprava aktuálně víceméně smrskla na příměsto a dálkovka se možná rozvine až s Rail Baltica. Jestli se někdy normalizují vztahy s Ruskem, ví Bůh. „Asijské republiky SSSR“ můžou být potenciálním trhem; nakonec tahle skříň by se dala zužitkovat i jako plackarta, nejen „luxusní“ vůz.