Skoda, ze toto asi jeste dlouho nebude jezdit v cz nekam do zapadni Evropy. Na vagony ze 70 let nikoho moc nenalakaji.
vagonář
7 měsíců
Pěkné.
libcha
7 měsíců
Jaký je vlastně účel nových spacích vozů? Rozšířit flotilu těch existujících, pro zavedení dalších spojů nebo zvýšení kapacity? Nebo nahradit ty stávající? To by mi nedávalo moc smysl, vypadají nově a v kondici.
Ty nejstarší, kterých je pořád hodně jsou už hodně zastaralé. Bez klimatizace, odhlučnění, uzavřeného WC. Všechno více méně v původním stavu 30 let staré.
A na vlacích do Kolari pořád tvoří tak půlku soupravy, možná i víc.
vlachjan
7 měsíců
Je maketa na obrázku z běžného kupé v horním patře, nebo se jedná o kupé umístěné nad nápravou, a tedy s vyšší světlou výškou? Pocitově působí prostorněj, než běžné vozy od Siemensu.
Teď jde o to jestli je rozumné mít vozy které nesmějí do zahraničí (nebo omezeně)… možná část, ale určitě bych nechtěl mít takové všechny v nějaké zemi.
S našim průjezdným profilem ne. UIC-GC je sice fajn průjezdný profil, ale nedovoluje při délce vozu 26,4 metrů mít skříň širokou 3,2 metru jako to mají tyto vozy.
Zvláštní pozornost věnovanou odhlučnění chápu. Spodní patro musí být nízko nad TK. Na pohled moc hezká maketa. Úplně jsem dostal chuť se někam přes noc svézt.
Karl vB.
7 měsíců
1. Označení čísla oddílu vystouplou zelenou cedulkou s ostrými hranami a nad tím vystouplou černou lampičku (obr. 5/8) považuji z hlediska bezpečnosti cestujících i zbytečných nákladů za designérský úlet. Doposud na stejnou informační funkci stačila samolepka.
2. Bylo by zajímavé vidět schéma dispozičního řešení vozu, jak jsou v něm poskládané různé typy oddílů.
Byl bych v klidu, je to jen grafika, velmi pravděpodobně je prostor pro změny. Ta cedulka takto jak je komplikace i pro čištění, je náchylnější k ulomení atd. Ale jsem si jist, že designér si s tím poradí tak, aby to vypadalo honosně a přitom to bylo i praktické.
Kubrt
7 měsíců
Netušíte někdo, jestli tyto skříně, samozřejmě na normálněrozchodném podvozku, vyhovují švédskému průjezdnému profilu?
Jde mi o to, jestli tento produkt, konstrukce, je uplatnitelný i na jiném trhu, než finském.
Ostatně vozit noční vlaky přes švédsko-finskou hranici nedává geograficky smysl.
Takový profil maj pokud vím země bývalého carského Ruska a snad Mongolsko. Pro Švédsko jsou příliš vysoké. Wiki říká: Sweden uses shapes similar to the Central European loading gauge, but trains are allowed to be much wider. There are three main classes in use (width × height): Class SE-A is 3.40 by 4.65 m (11 ft 2 in by 15 ft 3 in). Similar to OPS-NL (Netherlands), Victorian (Australia) and Chinese loading gauges. Class SE-B is 3.40 by 4.30 m (11 ft 2 in by 14 ft 1 in). Similar to Norwegian loading gauge. Class SE-C is 3.60 by 4.83… Číst vice »
A norskému. Plus samozřejmě Pobaltí, je-li to tam smysluplné. No a nakonec proč to neprodat taky do jiných bývalých sovětských republik. Některé si na luxus potrpí.
Samozřejmě, jen to Švédsko mi přišlo jako aktuálně nejpravděpodobnější trh. V Pobaltí se osobní doprava aktuálně víceméně smrskla na příměsto a dálkovka se možná rozvine až s Rail Baltica. Jestli se někdy normalizují vztahy s Ruskem, ví Bůh. „Asijské republiky SSSR“ můžou být potenciálním trhem; nakonec tahle skříň by se dala zužitkovat i jako plackarta, nejen „luxusní“ vůz.
Skoda, ze toto asi jeste dlouho nebude jezdit v cz nekam do zapadni Evropy. Na vagony ze 70 let nikoho moc nenalakaji.
Pěkné.
Jaký je vlastně účel nových spacích vozů? Rozšířit flotilu těch existujících, pro zavedení dalších spojů nebo zvýšení kapacity? Nebo nahradit ty stávající? To by mi nedávalo moc smysl, vypadají nově a v kondici.
Podle tiskové zprávy VR je cílem nákupu zvýšit kapacitu stávajících nočních vlaků. Mají opci na dalších 30 vozů.
VR stále ještě provozují i modré spací vozy řady CEmt ze 70./80. let. Předpokládám, že je v plánu mj. také tyto vozy nahradit.
Ty nejstarší, kterých je pořád hodně jsou už hodně zastaralé. Bez klimatizace, odhlučnění, uzavřeného WC. Všechno více méně v původním stavu 30 let staré.
A na vlacích do Kolari pořád tvoří tak půlku soupravy, možná i víc.
Je maketa na obrázku z běžného kupé v horním patře, nebo se jedná o kupé umístěné nad nápravou, a tedy s vyšší světlou výškou? Pocitově působí prostorněj, než běžné vozy od Siemensu.
Oni mají Finové AFAIK o poznání větší průjezdný profil než většina Evropy. Proto výrazně častěji používají dvoupatráky.
Teď jde o to jestli je rozumné mít vozy které nesmějí do zahraničí (nebo omezeně)… možná část, ale určitě bych nechtěl mít takové všechny v nějaké zemi.
..tak asi vědí ,co dělají ..
..tak asi vědí, co dělají…
Tak to vypadá hodně dobře. Bylo by to reálné i na normálním rozchodu…?
S našim průjezdným profilem ne. UIC-GC je sice fajn průjezdný profil, ale nedovoluje při délce vozu 26,4 metrů mít skříň širokou 3,2 metru jako to mají tyto vozy.
Tuto šířku ale umožňuje pří délce vozu 810.
Zvláštní pozornost věnovanou odhlučnění chápu. Spodní patro musí být nízko nad TK. Na pohled moc hezká maketa. Úplně jsem dostal chuť se někam přes noc svézt.
1. Označení čísla oddílu vystouplou zelenou cedulkou s ostrými hranami a nad tím vystouplou černou lampičku (obr. 5/8) považuji z hlediska bezpečnosti cestujících i zbytečných nákladů za designérský úlet. Doposud na stejnou informační funkci stačila samolepka.
2. Bylo by zajímavé vidět schéma dispozičního řešení vozu, jak jsou v něm poskládané různé typy oddílů.
Chtějí dosáhnout dojmu jako v hotelu, proto ten „designérský úlet“. Který solidní hotel má čísla pokojů na laciných samolepkách nalepených na dveřích?
Až se o ten roh zachytíte batohem, případně si o to rozervete bundu, bude vám pseudopocit solidního hotelu tak akorát na dvě věci.
Přijde mi, že jsou ve výši očí, tam se bunda běžně nenosí.
A ted si predstavte, ze kdyz půjdete po nastupisti, tak muzete spadnout pod vlak.
Doufám, že ste to nebyl vy…
https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/video-jen-pro-silne-nervy-mladik-v-ostrave-shodil-seniorku-do-kolejiste-20240430.html
Byl bych v klidu, je to jen grafika, velmi pravděpodobně je prostor pro změny. Ta cedulka takto jak je komplikace i pro čištění, je náchylnější k ulomení atd. Ale jsem si jist, že designér si s tím poradí tak, aby to vypadalo honosně a přitom to bylo i praktické.
Netušíte někdo, jestli tyto skříně, samozřejmě na normálněrozchodném podvozku, vyhovují švédskému průjezdnému profilu?
A není to jedno, když tam stejně mají jiný rozchod?
Jde mi o to, jestli tento produkt, konstrukce, je uplatnitelný i na jiném trhu, než finském.
Ostatně vozit noční vlaky přes švédsko-finskou hranici nedává geograficky smysl.
Takový profil maj pokud vím země bývalého carského Ruska a snad Mongolsko. Pro Švédsko jsou příliš vysoké. Wiki říká: Sweden uses shapes similar to the Central European loading gauge, but trains are allowed to be much wider. There are three main classes in use (width × height): Class SE-A is 3.40 by 4.65 m (11 ft 2 in by 15 ft 3 in). Similar to OPS-NL (Netherlands), Victorian (Australia) and Chinese loading gauges. Class SE-B is 3.40 by 4.30 m (11 ft 2 in by 14 ft 1 in). Similar to Norwegian loading gauge. Class SE-C is 3.60 by 4.83… Číst vice »
Ano, je uplatnitelný. V zemích bývalého SSSR.
A norskému. Plus samozřejmě Pobaltí, je-li to tam smysluplné. No a nakonec proč to neprodat taky do jiných bývalých sovětských republik. Některé si na luxus potrpí.
Samozřejmě, jen to Švédsko mi přišlo jako aktuálně nejpravděpodobnější trh. V Pobaltí se osobní doprava aktuálně víceméně smrskla na příměsto a dálkovka se možná rozvine až s Rail Baltica. Jestli se někdy normalizují vztahy s Ruskem, ví Bůh. „Asijské republiky SSSR“ můžou být potenciálním trhem; nakonec tahle skříň by se dala zužitkovat i jako plackarta, nejen „luxusní“ vůz.