Výroba nových vlaků pro jižní Moravu začala, kraj má již jistou půjčku od EIB
První jednotka by měla být hotová do poloviny příštího roku, cestující sveze v roce 2022.
První jednotka by měla být hotová do poloviny příštího roku, cestující sveze v roce 2022.
Je hezký, že si koupily elektrický jednotky. Nicméně to vypadá, že by kraje měly primárně sehnat malý motoráčky, protože ty jinak nový už snad nikdy neuvidíme
To se IDS JMK rozšíří az do vlkova nebo se bude jezdit mimo ids jmk nebo se bude končit v rikonine
Měly by jezdit do Křižanova nehledě na to, kde bude končit IDS JMK. Ale bylo by fajn, kdyby se na železnici rozšířil právě až do Křižanova. 🙂
Jo to by bylo
A jsou nějaké novinky o těch duálních jednotkách co poptávali
A pročpak to vyjede až v roce 2022, když bude první hotová už v půlce roku 2021. To tak dlouho trvají zkoušky u už schválené řady?
Právě že je to nová řada, v tomhle případě i první čistě střídavé jednotky.
Okej okej střídavinu chápu, ale v čem se to liší od běžných Panterů, co Škoda seká jak Baťa cvičky?
Popravdě mě to celkem zarazilo, myslel jsem si, že to jsou prakticky stejné jednotky.
Minimálně jsou upravené podvozky + určité i něco dalšího přece jenom to má dostat řadu 650.2 a 640.2 v případě těch pro ČD
Například mají jiné podvozky, to je myslím celkem značná změna.
Nejsou to čistě střídavé jednotky.Jsou jako ostatní.
A to víte odkud? Smlouva byla podepsána na střídavé jednotky. Zdá se mi zvláštní, že by výrobce na své náklady vozy vyráběl jako dvojsystémové.
No zas když už jich udělal tolik dvojsystémových, tak je to snad i levnější, nebo ne? Žádný testování, žádný schvalování, jen tam flákneš to, co máš na skladě podle již daných plánů.
Tak budou jen na střídavý proud.Ale to se dosáhne tím,že tam nebude stejnosměrný vypínač,stejnosměrná bleskojistka a přepojovač systému.Jinak tam bude vše stejné.
Z řadového označení – čistě střídavá jednotka by měla označení začínající číslicí 5.
Znovu se zeptám, a odkud berete informaci o o číselném označení řady?
Vypadá to, že ano. Jednak označení řady, začínající „6“ a pak to, že by šlo o atypovou výzbroj, i když oproti typové 25kV AC/ 3 kV DC s minimálními rozdíly. Určitě by ale byly nutné další schvalovačky a pokud by to JmK chtěl třeba půjčit jinam, třeba jako reciproční řešení… Navíc vím o tom, že budované servisní zařizení v Maloměřicích bude mít i možnost napájení jednotek systémem 3 kV DC pro testy souprav v majetku ČD.
Nevíte kdy se začnou vyrábět RegioPantery pro kraj Vysočina?
Řekl bych že už můžou být i ve výrobě. Vzhledem k tomu že pro Jihomoravský kraj mají být až po dodávce 650 pro ČD.
No 650 pro ČD se bude vyrábět v Plzni,Ostravě zároveň s Pantery pro jižní Moravu(ty se budou kompletovat v Trnavě,stejně jako slovenské Pantery).
Jak se řekne, že něco budou kompletovat na Slovensku, tak mě polejvá studenej pot. Kéž bych bratrům křivdil, ale spíš ne. 😀
v SK je třeba výrobní závod VW a dokonce tam chtějí přesunout výrobu Superbů..
takže ne vše co je z SK je automaticky shit
Právě o tom výrobním závodě VW (a nejen o něm) mluvím. Poté, co byla přesunuta výroba na Slovensko kvalita tam vyráběných typů VW šla neskutečně dolů…klidně se mrkněte na nějaké ty německé testy spolehlivosti a jeďte to podle roků výroby.
u prisnejsich kontrol svk uradov, ktore pokutuju likvidacne kazdy preslap pochybujem….
Na to existuje snadný lék – operativní leasing Mercedes-Benz.
Pro obdivovatele Superbu byl začal s třídou CLA a skončil u E.
Zrovna Mercedes si libuje technologiemi Renaultu, ikdyž u těchto modelů snad naštěstí ne. A CLA co se týče rozměrů apod. bych se Superbem nesrovnával.
Superby se stěhují na Slovensko, aby:
1) Mohli se dělat na lince s Passaty
2) Uvolnili kapacity v ČR, protože Boleslav se přeorientovává na elektromobily (Není to tak, že to nejlepší nám VW bere. Naopak v Česku se budou vyrábět nejnovější hi-tech auta oproti SK.)
viacero veci ti uz zo ZOS Trnava jazdi v CZ niekolko rokov, kde je problem?ad info nie sme v obdobi 2 svetovej myslenim, ale v roku 2020 – . (kiez by ti takto smrdeli aj EU fondy z Bruselu a nie male peniaze od SVK dopravcov, ktore smeruju do Ceska hmmm – chce to zamysliet sa nad sebou)
pekny den a mier s tebou…
Bohužel nejde ani tak o Slovensko jako takové, ale o ŽOS.
Myslíte že Turek v Siemensu ve Vídni dělá lépe než Fero v Trnavě? A co takhle Porsche z Bratislavy? Víte kolik výrobků se jenom označuje nálepkou Made in …? Čecháčkovství … jako by zpras to znova mohla být špička kvality?
Sem zvědav, který dopravce s tím bude jezdit, můj typ je RJ
Vcelku jedno. Hlavně že se zbavíme vraků 560, případně plech s Bymee a podobnýma „luxusníma“ kouskama.
To je naprostá jistota. Jančura si to dokáže ošetřit.
S nimi bude jezdit jediný správný dopravce! ČD! 😀
Bla bla bla
*jedině „národní dopravce“ xd
Zájem má i Arriva
Tak Jancura jakožto brněnský podnikatel, to zní logicky. Ale vážně, ČD to nebudou, tak raději český podnikatel, než němec od Arrivy.
A mohl by to být teoreticky někdo uplně jiný? Jako napříkald, že by si OBB vytvořili dceřinou firmu pro jižní Moravu 😀 Nebo je to omezené na koncesi v českých luzích a hájích?
*tip
pravda, velká hrubka
proč ty mínusy? 😀
pár let s tím mají jezdit ČD, ale kdo pak, to se teprve uvidí
Bude to určitě jezdit i do Břeclavi, když od příštího GVD jsou os vlaky směrovány do Hustopeč? Budou to zase měnit?
A nejen to – od loňského přečíslování tratí už nesouhlasí ani čísla tratí v textu „Podle smlouvy budou vlaky jezdit na linkách S2 Křenovice horní nádraží – Brno hl. n. – Březová nad Svitavou (tratě 300 + 260) a S3 – Vlkov u Tišnova – Brno hl. n. – Břeclav (trať 250)“.
Měnit se to nebude, jsou určeny na S3, tedy do Židlochovic/Hustopeč.
A bude jezdit v roce 2022 nějaký přímý vlak alespoň z Tišnova do Břeclavi? Když udělali nádraží Židlochovice, tak jste taky dělali bubáky, že odteď budou vlaky jezdit jen Židlochovice a Vranovice a žádná Břeclav …a skutek utek…tak se ptám.
V roce 2022 bude přes Vysočinu a tedy přes Tišnov jezdit všecko, co by jinak jelo kolem Svitavy. Dost možná tak budete mít přímý rychlík (EC) do Břeclavi. A v nějhorším případě na něj v Brně přestoupíte.
Já su z Řečkovic/Krpola. Ptám se kvůli výletům s kolem na jih. Jednou jsem jel vlakem z Řečkovic a průvodčí mě vyhodila i s kolem z Honeckeru na hlavasu, aby mi o 10 minut později dovolila do toho stejného vlaku s tím kolem nastoupit a jet do Břeclavi. A to jen kvůli tomu, že to administrativně byly dva vlaky. Jeden na hlavas a druhej z hlavasu dál. Byl to tak děsný zážitek, že to nechci opakovat 😀 Přestupy z Honeckeru jsou děs.
No ta byla ale blbá. Normálně mne nechávali ve vlaku sedět s tím, že za chvíli to jede dál.