Vyřazené tramvaje z Ostravy skončily na nádraží u Jizery. Majitelé sní o přestavbě na plyn a provozu pod sjezdovky
Odstavené tramvaje T3 z Ostravy v Rokytnici nad Jizerou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Plány narazily u Libereckého kraje, na trať z Martinic do Rokytnice nechce tramvaje pustit kvůli legislativě.
Takto upravená T3 by se výborně hodila třeba ve Dvoře Králové. Nádraží je 2 km od města (ostrou chůzí dvacet minut), přitom ale až skoro do městského centra vede (téměř) nepoužívaná teplárenská vlečka. Tam by taková „T3.LPG“ udělala parády mnohem víc.
Když se nechce tak to nejde. Také když to vymyslel někdo jiný. Tramvaj je drážní vozidlo. Dodačné úpravy vozidel není neřešitelný problém. Tramvaje jsou oproti třeba 810 ideální regionální vozidlo. Náhon na více kol, natáčené nápravy… Jak se píše, v jiných státech EU žádný problém. Některé počínání úředníků je na žalobu. Maření úsilí, podezření na korupci…
Natáčené nápravy ?
Zkuste mi jen tak pro zábavu načrtnout dodatečné úpravy šestnáctitunové T3 tak, aby případný náraz do dvacetitunové 810 skončil jinak, než nárazníky 810 v úrovni předních dveří T3 a řidičem T3 rozmazaným okolo spřáhla 810. Strojvedoucí 810 bude mít leda poškrábané holeně.
Kraj opet koupi vyrazene stroje z Nemecka ze srotiste za cenu kovu.Jako to udelal posledne,(tajemstvi ČD).
O
Celý projekt naprosto šílený, podobně jako zadrátovat balockou lesní železničku a vybudovat novou trať. Asi relativně nízká cena vozidel zamlží mozek a zablokuje racionální uvažování.
Je dobré se podívat, jak podobné projekty už dávno fungují jinde. Na zdržování jsme experti.
Tak nejenže šotouš zahučel peníze do do projektu, pro který nesehnal povolení, ale ještě zahučí další do přestavby….a nezíská povolení…..Tleskám projektovému manažerovi, který tohle řídí, sněte dál.
Kddyby jeho vlastní… Ale z projektu, kterej platí škola.
Nebylo by náhodou nejjednodušší začít provoz s klasickými 810? Velikostí a vysokopodlažností je to podobné jak T3. Cenově to nejspíš ve výsledku vyjde lépe, protože to je již schválené drážní vozidlo s nezávislou trakcí…čímž navíc odpadnou formální překážky. Atrakce by to nebyla, ale z přepravního hlediska by to posloužilo stejně 🙂
810 na této trati jezdí běžně. Každé dvě hodiny jeden pár vlaků.
Akorát že nezajíždějí až na konečnou v Rokytnici, protože tamí nádraží je pro obyvatele Rokytnice prakticky nepoužitelné (daleko od obce, mizerná terénní dostupnost, totální devastace objektu).
Další Hašišbedna
Docela by mě zajímalo, jak se Drážní úřad tváří už jen na tyhle fotky, kdy si někdo na nádraží odstaví na koleji tramvaj. Resp. jak by se tvářil v hypotetickém případě, kdy by se to z jakéhokoliv důvodu (třeba blbé zajištění – jak se vlastně tramvaj na „velké dráze“ zajišťuje správně?) pohnulo a vykolejilo to na výkolejce nebo se to dokonce s něčím potkalo a způsobilo škodu?
To už tu bylo. RT6 vyskákaly při posunu v Nymburce. Akorát ty měly pražský profil kola. Ostrava má železniční profil.
Mám dojem, že tam jsou zamčené výkolejky i výměny, takže na širou trať by se ty T3 dostaly jen nějakou hodně velkou sabotáží.
Čistě teoreticky by se ty T3 mohly samospádem dostat až do Horní Sytové, ovšem všechny mezilehlá nádraží jsou ve vodorovné rovině a „vypnutá“ T3 by na nich zastavila díky jízdním odporům.
Pohon na perpetuum mobile to bude mít. S elektrickým přenosem výkonu.
Jestli počítám správně, tak by se to mělo pohnout i na „běžnou“ elektrocentrálu 3f 400V. Po usměrnění je za usměrňovačem 1,4x vyšší napětí tedy něco kolem 560V, jestli budou dobijet i do kapacity-baterek, tak kolem 600V by tam podle zatěže i mohlo lítat. V troleji nebude taky přesně 600V. To by mohlo i bez přepojování motorů běhat. Ale ten výkon/přikon bude slušnej. Jsou tam snad dvě paralelní větve se dvěma motory v sérii 2x150V a každá větev si veme až 150A (300A celkem to bez topení, svícení). I s tím topením by taková 250kVA DIESEL centrála na na jeden vůz… Číst vice »
Počítáte správně, kdysi jsme v depu na Masaryčce vyjížděli z haly s Bobinami na svářečku, kabel se zapojil do zásuvky topení a na mašině se muselo udělat několik malých úprav.
Takže problémem je jen délka prodlužky? 🙂
Asi nejen to. Podmínka je asi i sériový stejnosměrný trakční motor. Co mají ty tramvaje netuším.
Jakubů? Ten který toho začal hodně studovat a nikdy nic nedostudoval? Opravdu se směju 15 let po konci VŠ kde pan Jakubů s námi chodil do kruhu, že s tímto jeho trapno projektem ještě otravuje…
Souhlas! Bohužel otravovat bude stále, dokud bude úspěšně shánět peníze. Když by financoval z vlastních je mi jedno, co si dělá. Ale podle toho kde a v čem bydlí je vlastní financování velice nepravděpodobné.
Myslíš ještě v Pardubicích na DFJP? Co vím, tak byl vyhozen tehdejším děkanem. Nikdy nic nedotáhne do konce, školu ani ty „projekty“…zkrátka jen povídá.
Ano, ano.. Na DFJP. Tehdy mu to žral ve velkém jeho obdivovatel, na cvikách na Informatice 3… Nevím jak se jmenoval. Nicméně tehdy říct že je to nesmysl bylo o konci studia. Super, že je spravedlnost a operní pěvec Jakubů nedostudoval…
A není jednodušší než vymýšlet různé konstrukční kočkopsy, vybudovat přestupní uzel, kdy se z nízkopodlažní tramvaje přestupuje hrana-hrana do nízkopodlažního vlaku? Obecně: vlakotramvaje čili vlaky jezdící v ulicích města spolu s klasickými tramvajemi (nebo tramvaje jezdící po tratích spolu s klasickými vlaky) je slepá cesta vývoje. Přestože taková řešení, zejména v Německých spolkových zemích jsou, tak ve většině případů se jedná o samostatnou trať. Žádný smíšený provoz. Na Youtube vidíte příklady jak tramvaje jezdí mimo města, zastavují na vesnických nádražích, stoupají do kopců, nebo jezdí na letiště. Ale ve většině případů je to izolovaný dopravní systém, kdy trať byla odpojena… Číst vice »
Na nízkopodlažní tramvaj spolek PříKrM jaksi nemá love. Krom toho to stejně nedává smysl, když tam může jezdit nízkopodlažní bus, který nepotřebuje nesmyslně drahé koleje.
Silnice není o moc levnější. (Každý průjezd autobusu způsobí opotřebení.)
Neblábolit.
Realita.
Veřejné rozpočty (stát i kraje) vynaloží ročně nemalé částky na údržbu silnic.
Zkus si postavit vedle sebe dvě stejné silnice a jezdit jen po jedné z nich. Která bude dříve potřebovat opravdu?
Tak jasně, protože silnice přece stavíme proto, aby se nepoužívaly. Stejně jako ty železnice, po kterých vozí šukafon vzduch.
Ono to bývá tak, že autobusy tvoří nízké jednotky procent provozu. Takže ikdyž je nahradíte tramvají, tak se silnice opotřebovávat bude.
Sanitní a hasičská tramvaj je pak nesmysl, takže silnici udržovat musíte. Jo, praskají mrazem…
Silnice, po které by jezdila jen IZS, by také vydržela daleko déle.
A jestli autobusy působí minimální opotřebení, proč jsou na některých bus zastávkách vyjeté koleje (akcelerující autobus působí stejně síly jako jedoucí osobák?), proč se někdy na zastávky dávají kostky. Proč se při řešení konkrétního vylukoveho opatření občas objeví argument „silnicí XXX autobus neprojede“ (protože potřebuje stejně jako osobák a jednou za rok hasiči na hlídání Májky).ý
je neuveritelne, co jsou si nekteri lidi schopni vymyslet 😀
Co, že autobus něco váží? 🙂
Kde tam Isis nízkopodlažní tramvaj?
Ta RegioNova bude alespoň částečně nízkopodlažní.
„Změnit zákon trvá mnoho let.“
Stavební zákon je ale možno novelizovat 4x ročně. Už se stalo.
To jo no…
I když pod pojmem „novelizace“ si v tomto případě představuji změnu takovou, že bude 10% vypuštěno jako obsoletní a nejméně 50% bude přeformulováno tak, aby to odpovídalo současné době.
Heslo Vivarail D-Train. Předělávka vozů londýnského metra na motoráky na diesel, baterky či co všechno. Taky blázni.
Blázni, ale nahraděj tím všechny „pacery“, ekvivalenty 810, co přežily dodnes. Ona anglie má výhodu v tom nástupišti metr vysoko sjednocenýmu s nakládací rampou.
Tak evivalent 810, to spíš (původním) počtem a neoblíbeností. Jinak Pacery taky vzniky z autobusové skříně namontované na železniční podvozek.
Zase se tu projevují modré gumy s argumenty dle §1 a §10. Ale provoz tramvají v nezávislé trakci mi přijde jako snad jediná reálná možnost záchrany některých lokálek.
A jak k „provozu tramvají v nezávislé trakci“ přispěje tahle aktivita – přestavba T3? Moderní tramvaje s nezávislým pohonem existují, situace nestojí tak, že by nikoho na světě dosud nenapadlo pohánět tramvaj jinak, než z troleje.
Ale tady je zájem zkoušet to v reálném provozu v českých podmínkách. Možná si k tomu nevybrali nejvhodnější trať, ale proč hned nad tím lámat hůl?
protoze je to cele kolosalni hovadina na urovni trinactiletych sotousu.
Ono by jen stačila úprava nástupišť na tramvajovou výšku (a to ještě ne všude) a pak tu trať elektrifikovat (ev. snížit trolej).
Ergo zrušit i ten zbytek nákladní dopravy, která na trati 042 dosud existuje.
Co neni, muze byt 🤷 blaznu a snilku je malo. Nevim, proc to tu vetsinu lidi tolik tankuje. Kdyz je to bavi, maji zjevne vatu a cas se s tim sejrit. Za me palec👍
Pokud si to pan blázen a snílek zaplatí, tak prosím. Pokud se to má platit z veřejných peněz, dotací na podporu dopravy nebo alternativních paliv, tak se to týká nás všech. A minimálně já chci ty peníze vidět v něčem užitečnějším a hlavně realizovatelném. Mimochodem, kde berete informaci, že „mají zjevně vatu“, vždyť jsou prakticky švorc a kupují tramvaje za cenu šrotu.
Navíc se stačí podívat na historii projektů pana blázna a snílka, jestli po jeho metru a autobusech dokážete věřit, že něco hodlá dotáhnout do konce, tak jste snílek a blázen Vy.
Ja o tom vim pramalo, mate pravdu. Asi tez tezko dostanou z eraru, kdyz se to zda byt nerealizovatelne. Jen se mi libi myslenka mimo konformni mysleni, tot vse. 👍
Realizovatelné je vše… Je to otázka peněz.
Já furt přemýšlím, co je na tom nápadu tak mimo konformní – jezdit s vyřazenou T3 s připojeným vozejčkem… S trolejbusy se toto realizovalo již před minimálně 20 lety.
A v Rakousku byly trolejbusy s vozíkem před 60 lety.
Dokonce.. Já si vzpomínám, že v Pardubicích nebo Hradci měli za 14tr takové červené vozíky s dieselem…
Ono je to tím, že většina zde diskutujících zná evidentně pana PříKrma osobně – a mu prostě nelze věřit ani nos mezi očima. Proto taková ostřejší diskuze.
P.S.: Spíše mě udivuje, že mu to po zkušenostech „žerou“ i na ČVUT.
On ten projekt by mohl mít třeba i něco do sebe, ale musel by za ním opravdu stát někdo jiný, jak pan Příkrm. Ten člověk je možná snílek, ale zcela určitě se jedná o šílence, který nechápe základní fyzikální poučky, o ekonomice nemluvě. Prostě mentalita osmiletého chlapce, kterému ráno maminka vyčistí brejličky, vybaví čistou plínkou a vyšle mezi lidi.
Tady by se dala získat dotace na výzkum toho, za jak dlouho se tramvaj T3 rozloží vlivem přírody. První kola výzkumu už proběhly u autobusů a metra.
Jo…zaplatí to EU? 😀
jako…kdyz uz by stavěli trať, to je tak nepřekonatelný problém…to zadrátovať? dle mého není hlavní problém médium pohonu, ale chybějící koleje…
To mě přesně napadlo. Klidně dřevěné sloupy, v Norsku to umí, a nazdar.
Ten agregát, nádrže, to nebude maličkost, aby se to někam schovalo…
Šotonápad : agregátový vozík mezi tramvajovými vozy v systému PX 😀
To už bylo tuším na Krétě a v Německu ne ?
Ne na Krétě (tam není v provozu žádná železnice), ale na Peloponésu.
Vždyť to na těch screenech tak mají – T3, vozejček s CNG agregátem, T3. Tramvaje s dveřmi na obou stranách. Měli dokonce „profesionální“ model z Trainz nebo MSTS 😀
taky se mi zda, ze je levnejsi lehky drat tramvajoveho typu nez vyvoj LPG elektrocentraly a nasledne schvalovani techto vozidel.
To se může vozit jako náklad, ne. To snad velké schvalování vyžadovat nebude.
Řekl bych, že snaha nacpat tam CNG je z důvodů podojení grantů a dotací. Na klasické „konvenční“ řešení s trolejí jim nikdo nic nedá. Alespoň to tak vyplynulo z rozhovoru s pánem z ČVUT. Tahle část mě asi na celém nápadu vadí nejvíc – nemá to vůbec zajištěné finance, přijde mi, že si to představují (kupodivu i s podporou pana profesora, u kterého bych čekal více odbornosti) jako stavbu zahradního traktůrku stylem nějak to udělám a když to nevyjde, tak to předělám. Jenže tady jde o technicky, ale hlavně byrokraticky dost složitou záležitost, která bude stát extrémní množství peněz… O… Číst vice »
Dovolte mi dotaz mírně mimo téma. Tento spolek měl ve vlastnictví mimo jiné též dva autobusy Karosa ŠL 11. Naposledy jsem je viděl tak 10 let zpět. Jaký je osud těchto vozidel? O jednom vím, že měl nějakou nehodu, ten druhý nevím…
Ta modrá PUO 13-98 stávala na víc místech na Liberecku, naposled snad v nějaké textilce. Měla nabořenej čumák a byla fest olezlá. Asi na Káčku nebo na FB byly fotky, někdo tam psal, že už je snad sešrotovaná. Tu červenou nevím, o té jsem neslyšel.
Děkuji
Jak ŠL 11 vypadá dnes, nevím – před pár lety byla v Jilemnici k vidění trochu olezlá, ale funkční, přijela po vlastní ose.
Ovšem kromě ŠL 11 patří PříKrMu i dvě B732, které z DPP odebrali v roce 2013 jako kompletní a pojízdné vozy, a které ještě v roce 2018 opravdu kompletní byly. Bohužel, takto vypadaly letos v únoru: https://foto.bmhd.cz/f/289/2887/288688.jpg
Taky si mohli koupit vyřazené soupravy z pražského metra.
To už udělali, někdy před 10 lety. Ve Vítkovicích v nich vozili lidi na vlečce, pomocí nějaké motorové loko.
Nápad na provozování kolejové dopravy ve velkých turistických resortech není nový a je dobrý, avšak určitě a jedině v elektrické trakci. Taková osobní kolejová doprava překoná i větší sklony a lze pak z některých resortů částečně vymístit hordy automobilů jako ve Švýcarsku. Projekt, o kterém se tu píše, znám jen z médií a nemám jej nastudovaný, připadá mi jen jako nadšená myšlenka, která by chtěla trochu víc rozvinout.
Rozvinout – a po použití nezapomenout spláchnout.
No jo…ale už jste viděl záchod do kterého by se vešel člověk?
Táborová latrína ?
Tato scéna je pěkně ztvárněna v mém oblíbeném norském filmu Lovci hlav.
a Tankovém praporu, i když tam to byla žumpa
Že by měli „metro“ se 4 zastávkami jako v Serfaus?
Myslím, že, kdyby tam normálně fungovala železniční doprava, a návazná silniční, a pracovalo se na jejím zlepšení a ne zhoršení či zrušení, nezačaly by se tyhle nesmyslné provokace vymýšlet.
Ony nejsou tak nesmyslné, lidem se nechce příliš přestupovat s lyžemi a dalšími zbytečnými krámy – jednou na vlak do Martinic, pak na vlak do Rokytnice a pak ještě na autobus. Ale jako začátek – přímé spojení třeba z Prahy a Hradce do Rokytnice, odtamtud autobusy – by to určitě bylo reálnější než toto.
Praha – Martinice: 3 hodiny vlakem. Z toho úsek Chlumec – Martinice 94 minut, 66 km => „rychlost“ 42 km/h. Přestup už vůbec neřeším, dávno mě přešla chuť vůbec nastupovat.
Dopraváci: Díky za shrnutí, naprosto přesné.
Taky se divím, kde shání peníze….
Že projekt prodloužení je připraven v rámci diplomové práce je úsměvné, snad nemohou vysokoškolsky vzdělaní lidé myslet vážně a také takto sdělovat, k ceně: vynásobit 5 do dnešní reality (všechny EIA, ÚR atd.) nereálné…
Tramvaj na CNG, pitomost prvního stupně, že se k tomu hlásí Moos z ČVUT?…… , ještě si dokážu představit zkoumání pohonu na baterie, ale CNG je naprosto mimo!!!
Odklon teorií od praxe. Ovšem prodloužení kolejí je nápad rozhodně nosný a dobrý. Přizpůsobovat celou trať přes Jilemnici jednosměrným tramvajím i bez tohoto prodloužení ovšem postrádá logiku. A zemní plyn, no – asi jen o chlup lepší než současná nafta.
moose uz povazuju za dost excentrika, tomu se nedivim…
Pan profesor stárne ….
Jojo, největší brzdou pokroku je zase Ministerstvo dopravy s tesilovejma strejcama. Vyházet všechny tyhle darmožrouty okamžitě, než nadělají další škodu.
Tramvaj na plnotučné trati s pravidelným těžkým provozem rychlíků i nákladních vlaků už v ČR dávno jezdí a to bez plnohodnotného zabezpečovače.
Je fakt, že při nehodě Škoda 15T – šukafon 810 bych raději seděl v 15T.
Ale aby se taková nehoda nestala, tak 810 smí jenom na trať s těžšími vlaky.
Kde prosím ?
Teoretik Jaaaa má na mysli pravděpodobně jednotky Stadler Flirt LEO Expressu.
Což je jednotka pro příměstský provoz…
zas tak blbej neni ani on.
Myslím, že právě jej měl kdysi na mysli A. Einstein.
Nejspíš Hašišbedna. Která byla schválená jak tramvaj, jinak by JHMD musely vrátit celou dotaci za rekonstrukci.
to mozna, a se muze potkat s tuckem.
I s plecháčem na splítce.
A za Plecháčem může být 20 ložených vozů se dřevem, lehce přes tisíc tun.
měl jsem takový dojem, že plechace si nechala osobní doprava. cargo má lamina.
To je ovšem zásadní rozdíl – laminou a loženými vozy projede Hašišbedna jako nůž máslem 😀 (ironie)
Já bych měl jen otázku, kolik promile alkoholu musí mít člověk v krvi, aby řekl něco ve stylu: „Hej Franto! Ty vole v Ostravě prodávají T3, co kdybych jednu přestavili na plyn?“ Protože si moc nedokážu představit, jak jinak se k takovému tématu člověk dostane, než s flaškou rumu v ruce….
Vyloučená věc, na tohle musel dorazit fungl novej model skunku rovnou z Amstru.
Dovolím si podotknout, že vzhledem ke kvalitě tuzemské produkce se sem z Amstru tak 20 let nic nevozí…
Já bych řekl, že zejména vzhledem k ceně.
Tak v Amstru byl levnej, jen ten dovoz se asi prodraží 🙂
Pokud toho není moc a naložíš to do přímého vozu, nejlépe nějakého nenápadného osobního, tak můžeš ruce zákona celkem spolehlivě projet. Vozit to čímkoliv byť jen trochu nápadném je prosba o kontrolu. A kontrolují se busy, dodávky a některé kamiony. A nesmí tam jet romové, zhulenci nebo s polepy. Šedého citrona si nikdo všímat nebude.
hlavně kde na to berou peníze?
Vždyť to skoro nic nestálo.
Jasně, i ta přeprava byla grátis, k tomu ty jeřáby a další maličkosti …
Holt vidíte svět jen svou hospodskou optikou…
Do hospody opravdu nechodím, ale znám pár lidí, co do sebe dokážou kopnout „trošku“ alkoholu a jejich následné nápady… A ty nápady jsou si docela podobné s něčím, jako přestavit T3 na plyn a provozovat to jako vlakotramvaj… Nějak si nedokážu představit jak jinak by se někdo dostal k takovému nápadů a následně i realizaci
Víte, ona většina použitelných vynálezů vznikla jako bláznivý nápad. A taky byli autoři vysmíváni. Co jako žabí stehýnka? Koho zajímá jejich cukání?
Tramvaj na LPG je jako pravidelný dopravní prostředek dost k ničemu, jako výzkumné vozidlo ale mít smysl může. Bohužel tady jsou zase všichni chytřejší než docenti na univerzitě a pak naše země podle toho vypadá, že.
A co konkrétně by se ma T3 na CNG zkoumalo? Jaká by byla motivace, cíl výzkumu?
Jestli má smysl jezdit šalinou v Krkonoších?
Nemá protože by to musel provozovat DPMB jinak se z toho stává obyčejná tramvaj.
Nemá smysl jezdit šalinou po trati, která je normálně obsluhovaná vozem 810 v rámci krajem objednávané ZDO a na které navíc probíhá i nákladní doprava…
Ideální zašívací projekt. Body budou, zbytek se konat nemusí.
Všichni jsou chytřejší než docenti, a ty si pleteš LPG a CNG. Přescente.
Ještě jinak, dokonce plánují LNG. Takže další výzva – logistika paliva.
Myslíš další možnost dotace?
Bohužel v článku se nic o LPG nepíše. Uvádí se LNG, což jak sám určitě víte není ropný, ale zemní plyn. Rozdíl mezi propan-butanem a metanem znáte již ze základní školy.
Samozřejmě, vzhledem k výrobě, distribuci a skladování je LPG vhodnější, pro velká vozidla je však LNG díky větší energetické hustotě rozhodně lepším řešením.
Já vím. O LPG psal Jaaaa, na to jsem reagoval.
Reagoval jste tak, že jste zaměnil CNG a LNG. A ještě jste Jaaaa urážel, přičemž sám evidentně vůbec nevíte o co jde.
Natož ti u nás na KTF UK. To je někdy opravdu výkvět…
Tady už jsou ovšem k dispozici i prozkoumaná řešení vhodná pro daný případ. Jo, nejsou tak levná, ale jelikož základ je stejně hlavně ten nový kolejový úsek, který bude nejdražší a pro některé předem (!) nepřijatelný, nabízí se otázka, zda raději neřešit tento podstatný problém. I když, možná tramvaj u silničářů projde snáze než tramvlak, třeba v tom je to kouzlo.
Prostě zkusit najít cestičku.
Ta už tam vede. Není potřeba ji ničit tramvajovými kolejemi (a hrozně by mě zajímalo, jestli někdo z těch krkonošských metrogéniů řešil údržbu tramvajové trati zakopané v té silnic zejména v zimním období).
Jako vytrhat zbytek kolejí a použít těleso na polní cestu ? To by asi zvládli.
Zkoušeli to s metrem a jediný co dokázali, tak to tahat za lokomotivou . A když nejsou schopní udržet v provozuschopným stavu ani jednoduchej autobus na naftu (ŠL11, B73x), tak silně pochybuju, že zvládnou něco složitějšího. Ale kapelu by asi dohromady dali.
Nejspíš tak 10-12 panáků po obědě s luštěninami….
Zkuste to vzít takhle: Pro studenty fakulty strojní/elektro je to mnohem zajímavější projekt než kreslit šnekovou převodovku, zadání recyklováno již 50 let.
Přijde mi to, jako čerpadlo na nějaké dotace.
A projektované na nějaký vysoký průtok…
Snadnější cestou bude pro testování provozu tramvají vybrat jinou železnici bez plánovaného provozu vlaků,
Tak těch teď bude ve STČ kraji spousta 🙂
Asi těžko ověří dopravní model.
Ani ne, protože všude kde STČ kraj plánuje omezit nebo zastavit osobní dopravu, funguje dost pravidelná nákladní doprava. A taky nevím jak by středočeská lokálka zapadala do plánů krkonošského spolku 🙂
Já myslím, že při dostatečném přísunu peněz a drog se dá myšlenka libovolně rozvíjet, např. napojení krkonošského metra na pražské letiště.
Megalománií trpí ovšem úplně jiné party. Tady to je spíše podivínství.
Pro testování. I když, třeba se to ujme i tam…
Cha chá! 🤣 Naprosto neskutečná hloupost! To snad autoři projektu ani nemohou myslet vážně! 😳 Kdo by jezdil k vleku obstarožní vydokopodlažní herkou? Jako že by někde zaparkoval a v lyžácích a s lyžemi a dětmi na ramenou absolvoval tuto jízdu? Už vidím ty pády při nastupování a vystupování (kluzké lyžáky a strmé schody). A od nádraží na svah jak? To je naprostý nesmysl a utopie. A za další – proč u nás vyvíjet vlakotramvaj, když taková vozidla dávno existují?! Zase budeme prošlapávat sice slepou, zato českou cestu??! A ano, taková vozidla existují i v nezávislé trakci – jsou to… Číst vice »
Tak jasně. Nebo snad nepamatuješ Krkonošske metro? To byla ještě větší (censored) a pár lidí jim to i tak žralo.
A stále žere.
No hlavně by museli skrz celou Rokytnici natáhnout koleje až pod lanovku na Horních Domkách (6,5 km vzdálenost, 200 m převýšení). Ergo vyjednat zábor řádově stovek pozemků, vyřešit souběh s poměrně frekventovanou silnicí II/294 i křížení s I/14 atd.
Všechno je řešitelné, je to jen otázkou peněz. Hodně velkého balíku peněz!
Pro lyžaře je vhodnější nízkopodlažní tramvaj.
No jo…ale kde tu T3R.PLF vzít?
Z Liberce?
tak stejně jako vznikly ostatní – přestavbou?
Třeba někdy bude…
Nápad by to nebyl špatný, ale jak to chtějí provozovat s jednosměrnými tramvajemi T3, které mají dveře jen na jedné straně vozu? V Jablonci chtějí vybudovat smyčku a oboustranné peróny, nebo jak? Nebyla by pro tento účel vhodnější KT8D5?
Myslím že prebudovať tie T3 na obojsmerné bude ten najmenší problém, ak porovnám s prestavbou na CNG. Zobojsmernené T3 nie sú ničím výnimočné, jazdia bez problémov, aj T3 boli zobojsmernené.
ERRATA: Aj T4 boli zobojsmernené, vrátane vlekov B4.
Obousměrný T5 jsou v Budapešti. T4 byla pro Halle, dneska Crich.
PKS, neboli p*delí k sobě. V případě jednokolejné trati se asi můžou používat oba vozy, holt se bude z každýho vystupovat na jinou stranu. Jako největší přínos tohohle projektu považuju teda to, že z děr vyláká všechny strejce placený z eráru, který budou prudit že to nejde.
Technicky jde leccos, i T3 na CNG, větší problém je v tom, že stavět nový dopravní systém v dnešní době na bázi T3 je nesmysl. Pokud by někdo opravdu potřeboval a chtěl řešit VHD v té oblasti, může realizovat systém na bázi „motorových tramvají“ á la Chemnitz, dnes s využitím akumulátorů. Samozřejmě bude to komplikované a drahé, ale rvát miliardy do tratí a pak po nich honit bastl T3??
T3 z Ostravy byly zřejmě vybrány z důvodu rozchodu a ceny. Za cenu přestárlého ojetého automobilu byly pořízeny solidní rámy s podvozky a skříněmi.
Pokud chci něco zkoušet a testovat, nepotřebuji pořizovat komponenty za milion.
V případě realizace záměru se přeci počítá se stavbou/výrobou nového vozidla. T3 je pro vývojové a testovací účely, popřípadě dobudoucna jako „historické“ vozidlo.
Akorát, dokud nebude to kolejové prodloužení, a pokud bude motor jen na plyn, v čem bude dopravní přínos oproti současnému motoráku či Regionově?
no minimálně v započetí diskuse o smíšeném provozu tramvají a vlaků na jedněch kolejích. někdo do toho musel říznout, strejců co říkaj že to nejde je pod každym kamenem 5. jasně, převážet skrz to šrot po republice je trochu zbytečný, ale v čechistánu to jinak nejde. mediální pozornost strhnout musí a pak je možný že se na legislativním protlačení takový věci někdo politicky zrealizuje.
a on nekdo potrebuje provozovani salin a vlaku na jedne trati? nebo je to jen takovy sen šotoušů?
No třeba konkrátně v Ostravské aglomeraci je spousta v současnosti málo využívaných vleček, které by možná stálo za to využít k páteřnímu spojení velkých měst. V současnosti mez nimi jezdí stovky autobusů v krátkých intervalech.
A je tam opravdu potřeba tramvaj, nebo by to tam šlo udělat i vlaky?
Vlaky už jezdí, ale díky „vlakotramvaji“ by odpadlo dvojí přestupování… Zahustila by se síť. A samozřejmě „vlakotramvaj“ by měla být levnější, než vlaková souprava. Třeba Orlové se „běžné“ vlaky vyhýbají, přičemž jezdí třeba 10 busů za hodinu. Havířov – Ostrava – 2 vlaky a 10 autobusů za hodinu Karviná – Havířov – 1 vlak s přestupem a 5 autobusů za hodinu Frýdek Místek Ostrava – 1 vlak a 5 busů…. Rozhodně by „vlakotramvaj“, umožňující přímou obsluhu města, rozšířila možnosti a dala alternativu dalším lidem k pohodlnějšímu cestování a omezení IAD. V předválečném období na celém Ostravsku fungovaly lokalky, bohužel to… Číst vice »
A když bude chtít cestující nastoupit na zastávce, která má perón na opačné straně, než zastávka na které bude vystupovat? Budou mít cestující předem jasné informace o tom na které zastávce je perón vpravo a kde vlevo?
Asi tak, jako na jednokolejné tramvajové trati v Ostravě ….
tak z T3 se dá vystoupit i normálně na zem, žádný drama to neni. i když uznávám, že je to trochu v punku no.
Nově vám takovou zastávku nikdo neschválí a nezkolauduje.
Tak se udělá dřevěná. Materiálnu je okolo celkem dost. Viz Gymnazijní.
Kdyby nevěděli jak, můžou se zeptat v Olomouci…
Než se něco pohne, tak jim shnijou
Ústí nad Labem.
Snad nejsem sám, ale záměr mi připadá dost naivní, ekonomicky nereálný. Ledaže by dotace na „jako“ projekt…?
Bohužel na nesmysly dotace seženete jednodušeji než na věci potřebné… 😀
„Podle současných zákonů nesmí vlaky a tramvaje jezdit po jedné trati zároveň.“ Takže splítka Jindřichův Hradec – Kanclov není považována za jednu trať? Hašišbedny jsou totiž schválené jako tramvaj.
Před měsícem mi pan Miroslav Zikmund v diskusi k níže uvedeném článku ze dne 1.7.2021 (viz link)
https://zdopravy.cz/prestrelka-v-insolvencnim-rejstriku-nic-vam-nedluzime-tvrdi-kraj-ale-dluzite-oponuji-jhmd-85697/#comment-567716
na můj podiv nad smíšeným provozem dieslové tramvaje „Hašišbedny“a normálních vlaků u J. Hradce odpověděl toto:
„Co má být právně ošetřeno ?
Vozidla JHMD jsou schválena DÚ pro provoz na dráze celostátní a regionální (patrně i vlečce) – provoz na úseku „kolejové splítky“ je řešen předpisem D1, kapacita dráhy přidělena provozovatelem dráhy ….“
Pokud by pan Zikmund mohl uvést bližší podrobnosti a vysvětlení podmínek tohoto schválení, byl bych mu, jako laik, vděčný, možná by to zajímalo více čtenářů zdejší diskuse.
Já nejsem zaměstnancem DÚ … já to nevím a neřeším … podle platné „drážní“ legislativy vozidla schvaluje DÚ.
Schvalování je standardní proces stejný pro všechna drážní vozidla (včetně tramvají nebo trolejbusů, ze šrotu oživených parních lokomotiv nebo jiných vozů).
Vozidlo splňuje podmínky stanovené technickými normami / právními předpisy (tuzemskými, evropskými) = je schváleno …
Pokud by vozidlo nebylo DÚ schváleno, tak by nejezdilo … z hlediska SŽ také vyhovuje parametrům dráhy, takže z pro SŽ není důvod, proč by nesmělo jezdit …
Můžete se podle zákona „106“ obrátit na DÚ se žádostí o poskytnutí informace.
= je schváleno … otázka ovšem jako co
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/hasisbedny-jhmd-mohou-vyjet-je-z-nich-tramvaj-uzkokolejka.A141003_192715_eko-doprava_vez
Ne, mají vlastní prohlášení o dráze
A to je celej problém. Lpění na papírech. Dej blbci úkol, vymyslí lejstro. Dej blbci funkci, vymyslí úřad.
Bylo by to hezký, kdyby jim to všechno vyšlo podle plánu, ale bohužel si to nedokážu úplně představit.
Hned jsem si vzpomněl na pana Bílka a ČHŽ.
Ovšem tam se koupila železniční vozidla a trať se bude elektrifikovat, to je daleko reálnější než tento projekt. Navíc pan Bílek již lecos dokázal vybudovat narozdíl od pana Jakubů…
V tuhle chvíli to není jen o legislativě ale i o konstrukci podvozků. Na první vyhybce by to vypadlo.
To není o podvozcích, ale o konstrukci kola a velikosti žlábků. A protože ostravský profil je velmi blízký železničnímu, tak v tom nevidím zas tak velký problém. To tramvaj z Olomouce by vykolejila na 99%.
Gratulujeme pane Jakubů. Tak autobusy – máte, metro máte, a teď konečně i tramvaje… Jaký bude prosím jejich osud? Stejný jako předchozích dopravních prostředků? Dovolíme si připomenout osudy jednotlivých trakcí Krkonošského metra. 5x bus B732 měly zajišťovat NAD za tram z nádraží Rokytnice do města a dále ke vlekům, než bude zprovozněna vlakotramvaj. Mezitím shnily. Jeden z nich celkem dlouho hyzdil jednu z ulic v Praze, až to musela řešit městská část. Z vozidla se stal vrak, který začal vábit vandaly a další nenechavce. Nemluvě o vozidlech ŠM, které též kdesi hnijí a místo slibované renovace jste dokázali jeden navíc… Číst vice »
Úplně takové KPT, ti taky umí úžasně oblbovat …
Pan diplomovaný umělec by se měl věnovat umění. Ne tomu, čemu nerozumí.
Mozna by na testy byla vhodna Kozina. Kdyz nemuzou jezdit do Rokytnice, tak snad to Teplic by to jit mohlo. Tam zadny vlak nepotkaji.
Jenže Kozina nekončí v Teplicích, ale v Oldřichově u Duchcova. A v úseku Oldřichov – Telnice je trať nesjízdná.
Jak moc nesjízdná?
To ty koleje mezitím rozkradli?
No… https://teplicky.denik.cz/zpravy_region/video-foto-takto-vypada-kozi-draha-mezi-uncinem-a-lesni-branou-20200228.html
Žádnou velkou tragédii tam nevidím. Pár šikulů s motorovou pilou a sekerou to vyklučí, utáhnou se přídržnice, projede měřicí vůz a uvité se. 😀
Zakomponovat do toho nějakou EU dotací a půjde to velmi rychle, aby peníze nepřipadaly. Viz hašiš bedny…