Vyprodáno. VUZ otevře zkušební okruh veřejnosti znovu příští rok
Rychlovlak TGV na okruhu VUZ v Cerhenicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Železniční příznivce okruh láká především moderními vozidly, která sem světoví výrobci posílají na testy.
Mám dva lístky na sobotu. Za litra někoho protáhnu dovnitř 😉
Není vstupenka takhle náhodou na konkrétní osobu?
Tak to já ho tam protáhnu za flašku rumu. Nebude to sice zrovna na DoD, ale v nedaleké budoucnosti se tam chystám 🙂 🙂
Tak si to užijte a zeptejte se jich tam jak je možné, že nevymysleli ani žádný fotopas.
Doufám, že to udělají po maturitách
Na webu VUZ se psalo, že prodej bude spuštěn o půlnoci. Jak už ale kdosi psal, spustily ČD prodej jízdenek už hodinu předem. Rovné příležitosti 👎👎👎. Hezký podvod….👎👎👎👎
Opravdu byl prodej spuštěn o hodinu dříve?
Ano, jak už tady někdo v diskuzi psal cca kolem 11 hodiny že už má koupeno, tak to skutečně přes ČD eshop koupit šlo.
Byl jsem kdysi za totáče na okruhu na dni otevřených dveří, nebylo žádné omezení počtu, či věku účastníků. Všechno, co šlo, jsme prolezli, bez problémů vyfotili. Nikomu se nic nestalo, všichni byli spokojeni. Nojo, dnes je jiná doba. Je sice ,,demokracie“, na druhou stranu je snaha vše sešněrovat nějakými, mnohdy nesmyslnými pravidly a nařízeními. Kdybych ještě někdy zatoužil jít na okruh, tak jen na kukačku na některý z mostů.
1988?
Určitě 5.11. 83. Jezdil tam Albík. Byl jsem tam mnohokrát i jako fíra služebně, tak mi to splývá.
Ano, ano. Už to vidím. 4.11.1983 …třeba T 499.002 -178km/h, E 469.3030 (původní ozn. E 499.200) -219km/h a 498.106- 162km/h. Tři rekordmanijízd na železničním zkušebním okruhu VUZ.
Jen mě mrzí, že se za ta léta pozapomnělo , že 498.106 sice byla rekormanem v parní trakci, ale jen co se týče našich lokomotiv a o DR 18 201 (02 0201-1) s jejími 176km/h , které na okruhu dosáhla se prakticky vůbec nehovoří.
Oprava- 02 0201-1
To je samé nuly dvojky a jedničky a tochu se mi to zamotalo.
Mimochodem to, co jí nedávno provedli když jí dali do ROCO červené …:- (
02 0201-0
Tak ještě opravit T499.002 na T499.0002 a E499.200 na E499.2001, a bude to.
Jo a ještě možná připomenout, že E499.2001 bylo označení pouze neoficiální, lokomotiva byla vyrobena jako 3030 a i v tom roce 1983 byla jako 3030 označena.
Jinak jsme se tam tenkrát možná potkali :-), taky jsem tam byl (a udělal spoustu fotek)
Omlouvám se za tu E 499. 2001…ano, vypadla mi při psaní 1 a uniklo mi to. Co se týče T499.0002….ano, tehdy měla skutečně toto číslo jak uvádíte, ale jak je vidět nejsem jediný kdo může udělat chybu když je pod tímto označením (T499.002) uvedena i v literatuře . A v této literatuře je rovněž uvedeno, že E469.3030 měla ono původní označení 499.2001 5.9.1972 kdy touto rychlostí po okruhu jela ;- )
Jak je ten svět malý a o náhody v něm není nouze ;- )
A co ve své firmě, nechal byste lidi volně chodit? A když by vám tam někoho srazil vlak?
Pardon, ale lidé na exkursích v dnešní době nechodí volně, ale v organizovaných skupinách. Třeba ve Škodovce mají přesně vymezené koridory kde se mohou návštěvníci pohybovat. Je však pravdou, že tam je nemůže srazit vlak. Snad jen s vyjímkou venkovních ploch kde se pohybují a kde provoz kolejové dopravy je. V halách však mohou celkem snadno vstoupit do cesty nějakému přepravnímu prostředku. A že ty koridory nejsou nikterak široké.
Vašek psal o neomezeném počtu účastníků, což se může z hlediska bezpečnosti velmi lehce zvrtnout. Ale co, pravidla a bezpečnostní obzvlášť jsou pro blbce, tak holt pan ředitel Vašek tráví pár dnů u soudu a vyplázne odškodné, no co.
Ano, psal o tehdy neomezeném počtu. Já chápu všechna rizika vyplývající z vysokého počtu účastníků, ale pořád nechápu proč by nebylo možné pořádat exkurze častěji. Vždyť třeba i pro školy z okolních obcí VUZ v nedávné minulosti uspořádal exkurzi. https://www.dopravadnes.cz/clanek/vuz-slavi-60-let-od-zahajeni-provozu-na-velkem-zkusebnim-okruhu A proto si myslím, že zavedení nějakého systému exkurzí není až tak nereálné. Tím yby se počet zájemců rozmělnil na drobné skupiny a zájem by mohl být uspokojen ve větším měřítku. „Jak stojí cv článku: „Výzkumný ústav železniční (VUZ) ani zdaleka neukojil touhu veřejnosti po návštěvě areálu v Cerhenicích u Velimi, jehož součástí jsou i dva zkušební okruhy.“ Domnívám se,… Číst vice »
Když je třeba Den železnice, také máte omezený počet účastníků a omezený věk? Nebo muzeum v Lužné. Tam se také pohybují drážní vozidla.
Ve Škodovce je omezený prostor, kde může návštěvník chodit, ale uvidí toho dost a žádné omezení na věk ani na počet návštěvníků nebyl. Před několika lety když slavili jubileum tak ještě vypravili zvláštní parní vlak z Prahy přímo do areálu, zájem byl velký, sám jsem se svezl.
Ve Škodovce platí omezení věku. možno až od 10let ;- ) Mám však takový pocit, že dříve to nebylo, ale s jistotou to potvrdit nemohu.
Za ty mínusy:
„Škoda Muzeum pořádá exkurze do hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi, dále do závodu ve Vrchlabí a v Kvasinách.
Věková hranice:
Exkurze do závodu je možná pouze pro osoby od 10 let. Nezletilý návštěvník starší 10 let smí vstupovat do areálu společnosti pouze v doprovodu zákonného zástupce, popřípadě dospělé osoby vykonávající dohled nad nezletilou osobou. Zákonný zástupce, popř. osoba vykonávající dohled nad nezletilou osobou / osobami je povinen řádně dohlížet na jednání nezletilého, mít trvale přehled o jeho pohybu a zabránit jakémukoliv jeho jednání, které by mohlo způsobit škodu.“
https://museum.skoda-auto.cz/prohlidky
A myslím si, že onen návštěvní řád na tuto akci má VUZ vypracovaný vemi dobře a podrobně.
A jaké chráněné know how-tam bylo tehdy? Podotýkám, že průmyslová špionáž existovala i tehdy a ČSSR se jí účastnila velmi aktivně.
Pamaujte na to, že VÚŽ má nějakou odpovědnost vůči zákazníkům a asi by neblo úplně košer, kdyby se týden po dni otevřených dveří začaly na černém trhu šířit podklady pro výrobu „čínských kopií“.
Tehdy jsme nevěděli, že nějaké know hov existuje. Zajímal nás Albatros, Kiklop, Rosnička, brzdící jednotka a kanceláře s dokumentacemi přístupné nebyly. A předpokládám, že nebudou přístupné ani dnes.
Smutny to pribeh, ze VUZ je verejnosti ukradeny. Viz ta omezena kapacita a tak trochu nezajem vedeni spolecnosti poradat neco pro vice lidi. Hlavne ze zakaznici jsou spokojeni.
A?
Máte to správně?
„Smutny to pribeh, ze VUZ je verejnosti ukradeny“
Já bych spíše řekl, že VUZ veřejnosti vzhledem k zájmu jaký byl o vstupenky vůbec není.
*ukradený
Jednak máte zmatek ve skloňování a jednak – VUZ je podnikající firma, nikoliv muzeum, knihovna nebo děteské hřiště, které jsou zřízeny pro veřejnost.
https://portal.skoda-auto.com/tomcat8/museum/public/orderExcursion.jsp?language=cz
Ano. Firma Škoda to dělá dobrovolně a je to součást jejího marketingu a PR. Firma VUZ to také dělá dobrovolně, ale že by to mělo nějaký význam pro jejich marketing? Asi si vylepší své vztahy s šotoveřejností, ale co z toho?
Myslím si, že exkurze by měly také svůj přínos v popularizaci železniční dopravy a ukázání veřejnosti co vše se dělá pro to, aby byla železniční doprava komfortní a bezpečná. Tady stát dělal propagaci VRT za pomoci TGV
https://www.krajskelisty.cz/jihomoravsky-kraj/okres-brno-mesto/27315-legendarni-francouzsky-tgv-miri-do-cech-bude-propagovat-vysokorychlostni-trati.htm
Není lepší propagace VRT než na zkušebním okruhu a ani k tomu není potřeba tahat TGV z Francie.
Toť můj názor.
Já si myslím, že nejlepší propagací železniční dopravy jsou kvalitní služby, kvůli kterým se lidi budou do vlaku vracet a ještě o nich řeknou svým známým 🙂
Na akce typu DoD, Den železnice a podobně stejně přijdou zejména fandové, kteří už teď vlakem cestují.
To je omyl. Ne každý fanoušek železnice jí využívá. K tomu je třeba, aby směrem kterým chce jet vedly koleje a pokud vedou, aby využití železniční dopravy neznamenalo výrazně delší čas strávený na cestě oproti dopravě sillniční.
To jistě, ale to nevyřeší DoD na okruhu 🙂
„Dodal nicméně, že primární je zájem zákazníků VUZ. „To znamená, že bude opětovně omezený celkový počet návštěvníků a pro vstup bude platit omezení věku,“ sdělil VUZ.“
Aha, tak takhle to ve skutečnosti je. Tak já bych měl návrh na řešení. Nešlo by, aby se udělala zvlášť akce pro zákazníky bez veřejnosti kdy daná akce může být řekněme pojatá odborněji a bude možné aby tam bylo oněch zákazníků vícea pak akce jen pro veřejnost kdy naopak bude mít veřejnost větší šanci se na okruh dostat?
A není náhodou ten „primární zájem zákazníků“ prostý fakt, že VUZ má hodně zakázek a chce se věnovat hlavně práci na nich? Plus případný zájem zákazníků na tom, aby jejich výrobky neokukoval v nadměrné míře někdo nežádoucí?
Tak vždyť to píšu. Chápu to a proto říkám jestli by nebylo vhodnější dělat akce jen pro zákazníky. Jen je otázka jestli je těch zákazníků tolik, aby naplnili celou kapacitu akce.Tohle by totiž mnohé vysvětlovalo.
Já to tedy chápu tak, že žádná hromadná a zveřejněná akce pro zákazníky se nekoná, pouze pro veřejnost.
Každá akce je buď pořádána pro veřejnost (všechny) nebo jen pro uzavřenou společnost (jen někteří)- třeba oslavy 50. výročí VUZ byly jen pro zvané. A já to chápu tak, že tato akce je primárně určená pro uzavřenou společnost a pokud zbyde místo můžeme pozvat nějaké ty lidi z řad veřejnosti.
https://www.youtube.com/watch?v=SaQAhwAW_iU
Přečtěte si to vícekrát:„Dodal nicméně, že primární je zájem zákazníků VUZ. „To znamená, že bude opětovně omezený celkový počet návštěvníků a pro vstup bude platit omezení věku,“ Buď je to taj jak se domníváte Vy a jde o zájem zákazníků aby tam příliš mnoho lidí neočumovalalo a nebo je to jak si myslím já a jedná se primárně o zájem z řad zákazníků, kteří se chtějí dostat na akci a proto to omezení počtu vstupenek pro veřejnost. Pokud by to mělo být jak říkáte Vy je jedno jestli tam je z veřejnosti 400 lidí nebo 500 lidí. Navíc ti lidé… Číst vice »
Zakaznik si tam za tezky penize posila testovat vlaky. Navstevnik se tam jde promenadovat a delat pracovnikum problemy (musi je hlidat).
Zapomněl jste na jednu podstatnou věc. Návštěvník PLATÍ. Nevšiml jsem si , že by ty vstupenky byly zdarma.
Platí symbolickou cenu. Mají nonstop vyprodáno, 600 míčů děleno 365 krát 2 dny exkurze je výpadek kuli exkurzi docela velký. Co si pronajmout celý okruh pro sebe jako ostatní zákazníci, to můžete přeci ne?
Platí cenu, která je stanovena.
Která nepokryje uniklé tržby.
Tak jí měli nastavit vyšší, aby ztráta nebyla tak velká. Nemá smysl to dále rozebírat.
Vy byste tam třeba za tisícovku šel?
Cenu je nutno stanovit tak, aby byla akceptovatelná.
A když jí nastavíte vysoko (viz třeba jízdy se Sl. strelou), tak zas budete kritizován za to, že to děláte jen pro bohaté a „vobyčejnej člověk (TM)“ zase utře nos.
Si nevyberete…
Ano, já bych tam za oněch 1000Kč šel. Navíc zde není akce určena pro děti do 10 let (pochopitelné) a tak jsou stejně někteří z možnosti návštěvy vyloučeni.
No tak 1000 by už bylo nad moje finanční limity na zábavu takovéhoto typu.
A kdybyste měl s sebou dva syny…
Nevím, za kolik to nabízeli (dnes je na e-shopu ČD na adrese https://www.cd.cz/cs/e-shop/vuz-velim/vstupenky.htm už nabídka na Den železnice v Bohumíně… to tam nemůžou normálně napsat“Vyprodáno“? – takhle hledáte, kde je chyba), ale já bych dal tak 300, možná 400.
Ano, nabídka na tuto akci zmizela stejně ryxchle jak se objevila. To, že je vyprodáno stále visí na hlavní stránce VUZ. A co se týče těch cen…. Já mám pocit, že to bylo 300kč dospělý, 200 dítě nad 10 let nebo 400 a 300. Teď už si to přesně nepamatuji. Každopádně jde o relatzivně nízkou částku, která nezohlerdňuje jedinečnou možnost návštěvy a už vůbec ne jedinečnost 60. výročí.
Ano, dal bych i 1000 právě už jen pro to, že se jedná o akci k 60. výročí.
Na Google zadejete do vyhledavače
VÚŽ 60 let cena vtupenka
Vyjedou vám náhledy. Nebo možno stále ještě zde
https://www.cdvuz.cz/news/358
A ještě jedna věc. Nevšiml jsem si , že by třeba zaměstnancům Škoda Auto nějak při práci vadilo a v práci je omezovalo, že se jim tam promenádují návštěvníci.
Jdi do Škodovky 😀
Tam už jsem byl několikrát. I na tom okruhu jsem tam byl. Jó, to však byly jiné doby. To byla akce skutečně pro veřejnost a bylo tam lidí a strojů fůra. Tak si budu VUZ pamatovat a budu se snažit ,aby to tak zůstalo.
Asi se kolem nich nejede 200 nebo nemají návštěvníci v hale nad hlavou několik desítek tun 🙂
Ono po okruhu jezdí něco nepřetržitě 200? A s těmi desítkami tun nad hlavou jste to myslel jak? Opět věc firmy kam návštěvníky pustí a kam nikoliv.
Ano, může. Ale není to podstatné, prostě pokud tam je veřejnost, nejdou provádět zkoušky takže celý areál stojí.
Tak znovu:
1.po okruhu jezdí něco 200 nepřetržitě ?
2. Kde má návštavník nad hlavou desítky tun a čeho?
Nemyslím si, že lidé třeba od Siemense tam půjdou v jednom ranci s šotoušema.
„Proč ne 500, ale jen 400“ – kapacita jednotlivých stanovišť?? Mám jisté zkušenosti s podobnýma akcema v jiném „ústavu“ a ta kapacita zkrátka není nekonečná, když se mají nějak kulturně a kontrolovaně provázet skupinky návštěvníků.
Omezení od 10 let: V tom výše zmíněném ústavu je vstup omezen dolní hranicí z důvodu bezpečnosti.
Omezení věku chápu stejně jako omezení kapacity skupiny. Psal jsem to již u minulého článku. A jestli tam půjdou lidé z nějaké společnosti s šotouši (bože jak já to označení nesnáším) ?
Víte nad čím jsem se pozastavoval u toho minulého článku? Ptal jsem se kolik vagonu bude mít souprava když na akci je 400 vstupenek celkově pro oba dny a každý den je 10 jízd. Spočítejte si to jaká bude obsazenost jedné jízdy lidmi co si jízdenky zakoupili.
A když spolu s touhle soupravou budou dělat běžnou práci, tak se jim to docela dost nepříjemně srazí.
Ne při posunu, Barča tomu za sebou se svojí stovkou neujede!
Chápu jak to myslíte. To, že tam jezdí retrosouprava je jedna věc a pořádání exkurzí věc druhá. Myslím si, že spousta lidí by šlo na exkurzi i bez svezení. Navíc Barčou se může člověk svézt zcela běžně.
Přesně, nehledě na kapacity parkování, záchodu, občerstvení. Není to lunapark pro 1000 lidi.
Kapacity parkování se dají poměrně snadno vyřešit. A WC? Jak dlouho trvá ta prohlídka 2 hodiny? Navíc mám za to, že deti do 10 let nemají vstup povolen – o další problém méně. Rovněž nepředpokládám, že by tam byly stánky a pivem.
Koukám, že jste trochu brouku pytlík. Zavolejte jim, že jim půjdete dělat eventy, že všemu rozumíte. Oni zemědělci v okolí jsou z okruhu nadšení, takže rádi dají pole na parkování a o hygieckych normách na počet návštěvníků jste někdy slyšel? A stánky, už vidím ty komentáře že tam byli lidi několik hodin na exkurzi a nemohli si koupit ani pití…
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody. Tak bych to asi shrnul. Možná jsem brouk Pytlík, ale alespoň hledám ony způsoby. Nebo ony se snad dnes nedají zapůjčit TOITOIky? A domluvit to se zemědělci, udělat akci na podzim kdy je sklizeno a na poli kde byla vhodná plodina a není rozmoklé….to také nejde? A ty stánky….no alko bych tam opravdu neočekával. To jde totiž proti bezpečnosti. Vlastně bych tam neočekával žádné občerstvení. Buď se tam jde člověk podívat a nebo se tam jde najíst a napít. To může učinit před vstupem. nebo snad jsou lidé dnes tak zhýčkaníi, že… Číst vice »
No vidíte, a náklady narůstají… k pořadatelské službě a distribuci vstupenek připište pronájem WC a parkovacích míst od zemědělců (ti to zadarmo taky neudělají).
> a není rozmoklé…
Takže „Definitivní potvrzení termínu DoD bude vydáno v pátek před akcí, podle toho, jestli bude na víkend očekáván déšť či nikoliv“ 🙂
Hele, ten DoD rozhodně výdělečný nebude (to by se konal každý měsíc). Je to prezentace ČD a VÚŽ a jako každá prezentace holt něco stojí…
„volný pohyb návštěvníků je umožněn pouze v prostoru, kde bude probíhat výstava o historii VUZ a kde si budou moci návštěvníci zakoupit drobné občerstvení. “ Vyřešno to mají, žádné stánky tam nebudou. A drobné znamená drobné. Nebo třeba zde: VII. – Odpovědnost za škody 1. Každý návštěvník vstupuje a pobývá v prostorách ZCV na vlastní nebezpečí. Pořadatel odpovídá pouze za škody na zdraví či majetku způsobené úmyslným nebo hrubě nedbalým chováním jeho zaměstnanců či osob, které k plnění svých povinností použije. 2. Způsobené úrazy či škody na majetku nebo jejich riziko je návštěvník povinen neprodleně oznámit přímo na místě Pověřené… Číst vice »
https://ys-common.s3.eu-central-1.amazonaws.com/Navstevni_rad_ZCV_akce_pro_verejnost_Mimoradny_vlak_ZC_VUZ_VELIM_60_ef4be1a78d.pdf
Co brání tomu, udělat DoD častěji?
A proč? Jejich primární činností není provozování atrakce.
Tak v tom případě ať si pořádají akce jen pro kienty.
Ty budes mit delsi vedeni….
Nebo naopak až přiliš moc krátké
Když ne mě tak nikomu a slova nejsou k ničemu, to slečna Závist vstoupila zas do někoho z nás.
Jste úplně vedle. Přečtěte si co jsem napsal u článku zveřejněnému k této akci dříve. DĚKUJI! A víte co, Já Vám to sem dám ať to nemusíte hledat. „Jak tak nad tím přemýšlím dospěl jsem k tomuto závěru, Ti, co si měli to štěstí jízdenku zakoupit nechť se prosím chovají vzorně a návštěvu si užijí. Chápu, že po mnoha letech kdy byl okruh veřejnosti nepřístupný je to jakási pomyslná vlaštovka kdy si nejprve na menším množství návštěvníků otestují organizační možnosti a třeba se v budoucnu dočkáme zpřístupnění častějšího nebo pro vyšší počet návštěvníků.Jen mě tak napadlo že pokud je ten… Číst vice »
Taky znám jednu. Zpívá se v ní něco o tom, že to bylo tenkrát co svět měl ještě koule, kolena rozbitý a hlavá samá boule.
Třeba to, že se v době konání DoD nemůže normálně pracovat.
(jako „zákazník“ jsem na Okruhu už jezdil jak v neděli, tak v noci – takže „zdroje moc nejsou“).
Protože tam nejsou pro šotoušky.
Ono to tak třeba nevypadá, ale organizace takovéhle akce odčerpá docela značnou část pracovní kapacity pověřených lidí a následně i časové kapacity celého centra.
Tak oni maj dost svý práce… ještě aby tříštili síly na návštěvníky?
Když si vstupenku dobře nacení, tak se jim ta jedna ušlá směna zaplatí. Zájem evidentně je.
>, tak se jim ta jedna ušlá směna zaplatí.
Evidentně nemáte o cenách za pronájem okruhu ani šajn.
Nebo to chcete udělat jen pro „milionáře“?
A co teprve když budou pracovat jako běžně + zisk z exkurze.
Tak to je fór ne. Slyšel jste někdy o BOZP nebo kde byste tu exkurzi chtěl dělat? Maximálně v nějaké kanceláři…
Čtěte pozorně. Naposal jsem, že omezení chápu. To však nevylučuje udělat akci o stejném počtu lidí častěji. A pokud je tento počet vysoký stále lze zavést systém exkurzí i kdyby to mělo znamenta , že skupina bude jen 5 lidí. A povžimněte si, že vůbec nemluvím o tom kam se návštěvník dostane. Klidnšě může koukat do haly od vrat.
>Klidně může koukat do haly od vrat.
Obávám se, že na tohle by moc lidí neskočilo.
Ale našli by se. Hlavním tahákem pro takové by mohla být jízda po okruhu. Jak jsem to napsal pod starším článkem. Já bych v případě, že bych měl to štěstí koupit si vstupenku/jízdenku možnosti návštěvy nebo jízdy soupravou asi stejně nevyužil :- )Pro mě by bylo důležité, že jsem provoz soupravy podpořil . Já to mám prostě trochu jinak. Je to stejné jako koupit si jízdenku na historický vlak a nejet s ním, ale mít celou trasu této jízdy zachycenou na fotografiích pěkně zvenku ;- )
Víte, co taková organizace DODu znamená? Můj zaměstnavatel pořádá DOD jednou ročně v sobotu pro tak 2 – 2,5 tisíce návštěvníků. A kvůli nim je tu asi 150 – 200 lidí o víkendu. Někdo na celý den, někdo třeba na 2 hodiny. Většina na dobrovolné bázi. Plus najatá znásobená ochranka, najaté brigádnice na vydávání vstupenek, zdravotní služba a ještě je to zásah do fungování firmy. Dělat to častěji prostě nejde. Tady za to sice vybírají peníze, ale zase provozují vlak a to také něco stojí.
Děláme DoD taky. Ptám se, co to v drážním prostředí znamená, pokud je to takto limitováno….
Brání tomu třeba to, že VUZ má rezervovány termíny zkoušek na dva roky dopředu.
Hádám že každý den, kdy okruh stojí to dělá 2 miliony Kč. Při tržbách 700 mil Kč ročně, by to zhruba mohlo odpovídat.
Kolik že stojí jednodenní vstupenka na Brutal Assault? Přitvrdíme, tenhle heavy & speed metal, to není kapela Traband.