Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Výpravní budovu v Bohumíně čeká rekonstrukce za 63 milionů

Nádraží Bohumín. Pramen: Správa železnic
Nádraží Bohumín. Pramen: Správa železnic

Správa železnic chce po dílčích opravách v minulých letech definitivně okrášlit nádražní budovu v Bohumíně. Práce v celkové hodnotě téměř 63 milionů korun začnou v dubnu a měly by skončit v polovině příštího roku. Budova má dostat podobu z roku 1904, kdy byla přestavěna.

Náplní rekonstrukce bude mimo jiné výměna oken a dveří, obnova fasády včetně poškozených ozdobných prvků a nový barevný nátěr. Dojde také k proměně vnitřní dispozice, k celkové rekonstrukci vytápění a výměně střechy nad poštou. Výpravní budova také získá nový mobiliář a nová WC pro veřejnost.

Rekonstrukce je plánovaná na etapy za částečného provozu, pro cestující budou zajištěny náhradní čekací prostory a toalety, prodej jízdenek zůstane zachován. Práce podle Správy železnic naváží na opravy, které jako předchozí vlastník provedly České dráhy v roce 2013. Sama Správa železnic pak v letech 2017 a 2018 vyměnila střechu, vstupní dveře a vymalovala vestibul.

Práce provede společnost Porr.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin Jarath
Host
Martin Jarath

Doufám, že jako všude jinde, bude zrušena možnost se občerstvit, a to dokonce nejen ve dne. Bohumín je jednou z posledních stanic v republice, kde se to tomuhle spolku ještě nepodařilo… 🙁
Ale co taky chtít, když ani na hlavním nádraží v hlavním městě nemůžou ani ty blbý automaty fungovat.

bkp
Host
bkp

No já nevím, když jsem tam byl cca před rokem, tak nějaké to občerstvení vevnitř bylo už od pohledu tak strašné, že večerka před nádražím vypadala jako akt milosrdenství.

Twix
Host
Twix

Také by mě stejně jako bkp zajímalo, které občerstvení by tam mělo být zachováno. Před měsícem jsem tam vyběhl během přepřahu večerní Varsovie do Prahy, protože na palubě vlaku seženu akorát balený croissant. Jedno občerstvení mělo pravidelnou půlhodinovou pauzu kvůli střídání směn (v době kdy odtud odjíždějí 3 mezistátní vlaky) a to druhé za neprůhlednými dveřmi otevřené bylo, ale když jsem viděl ten pult a těch pár lidí, kde se nedalo poznat jestli jsou hosté nebo personál, utekl jsem k automatu pro chlazenou bagetu a brambůrky.

Lektor
Host
Lektor

Když sem tam byl na podzim já, tak jsem odtamtud radši odjel s hladem.

zesp
Host
zesp

Jo, jo, čas pádí mílovými kroky. A hlavně s ním nedrží krok údržba, tam to pokulhává až příliš. Něco se opraví a pak už to nikoho nazajímá. Z drobné závady je pak oprava za miliony. Konkrétně u SŽ. A Bohumín je přímo tragický, tam to potřebuje reko jako sůl. Tohle jsem tam zažil v létě 2018:

https://seta00121.rajce.idnes.cz/Tragicky_stav_zastreseni_I._nastupiste_v_Bohumine/

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Lapač střešních splavenin. Na podzim a na jaro je dobré ho vyčistit. Když se to neudělá, stane se gajgr gejzírem. Voda ze střechy pak neodteče pryč, ale zateče k budově. A pak se chodí okolo, proč jsou vlhké zdi.

zesp
Host
zesp

Komické (nebo k pláči¨) bylo sledovat, jak z různých dveří budovy už automaticky vyšli všelijací zaměstnanci (posunovači, vlaková četa, aj.) s košťaty a jali se vodu z perónu hnáti do kolejiště, aby se jim nedostala do místností, kde zrovna dleli… Byl to takový ten rutiní pohyb – jakože na to už jsme si tady zvykli, to je tu už dlouho…

josef
Host
josef

V Bohumíně se mi to nezdá taková katastrofa jako někde jinde vždyť tam vyla provedená rekonstrukce nedávno nebo ten čas tak letí ?

jal
Host
jal

Oprava vnitřních prostor už proběhla. stejně tak oprava fasády a části střech. Někdo jen opisuje původní zadání. Chybí natřít fasádu od nástupiště. A vyměnit okna, i když nemají nějaké vady.