Výpravní budova ve Vimperku má za sebou první velkou rekonstrukci, záchody se přesunuly dovnitř
Nádražní budova ve Vimperku po rekonstrukci. Pramen: Správa železnic
Čekárna a prostor nástupiště pod přístřeškem byly osazeny novými lavičkami, odpadkovými koši, stojanem na kola a orientačním systémem.
Co je to za hodiny? To už nefrčí Pragotron? 🙂
A co ty perony? Hospůdka taky nic?
Hospůdky jsou hned naproti nádraží, bohužel obě nepoužitelné.
Ta spodní (Hotel Růže s pivnicí Vagón) je dlouhodobě uzavřená, ta horní v Hotelu Boubín (říká se jí U Šramla) má otevřeno jen přes poledne, ale za moc nestojí, bývalo tam lépe.
Záchody jsou vždycky lepší uvnitř…
Akorát je potřeba je tak navrhnout a následně se starat, aby nebyly cítit celou budovou.
Nově opravené nádraží vypadá moc hezky, čas od času ve Vimperku přestupuji a už se tam těším 🙂
Jsem šokován, nikde modré zábradlí. 😱
To je opravdu náhdhera. V době šedého moru se někdo nenechal unést s davem a udělal krásnou barevnou budovu.
Zcela na opačném konci je hl. n. v Brně (následováno Armádním muzeem v Praze), které postihl šedý mor a vypadá jako desítky let zašlé špínou, před totální rekonstrukcí. Vřed na tváři Brna v místech, kde se naopak někdo chce snažit o polidštění. Přitom současná rekonstrukce ještě neskončila, takže tam tento vřed jistě nejěkou dobu vydrží.
Nevím co pořád máte proti šedé. Je to krásná, neutrální a přirozená barva v městském prostředí. Nic křiklavého jak, s použitím vašich slov, „barevný mor“ aka 1990-2010.
Jinak, tahle rekonstrukce se opravdu povedla.
Třeba to, že Brno hl.n. vypadá jak natřený podkladem pod fasádní barvu. Spolu s poštou, rozpadající se pod bdělým okem památkářů.
Pro mě je na Brno hl.n. problém především nevzhledný, pro chodce ne moc příjemný předprostor (zábradlí, nevzhledné zastávky, zámková dlažba).
Necitlivá dostavba nádraží na levé části, celému prostoru také nepomáhá.
Příběh pošty je příběh na dlouhé povídání. Krásná stavba, ale asi ne moc velká údržba se na ni dost podepsaly.
*pravé části
Aneb jak zmizení ČD z Vimperku prospělo železnici ve městě. Misto řady 810, řada 654. A zrekonstruovaná budova od SŽ.
Na druhou stranu množství cestujících je zde poměrně malé.
Otázka – Co má s nádražní budova společného s tím, kdo provozuje vlaky?
Odpověď – Naprosto nic.
Mimo téma článku – pro mne v roli cestujícího s GW Train přišly na Šumavu podstatně horší služby.
Například to, že nedávno tu budovu vlastnili ČD, které ji zvolna nechali chátrat a o rekonstrukci neuvažovali.
Co se týče vlaků jezdily na trase Volary – Strakonice šukafony, takže regiosprintery jsou posun.
Mimochodem dle výběrového řízení, na základě dat ČD požadoval kraj kapacitu vlaků. Na lince České Budějovice – Volary je zpravidla nasazena větší kapacita. Takže evidentně cestující jsou spokojeni, protože spoje využívají.
Cestující jsou spokojeni, protože jim nic jiného nezbývá.
Já tím krámem 654 bohužel musím občas někam jet…jakákoli cesta nad 10 minut je děs běs.
Kecy, co tam máte dál?
Nápodobně, co tam máte dál?
Tak jezdi autem, ale to máš asi větší křáp
Opravdu nemám větší křáp. Nemám žádné auto ani řidičák, k životu jsem to nikdy nepotřeboval a nikdy to potřebovat už nebudu.
Protože řidili jiní, aby vám to přivezli. Včetně toho chleba do obchodu.
Ano, to je v naprostém pořádku.
Větší kapacita v podobě 854 vůči používaným 854+Bdtn nebo Bdmteeo+Bds 🙂 ČD bych zazlíval absenci většiny prvků, které jsou u GW standardem, ale kapacita to opravdu není…
Pardon 654 GW vůči 842+Bdtn nebo Bdmteeo+Bds
Na trati České Budějovice – Volary/Nové Údolí počet cestujících od nástupu GWTR dle statistik vzrostl. Vzhledem k tomu, že CD na této trati nasazovali v zimním období 854 zpravidla s Bdtn a v letním brejlovce s patrovými vagóny, tak kapacita vlaků odpovídala výrazně většímu počtu cestujících. Takže je otázka, jak ČD získávali data o počtu cestujících a jaká byla skutečnost.
Poprosím o zdroj těch statistik. Diky
Podklady pro výběrové řízení na Šumavské lokálky dle požadavků objednatele. Předpokládám, že to bylo na základě dat o přepravě cestujících, které dřívější dopravce vykazoval.
Díky
Podklady pro VŘ na Šumavské lokálky byly vytvořeny v roce 2014, takže data tam uvedená byla zastaralý, pozdější data by totiž ukázaly, že počet cestujících měl rostoucí tendenci. Rok 2017 byl zatím rekordní.
Vedení kraje začátkem roku 2018 samo přiznalo, že podklady byly vytvořeny v roce 2014, proto narychlo s GWTR dojednaly 628 pro trať 194.
Data o přepravě cestujících si JČ kraj provádí i sám prostřednictvím koordinátora Jikord.
Na tratích ze Strakonic a Číčenic jednoznačně zlepšení. Došlo k nasazení nízkopodlažních souprav s vakuovým WC, zásuvky, dobré jízdní vlastnosti… Z Budějovic už je to ale diskutabilní.
Jediným nesporným kladem 654 jsou dobré jízdní vlastnosti, motoráky 810, 814 a 816 tu občas v kopcích měly problémy. Zápory 654 ale rozhodně nelze pominout: – malý prostor na zavazadla nad sedačkami a to pouze ve spodní části vozu – v otevřeném prostoru bez chodbiček je v zimním období zima – velmi vysoká hlučnost uvnitř vozu – minimum háčků na oděvy (asi proto, že je tam ta zima…) – absence stolečků – nepohodlné vysoko umístěné tvrdé sedačky – díky špatné práci volarského depa je často WC nefunkční (z mé zkušenosti každá desátá cesta) 628, které označujete jako diskutabilní, jsou mnohem… Číst vice »
Nemohu souhlasit. V létě jsem s kamarádem nechtěně zpozdil Os 18004 v Číčenicích, neboť jsme se z ostrého přestupu opakovaně pokoušeli dostat kola do 2 spojených „810“ GW Trainu plných kol, po delší době jsme je tam narvali za cenu komplikování cesty jiným cestujícím. Když tedy 810, tak jsem smutně vzpomínal na sezónní řazení vlaku ČD s upraveným vlečňákem pro kola. A nezbývá než poděkovat redakci za výběr fotografií k článku. Nic tak dobře necharakterizuje posun dopravy „k lepšímu“ na jihočeských lokálkách za posledních 5 let, jako fotografie Vimperka z r. 2017 s 810 ČD a současného s „810“ GW… Číst vice »
Hele a ta srajda na obrázku je co? Moderna? Ne… 810 hrající si na modernu…
To není 810, to už je 816 🙂
A má zásuvky, kdyby třeba diskutující potřebovali něco zasunout.
Stačí se podívat na interiér a je to holt poněkud vyšší level, než 654, s podstatně lepší výbavou. Byť by to do kopce s připojeným vozem problém mělo a čůrá se na pražce…
Na trati 198 to vozí bohužel jen spoje Vimperk – Strakonice.
Moc se ale omlouvám tomuto webíku, že diskutujeme na nesouvisející téma. Snad ta diskuze neubere nic z opravdu povedeného krásného nádraží ve Vimperku.
Doplním se. Asi je vůz 816 používán i na školní vlaky Volary – Lenora.