Vypnout a zapnout každých 51 dní. Úřady řeší další problém dreamlinerů, Boeing už vyrobil tisící 787
Boeing 787-10. Foto: Singapore Airlines
Americký federální úřad civilního letectví (FAA) nařídil všem provozovatelům letadel Boeing 787 Dreamliner nezvyklé opatření. Z bezpečnostních důvodů musí zcela
Lokomotivy Vectron, které obvykle převáží „jen“ nákladní vlaky po kolejích se restartují nejpozději po 24 hodinách. Letadla která převáží cestující ve vzduchu se restartují jen co 51 dní?
ono míte vectrona nepřetržitě pod napětím v chodu a nevypnutýho 24 hodin v kuse je docela nepravděpodobné… U těch letadle je palubní ŘS často v chodu velmi dlouho. Nicméně ani těch 51 dnů nebo 24 hodin nepředstavuje pro mne nepřekonatelný problém. Blbý je, když se tato vlastnost projeví jako bug až v provozu a není přímo v dokumentaci ke stroji jako povinný úkon „obsluhy“.
A větráci RegioJetu ,ČD vozí” jen “náklady? Jsem si teda nevšiml😏 Ten test komponentů(kód621) je jen informativního charakteru.Je-li možnost,tak loko min.na 45.min.vypnout z baterek(nejlépe i přepínačem ve strojovně) konec vsuvky v diskusi o ✈️
Zajímavé, o problému Boeingu píší téměř všichni, ale o tom, že Airbus má téměř stejný problém u A350 a to už při 149 letových hodinách nenapíše nikdo. 🤔
https://m.vtm.zive.cz/airbus-a350-je-potreba-kazdych-149-hodin-vypnout-a-zapnout-to-i-windows-maji-delsi-uptime/a-199584
„Podobné softwarové chybě čelil v minulosti Airbus u modelu A350, který se musel vypínat každých 149 hodin“
Ano, já to však myslel jako celý článek.😉
Momentálně si nevzpomenu na model, ale A350 není sám. Již v miulosti měl jiný model Airbusu podobný problém. Určitě to byl jeden z těch širokotrupých. Jedna věc je odhalit to včas, než dojde k nějaké katastrofě a přijmout organizační opatření, aby se i s tou chybou dalo bezpečně létat. Ale z mého pohledu je to trochu důkaz jistého šlendiánu. Na rozdíl od všeho ostatního, nemůžete vyvíjet software, aniž by již od počátku docházelo k validaci nezávislou certifikační autoritou. Zpětná kontrola totiž není možná nebo je velmi omezená. Něco jiného je, když si provedete nejprve vývojovou zkoušku křídla, třeba zjistíte, že… Číst vice »
To jste si vybral výborný článek. Ještě lepší nadpis a obsah byl taky velice slabý. Už v době kdy to EASA vydala, tak psala, že A350-941, které jsou na výrobní lince jsou fixnuté a mají již nový software. Tohle opatření platilo pro provozovatele, kteří z provozních důvodů neměli čas udělat update a tudíž musí najít prostor pro reboot systémů. Nemluvě o tom, že to prostě zakomponovali do plánů údržby (tak jak to udělají provozovatelé Dreamlinerů), takže bych tady z toho zase nedělal nějakou kovbojku.
btw neví někdo kolik může trvat takový reboot letadla jako A350? 15-30-60 minut?
Tady je starý článek o avionice B787, kdyby to někoho zajímalo blíže… https://www.aviationtoday.com/2005/11/01/b787-cockpit-boeings-bold-move/
jojo Stack Overflow, to je oblíbené chybka…. Ony tý čítače a registry nejsou nekonečně natahovatelný….
Mno … jenže Stack Overflow je zcela odlišný typ chyby a toto s tímto nemá problém 🙂
Pokud je o přetečení čísla , tak jde většinou o Number Overflow 🙂
Ty kráááávo. To je blbýýý, jak jste chtěl hrát chytrýýýho a akorát jste se ztrapnil. 😀
Singapore Airlines taky jako první zařadili do provozu A380.
Ja musim restartovat pocitac tak aspon jednou tydne. Takze na tom tak hrozne jeste nejsou:)
Asi nepoužíváte správný operační systém. Já svůj počítač s Linuxem musím restartovat (resp. vypnout místo uspat) jen když se nainstaluje update kernelu.
Až mi pracovní aplikace poběží na Linuxu tak pak můžete mít pravdu. Jinak jste jak klasickej vegan v tom vtipu. Jak poznate vegana? Rekne vam to 🙂
Bude to zcela nepochybně překvapující, ale windows (na které zcela nepochybně narážíte) také není nutné restartovat dříve, než při updatu systému 🙂
Tedy jednou za 30 dní? 😉
Na serverech, které obsluhují „interní systémy“ (čili na těch, které nejsou vidět z internetu) se aktualizace často nedělají ani zdaleka tak pravidelně, a není problém narazit na Windows servery s uptimem půl roku a více.
Přetečení formátu někde v softwaru ?
Vypadá to na to, ale nevím jak. Rozsah uint32 počítaný v milisekundách se protočí už za 49,7 dní.
To bude něco vágnějšího, protože to uvádějí podmiňovacím způsobem (could lead to), tedy zřejmě selhání sítě po více než 52 dnech chodu nenastane, ale za nějakých okolností může.