Výpadků ETCS na trati s výhradním provozem výrazně ubylo. Pomohly posuny antén a posílení signálu
Balíza systému ETCS. Pramen: VÚŽ
Z osmi výpadků za den se situace dostala k jednomu výpadku týdně.
Z osmi výpadků za den se situace dostala k jednomu výpadku týdně.
Zajímalo by mě srovnání s reálnými čísly ze zahraničí.
K čemu přesně to ETCS poslouží. K padání lidi při necekanem zabrzdeni vlaku. Člověka… strojvůdce to nikdy nenahradí…
Nemá to nahradit strojvedoucího. Od toho jsou jiné systémy. Má to zabránit následkům pokud strojvedoucí udělá chybu.
Jako blábol …dobrý. Člověk, co cestuje hodně, občas pocítí zastavení vlaku rychlobrzdou, ale do padání cestujících to má ještě sakra daleko.
Lepší nečekaný zabrždění od ETCS, než od protijedoucího vlaku.
Takže tradiční vychytávání much a dětských nemocí, jako tomu bylo třeba i u nových lokomotiv…
A také u prakticky všeho nově zaváděného, co je složitější než trakař.
Ono i u toho trakaře určitě nějakou dobu trvalo, než se našel optimální poměr délky madel a vzdálenosti těžiště ložné plochy od osy kolečka… 🙂
Ocelový je kupodivu o dost lehčí než dřevěný a pneumatika vepředu líp jede a také lépe drží ve svahu než loukoťové kolo s obručí. Vývoj nezastavíš.
Občas i zastavíš. Nejen Eso, ale i Banán má horší odpor vzduchu než bobina.
Asi tak.
To je naprosto v pořádku a pochopitelné. Úplně v pořádku není ne tak úplně provedený důkladný zkušební provoz systému. To že tam úspěšně projede zkušební Vectron SŽ ještě není důkladné vyzkoušení stability systému.
Snad se to na koridorech povede lépe ověřit ve zbývajícím roce.
Teď je potřeba, aby byla náprava zjištěných nedostatků aplikována na zbytek zaETCSovaných tratí.
Aby se to již neopakovalo.
Když je víc jak půlka vypnutá, tak je jasný že je mín výpadků.
Pro minusaře z Pha do Bohumína he vypnuto tak 60 % tratě
Až na to, že trať Praha – Bohumín není pod výhradním provozem ETCS a článek mluví pouze o trati z Olomouce do Uničova, kde výhradní provoz je. Mínus udělen.
Když neumíte číst a chápat text, tak jen doufám, že neděláte fíru…
Něco k té první tabulce:
Pokud by plná dostupnost, bez které to na koridorech při výhradním provozu od 1.1.2025 nebude moc dobře fungovat, měla být alespoň 99,9999 % spojů (tzn. dočasná nedostupnost 0,0001 % spojů), tak potom to vychází čistě matematicky na maximálně 1 zastavení na 10 000 spojů.
A tady nejlepší stav byl poslední řádek tabulky, tj. 3.týden, kdy nejvyšší dostupnost byla 99,80 % kdy připadalo 1 zastavení na 492 spojů. To jen pro nějaké porovnání toho všeho:-)
Ještě by to chtělo nějaký evropský zabezpečovač pro kamiony. S nehodovostí jsou na tom poněkud na štíru. Hlavně na přejezdech. Bouraly kamiony předevčírem, včera, dnes a budou bourat i zítra a pozítří.
Zrušit úrovňové přejezdy koridorů. To je hlavní prasárna.
Ale ať to zaplatí silničáři. Vlaky ty nehody nezpůsobují.
Jenže v 90 % případů je to železnice, která přeťala silnici. Navíc to stejně platí SFDI.
A ještě dodám, že občas na tom přejezdu zařve chodec nebo i cyklista. Někdy dokonce záměrně, ale s úmyslem spáchat sebevraždu, nikoliv ublížit dráze.
To máte jedno, stejně to zaplatíme my, jen z jiné kapsy rozpočtu 🙂
Tak a teď by to chtělo zapnout ETCS z Olomouce do Červenky a zjistit, jestli už se to tam přestalo ovlivňovat navzájem, nebo budou potřeba změny i na hlavní trati.
Výpadků ETCS možná tzv ubylo, ale zpoždění vlaků bohužel ne.
Bohužel, není to tak úplně nepravda. Některé vlaky jsou i v posledních týdnech zpožděny/ rušeny jako prevence pomalých jízd např. kvůli silnému větru s ohledem na zachování kapacity trati. Problém se podařilo eliminovat do rozumnější míry, ale hotovo určitě není
To jako aby vítr neodfoukl regiopantera?
To musí být na severu Moravy pořádné větry.
Za větrů někde jezdí vlaky pomaleji, aby stihly zastavit, nebo aspoň přibrzdit před případnou překážkou.
To úplně ne, ale řekněme že silnější vítr přenosu toho signálu asi úplně neprospívá. A že pokud vlak zastaví v místě bez signálu, tak v tom větrném počasí to může být docela velký problém.
elektromagnetické pole a vítr se neovliňují, vůbec nijak
Jak proboha vítr ovlivňuje přenos signálu? 😀
Pokud přes noc, kdy nic na trati někilik hodin nejede, platí meteorologická výstraha na silný vítr, musí být první ranní vlak vybaven tzv. foukacím rozkazem, tedy jet jen podle rozhledu strojvedoucího, aby mohl bezpečně zastavit před pokud možno každou překážkou na trati (např. spadlým stromem). Vzhledem k poměrně velké hustotě dopravy na Uničovce toto opatření způsobí poměrně velké narušení plynulosti a včasnosti vlakové dopravy.
Pokud fouká, tak ten rozkaz dostávají všechny vlaky, zdaleka ne jen první ranní.
Njn, živly jsou problém. Při zemětřesení musí i šinkanseny zpomalit.
Super. Evropský zabezpečovač, ale do Česka můžou jen lokomotivy se speciálně umístěnou anténou. 🤣
Taky by bylo dobré si tu anténu pořídit.
Tuším, že spíš jen se správně umístěnou anténou. On ten rozptyl pohybů, pokud je na skříni je velký. Také to na některých osobních vozidlech musíme dávat na podvozek.
Což je bizarní místo… TRSka byla vždy na střeše.
A proto je signál tak mizerný.
Antény pro jakékoliv spojení jsou vždycky na střeše. Nebo vy snad máte anténu na příjem telvize ve sklepě? 😀 Jediné co je na ETCS u země, je anténa na čtení balíz v kolejích a těch se ten problém s výpadky spojení vůbec netýká. Tyká se GSM-R spojení s RBC.
Ale tedy se dle všech indicií jedná o anténu která čte balízy. Ta nedává na střeše vůbec smysl.
Na streche je anténa na spojenie s RBC, nie na balízy!
Nejedná, s těmi problém nemůže být, jsou umístěny na všech mašinách stejně v jasně defikované poloze mezi kolejnicemi a v definované vzdálenosti. Problém je s výpadky GSMR na spojení s centrálou.
Pokud to má číst data z toho, co je na fotce, tak anténa na střeše fakt nepomůže. Na magnety PZB taky ne.
Vážně?
To jako na střeše není místo?
To je selským rozumem nepochopitelné, neb i malé dítě s mobilem ví, že kvalita signálu je závislá, jak vysoko je přijímač.
a když jde o anténu která čte balízy v kolejišti tak taky pomůže umístit jí na stožár nad vlak? Ptá se kamarád ;o)
Nejde o balízy… Jde o spojení s RBC
Jenže průšvih je v tom, že na střeše je spousta různých rozvaděčů, klimatizačních aparátů a dalších kovových částí, které samy o sobě ovlivňují příjem a navíc ještě i samy dost výrazně aktivněš ruší, protože tam jsou všemožná el. zařízení.
Prosím Vás, co myslíte tím „to“ v poslední větě? Snad ne anténu GSM-R?!?
Píši o anténě co komunikuje s balizami umístěnými mezi kolejnicemi. Z článku jsem vyrozuměl, že tam dochází k nedostatečnému přenosu. To může být mimo jiné způsobeno příčným vychýlením této antény pri pohybech vypružení a kinematice průjezdu obloukem
V článku jsem si nevšiml vůbec ničeho o komunikaci s balízami.
Nejedná se o problém se čtení balíz, ale o problém se spojením přes GSMR s RBC
Ok, díky za vyprávění mého mylného výkladu.