Vymyslete a postavte. ŘSD zvažuje soutěžit nový tunel na D35 samostatně
Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD
Půlkilometrový tunel má složité geotechnické podmínky, ŘSD zvažuje jeho soutěž mimo stavbu dálnice kvůli úspoře času.
Další zbytečný tunel na dálnici, který vhodným trasováním nemusel být. Všichni jásají, hurá tunel, ale bude tam radar, aby řidiči platili „mýto“ za průjezd rychlostí 85km/h a výš.
A jaké vhodné trasování by to mělo být?
Pár metrů severněji to vycházelo na zářez
Teď je květen. Ale až přijde na podzim sníh, tak budete nadávat na kamion uvízlý v chumelenici. V tunelu nesněží.
A za 10 let se bude řešit jak ho rozšířit na 3+3 pruhy. Myslete i na tuhle možnost. Je totiž dost možný, že se D35 stane po dokončení o dost využívanější než D1
Vyšší intenzity než na D1 tam nebudou, ale bude patřit k nejvytíženějším českým dálnicím. 2+2 tam bude za normální situace stačit, ale problém bude, když kvůli nutné údržbě bude potřeba jeden tubus zavřít.
jo, to bude hezké. dálnice povede k homoli od homole a přes brdek se bude chodit pěšky. dejte tam i nějaký semafor na tu silnici 1. třídy
Já už myslel na tunel u Mohelnice a oni řeší teprve Homoli. Ach jo.
Tak jestli tenhle kopeček má být problém tak to jsem zvědav co bude na Hřebči kde probíhala důlní činnost asi 500 let…. To bude teprve veselo.
a to, co v tom kopci je (lupek a křidové uhlí) taky nejsou úplně optimální matroše, na které je dobré narazit
nic, důlní činnost není problém důležitější je složení nadloží
Není problém? Současný tunel na I/35 na je prakticky pernamentně opravován kvůli nadloží i kvůli pozůstatku důlní činnosti. Byl jsem tam někdy? Tam jsou všude možně naprosto nezmapované díry v zemi. Mimochodem je to krásný přírodní útvar a vřele doporučuji návštěvu celého hřbetu od Hřebče až po Třebovské stěny. Stojí to za to.
https://kraje.rsd.cz/pardubicky/generalni-oprava-tunelu-hrebec/
https://cs.wikipedia.org/wiki/H%C5%99ebe%C4%8Dovsk%C3%BD_h%C5%99bet
Tuší prosím někdo proč tam ten tunel vlastně je? Proč tam není jen prostý zářez případně proč jde trasa přímo středem tohoto návrší?
Třeba protože Zásady územního rozvoje, dokumentace EIA, závazné stanovisko MŽP… Celkem „nevýznamné“ dokumenty.
A jak prosím tyto dokumenty zakázaly jinou trasu a jiné varianty (zářez)?
Tuším, že kvůli migraci zvěře. Měl by to být tzv. medvědí přechod (ekodukt ).
Že by něco na způsob Slavíčského (Ferdinandova) tunelu?
Jestli na ŘSD odváděj všichni tak kvalitní práci jako ten panáček, co vytváří ty animace, co vypadaj jak udělaný v Paintbrushi pro Win 95, pak bude asi fakt lepší, když to bude řešit někdo úplně jinej. 🙂
(vizualizaceú
Zrovna v tomhle mi je to tak nějak jedno. Úplnej propadák to není, tak co…
tady v článku je snad jen screen toho originálu, co má ŘSD na stránkách. Stálo by za to první si zjistit originální zdroj. V článku je to dost nekvalitní
Dalsi zbytecne prodlouzeni uz tak jiz notne zpozdene stavby. Pomalu prestavam verit, ze cela D35 bude do konce roku 2029 stat.
Tomu jste někdy věřil? Tomu se dalo optimisticky věřit před 15 lety.
Poprave jsem tomu naivne veril, ano. Prominte mi.
Mě se neomlouvejte…
Tak snad to dopadne… Každopádně, pokud to je tak problematické, proč to nevedou o kousek severněji, kvůli poloměru oblouku?
Nějaký důvod TO patrně mít bude …
Zajímavá idea. Hned mě napadla kacířská myšlenka, že to našich podmínkách dopadne jako slovenská D1 u Strečna. Doufám, že se mýlím…
To jako že vyberou nejlevnější nabídku která neodpovídá reálným nákladům?
Spíše ŘSD po množině tunelových problémů (propady Blanka – kaverny, železniční tunel Mosty u Jablunkova – oprava po válce, tunel Dražkovice) nehodlá riskovat.
Patrně si spočítalo, že bude levnější – méně rizikové nechat udělat detailní geologický průzkum – sondy co deset metrů od sebe jak na délku, tak na šířku, aby se co nejpodrobněji vědělo, jaká geologická překvapení skrývá matička země ve svém nitru …. a dle toho se přizpůsobila technologie ražby v místech změny materiálu …. než následně, v případě maléru, hledat násobně dražší cestu jak z „bryndy“.
„Zmrazování zemin“ – týjo, zajímavá technologie, jak naopak z vody v sousedství ražby udělat kamarádku, která zeminu podrží defacto v pevném stavu 🙂 …zná někdo nějakou realizaci?
Tekutý dusík. http://www.geotechnici.cz/wp-content/uploads/2012/08/ZmrAZOVANI_MAT0145.pdf
https://www.rhb.ch/cz/company/projects-dossiers/rebuilding-of-the-albula-tunnel
Novostavba tunelu na RhB.
Metro v Paříži cca 100 let dozadu v oblastech kolem řeky Sény.
Tak to je fakt, že by tuto horkou technologickou novinku mohlo využít i ŘSD.
Jo a není to cca 100 let dozadu, ale tak 130.
Pokrok nelze zastavit. Kde to jen skončí?
A proč by to používali jindy a jinde v místech, kde to nebylo potřeba? Jen proto, že se to umí? Tak to by asi měli postavit kvantový počítač, když už se to umí. Aby nebyli pozadu, ikdyž jim bude k ničemu.