Výměna přístavů v Hamburku. Nové území by mohli Češi dostat v roce 2024

Provoz v hamburském přístavu. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraProvoz v hamburském přístavu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Česká republika by měla získat do nájmu území u terminálu Kuhwerder s hranou o délce 200 metrů, kde mohou přistávat námořní lodě.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vtvt

Z jistého úhlu pohledu je škoda, že nevyšel plán z pražských Záběhlic na naše území jižně od afríckého Maroka. To by panečku bylo pocestováníčko. Za sluníčkem. Žádné tuctové Kanáry.
(ironie)

cituji:
„Byť sice šlo o vyprahlé území na atlantickém pobřeží Afriky jižně od Maroka, a ekonomický přínos by byl mizivý, otevřely by se jím nové strategické možnosti. Přístav v Río de Oro mohl nabídnout rakousko-uherské flotile základnu v blízkosti Kanárských ostrovů.“
https://www.kabinetkuriozit.eu/rio-de-oro/

Nepovim

Já se divím, že se toho dávno nechytili vietnamci. Je to území kde platí české právo a daně. Doprava po labi není omezena – to je ve versaiské smlouvě. Takže ideální stav aby tam vznikla druhá SAPA (nebo As) na opačném konci Německa,aby to meli Nemci kousek. To by byl zlatý důl.
A jako bonus přístav do Asie…

X 1

🙂

Jan Schmidt

K čemu nám to jako bude? Aby tam nějaká organizace typu ŘVC mohla stavět předražené projekty?

Lukino

Jestli by to neměli konzultovat s námořnictvem. Gerald R. Ford class letadlová loď má cca 330 m délky.

Otakar

Tam ale bude kotvit letadlová loď Karel Gott, jakmile se dořeší ta situace s Královcem. S ní nebude problém.

Lukino

Mě se líbil název pro druhou letadlovou loď: „Primátor Pavel Bém“

JohnX

To Vam nestaci obsadeny Kralovec ale uz sa roztahujete aj do Nemecka? Co bude dalej, Komarno?

Gregyros

viděl bych to spíš na Tatry😆

JohnX

Tatry su prilis velke susto.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Zvláště pro ty, co tam dorazí s ponožkami v sandálech a na hřebeni je zastihne sníh.
Nad Tatrou sa blýska
Hromy divo bijú
Zastavme ich bratia
Kým ešte žijú

Jiří Kocurek

A taky kus Texasu: https://mapy.cz/s/momolodema

none

Dnes kus pristavu, zitra kus more….
Jen to tedy chtelo nekde jizneji.

Walker

Poradny kus more jsme uz meli, v Tichem oceanu. Nicmene od roku 2016 ho jiz nemame.

Kandelábr

Nebyl to kus moře, ale mořského dna a nejednalo se o vlastnictví, ale o výhradní právo průzkumu a těžby. To vše fakticky navázané na členství v ex-RVHP organizaci.

Erik

K cemu presne CR potrebuje svuj pristav? Nevim, ptam se.

Kubrt

Bezprostředně asi k ničemu, ale je to kapitál, který se dá vložit do společného podnikání s nějakým investorem a vybudovat tam terminál na cosi.

Jan Schmidt

to bude při současných manýrech určitě pro stát výhodný projekt…

Jan Petrus

Tak před dvěma lety by byl blázen ten, kdo by chtěl, aby ČR měla vlastní LNG terminál někde na moři a jak by se dneska hodil. Mít strategický přístav pro dovoz čehokoliv ze zámoří, navíc na řece, která u nás pramení, je rozhodně strategická výhoda, která se hodí. A myslím, že soukromý rejdař nebo logistická firma v Čech to jistě využijí.

Kubrt

200 m přístavní hrany je na nějakou samostatnou akci málo, ale ve spojení s okolními pozemky to samozřejmě může být zajímavé. LNG terminál ne, ty se budují ve Stade a Brunnsbüttelu (když zůstaneme kolem Hamburku), kde je více místa a napojení na síť plynovodů tam bude snazší.

none

Muze ho vyhodne pronajimat 😀

Sch

59 let je slusna doba, je to životnost terminálu. Může se dohodnout se soukromým investorem a protože je to státní tak s EU penězi postavit multimodalní terminál, který máme strategicky pod kontrolou, bude se využívat komerčně, ale v případě potřeby může nařídit, pro co se ma využít. Teď se to ukázalo s LNG. Jako vnitrozemská země jsem závislí na libovůli sousedů a tak alespoň kus přístavu vlastnit je dobré.
Ještě dořešit splavnost Labe.