Výměna přístavů v Hamburku. Nové území by mohli Češi dostat v roce 2024
Provoz v hamburském přístavu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Česká republika by měla získat do nájmu území u terminálu Kuhwerder s hranou o délce 200 metrů, kde mohou přistávat námořní lodě.
Z jistého úhlu pohledu je škoda, že nevyšel plán z pražských Záběhlic na naše území jižně od afríckého Maroka. To by panečku bylo pocestováníčko. Za sluníčkem. Žádné tuctové Kanáry.
(ironie)
cituji:
„Byť sice šlo o vyprahlé území na atlantickém pobřeží Afriky jižně od Maroka, a ekonomický přínos by byl mizivý, otevřely by se jím nové strategické možnosti. Přístav v Río de Oro mohl nabídnout rakousko-uherské flotile základnu v blízkosti Kanárských ostrovů.“
https://www.kabinetkuriozit.eu/rio-de-oro/
Já se divím, že se toho dávno nechytili vietnamci. Je to území kde platí české právo a daně. Doprava po labi není omezena – to je ve versaiské smlouvě. Takže ideální stav aby tam vznikla druhá SAPA (nebo As) na opačném konci Německa,aby to meli Nemci kousek. To by byl zlatý důl.
A jako bonus přístav do Asie…
🙂
K čemu nám to jako bude? Aby tam nějaká organizace typu ŘVC mohla stavět předražené projekty?
Jestli by to neměli konzultovat s námořnictvem. Gerald R. Ford class letadlová loď má cca 330 m délky.
Tam ale bude kotvit letadlová loď Karel Gott, jakmile se dořeší ta situace s Královcem. S ní nebude problém.
Mě se líbil název pro druhou letadlovou loď: „Primátor Pavel Bém“
To Vam nestaci obsadeny Kralovec ale uz sa roztahujete aj do Nemecka? Co bude dalej, Komarno?
viděl bych to spíš na Tatry😆
Tatry su prilis velke susto.
Zvláště pro ty, co tam dorazí s ponožkami v sandálech a na hřebeni je zastihne sníh.
Nad Tatrou sa blýska
Hromy divo bijú
Zastavme ich bratia
Kým ešte žijú
A taky kus Texasu: https://mapy.cz/s/momolodema
Dnes kus pristavu, zitra kus more….
Jen to tedy chtelo nekde jizneji.
Poradny kus more jsme uz meli, v Tichem oceanu. Nicmene od roku 2016 ho jiz nemame.
Nebyl to kus moře, ale mořského dna a nejednalo se o vlastnictví, ale o výhradní právo průzkumu a těžby. To vše fakticky navázané na členství v ex-RVHP organizaci.
K cemu presne CR potrebuje svuj pristav? Nevim, ptam se.
Bezprostředně asi k ničemu, ale je to kapitál, který se dá vložit do společného podnikání s nějakým investorem a vybudovat tam terminál na cosi.
to bude při současných manýrech určitě pro stát výhodný projekt…
Tak před dvěma lety by byl blázen ten, kdo by chtěl, aby ČR měla vlastní LNG terminál někde na moři a jak by se dneska hodil. Mít strategický přístav pro dovoz čehokoliv ze zámoří, navíc na řece, která u nás pramení, je rozhodně strategická výhoda, která se hodí. A myslím, že soukromý rejdař nebo logistická firma v Čech to jistě využijí.
200 m přístavní hrany je na nějakou samostatnou akci málo, ale ve spojení s okolními pozemky to samozřejmě může být zajímavé. LNG terminál ne, ty se budují ve Stade a Brunnsbüttelu (když zůstaneme kolem Hamburku), kde je více místa a napojení na síť plynovodů tam bude snazší.
LNG terminál pro ČR
https://www.cez.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/prvni-evropsky-lng-terminal-od-zahajeni-valky-na-ukrajine-odstartoval-provoz.-cesko-je-u-toho.-nizozemsky-terminal-pokryje-az-tretinu-ceske-spotreby-plynu-163448
Muze ho vyhodne pronajimat 😀
59 let je slusna doba, je to životnost terminálu. Může se dohodnout se soukromým investorem a protože je to státní tak s EU penězi postavit multimodalní terminál, který máme strategicky pod kontrolou, bude se využívat komerčně, ale v případě potřeby může nařídit, pro co se ma využít. Teď se to ukázalo s LNG. Jako vnitrozemská země jsem závislí na libovůli sousedů a tak alespoň kus přístavu vlastnit je dobré.
Ještě dořešit splavnost Labe.