Výměna kolejí zastaví vlaky na trati z Prahy do Rudné, linku S7 omezí jednokolejný provoz
Konvoj s parními lokomotivami na Smíchově. Pramen: Facebook, Dan Fedin
Probíhající práce na vylepšení trati mezi pražským Smíchovem a Černošicemi poprvé naruší železniční dopravu. První výluka začne tuto sobotu kvůli
Ještě by to chtělo v Jinočanech dvoukolejnou zastávku jako je Žvahov, při vytíženosti té trati by to dost pomohlo ve stabilitě, aby se tolik nepřenášelo zpoždění.
Píše se o výměně mostů – bude to znamenat konec té padesátky či šedesátky (PJ nebo TOR?) v Malé Chuchli?
Předpokládám, že k výměně tohoto mostu dojde v rámci optimalizace úseku odbočka Barrandov – odbočka Závodiště, kde se most nachází. V článku je zmíněno, že k jednokolejnému provozu dojde již během letošních letních prázdnin, byť tedy v starším článku na jiné stránce jsem četl, že podle tiskové zprávy EUROVIE má k optimalizaci tohoto úseku dojít až v roce 2021 ( https://www.koridory.cz/smichov-radotin-prehled-planovanych-vyluk/ ).
V rámci stavby ano, ale ne přímo při této výluce.
A nechtělo by obecně v rámci omezeného pohybu a tedy i významně omezené dopravy polepit majoritu tras, které výluky špatně snáší? Berounka je exemplární příklad, nyní jednokolejný provoz snese. Mohli by pokračovat až k tunelům u Wágusonu. Nebo Hrbatá – akce tahání drátů. Či opravy zchátralých částí na koridoru – třeba propustky nebo ojeté dráty, hlavně v údolí Orlice.
Probůh snad nebude omezení tak dlouhé, aby se stihla zadrátovat hrbatá. Ale jistě bude na místě v příštích letech utrácet státní (tedy spíš půjčené) prachy za infrastrukturu.
Tak začít stavět další úseky by se asi chtělo, ale k tomu by mohlo jedině pokud by již byly schváleny a byla vydána příslušná rozhodnutí (stavební povolení, územní rozhodnutí ap.). K tomu ovšem nedošlo, tudíž tyto stavby zahájeny být nemohou. Co se týče elektrifikace Hrbaté tak tuším, že tam stále běží desetiletá ochranná lhůta, při které se na tuto trať nesmí šáhnout, protože poslední rekonstrukce byla financovaná penězi z EU.
Ano běží, ale rekonstrukce proběhla v roce 2015, takže už by se klidně mohlo začít s nějakou přípravou. Spíš bych se zamyslel nad tím, jestli kromě samotné elektrizace (doufám na 25 kV) by to nechtělo provést i nějaké další vylepšení. Přes většinu stanic se jezdí padesátkou a hodily by se asi nějaké dvoukolejné úseky na letmé křižování, aby se pořád nepřenášela zpoždění a aby Švejk nemusel 4x na trati zastavit kvůli čekání na protivlak.
Ano to by bylo docela fajn. Samozřejmě také doufám, že se další rekonstrukce zatím přepravuje.
Plánování elektrizace bych přizpůsobil ostatním tratím, jestliže je reálné, že i okolní tratě v době elektrizace již budou střídavé, či se na střídavinu přepínat, tak klidně již střídavou, ale pokud se k tomu ani z daleka blížit nebudou, tak stejnosměr (je blbost mít střídavinu, když okolo je stejnosměr), třeba už s přípravou na střídavinu (izolátory, odstínění kabelů, atd…).
Já nic o stavbě nových úseků nepsal – já jsem narážel hlavně na dlouhodobou neúdržbu těch stávajících. Tam není potřeba většina územního kolečka. I ta drátizace jde v rámci profilu tratě. A malá měnírna se na kus pláně za zrušené koleje u některých stanic vejde.
Tak údržba se v poslední době už dělá pravidelněji než dříve, nicméně ani výluka nejde udělat jen hned tak nejednou. Jinak, ne vše z toho, co jste zmínil patří do běžné údržby a v případě právě trati 171, která má v blízké době projít v celém úseku Praha – Beroun optimalizací, ani nemá smysl dělat teď nějaké velké investice v rámci údržby, když by se to za chvíli stejně všechno v rámci optimalizace zase měnilo.
Já pořád nechápu, k čemu je ta elektrifikace hrbaté na tolik důležitá..
V červenci dojde i na rekonstrukci podchodu u restaurace Rozmarýn v Radotíně.
Tento veleslavný podchod byl původně zbudován jako propustek pod tratí pro mlýnský náhon, což vysvětluje jeho bizarní proporce (metrová šířka). V rámci rekonstrukce bude doufám předělán na normální podchod.
Jak to vypadá s tratí 122 dočká se tenhle rok napojení na Praha-Smíchov…?
Napojení je součástí stavby rekonstrukce stanice, takže ne.
Aktuálně se počítá s realizací stavby v letech 2021 – 2025, v jaké fázi bude přepojena trať od Hostivice nevím. Viz https://www.stavby.szdc.cz/ stavba A-10 Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov.