Výměna eskalátorů a výtahy. DPP vypsal tendr na modernizaci stanice Flora

Stanice metra Flora. Autor: che – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=850515Stanice metra Flora. Autor: che – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=850515

Předpokládaná hodnota zakázky je 1,16 miliardy korun. Modernizace si vyžádá úplnou uzavírku stanice.

Po stanici metra Náměstí Jiřího z Poděbrad se velké modernizace dočká i nedaleká stanice Flora na stejné trase (A). Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) aktuálně vypsal výběrové řízení na stavební firmu, předpokládaná hodnota zakázky je 1,16 miliardy korun.

„Předmětem plnění veřejné zakázky je provedení díla – realizace stavebních prací obsahující zejména výměnu pohyblivých schodů, rekonstrukci a bezbariérové zpřístupnění ve stanici metra Flora,“ stojí v zadávací dokumentaci. Stanice bude rovněž vybavena novými technologiemi, zmodernizována bude i zdejší měnírna.

Stanice Flora je na tom podobně jako donedávna sousední stanice na náměstí Jiřího z Poděbrad. Má jediný vchod/východ na/z nástupiště, takže bude během výměny eskalátorů pro cestující zcela uzavřena.

Podle vedoucího komunikace DPP Daniela Šabíka by uzavírka Flory měla trvat 300 dnů. To je obdobná doba jako v případě Jiřího z Poděbrad, kde vlaky v roce 2023 nezastavovaly celkem deset měsíců.

Modernizace bude podle Šabíka zahájena ihned po vysoutěžení zhotovitele a předání staveniště.

Ve stanici Flora jsou stále v provozu původní sovětské eskalátory typu Leningrad, jejichž jeden stupeň váží až 40 kilogramů. U nových, které budou osazeny, je hmotnost poloviční. Na Floře schody překonávají výškový rozdíl téměř 25 metrů.

Sovětské eskalátory jsou rychlejší než nově osazované. Jejich rychlost činí 0,9 metru za sekundu, novější schody většinou urazí 0,65 metru za sekundu. Vyšší rychlost umožňuje schodům Leningrad výjimka z doby jejich uvedení na trh, která stále platí.

Tagy dpp stanice Flora
24 komentářů