Výměna eskalátorů a výtahy. DPP vypsal tendr na modernizaci stanice Flora
Stanice metra Flora. Autor: che – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=850515
Předpokládaná hodnota zakázky je 1,16 miliardy korun. Modernizace si vyžádá úplnou uzavírku stanice.
Já jsem za to rád, že se bude modernizovat další stanice. Jen mě mrzí že se vůbec nedá nějak přístupný dostavte zadávací dokumentaci, je to strašný ten portál veřejných zakázek.
Stejně jako vaše vyjadřovací schopnosti.. nic není dokonalé 😀
Zavřete oči a zkuste předvést vlastní vyjadřovací schopnosti … pan Kopas je fakticky nevidomý
Chápu, akorát já jsem prakticky nevidomí a přiznám se že jsem to rychle diktoval. Nešlo mi o nic jiného než od toho jestli by mi někdo nemohl tady dát odkaz přímo na tu zadávací dokumentaci, protože portál veřejných zakázek je velmi nepřístupný a nedá se s tím vůbec pracovat, o nic víc mi nešlo.
trochu to trvalo, ale už se to objevilo i na profilu zadavatele: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0002394/zakazka/739334
Hůře pohybliví lidé mají s těmito eskalátory velký problém. Rozhodně mi chybět nebudou. Kdo spěchá, může popoběhnout.
Zůstanou v nějaké stanici původní rychlé eskalátory jako muzejní?
😁 tak to už je diagnóza…
Mohly by zůstat tam, kde už je výtah.
Vy jste se snad zbláznili.. a co třeba nechat každý pátý vlak socialistický i po automatizaci metra a narvat je i na D? Byla by škoda kdyby ho každej šotouš po celé Praze co hodinu neviděl… Můžeme se třeba domluvit že v každém obchodě zůstane jedna pokladna z dob socialismu, v každé hospodě jeden špinavý ubrus od piva a jeden suchej záchod v každých veřejných záchodcích.
Rip další rychlé eskalátory 🙁
Doufám, že se bezbariérově zpřístupňuje tato stanice jen proto, že na nic jiného není projekt, jsou určitě důležitější.
Naopak, příští rok je Praha podle plánu komplet bezbariérová. Akorát teda chybí čtvrtina stanic metra, čtvrtina až třetina tramvají (v noci skoro 100%), spousta zastávek tramvají/bus i v širším centru, ale pořád se tu najdou lidi, kteří oslavují momentální a minulé vedení Prahy.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/vozickari-v-prazske-mhd.A140306_142737_praha-zpravy_klu
Proč bych to neměl oslavovat, když probíhají takové náročné proměny na bezbariérovost jako Jiřák a teď Flóra? Že se to opravdu hýbe kupředu, za to jim rád poděkuji, ač nejsem člověk, který to bude využívat.
Ještě začne co nevidět Českomoravská…
Já už to využil a využíval bych ještě víc Floru a/nebo Želivského, ale tam je to marný. Například pro cestu na letiště, pokud nechce člověk jet vyhlídkovou jízdou 26, tak s kuframa nebo kočárkem byl dost problém vůbec se do toho áčka dostat. Všude jsou nějaké schody, od Strašnic až do centra. Jiřího z Poděbrad tomu konečně trochu pomohlo, že se dá rozumně přestoupit z tramvaj na výtah. A to prosím nejsem žádný invalida.
Je tam i ekonomické hledisko. Všechny stanice, kde to šlo udělat relativně „levně“, už jsou hotové. Zbývají jen stanice, kde to bude hodně drahé (1 mld.+).
Kdyby se přihlíželo k ekonomickému hledisku, tak by se bezbariérový přístup nestavěl do úplně všech stanic, ale jen tam, kde to nejvíc pomůže. A třeba jedna z dvojice Flora/JP by se nedělala, protože jsou vedle sebe. Spíš je to prostě politické zadání, metro musí být plně bezbariérové, tak bude plně bezbariérové.
Tenhle argument má smysl u hodně velkých sítí metra, ne u těch našich 3 linek.
Zvlášť když metro je jedna z mála jistot, když se někdo z omezenými možnostmi pohybu potřebuje někam dostat.
No a tramvajou zastavku na Jiřáku směrem Flora by jste přesunul do ulice a omezil auta, nebo by jste vozíčkáře hnal tech těch 300 metru od výtahu k zastávce??
Tak řekněme si na rovinu, že pokud je pro někoho 300 m nepřekonatelný problém, MHD pro něj asi obecně nebude.
Bezbariérový přístup pomáhá všude, všude bydlí vozíčkáři, rodiče s kočárky a staří lidé s omezenou mobilitou (všechny nás to jednou čeká). Chybou bylo nestavět stanice bezbariérově hned od počátku. Flora i JP mají obrat přes 16 tis. cestujících za den, v žebříčku vytíženosti stanic metra jsou někde kolem poloviny.
Bariérových stanic s nižší vytížeností už moc není (Invalidovna, Radlická, Jinonice – všechny v šesti nejméně vytížených z celé sítě). Naopak ještě třeba chybí Náměstí Republiky (8. nejvytíženější) a Kačerov (12. nejvytíženější), v obou případech to bude dost obtížné. Za mě tedy priority v tomto směru stanovuje DPP velmi rozumně.
Kačerov bude jednoduchý, je to hned pod terénem.
Proč by Pražského povstání mělo být drahé?
Takže další rychlé eskalátory v pytli. A zrovna na dost hluboké Flóře. To bude běhajících lidí po eskalátorech. Ale pravda, chodit do schodů je zdravé a českej národ trpí nadváhou, tak je fajn, že páni z dopravního podniku takto myslí na lidi.
A proto zpravidla pár spěchajících zablokuje půlku schodiště pro množství čekajících dole ve frontě na jejich druhou půlku. 🙂 Pravda, pak mohou nahoře dobíhat tramvaj, na niž ti první mezitím už poctivě čekali. 😀
Flora má hloubku 25,4 m, takže žádná tragédie.
Eskalátor má délku 49,2 m, takže rozdíl v cestovním čase bude cca 15 vteřin. Pokud 15 s dělá ve vašem životě takto zásadní rozdíl, pak máte někde daleko větší problém.
Mimochodem, jezdím tudy denně a už jsem se naučil držet si odstup, protože nezanedbatelné procento lidí má na těch eskalátorech fakt docela problém s bezpečným výstupem. Leningrad mi fakt chybět nebude.
Jo taky mi přijde, že zrovna Flora je na výstup docela „náročná“. Spousta lidí se nahoře „zasekne“ na chviličku a často nejspíše jen kvůli rychlosti schodů. Také si dávám pozor
Flora docela jde, JzP je horší.
Nahoře myslíte ještě na eskalátorech nebo až za nimi? Protože na starých eskalátorech se v místech, kde se narovnávají, také zastavím, protože jednotlivé stupně vytváří malé schůdky přesně na zakopnutí. (Na Florenci v přestupu jsem takto malé zakopl a od té doby chodím po eskalátorech pouze v úseku, kdy se nemění sklon jednotlivých stupňů). Další věc, která se na rychlých eskalátorech děje je ta, že se někteří lidé téměř zastaví při výstupu a pak vás do jich eskalátory „navezou“. (Také osobní zkušenost). Ale rychlé eskalátory mám přesto rád.
Neví někdo, zda je v plánu výměna eskalátorů na Florenci na přestupu z A na C?