Výluka se rozšiřuje: Provoz vlaků mezi Olomoucí a Šternberkem zcela utichne, až do prosince
Modernizace a elektrifikace traťového úseku Olomouc – Uničov (trať č. 290) si s příchodem března vyžádá od cestujících ještě větší
Modernizace a elektrifikace traťového úseku Olomouc – Uničov (trať č. 290) si s příchodem března vyžádá od cestujících ještě větší oběť než dosud. Denní výluka, která trvá od 10. ledna a byla omezena na časy od 8:00 do 18:00, se plynule změní ve výluku nepřetržitou.
Na dny od 1. do 2. března vyhlásila Správa železnic výluku v celém úseku Olomouc hl. n. – Uničov, od 3. března se pak nepřetržitá výluka omezí na úsek Olomouc hl. n. – Šternberk. Vlaky zde nepojedou až do 12. prosince.
„Po dobu výluk budou všechny vlaky ve vyloučených úsecích nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Ta je organizována dle výlukového jízdního řádu,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Trať prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic, budování nových nástupišť, přístřešků, modrého zábradlí či nového informačního systému. Jde o vůbec první trať, která je vedena jako regionální, kde Správa železnic zavede dosud maximální možnou rychlost na české železnici 160 km/h. Dosud se zde může jezdit maximálně „devadesátkou“.
Délka trasy je 29 kilometrů, modernizace si vyžádá téměř čtyři miliardy. Hotovo má být ve druhé polovině roku 2021. SŽ plánuje v budoucnu zelektrizovat a modernizovat i další úsek trati z Uničova do Šumperka.