LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Výluka na Linec dočasně oživila nákladně elektrizovanou trať přes Gmünd

České laminátky v Gmündu. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaČeské laminátky v Gmündu. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Byla to velká přeshraniční sláva, když před sedmi lety projel první elektrický vlak z Českých Velenic do Gmündu. Elektrizace celého

Zpět na článek
3 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Kusniarik

Nikdy jsem nepochopil proč byla elektrifikována trať z Č.B. do Č.Velenic, když mnohem větší potenciál má trať Veselí n.L. – Č. Velenice.
Dnes by se právě taková elektrifikovaná spojka náramně hodila pro spojení Prahy s Vídní a odlehčení trasy přes Brno.

Petr Šimral

No, původně byl záměr elektrifikovat obě tratě. Jedna se již udělala, druhá je ve fázi zpracované Studie proveditelnosti. O spojení Veselí – Velenice v elektrické trakci mají nákladní dopravci zájem.

K.S.

A nebylo by ještě lepší elektrifikovat trať Jihlava-Brno a Okříšky-Znojmo? Přece jenom by měla být kratší pro spojení do Vídně a asi by se na těchto tratích vlaky ani nemusely tolik škrábat do kopce, nebo by to bylo přibližně stejně, navíc by se dalo z pravobřežní tratě přejet aniž by vlak musel čekat na průjezd Prahou, pokud by se šlo přes Znojmo, tak tam je už elektrika z Rakouska, pokud by se šlo pod Brnem, tak by to chtělo akorát dobudovat trojúhelník a dá se jet bez přerušení do Břeclavi. Myslím že tratí které by i jen s natažením drátů… Číst vice »