OBRAZEM: Výluka na IV. koridoru končí, SudoVo projely drezíny s hosty

Drezína MUV 75 v tunelu Mezno. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDrezína MUV 75 v tunelu Mezno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podle prvního návrhu jízdního řádu cestování vlakem mezi Českými Budějovicemi a Prahou v prosinci výrazně zrychlí.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

🙄 Cesku ujel vlak. Cesta autem trva o hodinu min. Kdy konecne zacnou planovat rychlotrat? Urcite by napojeni na Linec melo mit vyssi prioritu nez sleba odbocka do Mostu 🙈

p.ondrash

O hodinu, to určitě… jezdím do Tábora autem a je to kratší o pár minut a to pouze za předpokladu, že u Benešova projedu bez stání v kolonach a D1 jede. Oba faktory spíš potkám společně než ani jeden..

Apollo17

Kolik vlaků za hodinu se naplní za Budějovicemi do Lince,aby tam mělo smysl budovat VRT?

mmm

Jen aby se tam nejezdilo 50 už navždy jako v úseku Vršovice-Hostivař…

Jiří Kocurek

tak určitě, přece to nebudou dodělávat…

Vladimír

Trať je stále bez nataženého trakčního vedení, to bude trvat jak dlouho?

Y.K.

Není. Trakční vedení (celkem logicky) chybí jen nad kolejí která tam ještě není (polovina je do konce léta jednokolejná).

Petr

Tak jsem si „projel“ drezínou nový úsek a zaujalo mě, že přes dlouhé nedodělané části druhé koleje, nebyl na stavbě jediný dělník ani stroje, které by byly připraveny k činnosti. Všiml jsem si toho už v březnu, ještě před výlukou. Než začnu trochu „ironicky“ chválit rychlost a organizaci našich stavbařů, možná bych uvítal nějaký odborný komentář proč tomu tak je.

Georg

je to tak proto, ze si na to vyjednali jeste 2 mesice, coz stihaji i pri nizsim tempu.

HuHu

Je to tím, že se to projíždělo odhadem před 14 dny navečer (podle stínů)

Muv

„viděno na první cestě mimo kancelář“

Winchester1973

Pokud bude z Prahy v Táboře (103km) vlak za 59 min. Tak je to velký posun oproti koridoru Praha-Ústí-Děčín, který byl před 20.ti lety modernizován ve stávající stopě, a větší stanice byly vynechány. Rychlík zde za cca hodinu a čtvrt ujede vzdálenost 84km z Lovosic do Prahy. Stejná vzdálenost po dálnici (Praha-Lovosice) měří 66km.

Elb

A to je expresní vrstva, už dnes taky jezdí rychlíky Lovosice -Praha za 58 minut.

Jiří Kocurek

20 km za 4 roky. Novostavba jde vždycky rychleji než přestavba za provozu, osobák co 1/4 hodiny každým směrem.

Jiří Kocurek

Srovnávám SuVo s přestavbou okolo Berounky. Protože mnozí si za příklad pomalosti stavby VRT berou mnohem raději reko 171 než tohle.

David

Do Lince se ale jezdit od 1. července nebude. Chtěl jsem využít noční spojení z Zurichu, ale systémem pokus omyl jsem se dozvěděl, že nejezdí asi až do pulky srpna. Škoda, skoro vždycky když chci spojení použít tak je nějaká výluka. A škoda že se taky v podstatě nedá dostat k informaci od kdy do kdy to nejezdí.

Pavel

To same. V zimě na hory mi to klapalo jen na jeden víkend z 10 ti o jaru a létě nemluve

Georg

ano, toto spojeni je na hovno, zdravime timto na nabrezi, ktere neni schopne posilat to pres mnichov.

Pkiii

2.7.-30.7. a 8.8.-21.8. jsou výluky Rybník – Linz, souběžně 13.7.-28.7. výluka ČB – Rybník. Dále pak 2.9.-21.9. výluka Veselí – ČB, souběžně 2.9.-11.9. výluka Planá – Veselí.

Roman

Autobusy nependlují mezi Táborem a Benešovem, ale mezi Olbramovicemi a Chotovinami. Což je, upřímně, neskutečná katastrofa. Nechápu, proč ta NAD nemůže dojet těch deset minut do Tábora.

Pavel Q

NAD za OS jezdily už z Benešova a někdy až do Tábora. Chotoviny mají oproti Táboru výhodu, že se tam nemusíte tak složitě promotávat.

Georg

nad za os stale jezdi a budou jeste cele prazdniny. benesov-tabor.

bakiy

Protože těch deset minut do Tábora je (hlavně ve špičce) podstatně víc než deset minut…
Přestup bus/vlak v Chotovinách není špatně vymyšlen a pokud někomu z Tábora vadí, že popojede kousek vlakem, co mu brání dojet autem do Chotovin a nastoupit rovnou tam?
Ale ode dneška už je to stejně minulost… 🙂

Gablenz

Mohl bych jeden „hloupý“ dotaz – ty kovové stožáry TV, je nějaké pravidlo pro jejich montáž? Kdy se montují silnějším a kdy naopak tenčím koncem k patkám? Děkuji

mshunt

Bránové stožáry jsou většinou tenčím dolů typ (TBS), vyjímkou jsou brány pevných bodů, kde jsou klasiky tlustším dolů (typ TS, TSI). Pokud je stožár samostatně, tak vždy TS (tlustým dolů). No ale někde byl složitý terén, tak se montovali i klasiky na brány (Jiříkovec). Na estakádách Heřmaničky použity stožáry HEB (traverzy)

Hajnej

Silnější konec se dává tam, kde je větší momentové namáhání. A to je u brány nahoře, podobně jako u noho od stolu.

XYYY

331 nebude první.
První bude 90545 s odjezdem dnes v 19:49 z hlavního nádraží.

Jan Neruda

Nikoliv. Ten právě teď v Olbra objíždí mašina a jede zpět jako R 700

kpetr

Akorát včas – objízdná trasa padla (Beroun, Strakonice).

Georg

jednokolejne to bude sjizdne relativne brzy

krteček

U Karlštejna snad, Strakonice jsou na delší lokte

noerf

Ta je pracovní. Ty další vypadají v novém laku a nepoužitě.
Kdy bude výluka v úseku Soběslav – Plané nad Lužnicí s ohledem na napojení tratě v nové stopě na stávající úsek?

Tomariero

Prvních 14 dnů v září

Elb

Tedy na začátek školního roku?

Martin

Výluka na začátek školního roku je tady v posledních letech tradice.

Twix

Není tam nějaký zákaz dlouhodobých výluk přes prázdniny s ohledem na rekreační dopravu včetně cyklistů? Jedna výluka končí těsně před a další začne těsně po. Svého času totéž platilo pro výluky na trati KV – Johanngeorgenstadt, které se také musely stihnout do prázdnin.

Pražec

Na té muvce krásně prosvítá staré logo SŽDC