OBRAZEM: Výluka na IV. koridoru končí, SudoVo projely drezíny s hosty
Drezína MUV 75 v tunelu Mezno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Podle prvního návrhu jízdního řádu cestování vlakem mezi Českými Budějovicemi a Prahou v prosinci výrazně zrychlí.
🙄 Cesku ujel vlak. Cesta autem trva o hodinu min. Kdy konecne zacnou planovat rychlotrat? Urcite by napojeni na Linec melo mit vyssi prioritu nez sleba odbocka do Mostu 🙈
O hodinu, to určitě… jezdím do Tábora autem a je to kratší o pár minut a to pouze za předpokladu, že u Benešova projedu bez stání v kolonach a D1 jede. Oba faktory spíš potkám společně než ani jeden..
Kolik vlaků za hodinu se naplní za Budějovicemi do Lince,aby tam mělo smysl budovat VRT?
Jen aby se tam nejezdilo 50 už navždy jako v úseku Vršovice-Hostivař…
tak určitě, přece to nebudou dodělávat…
Trať je stále bez nataženého trakčního vedení, to bude trvat jak dlouho?
Není. Trakční vedení (celkem logicky) chybí jen nad kolejí která tam ještě není (polovina je do konce léta jednokolejná).
Tak jsem si „projel“ drezínou nový úsek a zaujalo mě, že přes dlouhé nedodělané části druhé koleje, nebyl na stavbě jediný dělník ani stroje, které by byly připraveny k činnosti. Všiml jsem si toho už v březnu, ještě před výlukou. Než začnu trochu „ironicky“ chválit rychlost a organizaci našich stavbařů, možná bych uvítal nějaký odborný komentář proč tomu tak je.
je to tak proto, ze si na to vyjednali jeste 2 mesice, coz stihaji i pri nizsim tempu.
Je to tím, že se to projíždělo odhadem před 14 dny navečer (podle stínů)
„viděno na první cestě mimo kancelář“
Pokud bude z Prahy v Táboře (103km) vlak za 59 min. Tak je to velký posun oproti koridoru Praha-Ústí-Děčín, který byl před 20.ti lety modernizován ve stávající stopě, a větší stanice byly vynechány. Rychlík zde za cca hodinu a čtvrt ujede vzdálenost 84km z Lovosic do Prahy. Stejná vzdálenost po dálnici (Praha-Lovosice) měří 66km.
A to je expresní vrstva, už dnes taky jezdí rychlíky Lovosice -Praha za 58 minut.
20 km za 4 roky. Novostavba jde vždycky rychleji než přestavba za provozu, osobák co 1/4 hodiny každým směrem.
Srovnávám SuVo s přestavbou okolo Berounky. Protože mnozí si za příklad pomalosti stavby VRT berou mnohem raději reko 171 než tohle.
Do Lince se ale jezdit od 1. července nebude. Chtěl jsem využít noční spojení z Zurichu, ale systémem pokus omyl jsem se dozvěděl, že nejezdí asi až do pulky srpna. Škoda, skoro vždycky když chci spojení použít tak je nějaká výluka. A škoda že se taky v podstatě nedá dostat k informaci od kdy do kdy to nejezdí.
To same. V zimě na hory mi to klapalo jen na jeden víkend z 10 ti o jaru a létě nemluve
ano, toto spojeni je na hovno, zdravime timto na nabrezi, ktere neni schopne posilat to pres mnichov.
2.7.-30.7. a 8.8.-21.8. jsou výluky Rybník – Linz, souběžně 13.7.-28.7. výluka ČB – Rybník. Dále pak 2.9.-21.9. výluka Veselí – ČB, souběžně 2.9.-11.9. výluka Planá – Veselí.
Autobusy nependlují mezi Táborem a Benešovem, ale mezi Olbramovicemi a Chotovinami. Což je, upřímně, neskutečná katastrofa. Nechápu, proč ta NAD nemůže dojet těch deset minut do Tábora.
NAD za OS jezdily už z Benešova a někdy až do Tábora. Chotoviny mají oproti Táboru výhodu, že se tam nemusíte tak složitě promotávat.
nad za os stale jezdi a budou jeste cele prazdniny. benesov-tabor.
Protože těch deset minut do Tábora je (hlavně ve špičce) podstatně víc než deset minut…
Přestup bus/vlak v Chotovinách není špatně vymyšlen a pokud někomu z Tábora vadí, že popojede kousek vlakem, co mu brání dojet autem do Chotovin a nastoupit rovnou tam?
Ale ode dneška už je to stejně minulost… 🙂
Mohl bych jeden „hloupý“ dotaz – ty kovové stožáry TV, je nějaké pravidlo pro jejich montáž? Kdy se montují silnějším a kdy naopak tenčím koncem k patkám? Děkuji
Bránové stožáry jsou většinou tenčím dolů typ (TBS), vyjímkou jsou brány pevných bodů, kde jsou klasiky tlustším dolů (typ TS, TSI). Pokud je stožár samostatně, tak vždy TS (tlustým dolů). No ale někde byl složitý terén, tak se montovali i klasiky na brány (Jiříkovec). Na estakádách Heřmaničky použity stožáry HEB (traverzy)
Silnější konec se dává tam, kde je větší momentové namáhání. A to je u brány nahoře, podobně jako u noho od stolu.
331 nebude první.
První bude 90545 s odjezdem dnes v 19:49 z hlavního nádraží.
Nikoliv. Ten právě teď v Olbra objíždí mašina a jede zpět jako R 700
Akorát včas – objízdná trasa padla (Beroun, Strakonice).
jednokolejne to bude sjizdne relativne brzy
U Karlštejna snad, Strakonice jsou na delší lokte
Ta je pracovní. Ty další vypadají v novém laku a nepoužitě.
Kdy bude výluka v úseku Soběslav – Plané nad Lužnicí s ohledem na napojení tratě v nové stopě na stávající úsek?
Prvních 14 dnů v září
Tedy na začátek školního roku?
Výluka na začátek školního roku je tady v posledních letech tradice.
Není tam nějaký zákaz dlouhodobých výluk přes prázdniny s ohledem na rekreační dopravu včetně cyklistů? Jedna výluka končí těsně před a další začne těsně po. Svého času totéž platilo pro výluky na trati KV – Johanngeorgenstadt, které se také musely stihnout do prázdnin.
Na té muvce krásně prosvítá staré logo SŽDC