Vylepšování Hanácké dálnice bude pokračovat u Vyškova. ŘSD spustilo tendr

Dálnice D46 v úseku křižovatky Drysice (říjen 2022). Pramen: ŘSDDálnice D46 v úseku křižovatky Drysice (říjen 2022). Pramen: ŘSD

Čtyřicetikilometrová dálnice D46 mezi Olomoucí a Vyškovem supluje nedokončenou dálnici D1, ŘSD se ji snaží modernizovat od roku 2011.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kernteriér

Volejte sláva a tři dny se radujte. Ten sjezd od Vyškova byl vždycky o hubu. A kupodivu ani ne kvůli samotným najíždějícím autům, ale zejména kvůli debilům jedoucím od Brna, kteří při zahlédnutí auta sjíždějícího do Vyškova bez rozmyslu vjeli do levého pruhu, aby je pustili, i když to auto bylo někde v půli sjížďáku.

Jarda

u d1 nastal průlom, pokud se opravdu podaří, a stavba začne, tak po dokončení D1, bude co s touto dálnici? Bude ještě k něčemu? Když ted supluje d1, ale d1 se dokončí? Třeba by část trasy mohli využít pro vlaky.

Jiří Kocurek

Cože? Viděl jsi tam ty stoupáky, které vlak nevyjede?

Jiří Kocurek

A rovnou dodám, že přestavba železnice je v přípravě, ale jinudy, nejkratší trasou do Ostravy – přes Přerov.

stl

Františku?

Vojtechh

Třeba spojení dvou krajských měst?

PetrN

děláte si srandu? Na této dálnici se sníží intenzity provozu rámcově na polovinu, ale furt tam tím pádem zůstane min. 15000, spíše ale 20000voz/den což je furt víc než leckterá novější dálnice v Čechách, příkladem D4,D6,D7,D3 (vyjma úseků hned u Prahy)…
Furt je to spojnice Brna s Olomoucí a dále na Zábřeh a Šumpersko, případně i používaný tranzit z jihu na Polsko (Zábřeh-Králíky-Klodzko)…
Takže současná modernizace všech MUK a přidělání nouzových zálivů je i do budoucna naprosto v pořádku…

Anelim

Nesouhlasím! Zejména D6 je potřeba celá z Prahy až do Varů, mám opakovanou zkušenost, že třeba v neděli je souvislá ploužící se/stojící šnůra od Krušovic až do Varů (= celý nerozšířený úsek) a D7 je potřeba rozšířit na 2×2 pruhy minimálně až k Lounům/Postoloprtům, od výjezdu z Kladna/Buštěhradu na letiště je to potřeba rozšířit na min 3×3 pruhy (naštěstí už se o tom píše že je to v přípravě.) Co považuju za uplně lautr-zbytečnou dálnici je D55 od křížení s D1 až dolu do Zlína – tam jsme opakovaně v létě před 16 hodinou potkali na celém X km dlouhém… Číst vice »

zesp

Tak to jste naprosto mimo, ta D55 ma tak 2x vetsi dulezitost nez D6 vefouci liduprazdnou krajinou… Jezdim tudy casto a nrmuteme se ji dockat az to dokonci… Stale v kolone…

Jirka

Je absolutní nesmysl, aby se tady lidi z Čech a z Moravy hádali o to, kde je víc potřeba dálnice. Jako Moravák, jezdící pracovně po celé republice vím, že nové dálnice jsou potřeba všude, kde jsou naplánované a je úplně jedno, jestli je to D3, D4, D6, D7, D52, D55, D48, nebo D49. O D35 a DO ani nemluvě. Ve všech případech stávající silnice absolutně nestačí. Jinak u D46 nechápu, proč se nedodělají také odstavné pruhy.

Vojta_7

D46 spojuje Brno s Prostějovem a Olomoucí a dál pak třeba s Jeseníky, Bruntálem atd… Bude to stále jedna z nejdůležitějších dálnic.

Michael

Jarda nám chtěl ukázat, že znemožnit se není tak těžké jak by se mohlo zdát.

zesp

Musel jsem si to přečíst 2x, abych uvěřil, jestli to myslíte vážně. Ale dobře… D46 byla už od 70-tých let budována především jako spojnice Brna a Olomouce, k tomu byla i technicky koncipována. Zároveň byla připravována dálnice D47 přibližně v trase dnešní D1 od Vyškova do Ostravy. Její výstavba se oddalovala, bylo dokonce zakázáno zabrat půdu v nejúrodnější části Hané. D46 (nebo vlastně R) se tak nechtěně stala i hlavní trasou západ – východ, ale sever – jih. Nikoho ani nenapadlo, že tomu bude tak dlouho… Pokud bude dostavěna D1, vrátí se pouze ke svému poslání, tedy čtyřpruhově spojit dvě… Číst vice »

Tomáš Buček

Článek vyznívá tak, že se jedná pouze o dostavbu MUK Vyškov, ale domnívám se, že se jedná o akci „D46 soubor staveb v km 0,000 – hranice kraje“, proto přikládám citaci z letáku ŘSD: Záměrem souboru staveb D46 soubor staveb v km 0,000 – hranice kraje (D46 MÚK Vyškov, D46 Rekonstrukce AB a CB vozovky v km 0,000 – 4,250, D46 Rekonstrukce AB vozovky v km 4,250 – 6,450, D46 Výstavba telematických systémů, D46 Vyškov – Olomouc nouzové zálivy, D46 PHS Pustiměř) je provést modernizaci celého úseku D46 v km 0,000 – 9,230 km (hranice JMK). Ještě doplním, že jako… Číst vice »

Pavel

A kdy konečně opraví tu hroznou betonovou “letištní” část? Někde se psalo, že se to bude řešit zároveň s MÚK Vyškov jako modenizace prvních X kilometrů. Toto tomu moc neodpovídá.

Milan

Píše se o 4km úseku, což je asi tak vzdálenost od D1xD46 po konec letištní plochy, cožeto neodpovídá?

David Šádek

O čtyřkilometrovém úseku se píše v článku zde, nicméně dle infoletáku ŘSD jde jen o rekonstrukci samotné MÚK.

https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D46/d46-soubor-staveb-v-km-0000-hranice-kraje?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava2023&page=0

Milan

Původně to tak bylo, ale včera došlo k aktualizaci letáku: Aby nedocházelo k opakovanému omezení dopravy v jednom místě, bylo rozhodnuto o společně realizaci s dalšími stavbami. Záměrem souboru staveb D46 soubor staveb v km 0,000 – hranice kraje (D46 MÚK Vyškov, D46 Rekonstrukce AB a CB vozovky v km 0,000 – 4,250, D46 Rekonstrukce AB vozovky v km 4,250 – 6,450, D46 Výstavba telematických systémů, D46 Vyškov – Olomouc nouzové zálivy, D46 PHS Pustiměř) je provést modernizaci celého úseku D46 v km 0,000 – 9,230 km (hranice JMK). Na akci „D46 soubor staveb km 0,000 – hranice kraje“ se… Číst vice »

Jiří Kocurek

„Z důvodů vysoké nehodovosti bude upra-
vena i větev Brno–Vyškov, která je nově na-
vržena na návrhovou rychlost 60 km/h.“

Kvituju s povděkem takovýto přístup.

Milan

Přímo se to píše v popisu: Záměrem souboru staveb D46 (D46 MUK Vyškov, D46 Rekonstrukce AB a CB vozovky v km 0,000-4,250, D46 Rekonstrukce AB vozovky v km 4,250-6,450, D46 Výstavba telematických systémů, D46 Vyškov – Olomouc nouzové zálivy, D46 PHS Pustiměř) je provést modernizaci celého úseku D46 v km 0,000-9,230 km (hranice JMK).

David Šádek

Jop, uznávám, spodní část už jsem nečetl. Moje chyba.

PetrN

a nouzové zálivy se budou dělat v celé trase Vyškov-Olomouc jak je psáno a nebo jen po hranice JMK, je napsáno nejasně

zesp

Exit Drysice byl dokončen nedávno, pár fotek z výsledného stavu:

https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/22.10.17_Prestavba_exitu_Drysice_na_D46_dokoncena/

Akorát je otázka, zda se neměl postavit znovu i ten nadjezd pro II/428 v obchvatu Drysic. Už od pohledu vypadá „opotřebovaně“. Most přímo v Drysicích přes průtah obcí byl postaven kompletně znovu kvůli přístavbě připojovacího a odbočovacího pruhu, Nadjezd zůstal původní, musel se ale pod ním ale stejně na obou stranách vyhrabat místo pro připojovák a odbočvák…

Nyvlt

Nebylo lepší počkat až bude Přerov? Kupka ho už oslavuje tak to snad už bude.

Martin Peterka

Nebylo. Pokud mají pravomocné stavební povolení, vykoupené pozemky a zajištěné finance, rozhodně bych to neodkládal, na druhou šanci by dlouho nemuselo dojít.

Jiří Kocurek

4 roky?

Swariner

Za mě určitě ne. D46 úpravy potřebuje už dlouho navíc je tam alternativa přes Přerov už teď, aspoň tedy pro ty, co nepotřebují do OL. Když se dělaly Drysice, tak to byl sice opruz, ale snesitelný.

Martin

Za mne určitě ano, raději jezdit 4 roky některé úseky klidně omezenou rychlostí, než stát v kolonách. Přerov bude za 4 roky hotový a pokud na stávající dálnici zbyde poloviční provoz, bude daleko snazší cokoli opravovat.

Anelim

Já se obávám, že se nic nezmění i po dokončení posledního úseku D1 kolem Přerova…
Ono to totiž bude kolem Olomouce vzdálenostně kratší než po nové části D1 kolem Přerova – takže předpokládám, že kamionový tranzit bude stejně i nadále jezdit kolem Olomouce….

Otakar

Nebude kratší, vychází to nastejno s tím rozdílem, že přes Olomouc pojedete po bývalé rychlostce a přes Přerov v plnohodnotné dálnici.

Michael

Kratší to není. Vyjde to na stejno ale komfort a možnost vyšší rychlosti jízdy po D1 vyhrává. Nehledě na to, že až bude okolo Přerova hotovo, tak ve Vyškově a Lipníku sundaji cedule Ova, Brno přes OL a z D46 se stane „poklidna“ dálnice.

PetrN

Jste mimo, Pres Přerov to bude o 2km kratší a ještě s menším převýšením, D46 je poměrně kopcovita + je táhlé stoupání na D35 z Lipnika na Olomouc, takže tranzit na Ostravu a zpět pojede kompletně všechen po D1