Vylepšení tahu do Bavor. Začalo společné řízení k obchvatu Babylonu na I/26
Silnice I/26 u obce Babylon. Pramen: ŘSD
Obchvat Babylonu je první na řadě v seznamu několika staveb, které ŘSD na I/26 na jih od Plzně chystá.
Obchvat Babylonu je první na řadě v seznamu několika staveb, které ŘSD na I/26 na jih od Plzně chystá.
Pěkný les tam býval. Houby, borůvky atd. Místo toho aby se nákladní doprava hrnula na železnici postavíme další obchvat a zničíme další kus přírody. Moc dobře to tam znám. Je to opravdu škoda.
Houby i borůvky se dají dovážet. Na co les? (ironie!)
Jasný vykacíme les jak jinak…..
Nejednodušší řešení je zakázat tranzit kamionů. Od toho je D5. V DEU naprosto běžná věc. Tady se vyhází miliardy a zničí příroda.
Jsou tam přece jenom lesy a chráněné jenom jako PP, tak proč to nevykácet a neudělat tam přeložku, že? A to ještě štěstí, že to nepatří LČR, ti by pro sichr vykáceli všechno.
Chápu potřebu přeložky Babylonu (Kubice už ne), ale takhle nám za chvíli žádné lesy nezbudou. Bude nějaká náhrada 1:1?
Jmenuje se to tam Český les, případně Všerubská vrchovina, ty končiny fak znám a jediný způsob jak zabránit tomu aby vám strom vyrostl i z vloček při snídani a v obýváku před televizí je mít stále po ruce motorovou pilu. Tam fakt nedostatek lesa není problém…
Ale, ale, dost tam řádil kůrovec i větrné smršti. Zrovna v okolí Kubice je spousta nových pasek, i v místech kam se autem nejezdí legálně…
mandelinka = americkej brouk
kůrovec = řidičskej brouk ?
😀
tak po kůrovci se to zase bude zalesňovat ne? 20-30 metrů široký pás v krajině zase takové zlo není a v Babylonu obklopenéhm lesy by si o výsadbě náhradního lesa za obchvat mysleli svoje…
A protože je ho tady dostatek, tak se musí zlikvidovat. To je teda názor.
V těch místech to právě ještě CHKO není, to by neprošlo tak snadno. To, že tam roste les vcelku sám není důvod, proč všechno hned vykácet. Také to tam znám a narozdíl od smrkových monokultur tohohle lesa to je škoda.
tak nekácí se kam až oko dohlédne, ale cca 30m široký pás. nedělal bych z toho vědu a rozhodně bych se nechodil ptát obyvatel Babylonu, jestli průtah skrz nebo cca 2 hektary lesa, místní kmeny jsou trochu od rány 😀
Ale jo, i tu potřebu obchvatu chápu (na hrázi v Babyloně aspoň nechali ty památné stromy dodnes), ale co bude příště? Na Čerchově teď zakázali i výstavbu tur.chaty (ať si opraví jednu po vojácích, protože to je prostě jednou CHKO) a tady se bude kácet pohoda jazz. Jenom doufám, že to aspoň pomůže obci a nenamnoží jednosedačkoví individualisti 😀
V roce 2021 vysázeli lesníci nové stromy na 40 679 hektarech
To je 406790000 m2 neboli pruh 100 m široký a 400 km dlouhý. Nebo taky D1 Praha-Brno položená 8x vedle sebe a víc než všechna fotbalová hřiště v ČR.
Lesnatost ČR:
V roce 1897 pokrávaly lesy 28,9 % plochy ČR
https://web.natur.cuni.cz/ksgrrsek/lucc/wp-content/uploads/2017/06/bicik_2010.pdf
Pokračování:
V roce 1897 pokrávaly lesy 28,9 % plochy ČR
V roce 2000 to bylo 33,4 %
V roce 2021 to bylo 36,8 % plochy ČR
A do těch statistik počítáte jenom opravdové lesy, nebo i smrkové plantáže? Hospodářský les není dost často les, ale pole se stromama. A zrovna lesy kolem Babylonu jsou dost pěkné na to, aby se jen tak kácely.
Naprosto souhlasím, že není les, jako les. Ale obchvat Babylonu fakt není problém. Takovéto stavby jsou prostě součástí moderní kulturní krajiny a to je to, co naše země už po staletí je (ne divoká nedotčená příroda).
Vypadá to, že žlutá značka směr Pila i zelená směr Pec budou přerušeny bez náhrady, takže jedině oklikou kolem silnice nebo po silnici, docela zhoršení.
Chtělo by to doplnit mimoúrovňové křížení někde tady:
https://mapy.cz/s/gebodubazu
Myslíte tohle, ano?
SO 203 Most přes přeložku lesní cesty v km 2,415
video čas 3:28 – nic?
Pro rekreačníky na Pile a v okolí to je konec romantiky a lesa.
Vlastně jsem s tím řešením střídavým třípruhem celkem spokojený.
Kdy se začne něco dít i na I/20?
Az se bude vedet jestli se bude nekdy delat (a jak) pripadna D19 nebo D20.
přesně tak. snad letos padne rozhodnutí, jaký směrem se tento směr vydá…