Vykolejení rychlíku v Tišnově způsobila Správa železnic. Výpravčí přestavil výhybku příliš brzy
Vykolejený rychlík v Tišnově. Pramen: Drážní inspekce
Loni došlo ke dvěma dalším nedovoleným přestavením výhybky. Výpravčí byl podle závěrečné zprávy rozrušený
Když byla elektromechanika výkřikem moderní techniky, tak se to stával dost často. Hlavně u „mistrů“ kteří chtěli dokázat svoji rychlost.
Ať byl nebo nebyl rozrušenej, lidská chyba tu byla vždycky a vždycky i bude, prostě se to občas stane. Pokud jsou tam následky jako tady, dalo by se říct stalo se a co můžeme zlepšit, aby se nestalo znovu.
To nepochybně.
Pro začátek by to chtělo pořádné zabezpečovací zařízení…
„pořádné zabezpečovací zařízení“ je podle vás takové, které funguje, i když je zrovna ve výluce?
Ne, takové, které nepotřebuje výluky…
Zkontrolovat, vyčistit, najustovat, občas vyměnit dráty, častěji pak i drátovody, potřebovala i elektromechanika.
Vy znáte nějaké zařízení, které se obejde zcela bez údržby?
Sem s ním, budete milionář!
Když se dělala rekonstrukce ŽST Poříčany, byl jsem nějaký čas v dopravní kanceláři a viděl, v jakých podmínkách při výluce pracují výpravčí. Zab zař vypnuté, jezdilo se na přivolávací návěst, zjišťování volnosti kolejí, vlaky zpožděné a do toho dělníci, chceme z té koleje na tu kolej, nakolejovací se bagry, vysílačka skoro nezmlkla. Nechtěl bych v takových podmínkách pracovat ani minutu a vůbec se nedivím, že výpravčí udělá chybu. Možná by chtělo při výlukách posílit personál.
Viz Křižanov… Všichni chtěli všechno, ideálně hned nad hlavou jely sbiječky, za zády vrtačky a ve sklepě pneumatická kladiva. Takže co je v dopravě slyšet? Leda prd.
Fajn. Výpravčí byl rozrušený nestandardním požadavkem, který narušil jeho stereotyp. Vyznívá to jako omluva pro jeho jednání.
Když strojvedoucímu „někdo“ shodí postavenou cestu takřka před nosem a on projede návěstidlo, je mu vytvořen mediální obraz nedbalce, který určitě ťukal do mobilu, nebo se jinak nevěnoval své práci, a je vhodné ho tvrdě potrestat. A protože ho nemůžeme rovnou popravit, dáme mu alespoň likvidační pokutu…
Jak je možné, že opět měříme dvojím metrem?
Čím si zasloužila SŽ takové krytí státními institucemi (MD, DÚ), že je takřka beztrestná?
Proč se chtějí výše uvedené instituce „vozit“ jen a právě po strojvedoucích???
Snad na tento případ budou zákonodárci upozorněni a dali vyjímku a na op,pv,v atd.
„Když strojvedoucímu „někdo“ shodí postavenou cestu takřka před nosem“. Jakého případu se toto týká? A Brno ani nezkoušejte zmiňovat neboť to bylo hromadu času před odjezdem vlaku.
Je smutné, jak se snaží jedni brojit proti druhým. Místo, aby v nás byla jednota, tímto jednáním to jedině kurv*te. Pak se nedivme, že to je tam, kde je…
Z těch fotek to vypadá dost na štěstí, že se ten vagón mezi kolejemi nerozpůlil o ten vysoký stožár…
Velmi zarážející jsou zjištění uvedená v bodě 4.1.1 Závěrečné zprávy:
Od 1.1. do 3.8. výpravčí ve 46 případech neuvedli použití přivolávací návěsti do dopravního deníku, nezdůvodnili její použití, neuvedli číslo PN. V dalších cca 90 případech zapomněli na část z toho.
Od 3.8. do 13.8. výpravčí v 1 888 případech neuvedli použití přivolávací návěsti do dopravního deníku, nezdůvodnili její použití, neuvedli číslo PN. V dalších cca 420 případech zapomněli na část z toho.
Vnitřní kontrola, kterých na pracovišti proběhla celá řada, na nic z toho nepřišla nebo to neřešila.
Hodně smutný obrázek o bezpečnosti naší železnice.
Zdůvodňovat použití při plánované výluce?Proč?Že to někdy někdo napsal?Když se musí na PN u každého vlaku?Všichni teoretici na pár dnů do terénu,a ne čumět za bukem nebo fízlovat telefony,ale skutečně dělat tu práci, aby viděli co při mimořádnostech obnáší .Po bitvě je každý generál.
Checht, to jsem se pobavil. Už vidím někoho kdo stíhá ty použitý čísla všechny zapsat.
Proč ne? Tak mu stanicí projede za hodinu trochu méně vlaků, a důvod zpoždění napíše třeba „není možné stihnout předpisové úkoly před postavením trasy“
Ano, občas to taky tak dělám, ale někdy fakt upřednostním vlak se spoustou lidí, než zápis nějakého čísla. Jak kdy.
Při výluce by šel vymyslet zjednodušený zápis definovaný v ROV. Třeba jen rozdíl na začátku a konci směny. Nicméně PN jsou tam za 8 měsíců stovky, ne jen při výluce. To že se to neeviduje možná zjednodušuje práci a na bezpečnost to nemá přímý vliv, ale na druhou stranu pak nikdo neřeší třeba neustálé problémy se zabezpečovačkou (to uvedení důvodu), kdy to prostě výpravčí obejde a „postaví cestu a PN růčo“, ale to už bezpečnostní riziko je, protože technika předurčená k vychytávání lidských chyb byla obejita. A místo aby technické problémy řešilo vedení SŽ, tak výpravčí berou kříž a riziko… Číst vice »
Chyby v evidenci. Je to špatně, ale o správnosti obsluhy zařízení to neříká vůbec nic.
Říká to jenom, že se používala nouzová obsluha zabezpečovačky (při chybné nouzové obsluze hrozí hromada) a nikdo neví proč.
Všichni co četli článek, vědí proč.Výluka kolejových obvodů
Myslíte, že je papírování málo? Byrokratizace je jedním z nejnegativnějších průvodních jevů pokroku…
Úředního šimla k rasovi, protože v civilizované společnosti pro něj není krmivo…
Obzvlášť v oborech, u kterých to nemá žádné opodstatnění…
V čelakovicích se na pn jezdí snad pul roku, tak to už není mimořádnost ale standard
„Od 3.8. do 13.8. výpravčí v 1 888 případech neuvedli použití přivolávací návěsti do dopravního deníku, nezdůvodnili její použití, neuvedli číslo PN.“ To je v průměru 7,15 x za 1 hodinu, nebo 171,6x za jeden den. Víc toho za jeden den sepsal asi jen francouzský spisovatel Honore de Balsac, když psal Lesk a bída kurtizán.
Když je tam výluka, tak je asi jasné proč. A v této situaci, když nic nefunguje standardně nemá výpravčí čas sepisovat alibistické litanie, když na něj současně dorážejí ze tří stran zaměstnanci externích firem..
No já nechci být hnidopich, ale pokud taková povinnost existuje, tak není dobré se vymlouvat na dlouhé psaní (7x za hodinu pár slov není tragédie). Pak je asi něco shnilého v SŽ, že v rámci ROV neudělají výjimku z pravidla (že se nemusí zapisovat každé použití PN, protože je jasné proč), pokud je to příliš zatěžující pro výpravčí.
Takže v Tišnově pracují zabezpečováci na výhybkách a nic výpravčím neřeknou? Nějak nemůžu uvěřit. A rozrušení v práci jsme všichni, od toho jsou zátěžové psychotesty , aby tu práci zvládl. Prostě si nezjistil, že vlak vjel celý, při vypnutých kolejových obvodech. Od toho je výpravčí placen.Tyhle výmluvy jsou hodně trapné.
Kdysi takto rozebrala tratovka výhybku a přišlo se na to,až tam vykolejil vlak.
Výpravčí to zvoral, to je fakt. Jestli toho měl moc, měl se nechat vystřídat.
Ukázali sme na viníka a co dál? Není lepší zmenšit riziko nehody?
celkově se moc nevyznám jak to mají výpravčí atd. ale myslím že se nemá s kým vystřídat
Hmmm a Vy jste prosím pěkně výpravčí, že tu píšete takové „chytré řeči“? Protože to bych chtěla vidět, jak se můžu nechat vystřídat,možná tak jednou a naposled (nepočítám mimořádnosti).
Jsem ráda, že se tu objevují i normální komentáře od lidí, kteří ví jak to v provozu funguje a ty hloupějšího rázu tzv. radoby mudrcové (tam počítám i Váš komentář) ví úplné kulové o provozu ze strany výpravčího, ale hlavně si postěžovat, trochu popíchnout či „pohejtovat“ na nešťastnou událost, kdy člověk není stroj, to by nebylo ono že, od toho přece ty komentáře jsou, že?.
připadá mi to no
Á, pán kolegialni a nejspíše geniální, jojo.
Nezaměňujte výmluvy s vysvětlením.
Z výpravčího odpovědnost nikdo nesejme, ale trochu se bojím, že zmíněné druhotné faktory nechají SŽ v naprostém klidu.
Jestli mě něco utvrdilo v tom jaký bordel a „nevyžadování úplného stavu“ panuje na naší drážní infra tak to byla tato stať: „počítadlo obsluhy PN vjezdového návěstidla S se štítkem „Přivolávací návěst S“, tzn. ovládací prvek s evidencí obsluhy, indikovalo počet použití „24985“.
???? 25 tisíc průjezdů kolem klacku v nouzové obsluze? Kolik tam jede v jednom směru vlaků denně? 20? Cca 1250 dní nefunkčního zabzař?
To počítadlo to klidně zaznamenává od výroby toho pultu.. klidně 30 i více let. To nic neznamená.
No to je mi jasné, ale i v poslední době tam probírají spoustu „nezdůvodněných“ obsloužení PN, jak detailněji rozebírá závěrečná zpráva. Pořád je to nouzová obsluha a něco takového by se nemělo (tam kde se bere bezpečnost smrtelně vážně) běžně používat, neboť to obchází technické prostředky proti chybám. Buď je něco špatně v postupech nebo spolehlivosti SZZ. V metru se na PN jezdí jednou za uherák, když někde lehne KO a myslím si, že žádná stanice nebude mít 25 000 i když tam jezdí vlaky po dvou minutách.
Hele, PN na releovce používáš při každým prdu, v devadesátých letech při prasklé žárovce třeba půl šichty…80 vlaků…
Na nouzovou přivolávačku se jezdí při každém prdu, nic se neeviduje, nezdůvodňuje a pak se výpravčí vymlouvá na stres, když něco posere… Ale pokuty mají dostávat jen strojvůdci, protože SŽ má sofistikovaný sankční systém.
Akorát že u metra by se to myslím dalo i pochopit…stres…
To jako proč? Prdne zelená žárovka, tak ukazuju výstrahu. Rychlost holt návěštím menší.
A když prdne žárovka červeného světla, tak jízdu vlaku povolíte jak?
PS: Žádná zelená žárovka tam není.
A to je dobře?
Mj. každé použití Pn musí být zdůvodněno !
Mimochodem 3.5 roku z 30 let by bylo 1250 dní…
A 3.5 roku z 60 let by bylo kolik dní? 2500? 🙂
Dostal jste mě. 😀
🙂
Nevím proč, ale nepamatuju, že by u nového zařizení byla na počítadle nula. Většinou šlo o nějaký nepochopitelný hausnumero, nikdy mi to nevadilo, důležitý je stejný číslo na konci směny jako při začátku, pak nemusíte nic vysvětlovat, evidovat…..atd. Takže to číslo samo o sobě nic nevypovídá.
Kdyby 50 roků, tak je to 500x ročně. Tedy přinejmenším jednou denně.
Navíc se též provádí údržba zab.zař.,součástí které jsou též zkoušeny PN (mimo vlakovou dopravu), tudíž za ta léta provozu zab.zař opět další číslíčka navíc….
To jo ale to se zapisuje do zaznamniku poruch.
Kde berete jistotu, že na začátku používání zab. zař. bylo na počítadle 00000 ?
Nikde, ale když si zprávu přečtete, tak tam je toho za 8 měsíců mraky.
Tak odpovědnost z něho nikdo nesejme, ale má jistotu, že žádnou škodu na něm nikdo nevysoudí.
Počítadla neběží od nuly, aby vedle sebe nebyla stejná/podobná čísla. Rozdíl bývá i ve stovkách. Z předávek není problém zjistit počet obsluh za jednu směnu.
V hodně stanicích jsou počítadla, která byla jako nová osazená s výchozím stavem 20000 místo nuly.
PS: takto ta zpráva DI shrnuta je asi spíš kritika bordelu na železnici v podobě „managementu“ dobré správy (nedovolené mazání vyhýbek, přetížení výpravčího mnoha činostmi) než dotyčného zaměstnance. který se dle mého z toho nakonec úplně sesypal
Výpravčímu bývá později sděleno, že se měl nechat vystřídat. A měl by to občas někdo udělat. Kolik výpravčích se hodí raději marod a nebo si přehodí šichtu. Těm jiným stačí říct: „To dáš“: a takhle to pak občas dopadne. Viník je jasný, udělá se opatření……..atd, a jedeme dál. Výpravčí je dál stresován nesmyslnými psychotesty, přezkouškami, které vůbec nesouvisí s tím co zvoral, např. eletromechanické zab. zař., hradlový poloautoblok, jízda po částech na témž., prostě na čem nikdy nedělal a dělat nebude.
a dostane pan výpravčí pokutu jako fýra co projede klacek?
(podotýkám, že se ptám, nemyslím si, že by měl dostat flastr ještě nad rámec toho, co se mu již jistě stalo a ještě stane…)
Jinak díky autorovi, že se vyšetřování DI věnuje, sice by to chtělo možná ještě trochu hlubší analýzu a porozumění Závěrečným zprávám DI, ale i tak je fajn, že se o tom mluví.
Smutné je, že z bezpečnostních doporučení DI si málo kdo něco dělá, nevím, zdali bylo správné výrazné okleštění pravomocí DI, ke kterému došlo v minulosti (DI již není oprávněna provádět tzv. státní dozor). Bohužel, Drážní úřad, který tu pravomoc má, podle mého názoru zdaleka není tak efektivní.
Celá železniční doprava není úplně efektivní od r. 2003…
Chybu udela kazdy. Ovsem je zajimave, ze zatimco pokud ji udela vypravci, je zaver vysetrovani, jak byl rozrusenej,vystresovanej, pokud ji udela strojvedouci, je zaver, kolik desitek clanku predpisu porusil a jakej je blbec. A jeste se spekuluje o odpocinku, ze cumel do telefonu atd.
Vazeni vysetrovatele, proc nemerite vsem stejnym metrem, ale jste zamereni proti strojvedoucim?
Nebojte, ty články předpisu jsou tam také. Bohužel celou zprávu autor k článku nepřiložil. A pokud by měl strojvedoucí na stanovišti dva lidi, kteří by po něm něco chtěli a třetího na telefonu, také by se to ve zprávě objevilo. Ale nestává se to.
Tohle rozrušení stálo život několik lidí při zkušební jízdě na východě Francie u Eckwersheimu 14.11.2015. Taky tam fírovi do toho kecalo milion lidí a při té rychlosti ta sekunda zpoždění v reakci stala za tragédií.
Zavada na masine, resite, do toho vysilackou vola vypravci, na mobil dispecer ci vlakova ceta. Pri tom pomala jizda, stahovacka, OP atd.
Je to trapné, kor u chlapa.
Chlap není žena,nezvládá více než jednu činnost,to je doložený fakt.A pak to tekto dopadá.
Udělal fatální chybu a porušil x článků předpisů. Přetížení z požadavků na něj kladených bylo jen přispívajícím faktorem nikoliv hlavní a jedinou příčinou. To samé když strojvedoucí udělá chybu ve chvíli kdy je vyrušen hovorem, také jen přispívající faktor nikoliv jediná příčina.
Kolik? Já to vidím jen na to že si nekontroloval zda je vlak za nameznikem.
Dost „hustý“ je tohle zjištění Drážní inspekce: Z provedené analýzy záznamů EDD vyplývá, že výpravčí vnitřní služby: • v 1. sledovaném období od 1. 1. 2020 (0:00 h) do 3. 8. 2020 (8:30 h): ◦ ve 46 případech v EDD neuvedli použití ovládacího prvku PN, nezdůvodnili jeho použití a nezaznamenali číslo počítadla obsluhy, ◦ v 68 případech v EDD neuvedli číslo počítadla obsluhy použitého ovládacího prvku a ani nekonkretizovali použitý ovládací prvek (nespecifikovali hlavní návěstidlo, jehož PN byla jízda vlaku dovolena), ◦ ve 3 případech v záznamech EDD uvedli číslo počítadla obsluhy a konkretizovali použitý ovládací prvek (specifikovali hlavní návěstidlo),… Číst vice »
Babiš a ta jeho smečka již nadělala takových pochybení a škod a nikdo to neřeší – zatím.
Máte jednoduchý život, za všechny problémy máte univerzálního viníka a jinak je svět rúžovej. Akorát se obávím, že až Babiš zkončí v politice, tak žádná prudká změna k lepšímu nenastane.
tak on každý někdy pochybi. jen někdo pochybi tak nějak častěji či ve všem co dělá. a andrej hlavně poslední dobou předvádí slusny mickey mouse management
Bude tam Fiala.
Kde…na pracáku?
Od toho jsou volby. Říká se tomu politická zodpovědnost. Teď jde o to, abyste k těm volbám šel vy. To je zase vaše politická zodpovědnost.
Souhlasím že od toho jsou volby. Já a i celá rodina chodíme pravidelně a na každé volby. a ještě abych dorazil koblihy, vždy volíme ODS.
Hele já spíš ke komentářům,viník nehody byl jasnej už v čase nehody.Kdo z vás si to zkusil alespon jako signalista ,když vám pod stavědlem posunují 3 zálohy najednou ,posloucháte 3 vysílačky a do toho drnčí telefon? Do toho je jeden dlouhej a neprojede celou cestu ,ta se nerozpadne a trháte olověnku a to zab zař funguje a tady se jezdilo tzv na hubu .Nebo jsem občas seděl na Balabence v dispečerském sále a někdy byl takovej šrumec ,že do 20 minut jsem nevěděl co se děje a to jsem byl jen přihlížející.Ale jedno tu psáno dobře,dnes s ulice udělám za… Číst vice »
A v tom je ten rozdíl. Každý se stará o to své a jen výpravčí o všechny dohromady.
Pod stavědlem posunují 3 zálohy? To je nějaké retro scifi z roku 1985? Ve Žďáru za sebou jezdí vlaky po dvojkolejce jako tramvaje a do toho se občas připlete regionoha z Tišnova na první nástupiště a odjede zpět – opravdu provoz jako kráva.. Ostatně fotografie prázdné stanice to dokládá. A takhle jsou prázdné všechny od Prahy až do Brna.. Snad Kolín a Brod… pár tkalounů ucelenek a lehké šibování zálohy na pahrbku… Nehody na dráze se dělaly v osmdesátkách právě pro velmi silnej provoz ve stanicích. Dnes se dělají proto, že se výpravčí i signalisté věnují hrám na telefonech a… Číst vice »
Tak Vás, pane, bych chtěl vidět ve stejné situaci… (Tedy nechtěl -další hromada fakt není nic, co by mě rajcovalo) Pokud se dělají všechny výluky kdy máte rozhrabanou zabezpečovačku na pár týdnů/měsíců stylem „oni už si to provozní zaměstnanci nějak zařídí“, tak je podle mého názoru něco špatně. A musíte-li v takovém chaosu HLAVNĚ dbát na to, aby vše sedělo v dopravní dokumentaci, protože hned volá dispečer, nebo později vytkne kontrolor a vyúčtuje nadřízený… „Viníka“ jsem osobně před lety zacvičoval na výhybkách, byl velice šikovný, měl přehled a představu, co a PROČ dělá, je mi líto, že ho to potkalo.… Číst vice »
Nejhorší je,snažit se vyhovět a pak se tě firma ani nezastane,ale hodí přes palubu.
Amen.
Tak základ by měl být v takové situaci nepřebírat BŠ, zvlášť pokud by jich mělo být více. Vexle se dají namazat i při slabším provozu a s těmi CPS domluvit jiný postup. Klidně ať to řeší nadřízený, např. obsazením dalšího zaměstnance. Ono, když to smrdí průserem, tak většinou už dopředu.
Četl jste zprávu DI? On ty štítky odmítl, ale bylo mu to prd platné, traťovka si střežení pracovníků evidentně „zařídila jiným způsobem“ a s tím mazaním prudila tak jako tak.. A pokud nadřízený z teplého kanclu na výtky o nebezpečnosti takových situací odvětí „ale vždyť jste všichni šikovný, to dáte“, jaký navrhujete další postup? Zamknout dopravu a jít k vodě?
V tom případě je vyhnat, nemají tam co dělat. A zpucovat kompetentní PO, ať si udělají pořádek. Tohle prostě jde.
Výhybkářům nevyhovět. Ať si na trati bez štítku, běžně projížděnou výhybku, mažou jak chtějí
Třeba v rámci noční údržby…
Přesně tak.
Vedu několik nesourodých provozních oddělení ve středně velké výrobní společnosti. Nedokážu si ani představit, že bych se cítil rozrušený z toho, že mám řešit výpadek serverů, k tomu stížnosti na úklid před skladovou halou, proraženou vjezdovou závoru, jednání s dodavtelem spotřebního materiálu a dokončení výběrka na dodávku nářadí pro údržbu….
A při které vaší činnosti můžou být ohroženy životy?
Když vypadne server z okna někomu na hlavu, závora byla natřena jedovatou barvou a zapíchla se někomu do nohy atd. 🙂
LOL :-))
Neapomeňte na admina, kterej v pracovní době čumí na video a při zvlášť pikantní scéně mu zaskočí pizza.
Já myslím, že za shlédnutí seriálu IT Crowd by se měla udělovat certifikace přinejmenším Senior Architect for High Availability Computing.
Budete se divit, ale při mnoha. U některých i přímo, u jiných nepřímo.
Jde pouze o to, že pokud je někdo rozrušený z několika souvisejících činností, nemůže vykonávat povolání, které to vyžaduje.
Pokud mám řídit dopravu, nemohu se hroutit z každého telefonu. Pokud mám psychické problémy, můžu dělat „koloťuka“
Ty přímé by mne zajímaly.
Například když pošlu údržbáře pracovat do kanálu pod výrobní linky bez toho, abych zajistil odpojení VN, nebo pokud kvůli opravě vjezdové závory nařídím kamionům objízdnou trasu místy, kde je běžně pěší provoz bez upozornění leadrů a operátorů. Ano nemám na stole tlačítko s nápisem „vražda dvaceti dělníků“, ale mnoho lidí rozhoduje o Vašem osudu a životě a ani si to neuvědomujete. Tohle ale není o mně, nebo o Vás. Tohle je o nehodě na železnici a vychází z vyjádření vychází že: 1. dráhy obsazují pozice neschopnými lidmi, nebo 2. kryjí vlastní neschopnost hloupými výmluvami, které v poslední době slyšíme často… Číst vice »
Minimálně ve druhém případě to ale padne na řidiče, protože dopravní značka má větší váhu než vaše nařízení. Toho jen dostane do stresu jako toho výpravčího. A VN odpojujete jak často denně?
=D v pohodě, Vy mou práci nikdy dělat nebudete a já tu Vaši taky ne. Nejsem bůh, ani polobůh, nemůžu se řadit mezi nadlidi od dráhy. Ani nechci. Nesnáším borovičku….
No tak jste Facility Manager. A musíte si z titulu vaší funkce také vést deníček a o každém vašem rozhodovacím prdu tam min. každých 8 minut po dobu 24 hodin po dobu 2 týdnů napsat záznam?
Pokud vezmu v úvahu, že přes noc je klidněji než přes den, tak ten interval zápisů byste musel mít ve dne po ca. 4 min. a v noci asi po čtvrthodině. Viz výše uvedené: „…od 3.8. do 13.8. výpravčí v 1 888 případech neuvedli…“ To by vám možná pro samé záznamy nezbylo moc času na samotné rozhodování ani o nákupu nového modelu úklidového vozíku….
Kdybych dělal pouze facility, tak bych byl naprosto v klidu. Jak jsem psal mám těch provozních oddělení více, včetně nevýrobního nákupu, general affairs, IT, služeb…
Ale toto není o mně, ale o hloupé výmluvě na přemíru stresu: „Neustálé dotazy kladené na něj působily negativně, cítil se být rozrušený, a tudíž se nemohl plně soustředit na řízení drážní dopravy,“. K čemu taková omluva ve vyštřovací zprávě?
Nic z toho co zrovna prováděl ho nenutilo k unáhlenému jednání. Co by dělal, kdyby mu na nádraží vjížděly dva vlaky? Pustil by je „ve snaze vyhovět“ proti sobě?
To ale dezinterpretujete. Rozrušený je v tlakových situacích kde kdo, říká se to mu stres. A lidi ve stresu dělají chybky. Proto má být železnice prudce organizovaná, aby se situace nemusely řešit a jelo to jak hodinky.
Chyby v takové situaci jsou různé, jeden zapome na svačinu. Druhý vleze do špatných dveří. Zapomene poslat mail. A nebo přeskočí úkon před přehozením výhybky. Tak prostě lidi fungují, ale jen někteří jedním pohybem můžou udělat megaprůser. Rozptylování při činnostech tvořených nutnými postupy je opravdu rizikový faktor.
úplnej kandidát na výpravčího, a co výpravčího vlakovýho dispečera.. 🙁
Ale někde na zapadlé lokálce…😂
….bez objednané dopravy
Jako vhodné pracoviště bych pro začátek viděl Majdalena zast., nebo Dvory nad Lužnicí. V zimě odhrnout sníh a sypat peron proti uklouznutí, pokud není sníh a náledí, tak jen sypat ptáčkům.
Tak je řešte souběžně a hlavně jaksi navíc je své hlavní práci. Stačí prostě něco psát na něco odpovídat a současně něco kontrolovat a k tomu přemýšlet a dalších souvislostech. Jako test doporučuji řídit auto k tomu telefonovat a ještě hledat něco v přihrádce. Když to budete dělat půl roku v kuse tak se to naučíte zvládat.
Ono bohužel to je asi všude…. Všude je priorita peníze a ne pořádek a odpovědnost……. Asi jako když šéfuje a rozhoduje někdo, kdo nemá ani dopravní zkoušky….. A nebo když vám manažer vysvětlí, že opakovaná pripominka k chybějícímu návěstidlu je neekonomická, protoze přece všichni ví, že to tu tak je a už si zvykli…..a ty peníze na opravu/dodělání jsou prostě moc…..bohužel…. a takový vytýkací dopis, že to děláte příliš odpovědně, to už je opravdu tresinka….která přiměje i zarytého ajznbonaka dát výpověď….a uvolnit místo těm, co zkoušky dali tak nějak protože prostě……ale jsou levnější …
Ty vozy Bee mají nějakou hodnotu?
Zkuste je koupit, pak uvidíte
Zatím bohužel ano…
Když musí kvalitní vozy mermomocí jezdit na nějakých EC…
Na zjišťování konců měl být určen zaměstnanec s odbornou zkouškou D-03 poblíž přejezdu. Vedení OŘ a PO Brno chtělo opět ušetřit, tak se řeklo, že to udělá venkovní venku… mimochodem, tento člověk na konce byl “zaplacen” i v projektu, jen tady došlo nějak k jejich ztrátě. Nyní se děla Žďár nad Sázavou. Věřme, že to nedopadne podobně
Tak ve Žďáru po nehodě v Tišnově se poučili a maj lidi na každým zhlaví.
V Tišnově byl klidně i výpravčí sám při výluce Zab Zař a hlídal to z okna.
Teď trochu odjinud, výuka lidí z ulice do funkce signalista trvá 6 týdnů, co se ti lidi, netknutí drahou, naučí za takovou chvíli? A to je pak rovnou naženou na kurz výpravčí a pak hned do provozu. Co umí takový člověk?
je to otázka poctivosti a schopnosti zkoušejícího, člověk, který nic neví ty zkoušky neudělá, člověk, který ví, nemá možná zkušenosti azjnbóna, který pamatuje ještě Husáka, ale je v obraze,
pokud mluvíme o signalistech, nedělejte si iluze, že absolvent železničního učiliště je po třech letech na tom lépe, možná 2-3 z ročníku
a malá zajímavost na konec, absolvent kurzu musí udělat zkoušky na 100% (tak je to v zákoně), absolvent učiliště má požadavek u zkoušky 45%….
To záleží, co po nem chcete. Jestli požadujete aby poznal zapalování, jinak nebude nikdy dobrým řidičem, tak je to potom blbé. Spousta řidičů jezdí s vozidlem, ve kterém zapalování vůbec není.
Totiž že ho zahltíte věcmi, které znát nepotřebuje, ale dobře se za ně vyhazuje od zkoušek a výborně se dají použít k buzerování.
A pak je tady to přesvědčení, že musí být dotknutý dráhou, aby se vůbec mohl začít něco učit. Jako by se snad někdo narodil se znalostí D1.
Se znalostí D1…třeba mu ho rodiče-nádražáci vyprávěli jako pohádku na dobrou noc…
Nevím, jak vy, ale já jsem měl oblíbenou: Josef Hons – Pohádky silnic, mostů a tratí.
A co z okna vidí?
Jaký je předpisový postup, když z důvodu mlhy neuvidí to co potřebuje?
A prednosta dostal odmenu za personalni uspory, ze? To by jeden zvracel…
Manažerské odměny jsou základ. Proto se zrušil i venkovní výpravčí v Tišnově… chce se mi blejt
Tak to bude mít SŽ problém tomu výpravčímu strhnout i ten 4 a púl násobek z platu. Strhnout by to měli tomu, kdo tohle rozhodnutí podpesal.
Podepisuji
Neschopnost uspořádat si priority a postavit jako vedoucí směny „podřízené“ do latě.
Může někdo takový dělat výpravčího? Může, „nejsou lidi“.
Ale SŽ se vyznačuje funkčním sankčním systémem (-200 Kč za chybějící „nulu“ v předávce směny) a pokuty mají dostávat jen strojvedoucí.
Teď strhli 200 Kč za to, že jsem v záznamníku poruch zab.zař napsal číslo závady místo pod datum za čas ohlášení.. výpravčí že stanice Metro..
okamžitě rozpustit SŽDC. A všem tam napařit likvidační pokuty
A čemu to pomůže?
Lepší organizaci. Když to mohlo fungovat před 90 lety…(ministerstvo železnic a ČSD)
Ne, já se ptám čemu nato pomůže, budeme zakládat novou organizaci?
Minulej tejden se me v pracovni dobe ptali auditori, jak mame zabezpecene linuxove servery, tak jsem ve stresu shutdownoval diskovy pole.
no, dyť pak se do něj žádnej hacker nedostane 🙂
Při takových mimořádných stavech to chce 2 x jistit – když selže první, druhý ,může zachránit vzniklou situaci.
a kdo bude jistit jističe?
a kdo bude jistit jističe jističe?
https://www.youtube.com/watch?v=KMhp2ShPVQw
a kdo bude jistit jističe jističe jističe?
Superjistič…po vzoru superministr. Jeden zvládne práci 2-3….
Super jistič už však bude zodpovědný pouze za teplíčko ve své kanceláři.
Babiš, osobně.
Brrrr!….
Ten je rozlítaný jak vlaštovka na jaře…
Všem stejným metrem. Podobně mohl být ve stresu fíra v Perninku.
Nicméně hláška o stresu, se nerovná zproštění viny. Jestli na to v práci nestačil, protože mu tam jel vlak a někdo mazal vexle, tak ať jde dělat na lokálku, kde jede vlak co 2h a vexle si maže sám.
Frajer dokáže přiznat vinu, srabík se vymlouvá na ostatní. To bohužel.
dovolím si upozornit, že ten závěr, že byl rozrušený neřekl on, ale drážní inspekce. Nikde se nepíše jestli přiznal nebo nepřiznal vinu. Nevím proč usuzujete, že nepžiznal.
Takových frajerů, kteří by podobné chyby dělali naschvál, a hrdě se k nim přiznávali, naštěstí u nás není mnoho.
Nikdo nemluví o chybě naschvál..
Udělal jsem to z nedbalosti a lehkomyslnosti!
Ta zpráva je podle mě naprosto OK. Nehledá obětního beránka, ale popisuje co se stalo a popisuje všechno, co mělo na vznik MU vliv. Jednoznačně z ní vyplývá, že škodu zaplatí SŽ a že výpravčí nebyl jediný, kdo měl na jejím vzniku podíl a že by SŽ měla zlepšit jak výpravčí fungují během výluk zabzař. Je už na SŽ jestli změní interní předpisy, zlepší školení zaměstnancú na podobné situace nebo třeba zvýší počet zanměstnancú při výlukách zabzař.
Takže si to přečtěte ještě jednou.
Vy jste v životě nešáhl na horkou pokličku i když voda klokotala?Proto je zab.zař.na draze.
Holt dobrá sprava
Svých objemných koryt…tak maximálně…
To je trapný výmluva, výpravčí byl rozrušený z toho, že na nádraží jsou lidi a jezdí vlaky. No ještě štěstí, že z vykolejení nebyl rozrušený fíra a cestující. Takový žvásty mu snad poradila Pictoriusová, jinak to už ani není možné. Takže fíra pokuta 50 a výpravce odškodný 50?
Tak si někdy takovou výluku zkuste na vlastní kůži. Je to jako když Vám nejede mašina a místo toho, abyste se soustředil na daný problém, musíte řešit spoustu zbytečných telefonátů a papírování. Takové diskuze jen rozeštvávají výpravčí a fíry proti sobě.
Zkusil jsem si takovou výluku na vlastní kůži. Buď jede vlak, nebo se řeší zbytečné telefonáty.
On vás okamžitě nezvednutý telefon nepokouše, zkuste to na vlastní kůži.
Jenze on zvonici telefon muze zrovna tak znamenat napr. uvazle auto na prejezdu. Takze vypravci je pod tlakem snazit se to vyresit vsechno naraz.
A to nelze. Je to o rozhodnutí o prioritách. Jedno po druhém….a proto je tam člověk aby kreativně reagoval na situaci dle předpisů.
Lze, nelze, takova je jednodusse denni realita kazdeho cloveka ridiciho frekventovanejsi stanici, usek.
Zkuste smysluplně přemýšlet při výluce na koridoru nad dopravní situací s tím, že když teď nevhodně umístite nákladní vlak, tak zapláčete za tři hodiny a do toho vám zvoní několik telefonů a překřikují se vysílačky. Doporučuji.
Tak už víme, kdo to nikdy nedělal.
Koukám že na dráze jsou všichni nevinnou obětí nelidského systému
To jsem nikde nenapsal a ani s tím nesouhlasím.
A ne snad, když ten systém kolikrát vymýšlí hospodářská zvířata?
Tak výpravčí se domníval že vlak už jel ve stanici.. nebýt právě reakce strojvedoucího mohlo to dopadnout hodně špatně.
Nemohl to strojvedoucí předvídat? Jako třeba musí předvídat řidič?
To chce ledový obklad.. co mnel strojvedoucí předvídat? Že mu výpravčí podvodu výhybku..
No jasně, je potřeba novelizovat předpisy, aby fíra byl povinen předvídat, že mu výpravčí podhodí výhybku.
Takže na zhlaví 10km/hod a když mu podhodí tak se pobijí na peronu! JO!
Co se silnice týká, tak judikatura je jasná: Řidič není povinen předvídat nezákonné chování ostatních účastníků silničního provozu. Kontrétně: Při vjíždění na hlavní předvídat blba jednoucího 190 km/h přes horzint.
Co se děje za vámi se moc předvídat nedá.
Ach jo, pane Králi, co s tím má co dělat strojvedoucí??? K nehodovému ději nedošlo před lokomotivou, ale pár vagonů za za ní. Příčinou mimořádné události byla chyba výpravčího, který byl díky souběhu několika nestandardních činností ve stanici ve stresu a SZZ, které nebylo plně funkční, neblokovalo chybu lidského faktoru.
Josefe, kdyby měl strojvedoucí předvídat, že mu výpravčí pod soupravou podhodi výhybku noo to bychom asi museli preventivně přes všechny stanice jezdit tak maximálně 30 . Před tím strojvedoucím smekám. Měl skvělou reakci.
Tak o moc rychleji nejel …
Mohl třeba před Tišnovem zastavit se slovy Ne! Dál nejedu! Obejděte si to po svých! 😀 Nebo jak jste to myslel?
A hned 50 000 pokutu a sebrat licence… Jo aha, to je vypravčí na ty se tresty nevztahují.. Tak nic 🙄 jdem vymýšlet něco na strojvedoucí, ten může za všechno.
Vím, že se jedná o ironii, ale mám obavu se to nezvrhlo z honu na strojvedoucí na hon na výpravčí (a Správu železnic).
Bývaly doby, kdy měl strojvedoucí mechanika a výpravčí sloužili ve dvou.V rámci tzv. uspor je dnes každý sám a občas to špatně dopadne.Pokud je výluka z.z. tak by druhý výpravčí asi nebyl na škodu,ale šetřit se musí,at to stojí co to stojí,neb za uspory někdo bere odměny a případný pruser má na triku někdo jiný.
Ono to občas špatně dopadlo, i když stanice byly plné lidí a jezdilo se s pomocníky.
Už se opakuju, ale doporučuju knihy Jozefa Gulíka Železničné nehody na Slovensku; detailní popisy mnoha událostí, rozbor co kdo (ne)udělal a jaké to mělo následky. Lidi chybují pořád, tehdy jich bylo víc ve službě, dnes je více techniky, ale nehody se dějí pořád.
O kolik by byly vyšší náklady, kdyby všichni výpravčí a strojvedoucí sloužili ve dvou? Našli by se na to vůbec lidi, když máme 4% nezaměstnanost?
…a nevadilo by pak někomu, že pomocníky strojvedoucího budou dělat třeba Bulhaři? 😀
Bulharky? Ukrajinky?
To by bylo super-by se nezakecali a dávali pozor.
4% nezaměstnanost znamená, že by se našlo asi 200 000 lidí.
Část z nich pracuje na černo, část je reálně nezaměstnatelná, část čeká na příležitost ve svém oboru. Těch nezaměstnaných, co by byli schopni absolvovat dopravní kurz a nastoupit jako výpravčí, bude naprosté minimum.
Ano, pokud je míra nezaměstnanosti 4 – 5%, tak to znamená, že trh práce je zhruba v rovnováze, až při vyšších číslech jde o obecný nedostatek pracovních míst, při nižších naopak už o nedostatek pracovníků.
Mezi těmi 200 tisíci lidí je valná většina těch, kteří nejsou schopni bez pomoci samostatně ani uklidit nábřeží Bečvy v Přerově, tedy sesbírat tam ze země odpadky. Představa, že by se takoví jedinci mohli jakkoliv podílet na řízení drážní dopravy je děsivá…
ono i metro bylo ze začátku dvojmužné
Já jen chtěl sarkasticky poukázat, že se pořád ukazuje jen na strojvedoucí. V podstatě to vyznívá že nehody způsobují jen strojvedoucí.
Výpravčímu právě pomáhá z.z.aby nemohl udělat chybu a pokud ji udělá např.vás omylem pošle na obsazenou kolej,místo objetí , máte předvídat.
hon na SŽDC už měl dávno začít
Jenže to není řešení, pořádat hony na čarodějnice, to nic neřeší. Čemu si pomůžeme, že vyhážeme pár lidí, zavedeme nesmyslné pokuty, atd…?
Zaplatí podle zákoníku práce pětinásobek svého platu a čeká ho soud za obecné ohrožení už jenom kvůli výši škody. Tak neplácejte nesmysly.
čtyř a půl násobek platu. Přečtěte si ten zákoník příště pozorněji…
Soráč.
Snad byl pojištěný,ale s odměnou pro právníka by to odpovídalo.
Když už tak 4,5 násobek hrubé mzdy a o ten fira přijde taky, na nějaký čas o prémie, obvykle tak 3 měsíce, když má jo smůlu, tak jde na dílnu nebo k posunu nebo se z tratě uklidí na topírensky posun do depa, to je zas o platovou třídu níž.. A v budoucnu možná ještě bonus 50 000…
A obecný ohrožení firovi hrozí taky…
Na začátku jste tvrdil, že se na výpravčí tresty nevztahují, takže jste lhal?
Málo kdy.. tady projel stůj a za 14 dní zase jezdil.
Zaplatí čtyřiapůlnásobek, z čehož mu 90% pokryje pojistka na blbost, když už chcete plácat.
Můžete být v klidu. Přezkoušení (ztráta „licence“) vyhrožování výpovědí (vytýkací dopis), obecné ohrožení z nedbalosti, náhrada škody…. úplně stejné jako u strojvedoucích.
Současné zákony neumožňují odebrat licenci za porušení předpisů. Licenci lze odebrat pouze ve 3 případech:
a) dotyčný o to sám požádá
b) ztráta zdravotní způsobilosti
c) ztráta způsobilosti podle paragrafu 46 zákona 266/94, a tam nic o porušení předpisů (projetí návěstidla, apod…) není.
Výpravčí může a po takových událostech je téměř pokaždé poslán na přezkoušení. Když zkoušky neudělá, je bez kvalifikace a tudíž bez zaměstnání.
Tak strojvedoucí jde taky na přezkoušení, ale neseberou mu licenci (pokud neudělá), ale asi mu pozastaví ZOZ.
Já si až teď všiml těch uvozovek u licence, celou dobu jsem měl zato, že mluvíte o licenci strojvedoucího.