Vyjedou v Ostravě za dva roky vodíkové autobusy? Pokládejte otázky šéfovi dopravního podniku Danielu Morysovi

Ostravský elektrobus EKOVA Electron při dobíjení. Autor: DPOOstravský elektrobus EKOVA Electron při dobíjení. Autor: DPO

Dopravní podnik Ostrava je tuzemským průkopníkem při zavádění nových technologií do MHD.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) masivně investuje do oprav tramvajových tratí i do nákupu nových vozidel a je jednoznačně leaderem v zavádění technologických novinek v městské hromadné dopravě v Česku. Tramvaje v Ostravě mají nový antikolizní systém, rychlost na některých tramvajových tratích se zvyšuje na 80 km/h, papírovým jízdenkám zde už před časem odzvonilo, cestující mohou využívat neomezenou Wi-Fi, tramvaje, trolejbusy i autobusy aktivně komunikují mezi sebou i infrastrukturou a už v roce 2023 by měly po Ostravě jezdit první vodíkové autobusy s cestujícími.

K mikrofonu dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz jsme tak pozvali ředitele ostravského dopravního podniku Daniela Moryse.

Jak běží přípravy na vodíkový provoz ostravských autobusů? Je podle něj budoucností MHD vodík, nebo spíš elektřina? Jak postupuje zvyšování rychlostí na tramvajových tratích a jak se daří projednávat nové úseky? Kde jsou tramvaje od Škody, které měly původně jezdit v Ostravě už na podzim loňského roku a jak je Ostrava spokojená s novými tramvajemi od Stadleru? Jak se na počtech cestujících v ostravské MHD podepsala pandemie? Jaký řeší zdejší dopravní podnik černé pasažéry? Osvědčila se neomezená Wi-Fi pro cestující ve spojení s aplikací MojeDPO?

Nejen tyto otázky padnou při dalším natáčení podcastu Cesty Zdopravy.cz. Nebudeme však klást jen otázky deníku Zdopravy.cz, ale i otázky vás, našich čtenářů. Podcast s Danielem Morysem vám přineseme v polovině června. Kvůli časovým možnostem hosta ho však předtáčíme už tento týden. Své dotazy můžete psát do komentářů v diskusi pod tímto článkem do čtvrtečního poledne.

Tagy Daniel Morys dopravní podnik ostrava DPO MHD podcast Cesty Zdopravy.cz
61 komentářů