Vyjedou v Ostravě za dva roky vodíkové autobusy? Pokládejte otázky šéfovi dopravního podniku Danielu Morysovi
Ostravský elektrobus EKOVA Electron při dobíjení. Autor: DPO
Dopravní podnik Ostrava je tuzemským průkopníkem při zavádění nových technologií do MHD.
Pane řediteli, měl bych na Vás 3 dotazy: – jak si vysvětlujete, že smlouva o dodávce nových tramvají byla dříve podepsaná s DPO než s DP Plzeň, přesto pro Plzeň již existuje první reálná verze tramvaje zatímco pro Ostravu nikoliv. – máte informace od Škody, o kolik se prodlouží termín dodání, je jasné, že smluvené termíny se zcela určitě nestihnou. – teď nebudu narážet na cenu za tramvaje od Škody, ale zajímalo by mě, zdali se při výkonu své funkce chováte s péčí řádného hospodáře. Přece jen něco jiného je hospodařit se svými financemi a něco jiného, když mám tu… Číst vice »
Dobrý den, Docela by mě zajímalo oficiální vyjádření k marketingové akci DPO „Bez dieselu“, kde už snad ze všech stran potvrdilo, že není založena na reálných číslech a do běžné výpravy stále zasahuje cca 35 naftových vozidel + výluky a zálohy. Tato skutečnost byla potvrzena jak několika dopravními servery (včetně tohoto), tak také samotnými zaměstnanci DPO jak na výpravně, tak dokonce ve vedení s jasným stanoviskem, že běžná výprava bez dieselu je naprosto nereálná. Při tom fiasku, co způsobila kampan „Bez dieselu“ jsem čekal, že se podnik dobrovolně k tomuto přešlapu moc hlásit a vracet nebude. O to víc mě… Číst vice »
Takže vážně by jste rád zrušil v Ostravě provoz trolejbusové dopravy? To co se pracně vybudovalo a funguje již 69 let chcete zlikvidovat místo toho, aby se trolejbusová doprava rozšiřovala. Za ty peníze, které se investují na nákup autobusů na vodík a na vybudování plnící stanice se mohla rozšířit trolejbusová tratˇ a případně nakoupit i nové trolejbusy. Dále by se mohla opětovně vybudovat trolejbusová tratˇ přes Všehrdův sad, jedná se o linku č.106. Ty parciální trolejbusy, které jsou na cca 700 m úsek chybějící trolejbusové tratě vypravovány by se mohly nasadit někde jinde, kde by byly více využity.
Takže trolejbusová doprava v Ostravě bude v budoucnu zrušena a nahrazena elektrobusy.
Jestli už je hotová prioritizace tramvají na křižovatkách Poruba -Centrum.
Letos Vám končí 5 leté funkční období ve funkci ředitele DPO a.s. Budete znovu kandidovat na stejnou funkci ?
Dobrý den, pane řediteli,
ŘSD uzavřelo hlavní dopravní tepnu na Hlučínsko (most pře Odru). Pan Primátor Macura veřejně nabádá pro použití MHD z Hlučínska do Ostravy. Bohužel v přepravní špičce jsou autobusy přeplněné. Neplánujete navýšit kapacitu linek např. kloubáky, popř. zhustit interval?
Kdysi na lince č. 56 z Poruby do Hlučína jezdily kloubové autobusy.
Dobrý den,
ohledně výběrového řízení na „Velkokapacitní tramvaje“ z roku 2018:
– proč jste neupravili v průběhu zadání na zvýšení počtu míst k sezení, když Vám explicitně zaslal připomínku jeden z uchazečů, který zmínil, že pokud bude počet tak nízky, pravděpodobně někdo se přihlásí s menší tramvají? /Archiv zakázek/
– proč jste nezrušili výběrové řízení, když výsledkem nebyla velkokapacitní tramvaj? Mohli jste to udělat kdykoliv, protože jste nebyli vázání dotací. /ČS Dopravák/
– na kterých linkách tyto Škodovky plánujete nasadit? Zkrátíte kvůli nedostatečné kapacitě i intervaly?
Díky
Tomáš
Dobrý den, když jste zakázali vjezd relativně ekologických příměstských autobusů do centra a donutili lidi přestupovat na Hranečníku, tak jste zároveň „dočasně“ zavedli neekologickou autobusovou linku 38, která ty lidi sváží z Hranečníku do centra.Tato linka, ale dočasně jezdí dodnes i po více než 5 letech. Cestující tak stále často přestupují z autobusu do autobusu (resp. ti co se nas*ali jezdí autem, ale to je jedno), akorát ztratili pohodlí a čas. Když už je to takhle zmrvené, plánujete alespoň odstranit tu neekologickou linku 38 nebo ji plně nahradit trolejbusy nebo jinými ekologickými vozidly, jímž nebyl do centra vjezd zakázán? Neplánujete… Číst vice »
Dobrý den, kdy je v plánu konečně zcela dokončit rekonstrukce TT na ul. Výškovické? Stále chybí zatravnění pomocí travnatých pásů (přestože tedy trať zelená je, protože zarostla plevelem) a zavlažování. Dále bych se chtěl zeptat, jak to vypadá s TT na VII. a VIII. obvod? Nebylo by lepší za stejné peníze (2.5 mld Kč) vystavět cca 80 km trolejbusových trati (při nákladech 12 mil. Kč za obousměrnou trať) a k tomu nakoupit 100 kloubových vozidel, klidně i v provedení s bateriemi? Pro ekologizaci dopravy by se tím udělalo mnohem více… Navíc po dokončení „severního spoje“ bude tramvaj při spojení do… Číst vice »
Dobrý den, zkoušel jste se někdy připojit k wifi ve vozidlech vaší MHD? Jak to hodnotíte?
Vždyť je to nepoužitelné!
Dobrý den, měl bych dotaz na obnovu autobusů v následujících letech. Ať počítám jak počítám, 24 elektrobusů a 10 vodíkových autobusů nemůže nahradit zbývající naftové autobusy, plánují se další nákupy autobusů standardní délky na CNG?
Nepřemýšleli jste taky o nákupu plynových autobusů v délce okolo 10,5m? Tahle kategorie si v Ostravě své využití jistě najde. Nasazení 12m autobusů jen kvůli tomu, že jezdí na plyn, mi na některých linkách přijde zbytečné.
Dobrá den, existuje na celém světě Doubledecker, který uveze méně cestujích a byl by dražší než ten ostravský ? Není na patrový bus počet cestujích 68 málo ? Obyčejný Solaris Urbino 12 uveze 99. Kvůli plynu jste propásl mít normální vozidlo a zakoupili jste předražené monstrum.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak hodnotíte výsledek posledního tramvajového tendru v Ostravě. Stadler byl vyřazen kvůli tomu, že nesprávně uvedl hmotnost na nápravu v kN, hmotnost v kg. byla správně. Proč jste soutěž nezrušili? Postupoval jste v souladu s péčí řádného hospodáře? Nemáte strach, že Vás jednou zavřou za promrhání několika stovek miliónů? Jak hodnotíte situaci , že tramvaj Stadler stála 28 miliónů a o cca o 5% delší Škoda 49 milionů?
Ještě bych doplnil, že v případě těchto formálních chyb může dát zadavatel možnost účastníkovi VŘ chybu opravit. Jak správně píšete, jednalo se o formalitu, která by hodnotu jako takovou zpětně nezpěnila.
DPO tak podle mě naprosto účelově Stadler vyhodil, aby tam zbyl ten správný výrobce. Pokud zůstal ve VŘ jeden výrobce, tak měl VŘ zrušit a vypsat znovu. Výsledek jsou desítky mil. navíc. Pan Morys by z toho rozhodně měl vyvodit osobní zodpovědnost.
Dobrý den,
zajímalo by mne, na základě jakých kriterií DPO provedl rozdělení vozidel na ekologické/neekologické.
Dobrý den, pane řediteli,
můžete nám říct, kolik vozidel v autobusové trakci bylo ve výpravě před optibusem a kolik po optibusu ( pracovní den/ víkend) ?
A kolik přejezdových KM bylo před optibusem a je po optibusu.
Z čeho jste počítali úsporu optimalizace? Pouze úsporu vozidel, nebo i nárůst přejezdových KM k tomu?
Děkuji.
1. Vážený pane řediteli, náklady na lživou kampaň „MHD bez dieselu“ byste měl dostat k úhradě neboť naftové autobusy jezdí dále. 2. Jak může být provoz elektrobusů i autobusů na vodík vyráběný elektrolýzou ekologický když přes padesát procent elektřiny je z uhlí a jen necelých deset procent z obnovitelných zdrojů??? 3. Víte v jakém stavu je váš nový odbavovací systém??? Dílem nefunguje protože na terminálech je nápis „synchronizace dat“, nebo „dočasně nelze platit kreditní jízdenkou“, nebo „klidový režim“, nebo „chyba komunikace“…………….a pokud náhodou funguje tak okrádá platící cestující když při přestupu odečte z karty cenu další přestupní jízdenky tedy 25… Číst vice »
Tak na tenhle rozhovor se opravdu těším, jsou tady hodně dobré otázky a jsem zvědavý, jak na ně Morys odpoví. 🙂
Dotaz 1) jaký bude zdroj vodíku na provoz ostravských autobusů
Dotaz 2) bude se vodík vozit z Polska? Pokud ano, jakým způsobem
děkuji
1. To už myslím někde uváděli, že ho budou přímo na hranecniku vyrábět elektrolyzou vody
Ano, ale v diskuzi pak někdo tvrdil, že zelený vodík vyrobený v místě bude jen jakýsi test a bude se pak dovážet z Polska, takže by rád znal jednoznačnou odpověd.
Přeprava vodíku je ale velice drahá, protože nádoby na 700bar jsou velice těžké. V úvahu tak připadá akorát přeprava po vodě, což by v případě splavnění Odry do Ostravy šlo (dál nad Ostravu už to smysl nedává). Tomuto se ale Ostrava zarputile brání, takže jsem opravdu zvědavý, jak to mají domyšlené. Odra je v Německu napojena na kanály na všechny přístavy až po Rotterdam, takže přeprava vodíku by z Německa/Polska možná byla. V případě dobudování Slezského kanálu je možné i propojení s Vislou.
Vodík z Polska může být časem poměrně zajímavý. Vysoké ceny emisních povolenek nutí Poláky zavírat uhelné elektrárny (při ceně 50€/MWh dělá jenom povolenka přes 1Kč/kWh). Poláci nedávno oznámili záměr postavit během deseti let zhruba 10GW větrných elektráren v Baltském moři. Větrníky v Polsku, Dánsku a Německu tak dosáhnou během pár let asi 100GW výkonu (tj. 50 Temelínů). Poláci také staví ve velkém solární elektrárny. Na rozdíl od ČR se jim vyloženě nabízí ukládat přebytky do vodíku. Vodík je ale velice nákladné převážet (nádoba na kg vodíku váží řádově desítky kg). Dokud nebude k dispozici kapacitní produktovod, tak je jediným jakž… Číst vice »
Nemyslím si, že by Poláci vyráběli zelený vodík z obnovitelných zdrojů, spíš budou chtít udat vodík z jejich rafinérií. „Jen PKN Orlen vyprodukuje při rafinaci ropy kolem 45 tun vysoce kvalitního vodíku za hodinu. Částečný odbyt nachází zatím ve dvou vodíkových čerpacích stanicích v Německu, ale samozřejmě hledá další uplatnění.“ https://www.ovodiku.cz/polske-spolecnosti-pesa-a-pkn-orlen-zacaly-s-vyvojem-vlaku-na-vodikovy-pohon/
Jenomže s tím vodíkem s rafinerií to není zas tak jednoduché. Pro pohon vozidel je potřeba velice čistý vodík bez jakýchkoliv příměsí, které by mohly články poškodit. Je potřeba buď vodík komplikovaně čistit, nebo použít vodík z elektrolýzy. Nehledě na to, že na vodík z rafinerie není možné dlouhodobě spoléhat, protože ho bude díky nástupu elektromobility ubývat. Takže ano, vodík z rafinerií jde v krátkodobém horizontu použít, ale pokud chce MSK dlouhodobě budovat vodíkovou infrastrukturu, tak bych si představoval, že mají i domyšlené dlouhodobé dodávky. No a samozřejmě je potřeba mít vyřešený transport. Vozit vodík auty je drahé a zatěžuje… Číst vice »
Němci mají ve VE instalovaný výkon 63 GW. Jenže to nestačí, protože instalovaný výkon nezaručuje skutečnou výrobu. Aktuálně jim VE dodávají 10,6 GW. Ale 1. června v 8 ráno to bylo jenom asi 1 GW.
Nevymýšlím si. Zdroj: https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/30.05.2021/02.06.2021/
Na pokrytí celkové spotřeby to zatím nestačí, ale za loňský rok vyrobily OZE v Německu poprvé přes 50% energie. https://www.pv-magazine.de/2021/01/04/erneuerbare-erreichen-2020-erstmals-anteil-von-mehr-als-50-prozent-an-nettostromerzeugung/ Tím, jak podíl OZE narůstá, tak zároveň roste počet dnů v roce, kdy je energie naopak nadbytek. Typicky pokud začne svítit a foukat o víkendu. No a v tuhle dobu klesá cena k nule, nebo je dokonce záporná. To lze využít právě k výrobě vodíku. ČR je ale v úplně jiné situaci. Pokud se u nás vůbec nějaké přebytky objeví, tak jenom v létě. Pokud bychom chtěli vyrábět energii jenom v době přebytků, tak by nákladné elektrolyzéry vycházely hrozně předimenzované… Číst vice »
Dobrý den,
ŘSD plánuje obchvat Ludgeřovic i Hlučína. Uvažajete o následném obnovení tramvaje do Hlučína ?
Tohle už jsem v něčí vysokoškolské práci viděl. A snad i vlakotramvaj do Opavy.
Vysokoškolská práce bývá velice často pouze teoretická a k realizaci nikdy nedojde.
Někdy ale bývá psaná na zakázku. A i ta teoretická práce může sloužit jako podklad k dalšímu výzkumu.
Dobrý den, bude někdy pokračovat dodávka Doubledeckerů značky Scania? A jak to bude s lokomotivou 700, (která je v Martinově) přezdívanou Prasátko? A zůstane jako muzejní kousek Solaris Urbino 12 II LE Údržba JŘ? Děkuji
Dobrý den,
v rozhovoru v 5+2 ze dne 30.4.2021 píšete, že jste si dali za cíl snížit emise oxidu uhličitého na minimum, což se vám prý daří. Jakým způsobem? Tím, že používáte místo dieselových ( vznětových ) motorů plynové, tedy zážehové, nevyhnutelně vaše busy vytváří vlivem vyšší spotřeby více CO2-protože emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě paliva.
Ještě k vaší kampani Stop Dieselu.
Máte k dispozici nějaké srovnání emisí mezi novým plynovým a novým dieselovým autobusem ? Domníváte se, že například ve Vídni jsou za DPO pozadu, když neustále kupují nové dieselové autobusy?
Děkuji za odpověď.
Bude se chystat nějaké zvětšení tramvajové a trolejbusove sítě?
Dobrý den, pane řediteli,
jak to prosím vypadá s uzavřením tendru na trolejbusy? Proč to tak dlouho trvá?
Přece nemůže být takový problém vyhodnotit veřejnou zakázku. Ano, pokud ji někdo napadne a ÚHOS zdržuje chápu. Takhle to vypadá, že zdržujete VY!
Dobrý den, pane řediteli, na stránkách DPO se píše k doubledeckrům (https://www.dpo.cz/pro-cestujici/aktuality/novinky/5486-2021-06-02-tz-doubledecker-dov-zoo.html), že mají primárně místa k sezení, přesněji cituji: I přesto, že se jedná o vyhlídkový vůz určený za jízdy primárně k sezení, nabízí doubledeckery i prostor pro vozíčkáře nebo pro cestující s kočárkem. Kapacita tohoto místa je omezena a je očekávána jeho vytíženost. Ovšem v jízdním řádu ( http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L915088_210605_302770.pdf) máte poznámku: Přeprava na lince je zajišťována vozidly o kapacitě: 110 cestujících. Jak mám tuto větu chápat? Když vozidlo má 68 míst k sezení dle vašeho webu ( https://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/autobusy/5051-scania-doubledecker.html) Dále, jaký je vlastně účel Doubledeckrů v Ostravě? Matně si… Číst vice »
Omlouvám se, spletl jsem se ve výpočtu. Provozních dní doubledeckru ( SO+NE+svátky) je 113 x 273 km = 30 849 km.
Tedy náklad v odpisech na 1 km je 113,5 Kč.
V té tiskové zprávě DP se píše, že v běžných pracovních dnech (bezsvátkové jak v CZ, tak PL) budou jezdit na 78.
Ale doubledeckry byly koupeny právě kvůli lince 88, jinak by se nekupovaly! Na lince 78 může jezdit SU 10 s kapacitou 70 osob (https://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/autobusy/3421-solaris-urbino-10.html) Pokud to má vozit hlavně sedící cestující, tak jsme si měli pořídit speciálně pro linku 78 např. Crossway LE 14,5, který umí 57 sedících. Stál by 5,5 mil. bez DPH. Proto je vypočítán odpis pouze na tuto linku (88). Zeptám se ještě jinak. Proč DP Praha neprovozuje Doubledeckry? Určitě by o ně v Praze byl zájem. Tak proč je provozují soukromé společnosti? No protože by to byla moc drahá sranda a i DP Praha ví, na… Číst vice »
Spíše bych se zeptal, jestli je vhodné za každou cenu trvat na CNG i v případě těchto speciálních vozidel. Soutěžily se na 3x a cena byla díky této mikrosérii opravdu vysoká.
Dobrý den, DPO vlastní unikátní sbírku historických vozidel, která byla dříve za většiny ředitelů rozvíjena, téměř každý ředitel se zasadil o rekonstrukci nějakého historického vozidla. Ve sbírce je stále řada cenných vozidel, která už i dvacet let čekají na renovaci. Jedná se o opravdové skvosty. Zájem o ně potvrzují tisíce návštěvníků a cestujících na akcích s historickými vozidly. Plánujete se i vy zasadit o „vstanutí z popela“ unikátů jako třeba autobus RO z roku 1949, který vozil naše předky při budování Nové Huti nebo tramvaj MV35 z roku 1932, kterou si vyrobil sám DP Ostrava vlastními silami, což svědčí o… Číst vice »
Dobrý den,
1) Jak to vypadá s dodávkou tramvají od Škody a budou nějaké sankce za pozdní dodání? První vozy již měly být v provozu od podzimu 2020, dle informací Škoda stále nemá ani prototyp. Snad to máte pojištěné, když byly tak drahé.
2) Jak to vypadá s novým výběrovým řízení na, konečně, velkokapacitní tramvaje? V roce 2018 jste tvrdil, že se v brzké době bude vypisovat.
3) Po zatravnění tramvajových pásů u Kotvy je letos v plánu Poruba, Opavská ulice. Kde dále plánujete zatravnění? Dojde i na ulice Martinovskou, Horní aj.?
Díky za odpověď.
Dobrý den, myšlenka „MHD bez dieselu“ je bezesporu chvályhodná, nicméně se oproti stavu před spuštěním kampaně „bez dieselu“ vlastně nic nezměnilo. Ekologická vozidla se z laického pohledu nasazují dlouhodobě a například za Solarisy v délce 10 metrů není dostatečný počet náhrad v eko podobě pro pokrytí (mapř. linka 51 či aktuálně x46). Například teď (2.6. v 14:20) je z 340 vozů ekologických „jen“ 295 a nechce se mi věřit, že by dlouhodobě bylo odstaveno několik desítek autobusů pro dělené směny, jelikož to není „jednodenní jev“. Bylo šťastné tuto kampaň teď spouštět, když není dostatečný počet vozů všech délkových kategorií pro… Číst vice »
Dobrý den,
Z poslední aktualizace územního plánu zmizela většina územních rezerv pro tramvaje. Například na Karolinu a do Dolních Vítkovic. Vyjadřoval se dopravní podnik k tomuto?
Dále pak bych se chtěl zeptat, kdy budou displeje na zastávkách hodny standsrdu 21. století? Když nezohledňují aktuální zpoždění tak promarňují svou šanci. Navíc obvykle nejsou vidět přes přístřešek.
Dobrý den, pane řediteli,
mohu se zeptat na počet naftových autobusů, které jsou trvale přiděleny stálému řidiči? Tedy, že s ním vykonává směnu stále stejný řidič. Docela často potkávám vozy se stále stejným řidičem a nevypadá, že jde tedy o záložní autobus.
Děkuji
Dobrý den, pane řediteli, svou „kampaň“ stavíte na ekologické dopravě. Zároveň tvrdíte, že je levnější. V rozhovoru pro IDNES (https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/morys-rozhovor-provoz-ekologie-naftove-motory-inovace.A210407_602326_ostrava-zpravy_woj ) říkáte: Každý plynový autobus šetřil ve srovnání s naftovým asi 300 tisíc korun ročně na pohonných hmotách. Ve výročních zprávách za roky 2015 – 2019 je ovšem vidět růst nákladů u autobusové dopravy. V roce 2015, jezdily hlavně Karosy a náklad byl na km 37,62 Kč. V roce 2016, jezdilo nových 105 CNG autobusů a cena byla 35,69 Kč. V roce 2017 37,17 Kč. V roce 2018 40,32 Kč. V roce 2019, už 42,50 Kč. Rok 2020 nemám k… Číst vice »
Je dobře, že se DPO soustředí na inovace, nicméně masivní podpoře vodíku v MSK úplně nerozumím. Vodík je potřeba brát hlavně jako zásobu energie, ne primárně jako palivo. Pokud neberu v úvahu vodík jako odpadní produkt chemického průmyslu (není ho dostatek), tak je potřeba vodík vyrobit z elektřiny. Zde je problém celková účinnost procesu od elektrolýzy až po kola vozidla, která dosahuje pouze okolo 25%! Pokud bychom vyráběli vodík v rámci našeho energetického mixu, tak budou emise CO2 vyšší, než v případě spalovacích motorů. Vodík se hodí třeba do Německa, kde mají už teď zhruba 115GW instalované kapacity ve větru a… Číst vice »
Dobry den, jak to aktualne vypada s kamerovymi systemy do vozu MHD pro zvyseni bezpecnosti?
Kdo v Ostravě vymýšlí dočasné zastávky pro náhradní autobusovou dopravu? Zastávka je na místě někdy i několik měsíců, při tom lidé šlapou v blátě (zastávka je na trávníku u cesty), jsou ohrožováni osobními automobily, jelikož se ze zastávky vylézá rovnou na cestu zpoza křoví apod. (Aktuálně se jedná o NAD za linku č. 15. Obecně mám někdy pocit, že individuální doprava má v Ostravě přednost před tou veřejnou. Informujete o tom alespoň na zastupitelstvu města?
Vás pocit je zcela správný a myslím si, že přímo plyne z vyjádření k preferenci MHD (tramvají). Ta v Ostravě není, „protože auta když stojí, tak produkují smrad, kdežto tramvaje nikoliv.“
Jak je to doopravdy s (bez)dieselovou Ostravou? Tak, že dieselových vozů jezdí kolem 40 ve špičku, a dokonce i dopoledne a o víkendu kolem 10?
Proč se vůbec prezentuje jako „nejmodernější“, když je to vše pouze marketing? (linka 8+, bezDieselu, kamery ve všech vozidlech apod.)
Myslíte si, že na tohle Vám odpoví podle reálných čísel? 😀 To, že za diesely není prostě náhrada a ve špičku jich musí na běžné kurzy a linky vyjet přes 40 potvrzují i samotní zaměstnanci DPO na výpravě i na vedení….
Jen pár jedinců se to snaží stále zakecat, ale tu realitu už většina lidí prostě ví. A to dokonce i běžní cestující – viz jejich reklamy na FB i IG, kde se strhla drsná sprška komentářů.
Dobrý den,
1) Kdy bude tramvajová trať na osmý obvod v Porubě a skrz Dolní Vítkovice, kde je na ni roky připravená územní rezerva?
2) MHD je nejefektivnější s vysokou hustotou zalidnění, s čímž ale v Ostravě složitě bojujeme. Má DPO nějakou možnost podílet se na zahušťování a atraktivitě města?
3) Až do 60. let vedly tratě do Klimkovic, Hlučína, Bohumína nebo Orlové. Nechybí nám kvalitní, rychlé a přímé kolejové spojení Ostravy a okolních měst a obcí?
Proč není cestující v manuálu ani online předem informován, že se může ve voze setkat s nefunkčním terminálem, a že se tak okamžitě stává černým pasažérem?
Nehodlá pan ředitel řešit i takové detaily, jako neustálé ujíždění v zastávkách s úsměvem na tváři, detaily jako že na páteřních linkách typu 7, 17 je interval 20 minut mimo špičky, přičemž nenavazuje nic na nic…..detaily, že tarifní elektronizací se zcela eliminovaly výdobytky IDS, neboť na nové „jízdenky“ DP lze jet jen s DP a nikým jiným…..a až po dořešení a dělání něčeho skutečného pro lidi řešit nějaký vodík??? Nebo takové detaily pro lidi, že na konečné zastávce v zimě kdy skučí vítr a déšť stojí řidič se zavřenými dveřmi a staré babičce se směje do tváře a i po… Číst vice »
Nezlobte se na me, ale ridic, at se to nekomu libi, nebo ne, proste nekdy cerpa prestavku na konecne. A je to jen jeho cas, urceny k odpocinku, navic zakotven v zakone. Vy byste asi take nechtel, aby vam nekdo delal u kazde prestavky spolecnost,ze? Proto proste tu babicku pusti az v momente, kdy je opet v praci a vyjizdi na linku. Chapu snahu si do vseho kppnout, ale tpto je mimo. Ridic neni opice v ZOO.
Jirko B. Pro vás asi překvapení, pro lidi v okolních státech ne. MHD (a DP) by tu měl být pro lidi a SLOUŽIT! V Ostravě je tomu jinak. Poučte prosím všechny ředitele, manažery a řidiče v Polsku, Německu, Rakousku, Francii, … , že NELZE čerpat volno, aniž by někdo neseděl ve voze……Ale on je to asi obecně takový český přístup. Jinde už pochopili, co je služba veřejnosti…….Zkuste se někdy zajet podívat, jak to funguje jinde. A až vám bude 80, možná to pochopíte, co je stát na smyčce ve vánici a koukat na řidiče, jak je rozvalený na první sedačce… Číst vice »
Mám pár dotazů: 1) Jak se vyvíjí situace okolo plánované tramvajové trati v Pustkovci? 2) Před časem jste říkal, že do 20 let trolejbusy budou nahrazeny elektrobusy. Proč si myslíte, že trolejbusovou dopravu není nutné rozšiřovat, když města v Česku i v zahraničí trolejbusovou síť rozšiřují a také se zakládají zcela nové trolejbusové provozy? Myslím si, že parciální trolejbusy ještě nejsou na takové úrovni, kdy by mohly převzít roli trolejbusů. A podle mě nebudou ani za 20 let, když je problém s výrobou, likvidací a výměnou baterií. Nehledě na to, že baterie jsou velice objemné, což snižuje i obsaditelnost vozidla.… Číst vice »
Dobrý den,
DPO vedete určitým směrem, který propagujete jako zlepšení.. Některé kroky jsou však velice diskutabilní.
Faktem je, že atraktivita „MHDy“ v Ostravě neroste a ani tak počty cestujících (pokud pomineme COVID). Oblíbenost bych řekl, že dokonce klesá.
Myslíte si, že kroky, které děláte jsou správné? Nebylo by pro zatraktivnění „MHDy“ pro Ostravany vhodné dělat jiné kroky?