Vyhozený šéf Boeingu dostane 62,2 milionů dolarů
Dennis Muilenburg. Foto: Boeing
Dennis Muilenburg, který oznámil na konci roku svůj odchodu z čela Boeingu, dostane v době největší krize firmy celkově 62,2
Dennis Muilenburg, který oznámil na konci roku svůj odchodu z čela Boeingu, dostane v době největší krize firmy celkově 62,2
Chápu, že je to veliká firma, ale ty peníze jsou brutální.
No samozřejmě že jeho plat tvořily hlavně bonusy. Osekal náklady a rychle uvedl MAXe, na kterého měl Boeing spoustu objednávek. Zářná to budoucnost pro civilní Boeing.
Typická praxe neschopných majitelů korporací řízených neschopnými řediteli. Za zředěnou nezodpovědnost zlatý padák. Chtělo by to řiditele…
přemečku, ale on žádný zlatý padák nedostal.
Když čtu takové články , věřím , že na různých tzv. konspiračních teoriích něco bude. Protože za normálního stavu by tento pan manažer letěl. Ne se zlatým padákem , ale s žalobou na krku. Protože průser s MAXy je průser tak gigantického rozměru, že se lze vůbec divit, že BOEING vůbec ještě dnes funguje. Že nezkrachoval. To dokládá to, že za touto firmou stojí kdosi mocný v pozadí , kdo je ochoten do ní rvát prachy. A že být manažerem v této firmě není ani tak o schopnostech, ale o tom patřit do té správné kasty lidí.
On není manažer, byl CEO. 🙂
Mocný v pozadí, zřejmě akcionáři? 😀 Napadlo vás někdy, že Boeing nevyrábí jen Maxy? Takže i když je to pro něj kolosální průšvih, tak jiná letadla pořád prodává, má kosmický program, vojenský program a já nevím kolik ještě divizí s impozantním cashflow. Takováhle korporace nevykrvácí hned, i když nahnutá je teď slušně.
Akcionáři ? To jsou zpravidla finanční skupiny , také akciové společnosti. No a akcionáři takových finančních skupin jsou zase další podobné akciové společnosti. Apropos , dopátrat se skutečných konkrétních jedinců , kteří tahají v pozadí za nitky je docela oříšek i pro investigativního novináře , který se v tom bude pohybovat hodně dlouhou dobu. Jinak civilní letectví , tj. cca polovina Boeingu . A letadla pro střední tratě jako je B737 tvoří zpravidla polovina-2/3 výrobního programu.
Spousta lidí se na to dívá záhadologicky a přitom ty fondy a společnosti nakupující akcie korporací jsou velmi často „to místo“ kde má „obyčejný člověk“ zhodnocováno penzijní spoření, kde investuje jeho banka atp., aniž by o tom měl často ponětí (přesto, že to lze najít ve výročních zprávách). Cit: It might seem surprising that Boeing’s operating margin has only fallen by fifteen percent, while deliveries have fallen by 67%. These numbers are in fact very intriguing and show the difference in Boeing’s margin on the widebody aircraft, once compared with the margin on the narrow-body jets. Actually a $6 billion… Číst vice »
2/2 kusově, nejsou 2/3 finančně. Výrobci mají různé profity pro různé typy a profit na widebody je daleko větší než na menších letadlech (celkem logicky).
Pardon, překlep, 2/3 kusově, nejsou 2/3 finančně
už to nehulte 🙂
mimochodem, nesmíte skončit u titulků – ty peníze nejsou žádný zlatý padák. naopak, on žádný „zlatý padák“ nedostal.
Bývá zvykem hájit obrovské příjmy managerů jejich velkou odpovědností. Ale nějak si nevzpomínám, že by někdo takového manažera skutečně pohnal před soud a zavřel, eventuálně mu zabavil majetek. Třeba manažeři ČEZ způsobili svým stupidním rozhodováním miliardové škody a nestalo se jim vůbec nic.
Něco jiného je chybný úsudek při stanovování obchodní strategieaa něco jiného je špatné hospodaření firmy (porušení povinností při správě cizího majetku). Pokud jako manažer po přečtení x různých analýz, které jsem si nechal zpracovat se rozhodnu proto , že rozšířím výrobu něčeho na úkor něčeho jiného , protože o jeden výrobek zájem bude a o druhý nikoliv… a poté, když tuto strategii realizuji se objeví nějaký negativní faktor , se kterým jikdo nepočítal , případně nemohl počítat – proč by za toto měl jít někdo sedět ? Kdyby se za toto zabavovaly majetky , asi by nikdo neměl o takovou… Číst vice »
I za volbu chybné strategie lze požadovat odpovědnost, protože jen málokdo má vědomosti odpovídající pozici stratéga a ditelatni nemají rozhodovat o ničem, natož o strategiích. Jinak jedinou cestou k eliminaci nezodpovědnosti a kriminality je zabavování majetku, v tom máte naprostou pravdu.
Pokud někdo investuje firemní peníze na teritoriu, odkud 10 let předtím odešel investor ze stejného oboru kvůli nefungujícímu trhu a absenci právních záruk, pak to není jen chybné, ale přímo zločinné rozhodnutí. Pokud někdo s miliardovými náklady vymění dodavatele klíčového vstupu za jiného, který je horší než ten předchozí, a 10 let předstírá že se nic neděje, tak je to zločin. Pokud někdo systematicky ignoruje platné zákony v oblasti bezpečnosti a brání nápravě, aby se o tom náhodou nemluvilo, tak je rovněž zločinec. Pokud má někdo oborového regulátora v oblasti bezpečnosti „na háku“, ohrožuje celou zemi.
no .. ona odpovědnost neznamená automaticky „trestníé odpovědnost“.
a .. hlavně – dokazuj jim to, že to byl úmysl.
Pokud by měl nějaké svědomí, tak to rozdá příbuzným obětí…
Pozůstalí by měli Boeing žalovat. Když může podvod Volkswagenu stát velký balík miliard, tak podvod a způsobená smrt by měla vyjít stejně draho.
PS: Akorát si myslím, že tohle by u americké firmy nikdy neprošlo. Ale neamerickým firmám se měří jiným metrem.
Hlavně Dieselgate je uměle vytvořená kauza , mající za cíl posílení vlivu USA na úkor Evropy.
A když v Evropě dostane pokutu Microsoft nebo Google, tak je to co?
Nikdy jsem neslyšel o tom , že by nějaká americká firma v Evropě dopadla jako VW v USA .
Ne? VW přes 4 mld USD pokuta?
Google 2017, 2,7 mld. EUR (zneužívání dominantní pozice), 2018 4,3 mld EUR a tuším tam ještě někde má 1,5 mld. Kč
Microsoft 3,4 mld. EUR
To postscriptum vyjadřuje hlubokou podstatu pojetí moci na US elitní způsob. Šovinismus, parazitismus, podvody, mafiánství…
Je to otázka síly (právní). Státy mají velkou sílu a tam můžou vysoudit (či rovnou napálit) parádní pokuty i velkým korporacím. Státy také mají zájmy, protože z korporací teče hodně daňových peněz. Pozůstalí, to je jen hrstka lidí, co jdou proti korporaci v cizí zemi, takže jejich síla je malá. Vůbec to nemá nic společného s USA. Zkuste jít proti finančnímu úřadu v ČR nebo žalovat mobilního operátora v sousední zemi a hned uvidíte na čí straně je síla. 🙂
Studie Univerity of Utah v roce 2014 zjistila nepřímou úměru mezi výší platu CEO a finanční výkonnosti firmy pro akcionáře. Boeing, zdá se, tento závěr potvrzuje…
Nejen Boeing, to je „jen“ výrobce vojenské a civilní letecké a raketové techniky. O dalších, zejména finančních korporacích se asi nesmí mluvit.
Naprosta silenost to v jejich situaci zverejnit
silenost? ona je to povinnost.
Proč povinnost?
akciovky v usa (resp ty obchodovane) musi zverejnovat spoustu informaci. a to
dost internich.
a to je i tento pripad – on by ho samozrejme boeing nijak nevytruboval, ale je to soucast informaci, ktere boeing sdeluje burze (a akcioanurm). a tyto informace jsou verejne.
infirmace o tom, kolik dostane, je v oroginale k nalezeni zde
https://www.sec.gov/ix?doc=/Archives/edgar/data/12927/000001292720000003/a202001jan108k.htm
Musí zveřejnit – a co se stane? Nic. Korporatokracie par excellence…
a co by se proboha mělo stát?
Aby jim ty prachy nechyběly až budou všechny aerolinky nárokovat ušlé zisky a zmařené investice..
Tak třeba Smartwings si nevykomunikuje zhola nic.
aby ses nedivil.
Máte nějaké interní zprávy ze společnosti?
Proč si to myslíte?
Ten jeho vyzubený škleb je až děsivý. Dalo by se říci typický americký slizoun.
Vaše fotka by nebyla?
Nebyla, nejsem vyhozený šéf Boeingu, Dennis Muilenburg.
Tak se culí každý komu „na účtu co minutu přistane“ zhruba 6 dolarů. 🙂