LOT 3a leaderboard

Vyhněte se Praze, žádá policie řidiče kvůli kolabující Jižní spojce

Záběry na kolonu na Jižní spojce 13,července 2001. Foto: PČRZáběry na kolonu na Jižní spojce 13,července 2001. Foto: PČR

Důvodem velkých kolon je oprava části Štěrboholské radiály.

Zpět na článek
79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mauriicio

Strašně se mi líbí představa orgánů, že 95% lidí jezdí autem pro zábavu, na výlety apod, a tak stačí říct „prosím nejezděte pokud nemusíte“, a problém se zázračně vyřeší sám.

Josef Trögl

V sobotu budu nucen projet (objet) Prahu v trase Ústí-Lipno. Na D8 je výluka před Prahou, do toho teď Štěrboholská. Kudy to mám tedy projet? K použití se mi jeví sjet u Mělníka z D8 a pokračovat po I/16 ke Slanému, do Prahy to vzít po D7 a pak po okruhu D0 až do Modletic (nebo alternativně na jih po D4). Má to význam?

Petr

Na I/4 už zítra nebude tolik omezení, stihli to udělat dřív. takže Nejlíp to vzít na Slaný D7-D0-D4

Jaaaa

Jj, krásný důsledek komunistického plánování dopravy.

Kdyby se soudruzi drželi rozumnějších návrhů, které Prahu míjely na severu a na jihu, tohle by se nedělo.

Podobné chyby se ale objevují stále dokola…

Původní Pražák

Za to, že 30 let po revoluci není dokončený okruh kolem Prahy, můžou komunisti? Co se tu člověk nedozví.

Jmeno

v dusledku ano, mohou. Nebyt rozvratu po 1948, dalnici by uz postavil treba Baťa.

Jaaa

Ano, mohou. Okruh by vznikl „přirozeně“ vnějším propojením těchto dvou dálnic. Ale ne, oni si vymysleli, schválili a začali naplňovat roštové řešení, které bylo už v 60. letech zastaralé. Prostě zase rozhodli „odborníci“, kde byla důležitější stranická knížka než fakta.

Výsledkem je dvojnásobná nutná délka dálnic. Máme něco přes půlku těchto dálnic, takže už by to bývalo bylo.

Diesel

Hromada lidí by Prahou ani neprojela pokud by byla nějaká slušná šance ji objet. Na papíře ten okruh vypadá hezky.

anonym03

Jó, autíčkařit se vyplatí.

libor

to se vyplatí. vlak přes léto se vůbec nedá používat, při cestě přes republika 2x výluka minimálně, zpoždění 30min minimálně, ujetý přípoj jasná věc…. zlatý auto…

Jan

Kdyby byly normální výlukové jízdní řády, kde se se zpožděním počítá tak by se to krásně dalo použít a to včetně přestupů. Jennom u nás si hrajeme na to, že jízdní řád musí zůstat za všech okolností stejný, i když je půl roku provoz jen po jedné koleji a pak se všichni diví že se ten úsek projíždí o 30 minut déle a každý den se omlouvají jako by to byla nějaká mimořádnost.

Ketchup1970

A ten vercajk a materiál muzu vozit v ruksaku ECckem ? A MHD? Jednou jsem vezl po balíku plovoucku z KEA metrem, rozsypal jsem ten balík ve dveřích vagonu …

Jaaa

Děláte, jako byste byl jedinej, co kdy vezl nějakej nábytek z IKEA MHD.

Pavel

Můžete někdo prosím napsat jak hodně se tam pracuje?
Jako, jestli tam je někdo už ráno vidět a v kolik to tam ty dělníci balí. Dík.

Jakub W

v neděli ráno frézovaly pravý pruh, dneska kolem třetí už tam byl položený asfalt a nikde nikdo. takže levý pruh budou dělat týden? těch 300 metrů? tohle je práce od pátku 22:00 do neděle 14:00 ale musíte makat nonstop. toho kdo to objednal regulérně vyhodit na hodinu

Jmeno

to opravuji ten vloni rekonstruovany usek? Sterboholska nonstop stavba.

Kalanis

Reklamace.

Honza D.

Je to zvlněné jak D1 u Ostravy a jen odfrézovali horní vrstvu asfaltu. Za rok to bude to samé.
Ovšem proč nepřevedli levý pruh do protisměru netuším….☹️

Jmeno

tomu rozumim, ze reklamace, ale u takoveto dulezite stavby se proste nesmi stat, ze i pres jiste dukladny proces pripravy a realizace stavby je silnice po jedinem roce nesjizdna. Ridice asi moc neuklidni, ze si postoji kvuli reklamaci. Take by me zajimalo, co ty zvlnene obrubniky. Reklamace pouze odfrezuje a vymeni povrch silnice ?

Původní Pražák

A do toho je zavřená Průběžná a rozkopana Švehlova, takže ani místní to nemají pořádně kudy objet… Ale nenadávam, co jsme si zvolili, to máme.

Šejdr

Nejsem zrovna fanda súdruha slovenského premiéra České republiky a jeho multiministra Havlíčka, ale tohle bych jim za vinu opravdu nedával.

Původní Pražák

TSK snad patří pod vládu?

Leinad

Tranzit má jezdit po vnějším okruhu, v koloně kvůli místním cestám máme stát jenom my Pražané.

Ketchup1970

Ještě zavřeli ulici k Sporilovu kolem zámečku …. Takže ani Pracskou to neobejdete , to asi schválně

Jan

Já si teda úředníky ani stavaře nevolil, jenom nějaké manažery. A pokud je tohle reklamace špatně provedené stavby z nedávné doby tak nevím co s tím politici mohli dělat.

Kebab

Jeďte po okruhu😃

Jiří Kocurek

Jeďte vlakem po VRT!

dub

nebo metrem D

Jiří Kocurek
Jiri

A nebo do p…..

sladlu

Chybi dalnice Plzen-Jihlava, Jihlava-Pardubice

Jiří Kocurek

Ta by tomu moc nepomohla, tohle je doprava z míst severně od Prahy (i SV, SZ + Německo) na D1 a D3. Ale přestavba I/19 na jedničku „rakouského vzoru“ by rozhodně na škodu nebyla.

Co by mohlo pomoct, tak je D35. Doprava z D8 by pak mohla uhnout na D11 a tradá na jihovýchod po D35.

Honza D.

Trochu rozumnější Čech, pokud jede z Brna na D8, by nyní u Jihlavy odbočil směr HB a okolo Kolína se dostal na D11.

Ketchup1970

HB -Kolin neprůjezdná , kamion nastorc silnice …. Ironie osudu. Objízdná přes Chotěboř

Petr

Ta se nemohla stavět, protože jí propagoval Baťa, tak se pokračovalo ve stavbě té dle Němců. 🙁

Sch

Celá rekonstrukce Štěrboholské spojka je diletantizmus TSK. Místo aby ji opravili třeba ve dvou etapách, opravují každý rok 400m. V tomto místě je to jiné, vlna je tam již od jara, asi se hnulo podloží, proto to asi nešlo než svědením do jednoho pruhu. Ale věřím, že i ŘSD by nasmlouvalo práce na 24 hodin, aby se to stihlo co nejrychleji. Takového uvažování, ale TSK není schopno.

mauricio

TSK… To je taková ta organizace, kde je jednotka času jedno nikdy? Vyjádření k PD stavby, která se jich týká jen okrajově, trvá už čtyři měsíce. A to není první případ.

JiP

Omlouvam se ze tapetuji svuj stary prispevek, ale k teto situaci sedi a jaka je alternativa na zeleznici. Navic linka S1 je ted z Porican nahrazena autobusy, takze take jsem zacal jezdit pravidelne autem. „Tak ona by bylo treba se zamyslet nad tim, jestli cela soucasna koncepce linek S neni prezita. Osobni zkusenost z S1 Kolin-Praha. Kdokoliv, kdo jede v useku Kolin-Poricany do Prahy, tak uz ma jizdni dobu pres 1 hod, coz uz je na hranici dojizdeni. Mimochodem ten co jede do Prahy z Pardubic, je tam dnes drive nez ten co jede z Pecek odkud dojizdi do Prahy… Číst vice »

Pavel P.

Souhlas, jen by to mělo být z Českého Brodu, tam nastupuje nejvíc lidi po Praze.

Jiří Kocurek

Je tam na to dost kolejí? Ta trať je kapacitně na hraně. A to platí i pro nákladní dopravu, víc se tam toho neproveze.

JiP

Proc? Tento system zadne dalsi vlaky negeneruje, pouze cast stavajicich projede svoji trasu bez zastaveni, cimz naopak dopravni situaci pomuze.

Y.K.

No ano, leckde tohle umí brilantně, u nás se pořád nějak trvá na schématu osobák zastavuje prostě všude a rychlík jen ve velkých městech – nic mezi. Já zírám na japonský systém příměsta, zejména na tratích soukromých železnic, kde obvykle v trase jezdí tři vrstvy. Když si to ukážeme na příkladu Praha – Kolín, tak: 1. Osobák – je to samé jako náš Os, ale jede jen do Českého Brodu (případně jede dál, ale důležitá je přestupní vazba v Brodě viz bod dále). 2. Spěšňák – Jede bez zastavení (nebo jen V Libni) do Brodu, kde se v obou směrech… Číst vice »

Jiří Kocurek

V ČR se umí i spěšný vlak, který zastavuje úplně ve všech zastávkách.

JiP

Ano, Japonci to umi skvele a predevsim okolo Tokia to dokonale funguje system epresnich lokalnich spoju, rapidu, semirapidu…V podstate at jedete odkukoliv, vzdy dojedete rychle.

Pavel P.

Ano toto říkám od doby, co se S7 protáhla do Brodu. S7 má jezdit jako Os a S1 z Brodu na Libeň non-stop se zajištěným přestupem v Brodě. I když si myslím, že to není nezbytné, protože těch lidí co jezdí odněkud od Kolína někam k Praze je minimum, jestli vůbec jsou.

JiP

Je jich opravdu dost jiz ted. Pak je jeste treba si polozit otazku mohlo by jich byt jeste vice? Jestli se neotaci pricina a dusledek. Kdo by dnes vlakem s takovou jizdni dobou jel treba z Velimi? Po novu by se jizdni doba zkratila o cca 20-25 min, cimz by se jizda priblizila k jizde autem, cenove s PID jizdenkou nesrovnatelne levnejsi.

Pavel P.

Z Velimi je lepší jet přes Kolín do Prahy. Je to rychlejší.
Ono se to nezdá, ale i jen 15 minut 1 cesta je 3,5 hodiny týdně, což už je skoro půl pracovního dne.

Jaaaa

Tohle snad bude v praxi poté, co se dostaví VRT na Poříčany, čímž zmizí rychlá vrstva a bude tak možné škálovat…

JiP

Nevidim jediny duvod, proc by tento system nemohl fungovat jiz dnes. Zadne vlaky navic negeneruje, naopak kapacitu uvolni. Spis si myslim ze je za tim skryto ono tradicni „takto se to nikdy nedelalo“. Je neuveritelne jaka je setrvacnost zavadeni novych veci na cekse zeleznici, ktere jsou pritom mnohde jiz desetileti fungujici, tudiz nejde o nejaky experiment ale implementaci neceho davno vyzkouseneho a funkcniho.

Jaaa

Otázka je, jestli potom nebude obsluha těch bližších obcí nedostatečná. Řekl bych že jo.

Leinad

I s rychlou vrstvou může být courák bez předepsaného zastavování.

Tomáš Gottschalk

Zúžit JS na 1 pruh může jen hňup, nebo cajzl.

JiP

To co se deje v Praze opakovane je dopravi peklo! 3x patek zpet byla cela jizni spojka svedena v patek do jednoho jedineho pruhu!!!! ktery mel obslouzit vyjezd na hradeckou a libereckou dalnici a starou kolinskou – TO VSE JDENIM PRUHEM VCETNE KAMIONU !!! Frona na hodina a pul. A veskera prace byl jeden manik, co tam neco placal lopatou.

Vít Jůza

Stačí, že kolabovala Trojská lávka. Průběh a výsledek kolapsu Jižní spojky bych nechtěl vidět. Zatím jen ucpaná …. to je něco docela jiného. Naštěstí snad ani nepraská ve švech ….

Marek

Až Středočeský kraj plánovaně zaškrtí veřejnou hromadnou dopravu v kraji, bude toto a ještě mnohem horší kolapsy dopravy každý den. Šetření na VHD žene lidi do aut, a jak si ho jednou koupí, už se zpět do VHD nevrátí.

Gwann

to je těžké, když lidi chtějí velký stát, ale aby daně platili jen ti ostatní (socky, buržujové, ligarchové, korupčníci, dosaďte si koho chcete dle libosti). a kraje na to, co vše mají na hrbu, jsou drasticky podfinancované. pro ty, co to nevědí: – VHD vyjma rychlíků a MHD – střední školství – nemocnice a LDN vyjma FN a soukromých zařízení, někdy i bez pár městských – odvolací agenda pro státní správu pověřených obcí 3. stupně – IZS – část památek – silnice 2. a 3. třídy ćili stát, co potkáváme, je v podstatě většinou kraj a u větších sídel i… Číst vice »

Jiří Kocurek

Plus do toho rozkopané Pardubice a Bezpráví, takže myšlenka „Složíme tranzit na vlak, převezeme ho klidně až do Dunajské Stredy“ kulhá na obě nohy.

Petr Šimral

No, kulhá snad i navíc nohou, kdyby byly k dispozici.
V pátek odklonový NEx Praha – Salzburg (bouře u Českých Budějovic) jel z Prahy do Brna 10 hodin a 48 minut…

Gwann

to asi reagujete na někoho jiného…

Jiří Kocurek

Myslíte, že tu kolonu způsobili ti 4 cestující do Mochova?

Petr

Myslíte, že škrtnutí Mochova zachrání rozpočet, tak drahý není. Škrtat se bude muset víc.

Pavel P.

Momentálně nejvíc do aut žene lidi to, že nemusí mít náhubek.

Jiří Kocurek

A spolu s tím hic. V autě je klima a funguje.

Jan

Nevěřím, to je ten nejmenší problém. Spíš jsou řidiči přesvědčení, že jízdou přes Prahu autem získají nějakou výhodu časově nebo pohodlností, ale ani jedno obvykle není.

Luke

Úvodní fotka zřejmě historická (v popisu 13. července 2001)

Jakub

Je skvělý vyzvat řidiče, aby jeli jinudy, když není KUDY. Aneb Okruh, stavba č.511 po stopadesáté.

Jiří Kocurek

Máte pravdu. Jenže dopravní policie toho moc nezmůže. Tohle není věc ministarstva vnitra, ale Dopravy a potažmo ŘSD.

Jiří Kocurek

Z letáku ŘSD: Zisk pravomocného ÚR závisí na vypořádání všech podaných odvolání (pozn: je jich 47) odvolacím orgánem, kterým byl rozhodnutím MMR z 23. 2. 2021 určen Krajský úřad Jihočeského kraje.
Takže balón má na kopačkách někdo jiný než ŘSD. Bude to skoro půl roku, bylo by fajn zjistit, v jakém stavu to je.

Gwann

no, v jakém? do půlky června dělali na 50%, více méně z nařízení vlády kvůli COVIDu.

takže obávám se, že zatím nikde.

a po ÚR bude odvolání a souběžně běžící boj o stavebko.
Přičemž šance, že někde něco nepotento je skoro nulová, u takto složité stavby s tolika NIMBY za zadkem.

střízlivě, nejdřív za 5 let, pravomocné stavebko

Jan M

To asi drive, ale pak se jeste musi rozjet zabava jmenem vyberove rizeni. 🙂

Gwann

sum scepticus

Jakub P

Jo, chybí tam, ale úplně bez alternativ to taky není. Pokud jedou na D8, dá se jet po D0 na D7 a na D8 se dostat po I/16 od Slanýho. Na D10, potažmo D11 jim pravda mohli na ten týden výjimečně otevřít Průmyslovou i nad 12 tun, pokud tam není problém nosnost nějaký estakády nebo tak něco.

Dachs

D0 vykazuje problémy tak nějak permanentně, k hranici kolapsu v úseku 515 chybí už jen nějakých +10 tis. vozidel / den, anebo +1 tis. kamionů / den, tzn. cca o nějakých 10 % víc proti provozu dnes. Sem bych je neposílal 🙂 Stačí drobnost, vážně není kudy… Když je pošlete přes Hloubětín, můžete rovnou zrušit provoz linek MHD 110, 181 a 183, 171 by byla taky asi hodně rozsypaná. Na Štěrboholské spojce se, vzhledem k významu a zatížení, jistě pracuje na opravě té pozoruhodné houpačky v režimu 24/7. Jistě i proto, že kongesce dost ovlivňují provoz MHD v náhradní trase… Číst vice »

Jakub P

Neříkám, že je to dlouhodobé řešení, šlo by jen o ten týden, co bude trvat akutní oprava.

Původní Pražák

Co by vyřešila Průmyslová, když kolona vzniká kdesi daleko před ní?

Jakub P

To zúžení začíná až těsně za sjezdem na Průmyslovou.

Petr

Máte pravdu, spousta těch řidičů do Prahy nechce, ale díky infrastruktuře musí. 🙁

Leinad

Někomu by navigace s provozem i poradila o minutu rychlejší kličkování přes obce, ale raději se zařadí do kolony. 🙂

Petr

Tyhle pokusy jsem už absolvoval.. 😀 Z PB do Bíliny, běžně přes Křivoklát, nebo alespoň po D5 do Rudné a přes Makotřasy na D7. Do Znojma to ale po 1/18 – D3 a I/23 a via Dačice, jde přeci jen o nějakou minutu rychleji. Ovšem PB-Pardubice přes Sázavu už nikdy více.