Vybral pro kraj Arrivu, s jejím zaměstnancem má firmu. Soutěž čeká asi opakování
Vlak Arrivy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Liberecký kraj osloví pravděpodobně znovu železniční dopravce kvůli zakázce na zajištění provozu na lince L3 z Liberce do Staré Paky
Dokud budou mít ČD pořád větší náklady než low endoví soukromníci, pak konkurenceschopní na všech linkách nikdy nebudou… Otázka je, zda chceme železnici low endovou.
Až budou ti „low-endoví“ soukromníci muset začít zajišťovat všechno to, co musejí zajišťovat ti „nenávidění“ většinoví státní dopravci, tak se ty dosavadní rozdíly v nákladech působící dosud v jejich prospěch velice brzy a rychle zmenší – leckteří to už ostatně i pochopili …
Zlatý Kuberovy slova. Politik by neměl být jakýmkoliv způsobem propojen s byznysem. Žijem ale v Čechách a tak z Bureše si spousta lidí bere jeho názor za svůj, že podvádět,okrádat vysávat naše peníze z rozpočtu je normální. Bohužel i zde na fóru má dost příznivců, kteří si myslí,že okrádat stát je to správný.
Doporučiji se podívat na „ORLÍK NAD VLTAVOU, s.r.o.“ a není to je Bureš kdo saje, taky pan kníže saje, rok 2013 a rybníky.
Zajimave je, ze stejna firma dela podklady pro zakazku na vyber dopravce ve Zlinskem kraji. Podle smlouvy maji dokonce i pomoci s odpovedmi na otazky uchazecu – za 640Kc/hod. Takze se Arriva zepta a zamestnanec Arrivy odpovi. Registr smluv je uzitecny 😀
Tak nevim, pane Suro. Vase clanky obvykle nekritizuji (neni ani duvod). Nekritizoval bych ani tento, nebyt te posledni demagogicke vety.
Samozrejme ze CD nabizeji sve sluzby vyrazne draz nez drive, a je to proto, ze i naroky kraju jsou mnohem vyssi nez doposud. Zrovna JC kraj, ktery uvadite, je ukazkovy priklad (pozadavek na nove vlaky, wi-fi, detske kino etc.).
Rekl bych, ze podobne poznamky zbytecne jitri naslednou debatu.
Dobrý den, nemáte pravdu. I za 814 jsou požadovány v některých krajích aktuálně částky začínající dvojkou…JČ a Plzeň jsou něco jiného, to souhlasím. Například ve Zlíně pro provoz na 330 osobních vlaků je požadavek na 162 Kč a jde pouze o sysla + honekry.
Jestli to nebude taky tim, ze rostou naklady a dle predchozi smlouvy se mohlo zvysovat jen o inflaci.
Určitě. Vy tomu jako vždy rozumíte nejvíce. Proto někde nabídli za 814 přes dvě stovky, někde stovku.
Ani v tom problem nevidim… Kazda trat je jina, jina muze byt i obsazenost a pokud kraj pozaduje vyssi kapacitu, treba proto, ze tam nechce 810, ktera kapacitou bohate staci, tak je logicke, ze bude doplacet vic, nez tam, kde se 814 obsadi. Mene trzeb z jizdneho = vyssi doplatek od kraje.
Bavíme se o stejné trati, kde 814 jezdí i nyní za cenu kolem 110 Kč.
Chválím, že pan Sůra napsal článek, kde ukazuje na neférové praktiky soukromníků. Děkuji za vyváženost.
Pro upřesnění – Arriva v podstatě není soukromým dopravcem, protože jí vlastní německý národní dopravce.
Jsem sice naprosto neznalý (českého) obchodního práva, ale nechápu, proč tady různí lidé neustále omílají, že „Arriva v podstatě není soukromým dopravcem, protože jí vlastní německý národní dopravce“, když podle Wikipedie jde o českou obchodní společnost, železničního dopravce, „jejímž jediným společníkem (vlastníkem) byla ARRIVA holding Česká republika s.r.o. z původně britské skupiny Arriva, vlastněné od roku 2010 německou společností Deutsche Bahn. Od 2. června 2017 je jediným vlastníkem ARRIVA vlaky s.r.o. společnosti Arriva Transport Česká republika a. s.“ = viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/ARRIVA_vlaky – může mi to, prosím, někdo vysvětlit tak, abych i já jako naprostý „trotl“ dokázal pochopit, že tu českou… Číst vice »
Tím chcete říct, že Arriva je soukromá firma? Tím pádem jsou soukromou firmou i ČD, protože obě společnosti mají stejného vlastníka – stát EU.
Já nechci nic „říct“ – já se jen ptám a chtěl jsem, aby mi někdo věci znalý vysvětlil, proč tady pořád kde-kdo tvrdí, že vlastníkem firmy „ARRIVA vlaky s.r.o.“ je (fakticky) DB AG, když ani nikde v českém obchodním rejstříku nenacházím nic o tom, že by v ní DB AG měla nějakou účast: jediným „společníkem“ je podle českého OR „ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s.“ – chápu, že tam asi nějaké majetkové vztahy jsou, ale nerozumím jim a rád bych je zkusil pochopit – to je tedy i veškerá česká autobusová doprava, kterou provozuje ARRIVA, fakticky ve vlastnictví DB AG?
Ano. 100%. Mimochodem, u Škody Auto je například jediným akcionářem aktuálně lucemburská společnost, přesto patří do VW Group.
Česká Arriva oficiálně spadá pod tuto entitu. https://www.deutschebahn.com/en/group/business_units/dbarriva-1212256?qli=true&pageNum=1&contentId=1212404
Díky za pochopitelnou a jednoznačnou informaci – jen se mi podle ní zdá, že ta vychvalovaná „liberalizace trhu“ má asi ve výsledku podobné „díry“, jako jsou ty, které umožňují třeba fungování Agrofertu: nějací multimiliardáři nakonec stejně skoupí všechno a vybájený „pozitivní“ vliv liberalizace bude stejně „v čudu“.
To bude tim, ze na busech je logo Arriva – a DB Company.
Kdyby vyhlásili normální výběrové řízení, tak se musi řídit zákonnými lhutami, obálky se otevírají najednou a pánové Blažek a Prokeš by to měli o dost těžší pomáhat k vítězství Arrive.
A co jste čekal pane Sůro? Že ČD nabídnou nižší cenu, když jsou ve ztrátě, kterou tak rád kritizujete?
Čekal jsem třeba transparentnější způsob výběru.
Vstoupit do diskuze…Ale ČD za transparentnosť výberu nemôžu
ale může za přelévání peněz z regiotratí na pendolíno a raijlety. Bez tych přelivů, by na koridoru skončily.
No a když si řeknou na regionální trať odpovídající cenu, tak je to prezentováno, že chtějí kraje oškubat.
šak o tym píšu, bud´oškubat pořádně nebo ať si kraj ***** Já to píši pořád, vláda by se měla poradit o odebrání nadpisu národní dopravce a spíš bych tam chtěl škůdce národa.
Tak to každopádně. Ale mělo by to vliv na nabídnutou částku?
A myslíte si, že nějaká firma se ze ztrát vyhrabe tím, že bude nabízet předražené služby, které si nikdo neobjedná? Ne, ne u ČD je chyba někde jinde…
Dobrý den, za zmínku stojí 22. zápis z jednání rady Libereckého kraje, kde sám pán Blažek konstatuje, že České dráhy jsou dražší, ale kvalita i služby tomu odpovídají. Ale obsluha trati se hodí společnosti Arriva s ohledem na provoz rychlíků na trati Praha-Turnov. -> Což je z mého pohledu naprosto nesmyslný argument, jelikož spojení Desira a „Mrkve“ není úplně ideální. Nemluvě o úvodních slovech p. Blažka: „Neoficiálně projevily zájem 3 společnosti a přislíbily, že v následujících týdnech své nabídky dodají. Tudíž jsou prozatím dvě reálná řešení“ -> Pokud mne osloví 3 dopravci, tak bych měl mít 3 možnosti nebo se… Číst vice »
Spravedlivě „vysoutěžení“ dopravci. Peníze se odkloní zase jinam.
položme si otázku, že i jdyž se přelijí peníze, tak jak může být arriva o třetinu levnější? Nedělá čd nejaký levárny nebo schválnostl.
Arriva nabídla cenu na celek, GWTR na část a ostatní vůbec, tak rozhodnutí jednat s Arrivou je logické.
Otázka je, zda byli osloveni i další dopravci, aby podali nabídku. Vzhledem k vyčerpanosti jednotek u LE a poměrně velkým investicím u Regiojetu na nově získaných tratích má Arriva vcelku velké šance uspět i v dalších řízeních.
Nevím, kde berete jistotu, že Arriva nabídla cenu za celek nebo jen na všechny tratě. To nikde nebylo řečeno. Dále, pokud 12.12. kraj oslovil jen ČD, že mají „nabídku od jiného dopravce“, je poněkud nepochopitelné, že se stejnou výzvou nepřišel i za jinými dopravci.
Tak za 2 dny podat nabídku to je spíš alibismus že hledají do pseudosoutěže křoví než další seriózní nabídku.
Že se vůbec k tomu vůbec vyjadřujete. Arriva to samozřejmě dostane znovu, o tom přece bylo rozhodnuto už dávno. Tato epizoda je pro kraj pouze malá komplikace, se kterou si ale lehce poradí.
Jan Sůra: V článku máte, že GWTR podala nabídku na část souboru. Takže jsem logicky předpokládal, že Arriva podala nabídku na celý soubor, když s ní kraj jedná
Ale mohla ji podat i jednotlivě na všechny soubory.