umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice

Výběr Arrivy na rychlíky z Liberce byl v pořádku, konstatoval ÚOHS

Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek
Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek
Ministerstvo nemůže ještě uzavřít s Arrivou sedmiletou smlouvu, České dráhy mohou podat rozklad.

České dráhy neuspěly se svoji stížností proti výběru společnosti Arriva vlaky pro provoz rychlíků linky R14 z Liberce do Pardubic a Ústí nad Labem. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) návrh státního dopravce nepravomocně zamítl.

Rozhodnutí ÚOHS dnes potvrdil jeho mluvčí Martin Švanda. Arriva vlaky měla původně získat sedmiletou smlouvu. Kvůli řízení u ÚOHS nakonec v prosinci ministerstvo uzavřelo s dopravcem jen přechodnou dvouletou smlouvu.

Úřad v rámci tohoto rozhodnutí konstatoval, že objednatel svým postupem směřujícím k uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících na lince R14 přímým zadáním neporušil ustanovení relevantních právních předpisů, neboť byl ke svému postupu cestou přímého zadání oprávněn a současně splnil v rámci uvedeného postupu veškeré zákonné náležitosti,“ uvedl Švanda. „Úřad ve svém rozhodnutí vyjádřil také k dalším namítaným skutečnostem, které však nebylo možné shledat za relevantní z hlediska zákonnosti postupu objednatele dle uvedených právních předpisů, případně za důvodné,“ dodal.

Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad. Pro ministerstvo tak stále platí zákaz uzavřít smlouvu.

Výběr Arrivy kvůli ceně

České dráhy nikdy neuvedly, co konkrétně ve výběr Arrivy pro rychlíky R14 napadaly. Na ÚOHS se obrátily poté, co s námitkami neuspěly na ministerstvu dopravy. „S rozhodnutím ÚOHS se musíme nejdříve detailně seznámit, poté bude rozhodnuto o dalším postupu,“ řekl mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Na ÚOHS se na konci roku obrátil i Svaz odborářů služeb a dopravy (SOSAD), který výběr Arrivy označil za „českou rozdávačku“. Ministerstvo dopravy se rozhodlo pro Arrivu poté, co nabídla za provoz vlaků o zhruba čtvrtinu méně než České dráhy. Výsledek tohoto podání dosud není znám. Největší kritik výběru Arrivy z řad odborářů Jindřich Berounský se od vstupu Arrivy na tyto linky prakticky k této problematice odmlčel.

Arriva bude provozovat linku R14 Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem za 176 milionů ročně, celková kompenzace v rámci sedmileté smlouvy tak bude činit 1,238 miliardy korun v současné cenové úrovni. Ministerstvo se pro Arrivu rozhodlo díky nižší ceně. České dráhy v soutěži nabídly o 24 % vyšší cenu než dosud. Na rozdíl od převzetí části rychlíkových tras v roce 2019 zvládla Arriva tentokrát start bez větších problémů.

166 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrN

Zkusím to znovu, minule jsem neuspěl: Vysvětlí mi někdo, kde mají ČD tu nebetyčnou drzost si stěžoval, že stát vybral levnější a kvalitativně lepší nabídku, než podaly ony ? Kde byla konkrétně v tomto případě jejich přidaná hodnota, podle které by stát i přes vyšší cenu měl vybrat ČD ? Ani tu stupidní wifi nejsou schopni v roce 2021 poskytnout, a to ani v EC vlaku ….

Alfons

To je byznys.podivejte na Jančuru kolik lidí sežral přímo nebo nepřímo, kdo není dravec, nic si neutrhne. Proč by to nezkusili když jim to možnost nabízí. Jo a Wifi…. já osobně ho nepotřebuji, ale já jsem divnej, to je v poho.

Kom

s tou kvalitou si mě pobavil, arriva a kvalita je něco co se vzájemně vylučuje

Vyhlídka na věčnost

Nasadit repasované příměstské vlaky na rychlíkové výkony je vskutku kvalitativně lepší. To by jeden zaplakal. Na druhou stranu, půlka čecháčků jezdí v ojetinách dotažených z Německa takže Arriva udělala to samé.

Filemon44

Ať žije ARRIVA,ten jediný správný dopravce pro Liberecký kraj a celou naši vlast … republiku si od ČD rozvracet nedáme!!!!To mi snad nesmažou.

Ladas2

člověče, kolik ti je? měl by si se nechat vyšetřit …

Filemon44

Děkuji za radu,ale já už se pomalu učím psát to,co chce vrchnost číst….

Marcel Štancl

Potěšil jsi mě! Já s Arrivou jezdím opravdu rád a těším se až začne jezdit do polského Zgorzelce.

Vlado99

Aby jsi dřív nezaklapal bačkorama.

Jan

Odpověď pro ČDmilce: včera jsem poprvé za Arrivy jel z Pardubic do Liberce a zpět vlakem. Dobře vím že jde o rekonstruované ojetiny DB. Skoro tříhodinová cesta proběhla naprosto v pořádku. Žádný luxus, ale slušní průvodčí, barel s vodou, čisté záchody a dokonale přehledný info-systém. O funkční wifině ani nemluvím. Když si vzpomenu na řadu 854.005-6 kterou tam Časem Dojedem tak vytrvale provozovaly ještě někdy před měsícem, jsem happy. Kromě Arivamilce jsem také hrdý Jančuromilec, Leoexpresmilec atd….

Filemon44

Kdy jezdila řada 854 na rychlících Liberec-Pardubice?

Papaja501

Trošku jsis to poplet, hochu.Todle je Kolinskej spěšňák na úplně jiné trati…

Ludva

Je vidět, že tam před tím nikdy nejel a teď jen přídi, je to provokatér nabaštěte mu to 🙂 .

Ludva

prudí

Papaja501

Tak todle snad ani nemůže být provokace..Když sem něco takle dá, aniž by si to ověřil…To je úlet, i s tou řadou…. Taky jsem si to s nima dal minulý týden prvním do práce…Ale jo, v poho, jízdenka přes eshop i když jsem chvilku trnul, než mi ji poslali do mailu i s sms..Přeci jenom jsem zvyklý u můj vlak na okamžitou reakci po platbě u místenek a doplatků..Na čtyřce se sedělo fajn, akurát na tý první chyběl stolek, jenom z podlahy čouhala noha.(třeba to mají schválně. V hlášení Bílá Třemešná už je přejmenovaná na Bílá Třemošná..Před Dvorem mu práskla… Číst vice »

Ryk Mat

Popravdě, tenhle hydraulickej skanzen má v motoráku WiFi a v přívěšáku zásuvky. Rakev má stejný sedačky, motorák je ale o hodně hlučnější a nemá ani WiFi ani zásuvky. Šedý interiér rakve je jeden z nejhnusnějších na české železnici. Takže Jan zde omylem uvedl (z pohledu zákazníka) lepší vozidlo, než tam nacistický dopravce provozoval reálně. Krom WiFi mně osobně ale ta německá ojetina jako zlepšení nepřipadá. Znám ji z Pasova do Můhldorfu a vím, jaké to v létě bude peklo.

xyz

V roce 2006 (možná i nějaké ty roky předtím).

Filemon44

Takže určitě ne před měsícem,jak se nám tu autor snaží tvrdit…jinak se ještě jako řada M 296 vyskytovaly na konci 70.let na spěšném vlaku 988 Pardubice-Liberec i na páru spěšných vlaků HK-Jičín-Liberec.Tak jestli nemyslel tohle….

Papaja501

I v devadesátých…jezdil se spěšňák ráno z Pardubic do Liberce, tuším 980/1, potom 1600/5…je to dávno a večer kolem pátý zpátky přes Jičín, z Liberce na závěsu Pražská část, později i druhej pár.Řikaly jsme tomu Rumcajs a Cipísek..Jezdily jsme mezi tím i do Vanďáku z Liberce….Přes Jaroměř na Paku a dál jezdily ty motory jen několik sobních.

Filemon44

Máte pravdu,to dělení na Prahu Jičín-Hradec v Turnově si pamatuju.Ale tam to procházelo nějakým vývojem…z některých let si na těch spěšnakách od Hradce a Pardubic pamatuju i klasické soupravy.

Papaja501

Já nastopil v devadesátým a jenom motorama…Ale stalo se i klasou,, pouze při něčem mimořádným, když vypadnul motor,ojediněle..ještě se topilo parou z pegase. Na Jičínce se el. topit nemohlo, kvůli pzb.753.B.Bds.B

Jerry

Tam ale 854 nejezdí.. vytáhni nohy z lavoru

Řiditel

A také jsi usvědčený lhář! Muhehehehehe….

Ladas2

máš to hochu poněkud popletené … „Katři“ z Liberce do Pardubic tak nějak nejezdili … ani před časem …

Gogo

Kdysi tam 854 skutečně jezdily, pak ale MD trvalo na tom že ve vlaku musí být WC pro vozíčkáře a proto tam šly 843 a ne 842.

xyz

„MD trvalo na tom že ve vlaku musí být WC pro vozíčkáře“… na čemž trvalo v rámci tehdejší (rok 2006) soutěže, kterou ČD s rakvemi vyhrály na trati č. 030 s cenou 40 Kč/vlkm netto. 🙂

Kom

wifi to je nějaká móda 😀 jak kdyby to bylo to nejdůležitější ve vlaku… stačí mobilní signál a internetu je dost

Gogo

Otázka pro Arrivomilce: když je Arriva tak skvělá tak proč poslední vlak (5431) z Liberce do Semil a první zpět (5431) jezdí ČD? Soukromníčkovi se to nehodí do krámu tak jsou najednou ČD dobré?

Gogo

oprava: první vlak ze Semil do Liberce je 5430

Pe.tr

Že by to tak někdo vysoutěžil ? Pokud někdo , kdokoli , nutil ČD jezdit něco co nechtějí a oni sami se neumí této šikaně bránit musíme jim pomoci , případně soutěží odpomoci od svěřených výkonů . Doposud svými nečistými letitými přibližovadly šikanovaly sami cestující

Leinad

Protože ČD podepsaly smlouvu?

Tom

Jasně, proto tam ARRIVA soutěžila, aby nemusela některé vlaky jezdit 🙂

Jimbo Jones

No protože ho ČD chtějí jezdit a ten zlej kraj, co je chce za každou cenu zničit, jim ten výkon nechal…
Proč by se soukromníčkovi neměl hodit do krámu? Dal by se udělat stejně jako za ČD soupravou od předposledního rychlíku, 22:00 v Liberci…

Ladas2

je to přesně tak, pohůnkům DB, se spaní v Semilech nezamlouvá, navíc … ráno jim v zimním období „proráží“ první vlak ČD cestu.

švestka

A ČD někdo nutil smlouvu na ten vlak podepsat?

Gogo

Chtěl bych vidět co by nastalo kdyby to ČD opravdu odmítli?
Vzpomeňte si jaký ohlas měl nápad na trati Ostrava – Praha zavést povinné místenky s tím že na stojáka by se nejezdilo, což mimochodem ostatní dopravci na téže trati dělají běžně.

František Adolf

Protože to takhle bylo v zadání?

Milan

Stále tvrdím, že největší prasečina je, že musí ČD umožnit soukromníkům vstup ke svému technologickému zázemí!! Jó, to se to podniká!!

Pražák

Však to není zadarmo.

Milan

Kdyby nebyl povolen vjezd soukromníků nezávislé trakce do dep ČD, patrně by asi těžko mohly provozovat svůj byznys!!

Ladas2

není … vyzbrojení soupravy naftou za paušální poplatek … 60,-Kč/souprava … proto ucpávají při zbrojení depo dvěma spojenými 845, pak je to bráno, jako souprava jedna … vyčůrané, že?

Modročumil kolejový

Někde berou i 300kč za vjezd do depa….

Leinad

To je následek předchozí prasečiny, dělení ČD a SŽDC, kdy ČD a.s. dostaly i infrastukturu, pozemky pod kolejemi,…

Retrovec

To co předvádí stát a zejména Púta na severu je vlastizrada a ne žadný hospodaření !!!
Takhle zlikvidovat železnici to chce mít fištróna !!hlaní tratě a páteřní´ linky maj bejt zásadně českých drah se státním znakem !!!
A ne tehle šlendrián z ojetinama z německa….

Leinad

Místo ojetin z Německa radši Honekry s logem správného dopracvce.

Ladas2

Půta? to je takový liberecký Bureš …

Jerry

Soutěžte na železnici ano , noví dopravci taky.. a teď přineslo nám to něco lepšího.. dohromady ne.. Arriva nám to tady zaeveli svými sunkami r.845.. a vseci se s toho můžou po..

jadris

😂 No snad jste se z toho nepo… vy. Nebo se vam zaevelilo pred ocima?

xyz

„a teď přineslo nám to něco lepšího.. dohromady ne“

Dohromady ano. Mj. nižší dotační náročnost.

švestka

A taky nižší jízdné.

xyz

A mimochodem, na zvýšení kvality vozového parku po nástupu Arrivy na výkony ve Zlínském kraji jste zapomněl, nebo jste je vynechal záměrně?

Jerry

Jo máme tady 810 kvůli krajům se jich nezbavíme a Arriva nám tady doveze vysopodlazni šrot r.845 ..ale má to wi- či a na to se hraje

Ladas2

trefa … nejdůležitější je wi-fi, a taky USB nabíjení mobilů … proto se asi jezdí vlakem.

jerry

845 za regionovy , užasné

Jan

Dělá se mi zle z našeho „národního dopravce“ a jeho křečovité snahy udržet se kdekoli. Je totálně propojený s ministerstvem dopravy, které stejně jako kraje dlouhodobě ovlivňuje a finančně vysává. Když si vzpomenu co vyváděl krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek, aby jim v tom pomáhal…

Filemon44

Mě se zase dělá zle z toho,jak v tomto případě MD a v případě tratí Liberec-Lomnice a Tanvald-Železný Brod Liberecký kraj se tváří že vybírají mezi ARRIVOU a ČD a ve skutečnosti jsou s ARRIVOU už dávno domluveni a jen to natahují a ČD si udržují v záloze, kdyby ARRIVA náhodou řekla, že není nachystaná.Je samozřejmě i chybou ČD, že na něco takového přistoupí. Stejný postup zvolil Liberecký kraj i v případě tratí Rumburk-MB a Liberec-Děčín,kde už v době podpisu smlouvy ČD jednal i s Landerbahnem.A přestože tam ČD poskytují služby dle smlouvy,v okamžiku kdy jim Landerbahn oznámil,kdy může nastoupit,je… Číst vice »

X 1

Pokud by na všech výkonech ČD zůstali Regiosharky, tak Liberecký kraj nemůže říct nic.
Ale jestliže tam začaly na třetině výkonů hoblovat 843, tak si do klína nadělaly samy ČD.

Filemon44

Ty 843 jsou ve smlouvě….

Jézeďák

Správně patrně je: …….a ve skutečnosti jsou s ARRIVOU a ČD už dávno domluveni………

Řiditel

Mě se dělá zle z toho, jak se u nás nechávají napakovat německé firmy a ještě jsou mezi námi takoví vlastizrádci, kteří tomu tleskají.

švestka

Ještě by to chtělo doplnit, že se nechávají napakovat za podnákladovou cenu! A to je to nejhorší, to nikdo jiný nedokáže. To takové ČD by byly o 300 míčů dražší a ještě by byly ve ztrátě, protože všechny prachy někde rozhážou, třeba za inzerci v Mafře.

Marcel Štancl

Důležité je, aby to jezdilo na čas čisté , funkční klima a jinak je mi to jedno jestli to bude firma Petr nebo Pavel. Spíš čekám jestli se fakt dočkám osobního vlaku Liberec – Frýdlant – Zhořelec , ale čí ten vlak bude je jedno!

Ivan Tukan

Čí ten vlak bude, už je dávno rozhodnuto. Bude to Arriva. Proto se JHŽ bude dělit na Frýdlant a Tanvald, protože Arriva se svými vynikajícími jednotkami do Kořenova nevyjede.

projížděč NAD

A i Petr a Pavel přece pro ARRIVU v LK pracovali už dávno (a možná to i stále trvá), takže i tomuto Štanclovu kritériu to vyhoví.

Josef Petrák

Už to éterem proběhlo, že ČD mají ve smlouvě podmínku, že jestli nevyhrají nové výběrko, tak stadlery z JHŽ musí novému dopravci odprodat… takže klidně je může získat Arriva, když vyhraje provoz.

Marcel Štancl

Kdyby to viselo jen na Stadlerech tak je Arriva také sežene.

kix

na Frýdlant je podmínka nové vlaky, takže o 845 asi těžko může být řeč.. Ale Arriva o nákupu eko vlaků uvažuje pro MD, takže větší objem se bude hodit pro získání lepší ceny a zároveň tím arriva prokáže i službu pro LK, že i na R14 budou jezdit moderní vozidla o což LK usiluje..ruka ruku myje, ale na druhou stranu se tím mytím rukou aspoň něco udělá i pro cestující..

Jimbo Jones

No a Čudný dráhy jsou definitivně out i ve schopnosti nakoupit nové vlaky, nebo proč to teda podle vás mají definitivně prohraný a Berounskýho slibama nikoho nedojmou?

Michal Krpata

Ostatně všimněte si, že na slohová cvičení vámi jmenovaného pána nikdo kompetentní nereaguje, proč asi?

Burák

Ještě jsem neviděl soukromého dopravce který by nasadil novou jednotku. Podívejte se na francouzské TGV nebo ICE Německa, oboje vlastní stát. A hádejte proč? Protože soukromník jde logicky za ziskem. A ten nevytvoří splácením leasingu za nový stroj pod pravidelným servisem. V mnoha zemích západu to dávno pochopili. Británie nejdříve zprivatizovala železnici a potom ji musela znárodnit nazpět. Stalo to obrovské peníze, vydělala úzká skupina lidí a daňový poplatník zabrecel. Nejvíc mě mrzí, že není slyšet ani z jedné strany pravdivý rozbor se všemi skutečnostmi. Podobné články píší bezmyšlenkovitě lidi, kteří nerozumí ničemu ale ani se nesnaží porozumět. Myšlení bolí.

Jerry

Leo express ty vlaky nevlastní..a ještě nemá ani záložní stroje. Co tam máte dál?

xyz

Např. nyní vyráběné elektrické jednotky pro Regiojet v Ústeckém kraji (pozn. to, že k jejich výrobě „nestihlo“ dojít ještě před začátkem kontraktu, není vina dopravce, ale objednatele poptávajícího na poslední chvíli).

švestka

Ty jsou prý zbytečné, protože v Ústeckém kraji je dle šotoušků nejvhodnějším vozidlem smradlostroj 814.

xyz

„Ještě jsem neviděl soukromého dopravce který by nasadil novou jednotku.“
Téměř jakýkoliv německý soukromý (resp. „ne-DB“) dopravce na začátku platnosti nového (mimochodem obvykle dlouhodobého + soutěženého s dostatečným předstihem) kontraktu v Německu.

O.K.

Zajeďte do Japonska, aspoň na wikipedii.

Iveta

Ale no jo ,kdy již pochopíte ,že je to předem domluvené a pak se udělá komedie pro lidi.Přepravní ředitelka Arrivy je bývalá tariférka GŘ ČD ,jednatel KŽC je bývalý zam GŘ ČD odbor mezinárodních vztahů ,jeho zástupce je jedním z jednatelů jiného dopravce ,kde v zastupitelstvu byl generální ředitel ČD a tak mohu pokračovat do nekonečna.Odbory jsou dobrá věc ,ale ne 10 na jednu firmu ,kde pak nejde nic prosadit a vše se prodražuje ,předseda je většinou debil co by se jinak nedostal k moci .Hm zní to blbě ,ale začínal jsem jako kluk po maturitě v roce 1993 a… Číst vice »

Petr Šimral

Pane Iveto, brzděte v těch funkcích 🙂

A paní Hňulíková je již od ČD dosti dlouho na to, aby to mohlo mít vliv na průběh výběrových řízení…

Kubrt

Takových je tady víc:-)

Zdenda

Budme tolerantni, je jen malo povolani, kde doopravy zalezi na tom, jestli je nekdo kluk nebo holka. A tech, kde je dulezite, jak to vsechno zacalo, snad jeste mene 🙂

Filemon44

Škoda, že vám stejně nevadí třeba švestka…ale chápu,ten nebo ta píše „správně“, takže to je něco jiného….

Burák

Nemají náhodou v pracovní smlouvě nějakou dobu pod pokutou, že nesmí pracovat pro konkurenci?? Já takovou doložku měl xkrat, je to běžnou praxí. Takže ČD mohou konat a tyto zaměstnance pěkně opálit. Je jasné, že to bylo domluveno. Věděli přesně komu strčit obálku a komu ne.

X 1

Ne. Až na toho nejvyššího, nemají.

Jindra

Tak vyjádření pana Berounského by mě zajímalo – měl hubu plnou keců, jak na MD bují korupce a kdesi cosi. Pokud je chlap, tak se omluví. Protože důkaz o tom, že na webu Sosadu špiní úředníky ministerstva oprávněně, nemá (to dedukuju z toho, že kdyby nějaký důkaz měl, tak ho zveřejnil, což se nestalo). Totéž platí i pro všechny „frajery“ z diskuzí, kteří se naváželi do ministerstva, že nepostupovalo správně – kde jsou jejich komentáře teď?
A to jen připomínám, že ÚOHS opravdu nemá MD na ruku nejde, viz třeba kauza mýto.

Josef Petrák

Nj, ten měl asi tolik důkazů o korupci na MD jako Trump o milionech padělaných volebních lístků…

Michal Krpata

No tak tento trapný znalec trestního práva (i mně osobně „upozorňoval“ na páchání trestné činnosti ve chvíli, kdy jsem mu hodil vidle do jeho kejklů) a divadelní odborář opět napíše osmistránkový článek o ničem, co jiného od něj čekáte?:-) Ti, co ho znají, vědí o čem mluvím a ti, co ho neznají, poznají.

Michal Krpata

No vida, už napsal:-)

Dejv

Ruka ruku myje. Uvidíme co nový ředitel ČD a.s.

švestka

Jako že škodu za propadlou kauci předepíše viníkům k úhradě? To by mohl.

Leinad

Nebo dát k rozkladu pořádné argumenty

Luboš

snad nechá sešrotovat šukafony, to bude bohatě stačit, zbytek jsou už prkotiny

švestka

A to už dávali modrý gumy samou radostí chladit šampaňské, jak to UOHS promtně vyřídí a Arrivu z těch tratí vyhodí. A ejhle, tak snad se teď aspoň složí na kauci, aby kvůli jejich řevu nebyl státní podnik ČD tratný.

Jimbo Jones

To tu zas bude „nablito“, jaké je to celé spiknutí z gay-clubu…

Kamui

Co mi přijde divné že se měnily podmínky zadání (vyškrtla se nutnost ETCS), jinak by se Arriva nekvalifikovala. A to je v rozporu s tím, že na koridorech má být od roku 2025 výhradní ETCS provoz. Arriva nabídla pouze 845, ČD nabídly za dva roky nové jednotky.

Kamui

Na druhou stranu doplním že samozřejmě vím, že přímé zadání znamemá že zadavatel může zadat komukoli, a nemusí nikomu své rozhodnutí zdůvodňovat.

Leinad

No musí nemusí zdůvodňovat, ÚOHS z něčeho vycházel. Kdyby na ministerstvu losovali, tak to ÚOHS zatrhne.

bkv

“ ČD nabídly za dva roky nové jednotky“
Stejné jako jezdí na trati Praha – Kladno? Opravdu si někdo myslí že dopravce za dva roky někde sežene nové jednotky?

Kamui

Byly by k tomu smluvně zavázány. A v Polsku je výrobců motoráků dost. Ke Kladnu nejspíš nijak zavázáni nejsou a je to jen o „dobré vůli“.

Jiří Kocurek

19 Pro 2019 5:00 „Slibované lepší vlaky pro Olomoucký kraj nevyjely, první dva slibují České dráhy na leden“
06 Lis 2020 5:00 „Stadlery pro provoz v Olomouckém kraji zmodernizuje ŽOS Zvolen“

A tož babo raď, mají je ve smlouvě, nemají je ve smlouvě…

Pražák

To dost těžko, jen než by proběhlo výběrové řízení, tak by utekl nejméně rok. Takže ČD vědomě slibovaly něco co nemohly splnit.

Jan

Nejdéle v pondělí se podepisuje rámcový kontrakt na nové jednotky. Pokud se ke mě dostala správná informace z úzkého vedení ČD.

bkv

A dodání prvních jednotek je kdy?

Pe.tr

Pondělí je hned po neděli . ještě trefit rok a doufat v toto století

Leinad

Dva roky je docela dlouhá doba, kdyby k tomu byl pořádný závazek (smluvní pokuty za nedodržení). Na dobré slovo jako na Praha – Kladno samozřejmě dopravce nemá důvod.

Ryk Mat

Nicméně nedodržení daného slova je ve slušné společnosti považováno za jednání vpravdě odporné a osoby takto se chovající jsou v ní ignorovány.

medical_examiner

Jenže u nás je od r.1918 problém právě s tou „slušnou společností“…😀

Filemon44

Teď jste mě pobavil….v tohle jsem po roce 1989 doufal více než v marku za 3 Kč nebo TGV na trati Praha-Paříž…..a pokud vy taky,vidíte sám jak to dopadlo.Pokud jste větší realista než já,tak nejste překvapen:)))

Jiří Kocurek

Jaké dieslové jednotky s ETCS mají ČD, aby se kvalifikovaly?

Jimbo Jones

„ČD nabídly za dva roky nové jednotky“ … aneb „jitrnice, jakou svět neviděl“.

Silvera

Tak si počkejte. Myslím, že budete mile překvapen.

švestka

Tak budou ty nové jednotky, které už jsou skoro ve výrobě za 23 měsíců jezdit jinde.

xyz

„ČD nabídly za dva roky nové jednotky.“
Podle jiných tvrzení, nabídky nové jednotky až s dodáním v roce 2025. Tzn. jen na posledního cca 2,5 roku.
(Mimochodem, co by pak s nimi dělaly?)

Filemon44

Vy už dopředu víte, že po vypršení stávajících smluv budou ARRIVĚ ty stávající automaticky prodloužené? Zajímavá informace……

xyz

Pardon; upravuji větu v závorce do přesnějšího znění „(Mimochodem, co by pak s nimi dělaly v případě, pokud by nevyhrály v následující soutěži/“rozstřelu“ na tytéž linky)“.

Filemon44

V pohodě….a vy si tutéž otázku pokládáte kdykoliv a u jakéhokoliv dopravce?Já že nikdy nemá žádný dopravce nic navěky a musí počítat s variantou, že po vypršení kontraktu bude řešit,co s vozidly.

joska

Němci sem dali staré krámy, to ty 2 roky mohly jezdit naše dosavadní jednotky a pak začít našimi novými. Stále budeme v EU páté kolo u vozu. a nikdy jinak. Úředník musí poslouchat ,nebo končí. To už není o výběrových zakázkách. Němec si může dovolit vyšší nabídku ,dotace u nich jsou úplně někde jinde než u nás Vždyť naše ekonomika není konkurenceschopná.

tondovo

Četl jsem Váš komentář dva krát, ale ten mix myšlenek nechápu…

Ryk Mat

To nejsou myšlenky. To jsou velké pravdy ze SputníkŇůs a Ajéronetu.

medical_examiner

Odkud?…

joska

To je všechno co víš o železnici?

joska

Když nechápeš, tak se zeptej tatínka ,nebo dědečka.

Josef Král

Takto to bohužel dopadá. Ve 20. letech (minulého století) se naši předkové snažili sjednotit železnici tak, aby vznikl jednotný funkční systém (v roce 1923 zestátnění Buštěhradské dráhy, ÚTD, KBD), v roce 1925 pak řady menších společností (z dnešního pohledu regionálních drah). Nyní bohužel vinou různých „pidikrajů“ a nesmyslnými rozhodnutími ministerstva nastal na železnici naprostý chaos. Jednotná jízdenka, která se, nevím proč, jmenuje anglicky, toto nezachrání.

xyz

„Nyní bohužel vinou různých „pidikrajů“ a nesmyslnými rozhodnutími ministerstva nastal na železnici naprostý chaos“ Reálně je nejrozmanitější počet dopravců v Ústeckém kraji, který je jedním z největších i nejlidnatějších. „Jednotná jízdenka, která se, nevím proč, jmenuje anglicky, toto nezachrání.“ A co by podle vás bylo „záchranou“? Mimochodem, v Německu podle vás je či není „naprostý chaos na železnici“, když „v závazku“ tam jezdí několik desítek dopravců? „Takto to bohužel dopadá. Ve 20. letech (minulého století) se naši předkové snažili sjednotit železnici tak, aby“ … mj. aby ta železnice přestala být ztrátovou (protože se ukázalo, že na údržbu infrastruktury si ze… Číst vice »

Ryk Mat

Mně tuhle ruplo v kouli a rozhodl jsem se přejet Německo z Drážďan do Nizozemska za 42 € s Quer-durchs-Land-Ticket. Nemohu, než doporučit. Lokální tratě jsou mnohem krásnější, než tunelomostové vysokorychlostní a množství pro našince exotických vozidel je třešeň na dortu. Většina vlaků nebyla DB.Nedělal jsem si statistuku, ale myslím, že nejvíc km jsem ujel s Abeliem (dcerou Nederlandse Spoorwegen). Minimálně Eurobahn vlastní Keolis a nezaznamenal jsem žádný problém. RE na sebe čekaly, vlaky byly čisté, personál ochotný a vstřícný. Když nastala mimořádnost vlaku DB a provoz na mé cestě byl přerušen, zaměstnanci DB a ostatních dopravců v naprosté shodě… Číst vice »

David

Železnice sjednocená je dodneška. Stačí se podívat do jízdního řádu, které tratě spravuje Správa železnic.

Vnější pozorovatel

Co kdyby CD investovaly tu energii do kvality služeb a ne do tahanic!

Někdo

Jídelní vůz na Os Olbramovice – Sedlčany

Jirka

Počet cestujících má vliv na hmotnost vlaku .Při větším stoupání vlaku je každá tuna znát.

Kubrt

Zase – více cestujících = lepší možnost optimalizace rozložení nápravové hmotnosti ve prospěch adheze. Zkušební provoz úspěšně realizován v dobách Ikarusů 280 na vysočanské estakádě.

Petr Šimral

A v motorových vozech řady M 262.0 diskotékou nad zadním hnacím podvozkem…

Štěpán

Nechápu ty mínusy, je to pravda. Stačí trochu větší obsazenost a na některých místech, které 843 zvládaly vyjet bez problémů, nabírají Arrivácké 845 zpoždění.

medical_examiner

Astmatické 845 vs. energické 843…
Zkuste někdy porovnat záběry rozjezdů 845 a pak 843…“rakev“ je mnohem svižnější…

Džamel

Já jsem naopak rád, je to znatelný rozdíl, přitom stačilo tak málo, vrazit do rakví nějakou korunu navíc, aby to vypadalo normálně a mohli v klidu dále jezdit, ale tady se vše dělá na rychlo až, když je potřeba a někdy i pozdě…

David

Ne, oni potřebovali zlevnit o desítky milionů ročně, vrážet nic do vozidel nebylo potřeba.

Jirka

Hodnotit start dopravce, když nejezdí cestující je neprofesionální.

Džamel

A téma Bulhar už je mrtvé?

Jirka K.

No po pravdě mě ta spolehlivost přejezdu Ještědského hřbetu překvapila, jen jestli nebudou odcházet motory, čas ukáže. Přepravní rychlost není však kdo ví jaká, ale znatelně horší než 843 fakt nejsou. Stejně si ale myslím, že by si trať zasloužila lepší stroje, ale neviditelná ruka trhu zatím jiné nepřihrála. Uvidíme jak budou fungovat desira na osobácích.

Vendys

Tak to není v tom úseku problém, s 843 s vozem se kratilo 5 minut, je tam velice stedra jízdní doba…

Filemon44

Nějak nám tu mizí příspěvky….. cenzura se tomu říká….

Kubrt

Jaká neviditelná ruka trhu? Parametry vozidel závisí na požadavku objednavatele.

Vendys

To nevyjeti se samozřejmě projevi až na podzim, trakční problém ta jednotka asi mít nebude ale adhezni ano…zkušenosti z tohoto podzimu trať Lípa-Jedlová.

Vena

Normálně to na Jedlovou jezdilo. Kolikrát se nevyjelo? Dalo by se to spočítat na prstech jedné ruky, co? Možná by stačily i ty tříprsté rukavice na to počítání…. 🙂
Nedělejte zas z komára velblouda. Jo, klouže to, ale to je na podzim normální nejen u 845…

Vendys

Asi takhle, zásadně nekomentuju věci s kterýma nemám osobní zkušenosti jako halda odborníků zde, takže, na těch konkrétních zmiňovaných tratích jezdím 15 let, mě opravdu nemusí nikdo vysvětlovat že to na podzim klouže 😉… A konkrétní zkušenosti z provozu u kterých jsem byl svědkem a ne že jen jedna paní povidala? Ok. Aby někdo couvnul s vlakem třikrát zpět do stanice a pak se rozjizdel přes celé nádraží v Lipe aby se dostal aspoň na Střelnici kde teprve to pravé vzruso začíná jsem fakt za ty roky ještě neviděl. Jsou tam daleko horší úseky…..další situace nasazeny autobusy za Arrivu, údajně… Číst vice »

Vena

Mně je úplně jedno kolik let tam jezdíte.

Ok, uvedl jste dva příklady nevyjeti. O obou vim. To je vše?

Vendys

Mně je zas úplně jedno ze Vám je jedno kolik let tam jezdím, bylo to uvedeno jen z toho důvodu že to píše člověk z provozu a ne někdo kdo to posuzuje třeba z pohledu cestujíciho a nedokáže ani rozpoznat že je jednotka ve skluzu a ani že má v tu chvíly strojvedoucí nějaký problém…. Vše to není, je toho celkem dost ale proč se budu unavovat psaním dalšího když máte problém se vyjádřit k tomu co jsem už uvedl…. To že o nich víte tak nějak o ničem nemluví…..

Vena

To, že to proklouzne se poznat dá i z oddílu. U hyder to bylo krásně slyšet, u regin taky, i u těch 845.

Mimochodem v tom rychlíku, co se musel vracet až na lipský hlavák jsem seděl. Ono mu to brutálně klouzalo i z té Střelnice nahoru, ale vyjel.

Já zase nepotřebuju být na nikoho nepříjemný, ale 845 jezdím ve zdejších končinách celkem často, ty jednotky jezdej většinou úplně v pohodě, s větším komfortem než 843 a tak trochu nerozumím tomu, jaké zlo z toho někteří dělají.

Vendys

Ok, poznáte to i v oddíle, to ne každý takže všechna čest, nicméně jak moc brutálně to klouže má fakt v rukou jen fira, každá situace je naprosto jiná. Jinak zlo z ničeho nedělám, ten první příspěvek bylo jen konstatování že to vozidlo není adhezne v pohodě, nic víc… A jen jsem to na příkladech doložil….kdyz tam prostě za stejných podmínek vyjede i Regina, kterou mimochodem i jako zaměstnanec CD nazývám adheznim s…. čem,tak ta 845 prostě adhezne není ok…. O ničem jiným ten můj první příspěvek nebyl… A jízda za Arrivou po úplně bilejch kolejich to jen dosvědčuje, bez… Číst vice »

Vena

No to je jiné téma.

Tak psal jste zkušenosti z trati Lípa – Jedlová, tak jsem na to jen potřeboval zareagovat, pač ty zkušenosti s Arr takové nemám až na tu jednu věc…. Ale jak se říká, jedna vlaštovka jaro nedělá, to samé platí pro to nevyjeti 845 na Jedlovou. Jasně, ta adheze zdaleka nebude taková jako u 843 s oběma hnacími podvozky a žádným vozem na háku, ale pokud to v 99,… % případů na tu Jedlovou vyjede a jízdní doby neprodlužuje, tak mi nepřišlo fer je kritizovat.

Toť vše ode mě, take mejte fajn den. 🙂

David

Já tomu zlu rozumím. To píšou lidi, co nechali hlavu ve 20. století a myslí si, že unitární železnice je ta nejlepší.

Desper

Výkřiky možná, ale 845 do libereckých kopců rozhodně není sázka na jistotu. Občas slyšet od fíry karga jak je za Arrivou napískováno, jak klouže Jesenným, já nevím, ale nevím jestli je ideál mít jednotky pro dobré počasí, ale i pro špatné by bylo fajn

Jimbo Jones

Hele, to je nějaký problém, že je „za vlakem napískováno“? Od toho snad ten písek je, ne? Nebo je to snad nějaké novodobé hrdinství jet bez písku, jak se občas děje u Národního dopravce?

richmond

ano, je to problém, vozidlo pak kvůli tomu nemusí šuntovat

Gajda

To by měl být sedm let ale trvalý stav, vždyť tady řvalo víc lidí, že když to dostane Arriva – že budou jezdit autem, než tam kdy jezdilo. Takže Arriva bude přeci pořád jezdit prázdná, tudíž problém nemůže nestat.

Pražák

No prosím a takového řvaní kvůli tomu bylo. Kdyby se odbory místo boje za „návrat do starých dobrých časů modré armády“ věnovaly tomu k čemu byly zřízeny, tj. pracovním podmínkám zaměstnanců v konkrétních firmách (viz třeba ubytovny ČD), tak by udělaly lépe.

Iva.D

Ale ony se odbory staraly, protože nechtěly přijít o své ovečky, to je logické. U dopravce Arriva jsou odbory nežádoucí jev.

-TR-

Jestliže drážní odbory bojují proti jiným dopravcům než ČD, není divu, že jsou nežádoucí jev.

Pražák

Přesně tak, představte si, že máte firmu a odbory budou vaše zaměstnance a klienty štvát proti vám. A to nikoliv proto co jste udělal či neudělal, ale proto, že jsou jedna ruka s vaší konkurencí. Těžko si představit, že byste takovou organizaci ve své firmě byť jen toleroval. Odbory by měly mít právními předpisy přesně vymezenou roli, tj. zastupování zaměstnanců konkrétní firmy vůči vedení/majitelům této firmy. Nic jiného, hlavně politika by měla být odborům zakázána.

švestka

A další problém je, že štvát klienta proti proti vám zvládnou odbory na ČD dokonale. Viz příklad v JMK, kde místo toho, aby byli rádi, že dostali v celém kraji práci na tři roky a snažili se před zákazníkem ukázat, tak aby mohli v kontraktu pokračovat, tak se ho neustále snaží rozeštvat.

Nádražàk

Svatá pravda. Jenže to by museli něco dělat.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast