Výběr Arrivy na rychlíky z Liberce byl v pořádku, konstatoval ÚOHS
Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek
Ministerstvo nemůže ještě uzavřít s Arrivou sedmiletou smlouvu, České dráhy mohou podat rozklad.
Zkusím to znovu, minule jsem neuspěl: Vysvětlí mi někdo, kde mají ČD tu nebetyčnou drzost si stěžoval, že stát vybral levnější a kvalitativně lepší nabídku, než podaly ony ? Kde byla konkrétně v tomto případě jejich přidaná hodnota, podle které by stát i přes vyšší cenu měl vybrat ČD ? Ani tu stupidní wifi nejsou schopni v roce 2021 poskytnout, a to ani v EC vlaku ….
To je byznys.podivejte na Jančuru kolik lidí sežral přímo nebo nepřímo, kdo není dravec, nic si neutrhne. Proč by to nezkusili když jim to možnost nabízí. Jo a Wifi…. já osobně ho nepotřebuji, ale já jsem divnej, to je v poho.
s tou kvalitou si mě pobavil, arriva a kvalita je něco co se vzájemně vylučuje
Nasadit repasované příměstské vlaky na rychlíkové výkony je vskutku kvalitativně lepší. To by jeden zaplakal. Na druhou stranu, půlka čecháčků jezdí v ojetinách dotažených z Německa takže Arriva udělala to samé.
Ať žije ARRIVA,ten jediný správný dopravce pro Liberecký kraj a celou naši vlast … republiku si od ČD rozvracet nedáme!!!!To mi snad nesmažou.
člověče, kolik ti je? měl by si se nechat vyšetřit …
Děkuji za radu,ale já už se pomalu učím psát to,co chce vrchnost číst….
Potěšil jsi mě! Já s Arrivou jezdím opravdu rád a těším se až začne jezdit do polského Zgorzelce.
Aby jsi dřív nezaklapal bačkorama.
Odpověď pro ČDmilce: včera jsem poprvé za Arrivy jel z Pardubic do Liberce a zpět vlakem. Dobře vím že jde o rekonstruované ojetiny DB. Skoro tříhodinová cesta proběhla naprosto v pořádku. Žádný luxus, ale slušní průvodčí, barel s vodou, čisté záchody a dokonale přehledný info-systém. O funkční wifině ani nemluvím. Když si vzpomenu na řadu 854.005-6 kterou tam Časem Dojedem tak vytrvale provozovaly ještě někdy před měsícem, jsem happy. Kromě Arivamilce jsem také hrdý Jančuromilec, Leoexpresmilec atd….
Kdy jezdila řada 854 na rychlících Liberec-Pardubice?
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/854448.jpg
Trošku jsis to poplet, hochu.Todle je Kolinskej spěšňák na úplně jiné trati…
Je vidět, že tam před tím nikdy nejel a teď jen přídi, je to provokatér nabaštěte mu to 🙂 .
prudí
Tak todle snad ani nemůže být provokace..Když sem něco takle dá, aniž by si to ověřil…To je úlet, i s tou řadou…. Taky jsem si to s nima dal minulý týden prvním do práce…Ale jo, v poho, jízdenka přes eshop i když jsem chvilku trnul, než mi ji poslali do mailu i s sms..Přeci jenom jsem zvyklý u můj vlak na okamžitou reakci po platbě u místenek a doplatků..Na čtyřce se sedělo fajn, akurát na tý první chyběl stolek, jenom z podlahy čouhala noha.(třeba to mají schválně. V hlášení Bílá Třemešná už je přejmenovaná na Bílá Třemošná..Před Dvorem mu práskla… Číst vice »
Popravdě, tenhle hydraulickej skanzen má v motoráku WiFi a v přívěšáku zásuvky. Rakev má stejný sedačky, motorák je ale o hodně hlučnější a nemá ani WiFi ani zásuvky. Šedý interiér rakve je jeden z nejhnusnějších na české železnici. Takže Jan zde omylem uvedl (z pohledu zákazníka) lepší vozidlo, než tam nacistický dopravce provozoval reálně. Krom WiFi mně osobně ale ta německá ojetina jako zlepšení nepřipadá. Znám ji z Pasova do Můhldorfu a vím, jaké to v létě bude peklo.
V roce 2006 (možná i nějaké ty roky předtím).
Takže určitě ne před měsícem,jak se nám tu autor snaží tvrdit…jinak se ještě jako řada M 296 vyskytovaly na konci 70.let na spěšném vlaku 988 Pardubice-Liberec i na páru spěšných vlaků HK-Jičín-Liberec.Tak jestli nemyslel tohle….
I v devadesátých…jezdil se spěšňák ráno z Pardubic do Liberce, tuším 980/1, potom 1600/5…je to dávno a večer kolem pátý zpátky přes Jičín, z Liberce na závěsu Pražská část, později i druhej pár.Řikaly jsme tomu Rumcajs a Cipísek..Jezdily jsme mezi tím i do Vanďáku z Liberce….Přes Jaroměř na Paku a dál jezdily ty motory jen několik sobních.
Máte pravdu,to dělení na Prahu Jičín-Hradec v Turnově si pamatuju.Ale tam to procházelo nějakým vývojem…z některých let si na těch spěšnakách od Hradce a Pardubic pamatuju i klasické soupravy.
Já nastopil v devadesátým a jenom motorama…Ale stalo se i klasou,, pouze při něčem mimořádným, když vypadnul motor,ojediněle..ještě se topilo parou z pegase. Na Jičínce se el. topit nemohlo, kvůli pzb.753.B.Bds.B
Tam ale 854 nejezdí.. vytáhni nohy z lavoru
A také jsi usvědčený lhář! Muhehehehehe….
máš to hochu poněkud popletené … „Katři“ z Liberce do Pardubic tak nějak nejezdili … ani před časem …
Kdysi tam 854 skutečně jezdily, pak ale MD trvalo na tom že ve vlaku musí být WC pro vozíčkáře a proto tam šly 843 a ne 842.
„MD trvalo na tom že ve vlaku musí být WC pro vozíčkáře“… na čemž trvalo v rámci tehdejší (rok 2006) soutěže, kterou ČD s rakvemi vyhrály na trati č. 030 s cenou 40 Kč/vlkm netto. 🙂
wifi to je nějaká móda 😀 jak kdyby to bylo to nejdůležitější ve vlaku… stačí mobilní signál a internetu je dost
Otázka pro Arrivomilce: když je Arriva tak skvělá tak proč poslední vlak (5431) z Liberce do Semil a první zpět (5431) jezdí ČD? Soukromníčkovi se to nehodí do krámu tak jsou najednou ČD dobré?
oprava: první vlak ze Semil do Liberce je 5430
Že by to tak někdo vysoutěžil ? Pokud někdo , kdokoli , nutil ČD jezdit něco co nechtějí a oni sami se neumí této šikaně bránit musíme jim pomoci , případně soutěží odpomoci od svěřených výkonů . Doposud svými nečistými letitými přibližovadly šikanovaly sami cestující
Protože ČD podepsaly smlouvu?
Jasně, proto tam ARRIVA soutěžila, aby nemusela některé vlaky jezdit 🙂
No protože ho ČD chtějí jezdit a ten zlej kraj, co je chce za každou cenu zničit, jim ten výkon nechal…
Proč by se soukromníčkovi neměl hodit do krámu? Dal by se udělat stejně jako za ČD soupravou od předposledního rychlíku, 22:00 v Liberci…
je to přesně tak, pohůnkům DB, se spaní v Semilech nezamlouvá, navíc … ráno jim v zimním období „proráží“ první vlak ČD cestu.
A ČD někdo nutil smlouvu na ten vlak podepsat?
Chtěl bych vidět co by nastalo kdyby to ČD opravdu odmítli?
Vzpomeňte si jaký ohlas měl nápad na trati Ostrava – Praha zavést povinné místenky s tím že na stojáka by se nejezdilo, což mimochodem ostatní dopravci na téže trati dělají běžně.
Protože to takhle bylo v zadání?
Stále tvrdím, že největší prasečina je, že musí ČD umožnit soukromníkům vstup ke svému technologickému zázemí!! Jó, to se to podniká!!
Však to není zadarmo.
Kdyby nebyl povolen vjezd soukromníků nezávislé trakce do dep ČD, patrně by asi těžko mohly provozovat svůj byznys!!
není … vyzbrojení soupravy naftou za paušální poplatek … 60,-Kč/souprava … proto ucpávají při zbrojení depo dvěma spojenými 845, pak je to bráno, jako souprava jedna … vyčůrané, že?
Někde berou i 300kč za vjezd do depa….
To je následek předchozí prasečiny, dělení ČD a SŽDC, kdy ČD a.s. dostaly i infrastukturu, pozemky pod kolejemi,…
To co předvádí stát a zejména Púta na severu je vlastizrada a ne žadný hospodaření !!!
Takhle zlikvidovat železnici to chce mít fištróna !!hlaní tratě a páteřní´ linky maj bejt zásadně českých drah se státním znakem !!!
A ne tehle šlendrián z ojetinama z německa….
Místo ojetin z Německa radši Honekry s logem správného dopracvce.
Půta? to je takový liberecký Bureš …
Soutěžte na železnici ano , noví dopravci taky.. a teď přineslo nám to něco lepšího.. dohromady ne.. Arriva nám to tady zaeveli svými sunkami r.845.. a vseci se s toho můžou po..
😂 No snad jste se z toho nepo… vy. Nebo se vam zaevelilo pred ocima?
„a teď přineslo nám to něco lepšího.. dohromady ne“
Dohromady ano. Mj. nižší dotační náročnost.
A taky nižší jízdné.
A mimochodem, na zvýšení kvality vozového parku po nástupu Arrivy na výkony ve Zlínském kraji jste zapomněl, nebo jste je vynechal záměrně?
Jo máme tady 810 kvůli krajům se jich nezbavíme a Arriva nám tady doveze vysopodlazni šrot r.845 ..ale má to wi- či a na to se hraje
trefa … nejdůležitější je wi-fi, a taky USB nabíjení mobilů … proto se asi jezdí vlakem.
845 za regionovy , užasné
Dělá se mi zle z našeho „národního dopravce“ a jeho křečovité snahy udržet se kdekoli. Je totálně propojený s ministerstvem dopravy, které stejně jako kraje dlouhodobě ovlivňuje a finančně vysává. Když si vzpomenu co vyváděl krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek, aby jim v tom pomáhal…
Mě se zase dělá zle z toho,jak v tomto případě MD a v případě tratí Liberec-Lomnice a Tanvald-Železný Brod Liberecký kraj se tváří že vybírají mezi ARRIVOU a ČD a ve skutečnosti jsou s ARRIVOU už dávno domluveni a jen to natahují a ČD si udržují v záloze, kdyby ARRIVA náhodou řekla, že není nachystaná.Je samozřejmě i chybou ČD, že na něco takového přistoupí. Stejný postup zvolil Liberecký kraj i v případě tratí Rumburk-MB a Liberec-Děčín,kde už v době podpisu smlouvy ČD jednal i s Landerbahnem.A přestože tam ČD poskytují služby dle smlouvy,v okamžiku kdy jim Landerbahn oznámil,kdy může nastoupit,je… Číst vice »
Pokud by na všech výkonech ČD zůstali Regiosharky, tak Liberecký kraj nemůže říct nic.
Ale jestliže tam začaly na třetině výkonů hoblovat 843, tak si do klína nadělaly samy ČD.
Ty 843 jsou ve smlouvě….
Správně patrně je: …….a ve skutečnosti jsou s ARRIVOU a ČD už dávno domluveni………
Mě se dělá zle z toho, jak se u nás nechávají napakovat německé firmy a ještě jsou mezi námi takoví vlastizrádci, kteří tomu tleskají.
Ještě by to chtělo doplnit, že se nechávají napakovat za podnákladovou cenu! A to je to nejhorší, to nikdo jiný nedokáže. To takové ČD by byly o 300 míčů dražší a ještě by byly ve ztrátě, protože všechny prachy někde rozhážou, třeba za inzerci v Mafře.
Důležité je, aby to jezdilo na čas čisté , funkční klima a jinak je mi to jedno jestli to bude firma Petr nebo Pavel. Spíš čekám jestli se fakt dočkám osobního vlaku Liberec – Frýdlant – Zhořelec , ale čí ten vlak bude je jedno!
Čí ten vlak bude, už je dávno rozhodnuto. Bude to Arriva. Proto se JHŽ bude dělit na Frýdlant a Tanvald, protože Arriva se svými vynikajícími jednotkami do Kořenova nevyjede.
A i Petr a Pavel přece pro ARRIVU v LK pracovali už dávno (a možná to i stále trvá), takže i tomuto Štanclovu kritériu to vyhoví.
Už to éterem proběhlo, že ČD mají ve smlouvě podmínku, že jestli nevyhrají nové výběrko, tak stadlery z JHŽ musí novému dopravci odprodat… takže klidně je může získat Arriva, když vyhraje provoz.
Kdyby to viselo jen na Stadlerech tak je Arriva také sežene.
na Frýdlant je podmínka nové vlaky, takže o 845 asi těžko může být řeč.. Ale Arriva o nákupu eko vlaků uvažuje pro MD, takže větší objem se bude hodit pro získání lepší ceny a zároveň tím arriva prokáže i službu pro LK, že i na R14 budou jezdit moderní vozidla o což LK usiluje..ruka ruku myje, ale na druhou stranu se tím mytím rukou aspoň něco udělá i pro cestující..
No a Čudný dráhy jsou definitivně out i ve schopnosti nakoupit nové vlaky, nebo proč to teda podle vás mají definitivně prohraný a Berounskýho slibama nikoho nedojmou?
Ostatně všimněte si, že na slohová cvičení vámi jmenovaného pána nikdo kompetentní nereaguje, proč asi?
Ještě jsem neviděl soukromého dopravce který by nasadil novou jednotku. Podívejte se na francouzské TGV nebo ICE Německa, oboje vlastní stát. A hádejte proč? Protože soukromník jde logicky za ziskem. A ten nevytvoří splácením leasingu za nový stroj pod pravidelným servisem. V mnoha zemích západu to dávno pochopili. Británie nejdříve zprivatizovala železnici a potom ji musela znárodnit nazpět. Stalo to obrovské peníze, vydělala úzká skupina lidí a daňový poplatník zabrecel. Nejvíc mě mrzí, že není slyšet ani z jedné strany pravdivý rozbor se všemi skutečnostmi. Podobné články píší bezmyšlenkovitě lidi, kteří nerozumí ničemu ale ani se nesnaží porozumět. Myšlení bolí.
Tak jen letmo, když to myšlení bolí, abyste nemusel moc paralenu:
ČR: Leo Express – zcela nové Flirty
Itálie – Italo – zcela nové AGV
Rakousko – Westbahn – zcela nový Kiss
co tam máte dál?
Leo express ty vlaky nevlastní..a ještě nemá ani záložní stroje. Co tam máte dál?
Např. nyní vyráběné elektrické jednotky pro Regiojet v Ústeckém kraji (pozn. to, že k jejich výrobě „nestihlo“ dojít ještě před začátkem kontraktu, není vina dopravce, ale objednatele poptávajícího na poslední chvíli).
Ty jsou prý zbytečné, protože v Ústeckém kraji je dle šotoušků nejvhodnějším vozidlem smradlostroj 814.
V době startu je vlastnil, máte tam další příklady,.
„Ještě jsem neviděl soukromého dopravce který by nasadil novou jednotku.“
Téměř jakýkoliv německý soukromý (resp. „ne-DB“) dopravce na začátku platnosti nového (mimochodem obvykle dlouhodobého + soutěženého s dostatečným předstihem) kontraktu v Německu.
Zajeďte do Japonska, aspoň na wikipedii.
Ale no jo ,kdy již pochopíte ,že je to předem domluvené a pak se udělá komedie pro lidi.Přepravní ředitelka Arrivy je bývalá tariférka GŘ ČD ,jednatel KŽC je bývalý zam GŘ ČD odbor mezinárodních vztahů ,jeho zástupce je jedním z jednatelů jiného dopravce ,kde v zastupitelstvu byl generální ředitel ČD a tak mohu pokračovat do nekonečna.Odbory jsou dobrá věc ,ale ne 10 na jednu firmu ,kde pak nejde nic prosadit a vše se prodražuje ,předseda je většinou debil co by se jinak nedostal k moci .Hm zní to blbě ,ale začínal jsem jako kluk po maturitě v roce 1993 a… Číst vice »
Pane Iveto, brzděte v těch funkcích 🙂
A paní Hňulíková je již od ČD dosti dlouho na to, aby to mohlo mít vliv na průběh výběrových řízení…
Začínal jsem jako kluk a podepsán Iveta…
Takových je tady víc:-)
Budme tolerantni, je jen malo povolani, kde doopravy zalezi na tom, jestli je nekdo kluk nebo holka. A tech, kde je dulezite, jak to vsechno zacalo, snad jeste mene 🙂
Škoda, že vám stejně nevadí třeba švestka…ale chápu,ten nebo ta píše „správně“, takže to je něco jiného….
Pane Roneši, hlavně klid.
Nemají náhodou v pracovní smlouvě nějakou dobu pod pokutou, že nesmí pracovat pro konkurenci?? Já takovou doložku měl xkrat, je to běžnou praxí. Takže ČD mohou konat a tyto zaměstnance pěkně opálit. Je jasné, že to bylo domluveno. Věděli přesně komu strčit obálku a komu ne.
Ne. Až na toho nejvyššího, nemají.
Tak vyjádření pana Berounského by mě zajímalo – měl hubu plnou keců, jak na MD bují korupce a kdesi cosi. Pokud je chlap, tak se omluví. Protože důkaz o tom, že na webu Sosadu špiní úředníky ministerstva oprávněně, nemá (to dedukuju z toho, že kdyby nějaký důkaz měl, tak ho zveřejnil, což se nestalo). Totéž platí i pro všechny „frajery“ z diskuzí, kteří se naváželi do ministerstva, že nepostupovalo správně – kde jsou jejich komentáře teď?
A to jen připomínám, že ÚOHS opravdu nemá MD na ruku nejde, viz třeba kauza mýto.
Nj, ten měl asi tolik důkazů o korupci na MD jako Trump o milionech padělaných volebních lístků…
No tak tento trapný znalec trestního práva (i mně osobně „upozorňoval“ na páchání trestné činnosti ve chvíli, kdy jsem mu hodil vidle do jeho kejklů) a divadelní odborář opět napíše osmistránkový článek o ničem, co jiného od něj čekáte?:-) Ti, co ho znají, vědí o čem mluvím a ti, co ho neznají, poznají.
No vida, už napsal:-)
Ruka ruku myje. Uvidíme co nový ředitel ČD a.s.
Jako že škodu za propadlou kauci předepíše viníkům k úhradě? To by mohl.
Nebo dát k rozkladu pořádné argumenty
snad nechá sešrotovat šukafony, to bude bohatě stačit, zbytek jsou už prkotiny
A to už dávali modrý gumy samou radostí chladit šampaňské, jak to UOHS promtně vyřídí a Arrivu z těch tratí vyhodí. A ejhle, tak snad se teď aspoň složí na kauci, aby kvůli jejich řevu nebyl státní podnik ČD tratný.
To tu zas bude „nablito“, jaké je to celé spiknutí z gay-clubu…
Co mi přijde divné že se měnily podmínky zadání (vyškrtla se nutnost ETCS), jinak by se Arriva nekvalifikovala. A to je v rozporu s tím, že na koridorech má být od roku 2025 výhradní ETCS provoz. Arriva nabídla pouze 845, ČD nabídly za dva roky nové jednotky.
Na druhou stranu doplním že samozřejmě vím, že přímé zadání znamemá že zadavatel může zadat komukoli, a nemusí nikomu své rozhodnutí zdůvodňovat.
No musí nemusí zdůvodňovat, ÚOHS z něčeho vycházel. Kdyby na ministerstvu losovali, tak to ÚOHS zatrhne.
“ ČD nabídly za dva roky nové jednotky“
Stejné jako jezdí na trati Praha – Kladno? Opravdu si někdo myslí že dopravce za dva roky někde sežene nové jednotky?
Byly by k tomu smluvně zavázány. A v Polsku je výrobců motoráků dost. Ke Kladnu nejspíš nijak zavázáni nejsou a je to jen o „dobré vůli“.
19 Pro 2019 5:00 „Slibované lepší vlaky pro Olomoucký kraj nevyjely, první dva slibují České dráhy na leden“
06 Lis 2020 5:00 „Stadlery pro provoz v Olomouckém kraji zmodernizuje ŽOS Zvolen“
A tož babo raď, mají je ve smlouvě, nemají je ve smlouvě…
To dost těžko, jen než by proběhlo výběrové řízení, tak by utekl nejméně rok. Takže ČD vědomě slibovaly něco co nemohly splnit.
Nejdéle v pondělí se podepisuje rámcový kontrakt na nové jednotky. Pokud se ke mě dostala správná informace z úzkého vedení ČD.
A dodání prvních jednotek je kdy?
Pondělí je hned po neděli . ještě trefit rok a doufat v toto století
Dva roky je docela dlouhá doba, kdyby k tomu byl pořádný závazek (smluvní pokuty za nedodržení). Na dobré slovo jako na Praha – Kladno samozřejmě dopravce nemá důvod.
Nicméně nedodržení daného slova je ve slušné společnosti považováno za jednání vpravdě odporné a osoby takto se chovající jsou v ní ignorovány.
Jenže u nás je od r.1918 problém právě s tou „slušnou společností“…😀
Teď jste mě pobavil….v tohle jsem po roce 1989 doufal více než v marku za 3 Kč nebo TGV na trati Praha-Paříž…..a pokud vy taky,vidíte sám jak to dopadlo.Pokud jste větší realista než já,tak nejste překvapen:)))
Jaké dieslové jednotky s ETCS mají ČD, aby se kvalifikovaly?
„ČD nabídly za dva roky nové jednotky“ … aneb „jitrnice, jakou svět neviděl“.
Tak si počkejte. Myslím, že budete mile překvapen.
Tak budou ty nové jednotky, které už jsou skoro ve výrobě za 23 měsíců jezdit jinde.
„ČD nabídly za dva roky nové jednotky.“
Podle jiných tvrzení, nabídky nové jednotky až s dodáním v roce 2025. Tzn. jen na posledního cca 2,5 roku.
(Mimochodem, co by pak s nimi dělaly?)
Vy už dopředu víte, že po vypršení stávajících smluv budou ARRIVĚ ty stávající automaticky prodloužené? Zajímavá informace……
Pardon; upravuji větu v závorce do přesnějšího znění „(Mimochodem, co by pak s nimi dělaly v případě, pokud by nevyhrály v následující soutěži/“rozstřelu“ na tytéž linky)“.
V pohodě….a vy si tutéž otázku pokládáte kdykoliv a u jakéhokoliv dopravce?Já že nikdy nemá žádný dopravce nic navěky a musí počítat s variantou, že po vypršení kontraktu bude řešit,co s vozidly.
Němci sem dali staré krámy, to ty 2 roky mohly jezdit naše dosavadní jednotky a pak začít našimi novými. Stále budeme v EU páté kolo u vozu. a nikdy jinak. Úředník musí poslouchat ,nebo končí. To už není o výběrových zakázkách. Němec si může dovolit vyšší nabídku ,dotace u nich jsou úplně někde jinde než u nás Vždyť naše ekonomika není konkurenceschopná.
Četl jsem Váš komentář dva krát, ale ten mix myšlenek nechápu…
To nejsou myšlenky. To jsou velké pravdy ze SputníkŇůs a Ajéronetu.
Odkud?…
To je všechno co víš o železnici?
Když nechápeš, tak se zeptej tatínka ,nebo dědečka.
Takto to bohužel dopadá. Ve 20. letech (minulého století) se naši předkové snažili sjednotit železnici tak, aby vznikl jednotný funkční systém (v roce 1923 zestátnění Buštěhradské dráhy, ÚTD, KBD), v roce 1925 pak řady menších společností (z dnešního pohledu regionálních drah). Nyní bohužel vinou různých „pidikrajů“ a nesmyslnými rozhodnutími ministerstva nastal na železnici naprostý chaos. Jednotná jízdenka, která se, nevím proč, jmenuje anglicky, toto nezachrání.
„Nyní bohužel vinou různých „pidikrajů“ a nesmyslnými rozhodnutími ministerstva nastal na železnici naprostý chaos“ Reálně je nejrozmanitější počet dopravců v Ústeckém kraji, který je jedním z největších i nejlidnatějších. „Jednotná jízdenka, která se, nevím proč, jmenuje anglicky, toto nezachrání.“ A co by podle vás bylo „záchranou“? Mimochodem, v Německu podle vás je či není „naprostý chaos na železnici“, když „v závazku“ tam jezdí několik desítek dopravců? „Takto to bohužel dopadá. Ve 20. letech (minulého století) se naši předkové snažili sjednotit železnici tak, aby“ … mj. aby ta železnice přestala být ztrátovou (protože se ukázalo, že na údržbu infrastruktury si ze… Číst vice »
Mně tuhle ruplo v kouli a rozhodl jsem se přejet Německo z Drážďan do Nizozemska za 42 € s Quer-durchs-Land-Ticket. Nemohu, než doporučit. Lokální tratě jsou mnohem krásnější, než tunelomostové vysokorychlostní a množství pro našince exotických vozidel je třešeň na dortu. Většina vlaků nebyla DB.Nedělal jsem si statistuku, ale myslím, že nejvíc km jsem ujel s Abeliem (dcerou Nederlandse Spoorwegen). Minimálně Eurobahn vlastní Keolis a nezaznamenal jsem žádný problém. RE na sebe čekaly, vlaky byly čisté, personál ochotný a vstřícný. Když nastala mimořádnost vlaku DB a provoz na mé cestě byl přerušen, zaměstnanci DB a ostatních dopravců v naprosté shodě… Číst vice »
Železnice sjednocená je dodneška. Stačí se podívat do jízdního řádu, které tratě spravuje Správa železnic.
Co kdyby CD investovaly tu energii do kvality služeb a ne do tahanic!
Jídelní vůz na Os Olbramovice – Sedlčany
Počet cestujících má vliv na hmotnost vlaku .Při větším stoupání vlaku je každá tuna znát.
Zase – více cestujících = lepší možnost optimalizace rozložení nápravové hmotnosti ve prospěch adheze. Zkušební provoz úspěšně realizován v dobách Ikarusů 280 na vysočanské estakádě.
A v motorových vozech řady M 262.0 diskotékou nad zadním hnacím podvozkem…
Nechápu ty mínusy, je to pravda. Stačí trochu větší obsazenost a na některých místech, které 843 zvládaly vyjet bez problémů, nabírají Arrivácké 845 zpoždění.
Astmatické 845 vs. energické 843…
Zkuste někdy porovnat záběry rozjezdů 845 a pak 843…“rakev“ je mnohem svižnější…
Já jsem naopak rád, je to znatelný rozdíl, přitom stačilo tak málo, vrazit do rakví nějakou korunu navíc, aby to vypadalo normálně a mohli v klidu dále jezdit, ale tady se vše dělá na rychlo až, když je potřeba a někdy i pozdě…
Ne, oni potřebovali zlevnit o desítky milionů ročně, vrážet nic do vozidel nebylo potřeba.
Hodnotit start dopravce, když nejezdí cestující je neprofesionální.
V čem? Jaký má počet cestujících vliv například na provozní spolehlivost? Vzpomenete si ještě na ty výkřiky, že 845 nevyjedou do Křižan?
A téma Bulhar už je mrtvé?
No po pravdě mě ta spolehlivost přejezdu Ještědského hřbetu překvapila, jen jestli nebudou odcházet motory, čas ukáže. Přepravní rychlost není však kdo ví jaká, ale znatelně horší než 843 fakt nejsou. Stejně si ale myslím, že by si trať zasloužila lepší stroje, ale neviditelná ruka trhu zatím jiné nepřihrála. Uvidíme jak budou fungovat desira na osobácích.
Na K-reportu pravidelně někdo zveřejňuje data z grappu a velmi často je v Křižanech s kratší jízdní dobou.
Tak to není v tom úseku problém, s 843 s vozem se kratilo 5 minut, je tam velice stedra jízdní doba…
Nějak nám tu mizí příspěvky….. cenzura se tomu říká….
Říká se tomu mazání debilních příspěvků.
Jaká neviditelná ruka trhu? Parametry vozidel závisí na požadavku objednavatele.
To nevyjeti se samozřejmě projevi až na podzim, trakční problém ta jednotka asi mít nebude ale adhezni ano…zkušenosti z tohoto podzimu trať Lípa-Jedlová.
Normálně to na Jedlovou jezdilo. Kolikrát se nevyjelo? Dalo by se to spočítat na prstech jedné ruky, co? Možná by stačily i ty tříprsté rukavice na to počítání…. 🙂
Nedělejte zas z komára velblouda. Jo, klouže to, ale to je na podzim normální nejen u 845…
Asi takhle, zásadně nekomentuju věci s kterýma nemám osobní zkušenosti jako halda odborníků zde, takže, na těch konkrétních zmiňovaných tratích jezdím 15 let, mě opravdu nemusí nikdo vysvětlovat že to na podzim klouže 😉… A konkrétní zkušenosti z provozu u kterých jsem byl svědkem a ne že jen jedna paní povidala? Ok. Aby někdo couvnul s vlakem třikrát zpět do stanice a pak se rozjizdel přes celé nádraží v Lipe aby se dostal aspoň na Střelnici kde teprve to pravé vzruso začíná jsem fakt za ty roky ještě neviděl. Jsou tam daleko horší úseky…..další situace nasazeny autobusy za Arrivu, údajně… Číst vice »
Mně je úplně jedno kolik let tam jezdíte.
Ok, uvedl jste dva příklady nevyjeti. O obou vim. To je vše?
Mně je zas úplně jedno ze Vám je jedno kolik let tam jezdím, bylo to uvedeno jen z toho důvodu že to píše člověk z provozu a ne někdo kdo to posuzuje třeba z pohledu cestujíciho a nedokáže ani rozpoznat že je jednotka ve skluzu a ani že má v tu chvíly strojvedoucí nějaký problém…. Vše to není, je toho celkem dost ale proč se budu unavovat psaním dalšího když máte problém se vyjádřit k tomu co jsem už uvedl…. To že o nich víte tak nějak o ničem nemluví…..
To, že to proklouzne se poznat dá i z oddílu. U hyder to bylo krásně slyšet, u regin taky, i u těch 845.
Mimochodem v tom rychlíku, co se musel vracet až na lipský hlavák jsem seděl. Ono mu to brutálně klouzalo i z té Střelnice nahoru, ale vyjel.
Já zase nepotřebuju být na nikoho nepříjemný, ale 845 jezdím ve zdejších končinách celkem často, ty jednotky jezdej většinou úplně v pohodě, s větším komfortem než 843 a tak trochu nerozumím tomu, jaké zlo z toho někteří dělají.
Ok, poznáte to i v oddíle, to ne každý takže všechna čest, nicméně jak moc brutálně to klouže má fakt v rukou jen fira, každá situace je naprosto jiná. Jinak zlo z ničeho nedělám, ten první příspěvek bylo jen konstatování že to vozidlo není adhezne v pohodě, nic víc… A jen jsem to na příkladech doložil….kdyz tam prostě za stejných podmínek vyjede i Regina, kterou mimochodem i jako zaměstnanec CD nazývám adheznim s…. čem,tak ta 845 prostě adhezne není ok…. O ničem jiným ten můj první příspěvek nebyl… A jízda za Arrivou po úplně bilejch kolejich to jen dosvědčuje, bez… Číst vice »
No to je jiné téma.
Tak psal jste zkušenosti z trati Lípa – Jedlová, tak jsem na to jen potřeboval zareagovat, pač ty zkušenosti s Arr takové nemám až na tu jednu věc…. Ale jak se říká, jedna vlaštovka jaro nedělá, to samé platí pro to nevyjeti 845 na Jedlovou. Jasně, ta adheze zdaleka nebude taková jako u 843 s oběma hnacími podvozky a žádným vozem na háku, ale pokud to v 99,… % případů na tu Jedlovou vyjede a jízdní doby neprodlužuje, tak mi nepřišlo fer je kritizovat.
Toť vše ode mě, take mejte fajn den. 🙂
Já tomu zlu rozumím. To píšou lidi, co nechali hlavu ve 20. století a myslí si, že unitární železnice je ta nejlepší.
Výkřiky možná, ale 845 do libereckých kopců rozhodně není sázka na jistotu. Občas slyšet od fíry karga jak je za Arrivou napískováno, jak klouže Jesenným, já nevím, ale nevím jestli je ideál mít jednotky pro dobré počasí, ale i pro špatné by bylo fajn
Hele, to je nějaký problém, že je „za vlakem napískováno“? Od toho snad ten písek je, ne? Nebo je to snad nějaké novodobé hrdinství jet bez písku, jak se občas děje u Národního dopravce?
ano, je to problém, vozidlo pak kvůli tomu nemusí šuntovat
To by měl být sedm let ale trvalý stav, vždyť tady řvalo víc lidí, že když to dostane Arriva – že budou jezdit autem, než tam kdy jezdilo. Takže Arriva bude přeci pořád jezdit prázdná, tudíž problém nemůže nestat.
No prosím a takového řvaní kvůli tomu bylo. Kdyby se odbory místo boje za „návrat do starých dobrých časů modré armády“ věnovaly tomu k čemu byly zřízeny, tj. pracovním podmínkám zaměstnanců v konkrétních firmách (viz třeba ubytovny ČD), tak by udělaly lépe.
Ale ony se odbory staraly, protože nechtěly přijít o své ovečky, to je logické. U dopravce Arriva jsou odbory nežádoucí jev.
Jestliže drážní odbory bojují proti jiným dopravcům než ČD, není divu, že jsou nežádoucí jev.
Přesně tak, představte si, že máte firmu a odbory budou vaše zaměstnance a klienty štvát proti vám. A to nikoliv proto co jste udělal či neudělal, ale proto, že jsou jedna ruka s vaší konkurencí. Těžko si představit, že byste takovou organizaci ve své firmě byť jen toleroval. Odbory by měly mít právními předpisy přesně vymezenou roli, tj. zastupování zaměstnanců konkrétní firmy vůči vedení/majitelům této firmy. Nic jiného, hlavně politika by měla být odborům zakázána.
A další problém je, že štvát klienta proti proti vám zvládnou odbory na ČD dokonale. Viz příklad v JMK, kde místo toho, aby byli rádi, že dostali v celém kraji práci na tři roky a snažili se před zákazníkem ukázat, tak aby mohli v kontraktu pokračovat, tak se ho neustále snaží rozeštvat.
Svatá pravda. Jenže to by museli něco dělat.