VUZ plánuje nové depo na lukrativním místě mezi koridorem a zkušebním okruhem, pronajme ho
Polep lokomotivy Siemens Vectron. Foto: VUZ
Nová hala vyroste vedle koleje, kterou přijíždějí vlaky ze stanice Velim.
Nová hala vyroste vedle koleje, kterou přijíždějí vlaky ze stanice Velim.
Jo, VUZ dělá vskutku dobrý byznys. Jen aby to zlaté vejce někdo nechtěl zprivatizovat.
To už tady bylo v první půlce devadesátek. Tehdejší vedení vedlo okruh k šípku, aby ho mohlo lacino koupit.
No a co se tam dělo v posledních letech… nechám na hodnocení povolanějším.
Řekl jsem nějakou nepravdu milí mínusáři?
A kdyby se stejně dobře dařilo soukromé firmě?
Tak by to byli přece zloději a vykořisťovatelé, to je jasné.
Teď vážně – toto je prostě státní kapitalismus, žádná soukromá firma nemůže konkurovat krytí státním rozpočtem.
Stát má zajišťovat služby v oblastech, kde strh selhává, a jinde nepřekážet.
Obávám se, že mnohde trh selhává právě kvůli zásahům státu, či státnímu monopolu. Ale chápu jak to myslíte, jsou věci, které tržně nevyřešíme jinak, než že se na ně složíme ze zákona.
možná by bylo lepší něco postavit v Pečkách (cca 8km od Velimi), kde je ohromný nevyužitý brownfield po zrušené Toně a přímo u kolejí.
Zajímavých brownfieldů je u nás řada, jenže developeři číhají, až to nasype pořádně.
Tak prodejte pár obrazů a investuje do brownfieldů.
Předpokládám, že se jedná o prostor bývalých odstavných kolejí. Jestli to ale chtějí napojit na silniční síť přes stávající přejezd, tak jim místní nepoděkují.
Možná hodlají využít polňačku navazující na Nádražní ul., příjezd by pak nebyl přes dva přejezdy, oběma by se vyhnul.
U okruhu u Velimi by bylo dobré postavit muzeum elektrických lokomotiv. Až bude povinné ETCS a všude bude 25 KV st, mohly by se pořádat jízdy po okruhu a do troleje pouštět napětí podle právě provozovaného stroje.🫣 Nebijte mne.
Až na tom VÚŽ bude tak špatně, že nebude mít zakázky na pronájem okruhu, dostane tenhle nápad smysl. Do té doby by bylo přerušení třísměnného provozu na okruhu pro účely nostalgické jízdy velmi drahou zábavou.
Jednu směnu na den otevřených dvěří s jízdami by oželet mohli. Neříkejte mi, že na okruhu něco jezdí 24 hodin denně.
Tak to by se tam mohly udržovat EMU400 pro Prahu a Středočeský kraj a EMU z R9.
Tam by se mohlo udržovat cokoli😁
A tu elektrárnu si můžou dát na střechu, mnohem lepší než na pole.
Takže se zaplní kapacita koridoru ještě několika SV a LV
no a co?
alespon ty koleje budou vyuzivany kdyz uz tam jsou. a myslite tu kapacitu mezi 19a5ranni? kdy projede 10 vlaku? tak to vadi komu v tom pripade?
Máte na mysli 10 vlaků za hodinu jedním směrem, že? Tak to by celkem souhlasilo.
ano , jednim smerem za 10 hodin .
vcera jsem cca od 18h do 20:30 sekal louku. mam vyhled na koridor. nak vlak ani jeden , osobak 2x za h . rychlik od rj spojeny dva v jeden , po cca 10 min dalsi od čd . ticho a klid . udavat etalon vytizenosti ze v sedm rano jsou plne koleje neni dobry napad . to by nam nestacila ani sestikolejka . dve tretiny casu jsou koleje vytizene mene nez v 80 letech . kazde tri minuty nakladni vlak o 40 vagonech . v kazde stanici byval nejaky odstaveny a pripojovaly se vagony z pripojnych trati . celou… Číst vice »
Anebo jsem v těch osmdesátkách prostál celý den na nulté koleji mezi Poříčany a Brodem, neb Vršky nebraly.
Což bylo šíleně neefektivní, ujet za 8 hodin méně než 10 km.
Ale ano, železnice byla pánem a mohla kdejakou firmu přivézt ke krachu, kdykoliv se jim zachtělo. Že krachovala celá republika? Hlavně že měli tu moc… 🙁
Tak to je príma, že teď republika nekrachuje.
Ovšem, chápu, jsou priority. Povraždit hodně lidí, na zbraně je potřeba hodně peněz. Co kdyby někdo chtěl osvobodit v tom místě, kde bydlí. Sice nikdo takový není, ale co kdyby.
Co s tím má společného Putiova invaze na ukrajinu?
Ale jako jo, Mao a Chruščov plánovali nukleárná válku – věděli, že vyhladí polovinu planety, víc vlastních lidí než nepřítel, ale pro celosvětový socialismus…
… psychopati.
A měl jste v noci přivázánu kupli provazem na poslední vagon vlaku před vámi, aby jste mohl klidně spát a vzbudila vás (po přetržení provazu) rána šroubovky do pluhu mašiny a tak jste se dozvěděl, že vlak před vámi odjel? Traduje se, že se to takto dělalo a dokonce se střídalo i na trati.
No prostě dřív bylo líp, byl jste mladší a lépe slyšel vlaky.
Prázdné osobáky vedle Prahy ve špičce, jojo. 😀
Dopravní špička kolem Prahy je cca 7-9h PD do ní a 14 -19h PD z ní, ale mezi ní je tzv. polední sedlo, vlayky jedou v delších intervalech, a přesto je jejich kapacita naplněna proti špičce jen z pár %!
Ovšem rozhodně by nebylo správné časovou rozmanitost přepravy i v tom tzv sedle ještě více snížit, protože tím by se vyhnala část cestujících do aut!
Možná radši něco napiš o sekačkách, když sekáš tu louku. Jak jezdí rychlíky prázdné, to víme velice dobře a nepotřebujeme si o tom číst nesmysly.
Zatím to funguje tak, že okruh odmítá přebírat vlaky mimo cca 7. až 15. hodinou v pracovních dnech, takže tam vozidla najíždějí zrovna v ranní špičce.
Ale do Velimi muže dorazit v noci ne?
Přesně tak jsem to jednou měl. V noci dorazil do Velimi, srazil sedačky, dal do očka a ráno pro mne přijela Rosnička.
Většinou se čeká v Pečkách, pokud to jede od Prahy, nebo v Kolíně, pokud opačně. Až se okruh ozve, že to bere, tak se jede.
ve velimi se neda loko na par hodin zastavit?
Zajímavé, jiný komentátor tvrdil, že tam pracují na tři směny, tak proč by v noci nebrali?
Naopak když bude problém s vlakem na VUZ – zejména jeho poměrně neojedinělé tzv. obutí, tak dle mě nebude muset být (navíc nějakou omezenou/nižší rychlostí) přepravován po korídoru na soustruh, ale bude opraven právě v daném depu/dílnách mezi samotným okruhem a koridorem!