Všudybylku vyřadila závada, České dráhy ruší Den železnice na Karlovarsku
Parní lokomotiva 354.195 (Všudybylka). Pramen: České dráhy
České dráhy chtějí připravit parní jízdy na Karlovarsku v náhradním termínu.
České dráhy chtějí připravit parní jízdy na Karlovarsku v náhradním termínu.
Budu zvědav na ten náhradní termín. Zejména s ohledem, že parní vlak měl jet mj. z Karlových Varů do Ostrova, kam příští rok vlaky opět po X měsíců nepojedou. A také si kladu otázku – co kdyby se lokomotiva porouchala na první jízdě v sobotu dopoledne? To by pak byla odřeknuta celá akce až do nedělního odpoledne? Navzdory čekajícím lidem? O to mi to přijde podivnější, že neexistoval „plán B“ s byť „jen“ historickou motorovou lokomotivou (namátkou: 21. 10. 2017 se parní lok. na výročním vlaku Brno – Veselí nad Moravou porouchala nedlouho po odjezdu z Brna; do čela se… Číst vice »
To je pro ČD nějaký zajímavý byznys, že to chtějí uspořádat v náhradním termínu?
Myslíte, že se dělají jen věci ze kterých kapou prachy?
Maximální rychlost bude pouze 80 km/h.
5+3=8×10=80
Jasně, netrklo mně to hned při čtení.
Bílý!
Omyl, komínem napřed smí (nebo aspoň u ČSD směla) 90 km/h, což je i její konstrukční rychlost. Při policajtkách jezdily v pohodě až 100 km/h, ale kvůli zahřívání ložisek byla max. rychlost omezena na 90. (V 70. letech mi to svými vzpomínkami potvrdil i jeden vzdálený příbuzný, strojvedoucí LD Olomouc, později strojmistr tamtéž a ještě později lokomotivní dispečer SSD Olomouc, který s ní při dohánění zpoždění rychlíku jel v 50. letech z Olomouce do Přerova 105 km/h.)
Napsal jsem „s ní“, což by mohlo být pro někoho zavádějící: Ta vzpomínka se týkala lok. 354.1149.
Proč je to tedy řada 354 a ne 364? Máte prosím nějaké informace, proč nebyla přeznačena? Já jen vycházel z Kryšpínova značení a tuto mašinu blíž neznám, proto se – možná hloupě – ptám.
Těžko říct, nejspíš proto, že uhlím napřed směla 80. Ale nebyl to jediný případ toho druhu. Např. lok. 524.13 měly max. rychlost 60 km/h a taky zůstaly nepřeznačené.
Tato řada lok měla komínem vpřed 90, uhlím napřed 80.
Nemít „v záloze“ jinou parní lokomotivu, ba ani (když už nic jiného + výslovně to inzerovat coby náhradní řešení) historickou motorovou? 🙁
P. S. Vůbec při nynějším váhání, ve kterých městech „Dny železnice“ navštívit a které chtě nechtě oželet, si říkám, že by se hodilo je rozprostřít i do nedělních termínů. Takto se soboty těmi akcemi o to víc překrývají.
Mohli by poptat páru někde od konkurence. Ale jednak to musí být dostatečně včas a druhak to musí být ČD ochotné zaplatit, pokud jim to někdo schválí.
Nebyla k dispozici ani u konkurence.
V Německu asi něco volnýho stát bude. I s těma žlutokrémovejma retro vagonama. A jelikož asi 14 dní zpět jela přes Nejdek, Vary, Chomutov a Vejprty do Cranzahlu, může tu i jezdit. Jen by to asi nebylo za pár drobnejch.
1) Jet s motorovou lokomotivou?
– kolik lidí si myslíte, že přitáhne motorová lokomotiva oproti parní?
– a i kdyby, akce je ve spolupráci s krajem a kraj motorovou nechtěl
2) Náhradní parní lokomotiva?
– jistě, protože depa jsou parních lokomotiv plná
– a i kdyby, jak dlouho myslíte trvá připravit náhradní lokomotivu?
Není v této situací lepší se omluvit a uspořádat akci v náhradním termínu?
Ad 1) viz dnešní Den železnice v Olomouci, který byl bez jakékoliv parní lokomotivy.
… a „ad1b“ – O. K., tím pádem nicméně není žádná akce (byť ve spolupráci s krajem).
Cože? 😂 Den železnice v Olomouci byl bez parní lokomotivy? A Skaličák je co? Jaderná elektrárna? 😂 Pán je buď vtipálek nebo úplný debil
Pardon, ten skaličák jsem opomněl.
Upravuji tedy moji odpověď na: Viz Den železnice v Olomouci, na kterém většina zvláštních vlaků byla vedena jiným hnacím vozidlem než parní lokomotivou.
A tržby z té většiny zvláštních vlaků bez parní lokomotivy byly třetinové oproti těm pár vlakům s parní lokomotivou. Co tam máte dál za moudra?
Obsazenost mnou sledovaných zvláštních vlaků v Hlubočkách, Litovli a Šternberku (vše v čele se zamračenou) mi dává k zamyšlení, jak až moc plné by musely být parní vlaky, jestliže mnou sledované vlaky vygenerovaly jen třetinové tržby.
Nicméně O. K., beru na vědomí a těším se na náhradní termín karlovarského Dne železnice, který z dosud nulových tržeb učiní tržby v plné výši. 🙂
Hmm, stačí se podívat na vrakoviště v Lužné.. A kolik mašin tam skončilo jako funkční a už asi nikdy vlastní silou nevyjedou.
Někdy stačí propadlý termín kotle a je vymalováno.
Čd by mely okamzite zarazit veskere zbytne vydaje. Jinak pristi rok zkrachuji.