Vstup rychlotratě do Prahy se předělává. Komplikuje ho stavba okruhu i námitky radnic
Vizualizace vysokorychlostní trati. Foto: Afry CZ
Kvůli okruhu se prověřuje nový ražený tunel. Jinde místní požadují dlouhou estakádu.
A nestačilo by do Ostravy prodloužit metro z Černého mostu? Zatím mi to připomina víc metro než povrchovou železnici.
Zajímalo by mě, na jakou rychlost se ten úsek mezi Běchovicemi a Zahradním Městem vlastně plánuje. Ono vést trať na 300 km/h takto zastavěným územím nebude vůbec jednoduché, pak to vede k drahým řešením převážně v tunelech, přitom je to jen asi 8 km a na konci trať na 120 km/h na Zahradním Městě. Možná by tam byl na místě nějaký kompromis mezi rychlostí tratě a cenou. A jaký je důvod na absolutní prostupnost území kolem Rabakakovské? To je průmyslová zóna, tam by ta trať snad neměla vadit, proč tam nestačí například zahloubení s přemostěním na vhodných místech? Ten tunel… Číst vice »
Od odb. Xaverova má být schodové postupné snižování rychlosti z 300 na 160 na Zahradním městě. Viz graf zde:
https://vrtky.cz/technologie/vlaky-i-provoz/jak-budeme-jezdit
Vzhledem k dynamice rozjezdu a zpomalování to má i nějakou logiku.
Tam ani tak nejde o Rabakovskou a průmyslový areál, jako o rezidenční čtvrť Malý Háj, kde se před pár lety postavilo hodně bytů. Dneska je všude kolem pole s cestičkami a jde se bez problémů dostat do Štěrbohol i do Dubče, takže patrně je zájem, aby to tak i zůstalo bez větší bariéry. To celkem dává smysl.
Druhá věc je Nová Dubeč, která se teď ocitne v „krabici“ – ze dvou stran rychlostní silnice a z dalších dvou diagonálně VRT. Ražený tunel to prodraží, ale může to být nejlepší řešení.
Asi by to měli vzdát, i když ty studie jsou národní sport, a začít to celé komplet stavět pod zemí. To je asi jedni způsob, jak to tady postavit. Ušetříme miliardy za studie a konečně se začne stavět.
Ode mne trochu ode mne úplně mimo téma. Daruji sběrateli list GCD trati 503 Nymburk- Ústi n.L zapad z roku 1982 a přibližně t tehož období schéma uzlu Most. Osobni odbér Praha, Ústi n.L.
No nevím, cena vrt nejdříve 200 miliard, pak 300, 400, teď bilion, zanedlouho bambilion. No tak jasně, razítka, resp. ti, kdo s nimi disponují jsou drazí. Stavební a přidružené firmy se tetelí blahem a stát při výstavbě vybere další daně na svůj provoz. Daňoví poplatníci výstavbu zaplatí, momentálně každý 100 000 korun včetně dětí a důchodců. Hroutí se školství, zdravotnictví, důchodový systém, silnice vypadají jak vypadají, ale volejte hurá. Budete v Brně o dvacet minut dříve. Průměrná doba cesty do zaměstnání je 18 minut, pro koho je tedy vrt určený?
Zrovna Praha – Brno je zkrácení cestovní doby o dost větší než o 20 minut.
Mmch. ten úsek v rámci Prahy měl být snad úplně první VRT na českém území a ještě před rokem byl jako začátek realizace uváděn konec roku 2028 https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-vybrala-projektanty-pro-prazskou-vrt-bechovice-vrsovice-178079/
Jsem zvědav, kdy to bude ve skutečnosti. 🙂
Mmch. školství/zdravotnictví/silnice (dle teze údajného stavu, že se nyní hroutí) se dříve nehroutily, ale až teď ano? Nebo se hroutily už dříve (přesto se dosud nezhroutily)? 🙂
Zdravotnictví a školství se za Babiše a Zemana vbec nehroutilo. To až poslední tři roky. Podle autora předchozího žvástu je třeba abychom neměli rychlou dopravu a ani funkční zdravotnictví či školství.
Toho bych si nevěímal. V každý diskuzi se objeví nějaký chytrák, absolovent školy života a začne trousit svoje moudra. Obvykle ůplně mimo.
VRT je pro všechny, pro rychlou dopravu.
20 minut jste vypočítal jak? Já jen, že proti současným časům to máte o hodně blbě. Praha – Brno má být 1 hodina, tak si to vypočítejte znova.
Za blbě vypočítaný čas se omlouvám. Nicméně myslel jsem to jinak – fakt na to má stát peníze?
Víte, vy ze změn nákladů na projekty o desítky procent resp. milionů hned usuzujete navýšení cen výstavby o desítky procent, tedy stamiliard. To je však omyl. Zkuste lépe počítat. Pak zjistíte, že výstavba po dobu řekně 25 let může být v možnostech naší ekonomiky.
Víte, já jsem přesvědčený o tom, že se nemá lhát. Pokud se řekne, že něco bude stát třeba milion, tak to má stát milion. A ne, že za pár let to bude milionů třeba deset. Také jsem nic nepsal o nákladech na projekty, ale o nákladech na celou stavbu. A že stavba po dobu 25 let je v možnostech naší ekonomiky je demagogie. To můžete také tvrdit na řekněme sto let. Co úroky? Inflace? Stát má stavět na co má a ne si půjčovat. Pokud si půjčíte Vy, je mi to úplně jedno. Ale pokud stát zadlužuje mne, tak mi… Číst vice »
Má, když má na dálnice (a ty budou dostavěné), tak má na VRT.
Mno jestli počítáte mezi 1:00 a 2:20 rozdíl 20 minut, tak nevím, jak počítáte účty…
Ten neočekávaný zájem veřejnosti mne dostal 😀 😀
Nejdražší a nejvýznamnější stavba infrastruktury po Severní dráze císaře Ferdinanda a ono je to překvapí?
Možná, že k tomu chybí jedno upřesňující slůvko:
– nepříjemně překvapilo.
Různá kontroverzní řešení bude nutné veřejně obhajovat a pro jejich obhajobu bude nutné mít připravené neprůstřelné argumenty.
Však to přiznali před 2 měsíci https://zdopravy.cz/dokument-reagujeme-na-casovou-ztratu-zmenou-procesu-ministerstvo-vysvetluje-zpozdeni-vrt-223650/ „„V současné chvíli probíhá projektování tratí, které doprovází bezprecedentní rozsah komunikace s obcemi, kraji, spolky a s občany, jichž se chystaná výstavba vysokorychlostních tratí přímo dotýká. V projektu Dialog, který Správa železnic a ministerstvo se samosprávami vede, nacházíme vzájemně přijatelná řešení pro vedení tratí. Taková komunikace vyžaduje úsilí i čas, delší, než jsme si na začátku představovali. Považujeme jej však za výbornou investici, která zkrátí projednávání v dalších etapách přípravy a urychlí schvalování stavby,“ říká ministr dopravy Martin Kupka a pokračuje: „Přitom stále platí, že do 10 let se svezeme vlakem po vysokorychlostní… Číst vice »
No jestli si někdo myslel, že tam napochuduje, z moci úřední poručí starostovi a ten před nastoupenou delegací a gardou postaví vesnici do latě … ?
Slovensko záväzky vyplývajúce z Nariadení Európskej Komisie k TEN-T koridorom nemá šancu splniť.
Hrozia za to potom žaloby od Európskej Komisie a sankcie.
Tak ještě “si všimnout” nedostatečně kapacity Zahradního Města a uz to pomalu začne být docela reálný navrh.
Ano, ten Zahraďák jsem taky nepochopil.
zrovna dneska jsem tam hloubal, proč nemohly bejt přechody přímo od eskalátorů na ostrůvky, pěkně nasvětlit a hotovo. vystoupím z vlaku, zajdu si na přechod do „vánice“, tam si počkám na zelenou a jdu se zase schovat pod střechu…
Jako mysleli to dobře, ale dopadlo to jako vždycky… Teda pokud mysleli.
Ale tam mají být pro VRT další dvě koleje, nebo mě něco ušlo?
No právě, potřeba by bylo tak 6. Pravda, vyloženě s nástupištěm asi postačí 4.
Pro VRT tam mají vzniknout dvě nové koleje a dvě nové hrany. Ale bez kolejového propojení se stávající, takže vlastně taková zastávka na VRT…
Samozřejmě, ale i tento výsledek jako celek bude na hranici nefunkčnosti. Neni vůbec vyloučené, že pár linek se kvůli tomu pak na VRT nevejde ani při tvorbě GVD.
Můžou to vzít přes Libeň, kudy pojede 7,5 páru dálkových vlaků za hodinu.
Přes Zahradní Město jen 7 párů VR-vlaků.
https://vrtky.cz/documents/159614952/164599101/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD.png/b743f4d4-f0f6-4734-86d3-806f71930827?t=1722596981194
Nic nového, to už je jak „říkal to Forejt“ jen tak dál……
Tyvogo to je výmluv. Zatímco protest občanů proti pražskému okruhu se nazývá obstrukce, protest pár jedinců proti VRT kilometr za barákem se nazývá nepředstavitelný zásah do práv jednotlivce. Dálnice udělá v krajině obří rýhu a bariéru řev z kamionů je slyšet 5 km od dálnice a nikdy to nepřestává ale to je prý v pořádku a občani se musí obětovat pro „pokrok“. Ale VRT v tunelech a na mostech, kde občas projede tichý elektrický vlak je strašlivý problém, který bude občanům děsně ubližovat.
Tichý elektrický vlak nebo tiché elektrické auto, to už bude za pár let jedno.
Tak jistěéééééééééé
Ten hluk z kamionů ale dneska už není hlavně od motorů…
U těch elektrických vlaků, které mi jezdí pod okny, taky neslyším hlavně motory.
Elektrické auto je tiché jen ve městě při malých rychlostnech (pod 50 km/h). Na dálnici hluk motoru téměř nehraje roli, hlučí hlavně gumy a aerodynamika. To u elektrických aut není lepší.Gumy jsou mírně horší o váhu baterií, aerodynamika dnes možná mírně horší o objem baterií, ale časem bude snad mírně lepší, až se brzdy vystěhují z kol a kola nebudou potřebovat ten chladicí „větrník“ v discích – celkově tedy asi stejné.
Aerodynamika elektroauta je lepsi, nez u benzinoveho/dieseloveho, protoze se to u elektroauta vyplati optimalizovat.
Ano, ovšem hlavně proto, že se nenabírá vzduch do chladiče.
No, tichý elektrický vlak v rychlosti 250 km/h neexistuje. Dynamický hluk je značný a pořád je to kolejové vozidlo, takže i hluk z tření kovu o kov jen tak nikam nezmizí. A navíc i na VRT má být provoz celkem hustý, žádné „občas projede vlak“. Tady je pár ukázek, jaký to dělá rachot: https://www.youtube.com/watch?v=MayVlsST3dk
Tak když si stoupnete až ke kolejím (a ještě k tunelu), tak je to jasné, že to dělá hluk, ale to dělá i obyč vlak, co se proti těmto „vleče“ 160-kou. Ale lukas zřejmě myslel, že to bude rozhodně tišší, než dálnice (má pravdu). Kromě toho, i kdyby tam každé 3 minuty prosvištěl vlak 300km/h (je hned pryč), tak bude slyšet malou chvilku a pak zase bude ticho, ne jak dálnice, která je slyšet furt – ale dá se zvyknout i na to, bydlel jsem u „D“7 v Tuchoměřicích (300m od ní cca) a nic hrozného to nebylo
To je dle vás rachot? To je jen takobý příjemný svist za který by obyvatelé Bosonoh dali i ruce do ohně.
Po dalnici muzu jet do lesa za Prahou (a delam to casto). VRT bude mit pro vetsinu lidi minimalni prinos (ano uvolni to kapacitu na běžných tratich, ale to by slo i jinak).
Jak?
Dotaz laika – vlaky z Hradce Králové pojedou přes Zahradní město – Vršovické nádraží a budou končit na Hlavnim nádraží ? A 2.dotaz – v Letňanech měla být stanice rychlovlaku se směrem na Litoměřice – Ustí nad Labem a Drážďany to stále platí ?
ad 1) Spíš ne, ale budou moci. Linky z HK/PCE jsou navrženy primárně přes Libeň. Viz odkaz níže.
ad 2) Dle https://vrtky.cz/technologie/vlaky-i-provoz/jak-budeme-jezdit je stále prověřováno.
Njn., všichni už si tam něco naplánovali a náklady zase ponese železnice. Stejná story jako s přejezdy.
Železnice zaplatí za neschopnost SŽ. D0 511 i I/12 se řeší už mnoho let a za tu dobu mohla SŽ již dávno VRT se silničními stavbami zkoordinovat, ovšem to by museli mít jasno v tom, kudy trat povede…
Kdo závazně plánuje dřív, má výhodu. Ten, kdo „přijde“ později se pak musí přizpůsobit. V principu je to tak v pořádku, a vlastně to ani moc jinak dělat nejde.
Souhlasím. Tak kam asi směřuje kritika?
Na SŽ co plánuje, plánuje, plánuje, ale neplánuje závazně v ÚP.
ŘSD nemůže za to, že SŽ je tak pomallá.
Nikdo netvrdí, že za to může ŘSD…
Furt všichni brečej kvůli vlakům který nejsou žádnej problém, zatimco my co bydlíme poblíž dálnice nemůžeme ani v létě otevřít okno a nikoho to nezajímá. Trochu dvojí metr protože vlaky nejsou pro papaláše a autofašisty, tak se to může zablokovat když to někomu vadí, ale dálnice mi bude pískat 24 hodin denně a i když je 2 km daleko, tak vadí mnohem víc než vlak 50 metrů od oken.
No, zrovna aktuálně plánovaná VRT jde dost vstříc právě lidem s auty, včetně zatažení další bariéry do Polabí, namísto vedení přes Benešov (kde se teprve druhá, přímější trať chce tak jako tak). Paradoxně ty 2 km to bude pěšky přes pole/lesy/parkoviště právě na zastávky VRT, zatímco autem na dálnici najedete odkudkoli…
Autem na dálnici najedu jen tam, kde je sjezd, ne? Třeba dřív šlo najet přes neoficiální spojku na D5 ze silnice II/193 1 km jižně od kláštera v Kladrubech přes tehdejší benzinku Aral, ale už asi 10 let je tam trvale uzavřená závora. Takže buď pojedete 5 km na jednu stranu (Ostrov) nebo 8 km na druhou (Benešovice).
nakonec bude mít každý okolo jehož pozemků má vés trať tolik výhrad a návrhů na změny, že se celý projekt stane neufinancovatelným ….
Když se to trochu posune, tak v podstatě nepřibudou žádné pozemky navíc, protože se zase nějako opustí.
Je to komedie, misto tvrde priority ze strany statu tak se uhyba kde muze…
Klidne bych vyvlastnoval pozemky apod, toto ma absolutni prednost pred vsim.
Vždyť jde jen o úpravu parametrů/nivelety – stejně jako u Líbeznic. 😀
Nejsme ani v Číně, ani v Severní Koreji – aby to mělo absolutní přednost. V demokracii není nic, co by mělo absolutní přednost. Naštěstí.
Chtělo by to něco mezi… U nás se totiž může do všeho a kdykoliv kecat a všecko se příšerně zdržuje. Mělo by se všecko projednat nejpozději ve fázi EIA a konec
Ano, nějaký kompromis mezi. Ale my se tady ve všem (nejen při výstavbě) pohybujeme ode zdi ke zdi – vždy zvolíme extrém a ne pragmatické řešení někde uprostřed.
Hlavně je z toho někdy nakonec takový paskvil, že bez něj to bývalo praktičtější. Bohužel. Aby nebyl řev, plánujeme stanice v polích/lesích, kde ale mohou těžko sloužit tak, aby někomu k něčemu byly (často tam nejede ani návazný autobus). Pak nemůžeme čekat, že to bude hojně využíváno, a tudíž nějak masově chtěno, natož aby to zvedlo podíl přeprav po železnici, kvůli čemuž to děláme…
Tak třeba v Japonsku a na Taiwanu jsou VRT nádraží velmi často „v polích“ a že by nebyly hojně využívané, se říci nedá.
to sice ano – ale porovnáte kulturně, geograficky a sídelně zcela odlišné země – to je nepřenositelné.
Další věc, která je možná nepřenositelná: Když se v Praze stavělo hlavní nádraží (císaře Františka Josefa), bylo z jedné strany také „v polích“. Bruska, dnes Praha-Dejvice, bylo v polích úplně. Dnes je to centrum nebo aspoň široké centrum v souvislé městské zástavbě.
V Nemecku jsou taky terminaly u rychlostich trati klidne v poli s velkym parkovistem. Protoze si popojet z vesnice nebo mestecka k nejblizsi stanici (klidne v polich) autem neni zadny problem. Ona hromadna doprava neni uplne vsude schopna 100% prevzit veskery provoz, respektive to neni ufinancovatelne. Coz ale nekteri zdejsi sotoudernici nedokazou prenest pres srdce a rohliky by chteli vozit po Praze tramvaji a lokalku do kazde vesnice.
Právě proto, že VHD je drahá a většinou i neefektivní, tak nemůžou být zastávky v polích.
Jinak kde ICE zastavuje v polích? Já o takové stanici nevím.
ICE v polích mně napadá jenom Limburg Süd, I když tam je pár kancelářských a průmyslových baráků, a snad i jedna nebo dvě bytovky. Nastupuje tam pár lidí a vyplatí se tam zastavovat jenom v nepravidelném 2h intervalu. Tyhle polní stanice existují jenom aby zavřely hubu místním, jinak nemají dopravní smysl. Nejsme v Číně, kde můžou postavit stanici VRT na kraji města, protože to město má 5 milionů obyvatel a i s takto zhoršenou dostupností se najde dostatek cestujících.
Další je třeba Merklingen – Schwäbische Alb
https://mapy.cz/s/habomejeta
Eutingen im Gäu Bahnhof
https://mapy.cz/s/bularulazu
hned vedle Hochdorf, Bahnhof
https://mapy.cz/s/lucezezuda
Ty dvě zastávky na trati frankfurt letiště Kolín byli před 20 lety úplně v polích
Problém není si popojet autem k výchozí stanici VRT. Ale když je v poli i ta cílová kde to auto nemáte tak už to problém být začíná.
Takže navrhujete stanice „v polích“ zrušit, aby tam nebyla pak vůbec žádná obsluha? Chcete teda snížit přínost VRT?
Proč by tam dneska jezdil návazný autobus, když tam žádná stanice není?
Já navrhuju zrušit polní stanice a zvýšit tím přínos VRT, protože na trati bude víc místa na expresní spoje, které mají daleko větší smysl, a dohromady odvezou víc lidí.
… aneb sebrat lidem z okolí VRTky to málo přínosů, které by z ní mohli mít. Jen za cenu, aby mezi velkoměsty jezdilo (jestli je tedy někdo objedná/zavede) ještě víc spojů než by jinak vycházelo. Ale nebojte se, takové Velké Meziříčí (za městem) zrušeno bylo. A díky tomu tam údajně pojede 7 párů expresů za hodinu. Ostatně i Velká Bíteš bude mít „VRT-stanici“ mimo VRT (přesto ji – spolu s Osovou Bítýškou – Dobrá správa uvádí jako „terminál“ v kontextu s VRT https://www.troubsko.cz/fileadmin/user_upload/aktuality/obecni_urad/2024/2024-06-24-Troubsko.pdf (str. č. 21), bez ohledu na to, že pro směr do Prahy budou nepoužitelné (Velká Bíteš obzvlášť).… Číst vice »
A myslíte si, že se ty expresy navíc zaplní? A jaou budou mít kapacitu tysoupravy, pokud budou mít 400m v patrovém provedení, tak pak bych s váma mohl souhlasit, ale nic tkového neočekávám.
To je fakt. Třeba Kaproun.
Ty „zastávky v polích“ nelze úplně zrušit. Lze tam jen zrušit osobní dopravu, jako výhybny a centra údržby tam být musí.
Je to tak, i v USA nebo v Británii by vám to vyvlastnili, si tady hrajeme na velkej kapitalizmus, ale ty nejkapitalističtější země ze všech jsou nekompromisní když jde o budování něčeho velkýho na celostátní úrovni, neexistuje aby to nějakej jeden vesničan zablokoval na 20 let jako u nás protože mu vaděj vlaky. Já mam dálnici 2 km od oken a to je mnohem větší problém, mělo by to bejt povinně nějak zakopaný v zemi nebo něco, všude samá dálnice nebo silnice a člověk nemůže v létě v noci ani otevřít okno, vlak mam 50 metrů od oken a skoro… Číst vice »
V Británii staví tunel VRT pod lesem v placaté krajině, protože NIMBY by nepřežili trať skrz les.
Obdivuju lidi, co mají britskou i americkou legislativu v malíčku a přesto zodpovedně zůstávají v ČR, aby mohli pracovat pro tuto republiku.
Malé české poměry. Všude je nějaká Horní Dolní. Pro rychlotratě a územní plánování obecně nesmyslné. Jenom, aby byly vytížené, musely by zastavovat na „každém“ rohu.
Vyvlastňoval byste jen do doby, kdy by mělo být vyvlastněno vám.
Když vidím to trasování z Liberce dál do Polska, nebylo by smysluplnější to vést tunelem pod Krkonošemi a udělat tam 2 až 3 podzemní stanice? Konečně by se vyřešilo spojení Krkonoš a českým i polským vnitrozemí.
Hmmm tak jako tunel u rabakovský, pobavili… Tam je hladina podzemní vody tak vysoko, že je skoro nadzemní. To jsem si trochu zapřeháněl, ale zhruba metr pod povrchem už to začíná být zajímavé.
Ale nejde to vyřešit hydroizolací? Nevím, ptám se, ale podle názvu by to tím jít vyřešit mělo
A podzemní voda by měl být problém? Ještě že to v Nizozemí nevědí a staví tunely i pod řekama.
no jedna věc je stavět tunel pod řekou v něčem soudržným, nebo aspoň v písku, kterej se dá zinjektovat a pak tady máme bažinu v mokřadu triangl. jaok žádná radost….
Pochybuji, že mokřad bude problém pro technické provedení. Mokřad bude problém pro projednání s ekology.
Nemusíme do Nizozemí, stačí do Prahy (metro)
Jo, ten problém se jmenuje €.
Přesnější zbytečné peníze
Těch je dost.
„„Složitá projednání s municipalitami si vyžádala rozšířit participační akce. Neočekávaně velký zájem veřejnosti vedl k navýšení plánovacích vycházek v terénu,“ uvádí SŽ.“
Ta samá Dobrá správa, která ve svých prezentacích výslovně uvádí, jak VRT údajně bude (volně přepsáno) přínosem pro všechny atd., neočekávala, že bude „velký zájem veřejnosti“ o to, jestli/za jakých okolností něco takového chtějí mít poblíž svého bydliště? 🙂
Nejvíc mně pobavila apartní čepička pana moderátora putovní výstavky. (Obr. 8 a 9/12)
Pokud by byla oranžová, aspoň by pasovala k image SŽ i těm informačním panelům. 🙂
Jo, ta je výborná. To mu zřejmě pletla po večerech mamina.
Plánovat něco na povrchu v intravilánu, je dnes nesmyslné.
Tak okolo Líbeznice určitě!:-) Rajhradu se to netýká.
Pakliže to není silnice. To je naopak velice smyslné.
Nerozumím té nové čtyřkolejce mezi Vrškama a Zahraďákem namísto plánované dvoukolejce. Mohl by někdo objasnit, proč dvě koleje nebudou stačit?
Pak by mě zajímalo, jestli budou větve NS2 nějak propojené a nebo bude stavebně dáno, že z Negreliho se pojede do Vršek a z Libně na Smíchov. Děkuji.
To asi nebude nová čtyřkolejka, jenom přidání přesmyků do té stávající.
Jestli to nebudou kromě kolejí z VRT ještě další koleje z odstavných kolejí pro VRV.
Je zajímavé, že se vyhlásí přepínaní trakční soustavy na 25 kV AC a stejně se vytvářejí studie a projekty, kdy se počítá, že se měnírna pro zvýšení počtu kolejí bude zkapacitňovat místo, aby se řešilo rovnou přepnutí na střídavý proud a tím se zlepšila efektivita provozu.
Takže se má udělat uprostřed stejnosměrky střídavý ostrov?
Vzhledem k tomu, že jedna napájecí stanice na 25 kV AC obslouží násobně delší úsek než napájecí stanice na 3 kV DC a vzhledem k tomu, že doba realizace bude až za několika let, kdy by se 25 kV mělo výrazně přiblížit k Praze, tak by se ostrov nejednalo.
Jenže taky existuje nějaký plán přepínání, kde Praha figuruje na posledním místě. A na to se dopravci a objednatelé taky připravují, především tu nechají dožít jednotky 471. Vytvořením ostrova rušíte tyto plány a znemožňujete ekonomické dožití těchto vlaků, což bude velmi pravděpodobně větší škoda, než v Běchovicích dát do provozu nějakou provizorní DC měnírnu (po celkové konverzi určitě budou) do doby plánované konverze.
Můžou tam střídavinu doplnit – tak jako to musely udělat ČD v Ústeckém kraji kvůli „ostrovní“ elektrizaci Kadaně střídavinou (namísto aby tam „zatím šel stejnosměr“ jako nap. na uničovské trati, kde přitom jednotky už dávno jezdí dvousystémové) vč. s tím spjatého zdržení reálného využívání elektrizace o 3 roky (!).
Zdržení elektrizace do Kadaně nebylo z důvodu“doplnění střídaviny“. Zdržení by nastalo v případě výstavby nové měnírny 3 000 V v Kadani. Do Kadaně se výrazně zlevnila elektrizace, narozdíl od Uničovky.
Já nepíšu o zdržení elektrizace samotné – ta proběhla v roce 2019, i tak mnoho let poté, co se o tom začalo psát – namátkou viz článek z 3/2010 (mmch. kdo to pak ty celé roky zdržoval?) https://chomutovsky.denik.cz/zpravy_region/kus-zeleznicni-trati-v-kadani-dostane-troleje-zryc.html
Ale reálně začala být využívána až od 12/2022 – mj. poté, co byla dokončena přestavba Panterů z Ústeckého kraje na dvousystémové.
Technicky jistě, ale jestli to není i vzhledem k životnosti tak trochu drbání pravou rukou za levým uchem. (Snad tu tedy ešusy s námi nebudou tak dlouho jako žabáci.)
Do 471 se už střídavina nechce doplňovat vzhledem ke stáří a nepřipravenosti jednotek (teotericky vložený-motorový nový vůz se střídavou trakcí by byl drahý k celkové životnosti jednotky). Panteři jsou na střídavinu připravené.
Je ten plán závazný, resp. má SŽ vůči dopravcům v tomto nějaké závazky? SŽ je správce infrastruktury, takže když vyhlásí, že od 1.1.2026 bude úsek Běchovice – Český Brod přepnut na AC, tak je na dopravcích aby se podle toho zařídili.
Jenže to je politické rozhodnutí, které by mohla napadnout třeba sdružení dopravců. Srovnejte se zaváděním ETCS.
Nevím, jestli to má závazky, ale je do takhle dohodnuté (viz i přispěvatel Jiný) a i všichni zúčastnění s tím počítají, protože ten postup přepínání má nějakou logiku. A vzhledem k množství peněz to spíš nepůjde urychlit.
A myslíte si, že by to u objednavatelů (kraje a MD) prošlo, kdyby SŽ tohle vyhlásilo? Myslím, že by to bylo pro generálního ředitele osudové, na rozdíl od jiných zde (server Zdopravy) probíraných průšvihů.
VRT potřebuje stejnosměr?
Na VRT je stejnosměr naopak nežádoucí.
Ano, už konečně!