Vrty pro VRT narazily. Firma začala s geologickým průzkumem pro nový tunel bez povolení
Odvoz vrtné soupravy AZ Geo. Foto: FB města Chlumec
Firma po kritice přerušila činnost u Chlumce.
Firma po kritice přerušila činnost u Chlumce.
Stačí se podívat na stránky kandidátky Společně pro Chlumec. Současná starostka má ve volebním programu jen blokaci VRT, nic jiného. Hraje vabank a musí využít každé maličkosti, překroutit cokoliv co půjde, jen aby se udržela.
https://www.sanceprochlumec.cz/kandidati
Clovek by rekl, ze si na tohle daji pozor, ale evidentne nedali…
Co vadi na odbocce do Teplic?
Neumí ani pořádně udělat jeden vrt a chtějí stavět 26 km dlouhý tunel 🙂
Úkol pro rok 2024 z Ministerstva dopravy na Správu železnic zněl jasně: Je potřeba prodloužit tunel Líbeznice !!!
Nebyl čas se zabývat nějakými povoleními vrtů 🙂
Chyba je spis u te firmy co provadi pruzkum.
S d temi Libeznicemi je to dpcela komedie…
Pro všechny co nás odpůrce umístění tunelu nazývají remcaly, zpátečníky a pod. Jděte na internet např. na Mapy.cz, najděte si obce Chlumec a Strádov a zaměřte si prostor mezi krajní zástavbou, nějakých 200-300 m. No a zde má být portál pro tunel VRT. Tak co? Chtěli by jste tam bydlet? A to nemluvím o ztrátě hodnoty rodinných domů postavených celkem nedávno ve Strádově.
Postaví se to ve veřejném zájmu
A to je jako obhajoba čeho? Že se na oprávněné zájmy místních nemá brát zřetel? Rusko je 2000 km na východ, to jste se spletl. 😉
Jak jsem psal níže..všechno jevo penězích..reálně máte problém se staveništěm. Ano po dobu výstavby jsou zapotřebí kompenzace. Ano zasloužíte si férový přístup. Ano po dokončení portálu o vlacích na rozdíl ode mě, který má přavobřežku vzdušnou čarou 100m od baráku a slyším každý špalek a vagón co hodinku ,vy jste v pohodě…ale holt za pár let.
Bydlím vzdušnou čarou 100 m od trati 011. Frekventovanější trať u nás není. Včera jsem kolem 11. v noci s dokořán otevřenými okny po dlouhé době slyšel vlak. Nejspíš nákladní vlak a na výhybce jel do odbočky. Na VRT se nejezdí v noci a nejezdí tam nákladní vlaky. Na druhou stranu na jaře jsem hledal nové běžecké trasy a dostal jsem se asi 2 km vzdušnou čarou od D11, to byl strašný hukot. Tak holt stále běhám v blízkosti trati kvůli klidu. Takže ano, klidně bych tam bydlel.
Nejezdeni v noci na VRT bude asi něco jako metro v Praze – čili dopravní výluka tak mezi 0:30 až 4:00, ale v te na trať mohou vyjet pracovní vlaky její údržby, což může být např. broušení kolejnic a to tiché určitě není.
Tady to neplati, zde jde p smisenou vrt, nakladni vlaky tu jezdit budou. Ovsem 200-300m daleko a jeste za silnici, to je fakt nesmysl, navic osobni vlaky vrt pri 200km/h nejsou zadny problem, ani ty nakladni nebudou temer slyset, urcite ne tolik, aby to bylo rusive.
Ja bych ts, bydlel take uplne v klidu.
A chtěl bys bydlet v Ječné nebo v Žitné ulici v Praze?
Co těm lidem kdo dá?
Žili dříve lidé v hlavních ulicich Prahy a jiných měst v ČR či byly prvně ty ulice a silný – např. tramvajovy provoz v ních?
Za mně, kdo v nich bydlí, ten si to vybral pro výhody blízkosti centra města a rychlého spojeni i přes existující nevýhody, ale při výstavbě nových staveb je nutné nevýhody pro jejich okolí eliminovat do prijatelnych mezi, ale těmi by rozhodně neměli být tzv. účelové navýšené hygienické limity.
Mám obavy, že s takovou už by se nic nepostavilo
Mám obavy, že s vaším přístupem to tu bude jak v Rusku.
Jestli myslite hluk, tak tu navysene hodnoty jsou mnohem prisnejsi nez treba v nemecku ci jinych statech. Ty puvodni totiz nedovolili postavit vubec nic a to nikde.
Tramvaje nevadi tolik jako ten silny provoz aut…
Co má společného Ječná s VRT? Ubyde tam pak provoz?
A řešením pro vás je co? Nic, prostě to nechcete. Tak s tím jděte do háje.
Mě vychází vzdálenost mezi portálem a nejbližší zástavbou cca 400 m.
Portál má být pod silnicí I/13:
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9fgEXx1TkYY0f5ZgU0gSIC0g8kfg0ffP&x=13.9345211&y=50.6935069&z=15
Největší problém bych viděl spíš nepořádek po dobu stavby a to, že začátek bude stavěn v otevřený jámě, pak se to zpětně zasype.
Kdybych to měl 30 minut z Ústí do Prahy a k tomu slušné spojení z nádraží do Chlumce, tak bych tam klidně bydlel.
Mate pravdu, nenapadlo me to zmerit, nejblize to je asi 460m… skoro pul kilaku… a to jeste je portal skyty pod urovni silnice… a to jeste muze byt treba vesazen zeleny pas…
Jednoznačné pochybení Dobré správy , zde odboru přípravy staveb, který dal firmě zadání a měl překontrolovat zda je splněno než se začaly samotné práce
Je vidět, že se vyznáte v organizační struktuře SŽ. Jak prosím v tom figuruje OPS? Navíc firma měla jasné zadání včetně zajištění si povolení. Je to jednoznačně její pochybení. Nebo by SŽ měla firmě zaplatit a pak ji vodit za ručičku, nebo ještě lépe si to udělat sama?
Jak to dělá ŘSD, zařídí povolení a předá je prováděcí firmě?
Nekdo umi a nekdo opravuje nepouzivany nadrazi, pripadne udela ‚rekontrukci‘ ve stavajici stope s minimalnim dopadem na jizdni dobu
Tohle bude stejně švanda, až bude tunel z DDR do nikam na hranice a v ČR ani kopnuto, protože se budou všichni se všemi soudit.
Podobně jako nyní už vede elektrizace z Chebu až „do nikam“ ke Skalce, ale německá strana se celé dlouhé roky nemá k elektrizaci tratí okolo Marktredwitz všemi směry.
O drátech až ke státní hranici ve Vojtanově ani nemluvě.
Prosazování stavebních projektů v Česku je jako auto, co má motor od trabanta, ale brzdy od ferarri. 😩
Spíš jako jízda se zataženou ruční brzdou.
Jednou se možná vžije úsloví: “ Dopadli jak stavbaři u Chlumce“… Víte to je kapka za kapkou..jednou chybí povolení..tu zase pokácí víc než mají povoleno( jiná kauza z Ústecka..) a výsledkem je „odpor bez příčiny“ a “ proti všemu“..Stát neumí komunikovat, jednat a hlavně se mu nechce platit férové kompenzace..Ano,snad bude někdy líp!..( slovní hříčka).
Věčná škoda, že chytří důchodci jako ty v produktivním věku neukázali jak to všechno delat správně a (mimo jiné) ta VRT už dávno nestojí…
V 90tkach nebyla vůle ani prostředky..
P.S. do penze mám sakra daleko..
Kdyby jen nebyla vůle, byl přímo odpor. Za VRT byla.považována modernizace koridorů.
Tak to je škoda, že to není poznat.
Nevědět a žvanit, to je jeden z nejpodstatnějších znaků hlupáka. Vy samozřejmě nevíte, jestli je p.Aussiger v důchodu, jen žvaníte.
Vypadalo to jako projev senilního člověka. Ale taky může kecat.
Vrt pro VRT zvrtán🤣🤣🤣
Tak ještě se šlo alibisticky oprit o potenciálně nejednoznačný výklad $2f zákona o stattegicky významné infrastruktuře… „před zahájením řízení o povolení stavby“…
Důležitý poznatek pro tolik opěvovanou předraženou půjčku jménem PPP u spousty jiných projektů. Tady je vidět, jak soukromá firma zvládne všechno lépe, proto jim zaplatíme za stavby víc. ///IRONIE
Fascinuje mě, že ses s touhle intelektuální výbavou dožil třicítky.
Třeba ještě ne…
V téhle zemi se nic nepostaví, protože každá vesnice může v podstatě cokoliv zablokovat. Až tu zase budou všichni kňučet jak nás Polsko předbíhá, tak to není o Babišovi, Fialovi atd. Je to o zdejších obyvatelích. Zatím co v Polsku se staví, u nás jen blokuje, napadá atd. Viz Všejany, železniční most v Praze, pražský okruh, ….
Zrovna Všejanská spojka není žádný velký posun vpřed – tou by byla jedině novostavba tratě podél D10.
Jinak věřím, že Dobrá správa má vše tak podložené, že námitky Chlumce budou u soudu smeteny ze stolu. I když, zrovna tento článek píše o tom, že ne vše bylo podložené dle předpisů.
P. S. Já nekňučím, jak „nás“ (Česko) Polsko údajně předbíhá (mmch. a proč bylo celé dlouhé roky za námi?).
P. S. č. 2 kolik km VRT na rychlost nad 250 km/h vůbec bude Polsko mít a kdy začne z reelektrizací z nevhodných 3 kV na vhodnější voltáž?
Bylo za námi a dle některých je již před námi nebo nás dost rychle dohání. Jinak novostavba dle D10 je utopie, které se za našich životů nedožijeme ani omylem. Takže Všejanská spojka a rekonstrukce tratě z Nymburka je jediné smysluplné řešení pro spojení Mladoboleslavska s Prahou.
PROČ ale bylo za námi? Předtím jsme my (Česko) naopak investovali/něco jiného dělali lépe než Polsko?
Moc nechápu, v čem (koncepčně zastaralá) Všejanská spojka pomůže co do předehnání Polska.
P. S. Právě nová trať Praha – MB – Liberec podél dálnice může mít ambici mezistátního spojení i do západního okraje… Polska.
Tak třeba zkuste porovnat infrastrukturu před 15 lety u nás a v Polsku a to samé udělejte dnes. Jak už jsem psal, nová trať podél D10 je utopie, která nemá šanci v nejbližších 30 letech vzniknout. Trať přes Všejany tu může do pěti let být.
Jestli může do 10 let (dle oficiálních termínů) vzniknout VRT (vč. Praha – Ústí – Dresden, o jejíž části je řeč v tomto čláku), tak může vzniknout nová trať Praha – Liberec podél dálnice.
Mmch. za 15 let šla u nás hodně dopředu hlavně kvalita vozového parku na železnici (i když, pravda, ne všude).
Za námi bylo proto, protože jsme tu měli 700 let Němce, kteří celou zemi tlačili kupředu, zatímco Polsko bylo ještě ve 30. letech 20. století prakticky čistě agrární stát.
Bolševici to pak nevytrhli ani tam ani tam, takže v devadesátkách jsme prostě měli o koňskou délku lepší startovní pozici. Ale perfektně jsme to po čecháčkovsku všechno prodrbali – nejchytřejší národ na světě.
Tak ještě by se slušelo dodat, že mezi lety 1939 – 1989 Polsko ztratilo 6 milionů lidí, o velkou část území včetně 2. největšího města.
K tomu ho celou dobu někdo okupoval (russáci odtamtud po válce neodtáhli).
Polsko získalo průmyslové Slezsko, půl Pruska, Pomořanska, přístavy Danzig s Stettin a další vyspělé části Německa. Dodnes je ta „Polská půlka“ Polska ta více zaostalejší, zatímco ta Německá je vyspělejší a bohatší. Mimochodem ty časti jsou teď součástí Běloruska a Ukrajiny. Jako Ukrajina by to druhé Polské největší město Lvov mohla konečně vrátit…
Díval jsem se nedávno na různé výsledky polských voleb a často korelovaly s původní polsko-německou hranicí.
Z velké části souhlas, ale cokoli vracet je pitomost. Takových nápadů by mohly být po Evropě desítky a stovky, protože všechno bylo kdysi něčí. Mnohem lepší je to prostě propojit v EU a Schengenském prostoru.
Až na to, že všechny venkovské oblasti okolo byly ukrajinské, stejně tak i ukrajinská menšina v samotném Lvově byla dosti silná. To je jako byste chtěl vracet Brno.
Hm, ovšem to bývalé Německo bylo ze značné části zcela zničené (např. skvělá akce „Festung Breslau“) a pokud do toho nastěhujete jednoduché rolníky vyhnané z východu, taky to nedopadne úplně nejlépe.
Ostatně viz dosídlení Sudet…
No, a Československo v témže období ztratilo nějaké 3 až 4 miliony lidí (odsuny, holocaust, koncentráky, emigrace aj.).
Jdi s tím sebemrskačstvím do háje…
Tak si radši namlouvejme, že jsme skvělý prosperující kapitalistický stát 😀
Konstatování reality není sebemrskačství.
Však Polsko pak nemalou část území převzalo po Němcích.
Mmch. zajímalo by mě, jak do tohoto srovnání pasují další ex-komunistické země, např. Slovinsko (v ekonomických ukazatelích nejdál, ale železniční síť nic moc!), dále Slovensko (platí eurem, ale železniční síť… no nic moc) nebo Maďarsko.
Převzalo, ale už ne ty specialisty, kteří šli pryč. Takže to se prostě na celkové výkonnosti podepsalo.
Ono převzít statické exponáty bez know-how a motivace původnch vlastníků je trochu nanic.
K tomu „čistě agrárnímu státu“ a 700 let Němců jako by jen u nás bych nenápadně poznamenal, že třeba ten poský kněz měl sice ve jméně slovanskou koncovku Kopernik, psal ale německy (když zrovna ne latinsky). Zřejmě němčina po německé matce z polské-lužické Toruni s tím hradem od Německých rytířů.
U nás se nic nepostaví hlavně kvůli neschopnosti SZ cokoliv připravit. Většina peněz sla na rekonstrukci nádraží či rekonstrukci trati ve stávající stopě. Těch nových věci, kde by museli projít celým procesem udělali proti RSD fakt minimum.
No tak jasné, ale když už se nááááhodou něco připraví, tak do toho někdo hodí vidle.
Ale tady do toho hodil vidle maximálně sám realizátor průzkumu, který si nesplnil inženýring před samotným zahájením průzkumných prací.
To, že do toho někdo mohl hodit vidle, znamená pouze jediné – to NĚCO bylo připraveno velmi špatně.
Stát chce přece nové silnice a dálnice, ne koleje. Tak se podle toho řídí i jeho organizace. Nakonec bude stejně problém to všechno udržovat, ale to se ještě nesmí říkat. 🙂
Čradějnice, určitě za to můžou čarodějnice, že se stavba bez povolení musí zastavit.
No neschopnosti SŽ, když pokyny na přípravu nových tratích (od MD) v minulosti ani nedostávali, tak ani nic přepravit nemohli.
Přesně tak, duo Sosna a Kušnír jsou ta skutečná příčina.
A to má MD revidovat každý projekt, jestli si Správa zařídila všecka povolení?
Mimochodem geoprůzkum pro novou trať a tunel na přeložce trati je prakticky totéž. Stavbu nezajímá, jaké číslo budou mít ty koleje ve výkopu, v zářezu, na mostě, v tunelu. Kostrukce se fakt neřídí číslem trati, zda bude nové.
MD schvaluje zamer projektu. Bez jeho schvaleni se nemuze pokracovat s pripravou. Problem SŽ je neschopnost pripravit projekt pro schvaleni. Napriklad trat Brno – Olomouc se „pripravuje“ urcite dele nez 10 let, aby SŽ s velkou slavou letos oznamila ze ma schvaleni projektu na prvni usek. Coz je ten uplne prvni krok po kterem se zacina skutecna priprava, dokumentace pro Uzemni rozhodnuti, projektova dokumentace, vykupy atd. Takze realne se ten schvaleny usek zacne stavet tak za dalsich 10 let.
Ja spis nechapu, ze na takovym megaprojektu jako je Krusnohorsky tunel muze Sprava zeleznic delat projekt s vrtama v radu stovek metru v blizkosti studni a ochrannych pasem nacerno. Uz jednou s touhle zakazkou pohoreli a pro deleni zalazek to stopnul UOHS (https://zdopravy.cz/zpozdeni-pro-krusnohorsky-tunel-sprava-zeleznic-zrusila-soutez-na-vrty-za-chyby-dostala-pokutu-196211/) a ted zas delajii temer totozne vrty bez povoleni. Ale zase se napise ze blbci jsou ti lidi z vesnice co to brzdej…
Ono u pruzkumu to nebude uplne klasicke stavebni povoleni. Tipuju ze pruzkum je povoleny, ale je treba pred skutecnym zacatkem odevzdat projektovou dokumentaci konkretnich vrtu, coz se asi nestalo, mozna se nepockalo na uplynuti lhuty.
Edno nevím jaký jsi četla článek, ale o chybě dodavatele tu snad není sporu.
Kdyby Vám cokoliv vedlo kolem Vašeho domu, budete se ohánět taky. SŽ nechce, opakuji NECHCE akceptovat jinou trasu, proč? Je to jako s D8, která vede okolo Chlumce, proč tenkrát stavby nechtěli akceptovat jiné varianty? Protože Němci měli nataženou dalnici a uplacenou trasu do CZ! S tímhle projektem to bude obdobné- Němci rekli a možná už zaplatili!!!
Takže zvolíme jinou variantu z Ústí n.L. do Drážďan to natáhneme přes Brno.
A na té jiné trase nesedí zase sada jiných NIMBY mamlasů, kteří si zase vymyslí třetí trasu atd. atd.?
A je pro firmu opravdu takovej problém poslat papíry na úřad?? Stačí dodržovat předpisy a problémy nebudou…
Proč? Stačí přece protestující vodoprávní úřad označit za kamioňáky o ochranné pásmo vodního zdroje shodit ze stolu tvrzením, že tady želznice byla dřív, že si ho vymysleli autíčkáři.
– sarkasmus –
Vám to psaní na internet doktor předepsal jako medikaci co?? No já jsem rád že se vybijete na netu a nestrilite do lidi na ulici…
Která vesnice může za to, že zadavatel stavby neměl potřebné povolení a tak se stavělo načerno? Ži vn os tn íc i?
Tak pokud to někdo zablokuje proto, že někdo začne vulgárně řečeno „kutat bez papírů“, tak mu mohu akorát tak fandit.
Ono se věčně nadává nejrůznějším aktivistům a škodičům, a často oprávněně. O tom žádná. Ale je potřeba si taky na férovku přiznat, že z velké části jdou ty komplikace podobným úletům jako tady.
Běžná veřejnost nemá vlastní názor. Běžná veřejnost je vychovávaná kým?
Politiky a to jsou zase ten Babiš a Fiala.
A když ne obce, tak Miroslav Patrik a DZ