Vršovice budou mít do dvou týdnů čtvrté nástupiště, začíná zkušební provoz. Modernizace koridoru je ve třetině
Železniční stanice v Praze – Vršovicích bude mít od zítřka, kdy na nich začne zkušební provoz, k dispozici přes šest
Železniční stanice v Praze – Vršovicích bude mít od zítřka, kdy na nich začne zkušební provoz, k dispozici přes šest kilometrů kolejí číslo 9 až 17 s celkem 27 výhybkami. To umožní plynulejší průjezd vlakových souprav na pražské hlavní nádraží. V tiskové zprávě to oznámila společnost Switelsky Rail CZ, která je jedním z dodavatelů rozsáhlé modernizace úseku z Vršovic do Hostivaře.
„Koleje jsou svařené, tím se zvýší komfort cestujících a sníží celkový hluk z provozu,“ říká Róbert Doboš, specialista společnosti Swietelsky Rail CZ.
Ve čtvrtek 12. prosince se v souvislosti s novým grafikonem do provozu uvede zcela nové čtvrté, ostrovní nástupiště, dlouhé 220 metrů, z nichž je 118 metrů zastřešeno. Vede k němu podchod se schodištěm a bezbariérovou rampou. Na nástupišti a v podchodu je položena velkoformátová žulová dlažba. Současně se zprovozněním nástupiště dojde k napojení kolejiště a výhybek v depu kolejových vozidel a krčské trati do staničních kolejí.
Swietelsky Rail CZ tím na vršovickém nádraží ukončí hlavní stavební práce v letošním roce. Po technologické přestávce se naplno rozběhnou opět v březnu 2020.
Podle projektového manažera Daniela Valla se daří firmě plnit termíny. Swietelsky Rail CZ na projektu pracuje spolu s Metrostavem a SMP CZ. Ve sdružení má podíl 40 %, zajišťuje hlavně práce na železničním spodku a svršku.
Stavba za 4,4 miliardy korun má za sebou více než třetinu objemu prací. „Vedle stanice Vršovice, osobní nádraží, je rozestavěná nová železniční stanice Zahradní Město, nová zastávka Eden a také mosty od Průběžné v Zahradním Městě až po most přes Botič ve Vršovicích. Stavíme i novou napájecí stanici a technologickou budovu v Zahradním Městě a ve Vršovicích. Je toho hodně, což ale odpovídá velikosti stavby,“ dodal Doboš.
Obyvatelé Nuslí po dokončení celé rekonstrukce stanice v říjnu 2021 ocení protažení odchodu, který dosud končil u III. nástupiště, až k Bartoškově ulici. Novinkou bude také přístup z nástupišť až do přednádražního prostoru.
Železniční projekt, který začal v červnu 2018 a skončí do října 2021, patří s cenou přesahující 4,4 miliardy korun mezi největší v zemi. Napojí hlavní město na IV. železniční koridor. Jeho investorem je Správa železniční dopravní cesty.