cargo

Ve Vršovicích je nově 4. nástupiště, ke staniční budově to z něj trvá čtvrt hodiny. SŽDC chystá lávku

4. nástupiště v Praze - Vršovicích. Foto: SŽDC4. nástupiště v Praze - Vršovicích. Foto: SŽDC

Se změnou jízdního řádu došlo i k rozšíření počtu nástupišť v Praze – Vršovicích. Vlaky začaly zastavovat na nově vybudovaném

Se změnou jízdního řádu došlo i k rozšíření počtu nástupišť v Praze – Vršovicích. Vlaky začaly zastavovat na nově vybudovaném 4. nástupišti.  Cestujícím ale nebude ještě nejméně rok přístupné od nádražní budovy, ale pouze z Bartoškovy ulice v Nuslích. Kdo chce na nástupiště od staniční budovy na nástupiště, čeká ho zhruba 10 – 15 minut pěšky.

Vybudování čtvrtého nástupiště bylo požadavkem Prahy do již probíhající velké akce modernizace koridoru mezi Vršovicemi a Hostivaří. Ta počítá s protažením podchodu do Nuslí, ale až v roce 2021. Dosud podchod končí u III. nástupiště.

U nástupiště zastavují vlaky hlavně linek pokračujících z Vršovic do Krče a dál na Vrané nad Vltavou, tedy linky S8 a S88.

SŽDC na to upozorňuje při hlášení cestující, že vlak jede k novému nástupišti, z kterého není přístup směrem ke staniční budově. „Před nádražní budovou a ve směru od ulice Bartoškova jsou umístěny informační tabule a probíhají pravidelná hlášení nádražním rozhlasem. Obchozí trasa není vyznačena, protože nám jí Praha nepovolila jako dopravní značení,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Podle něj kvůli tomu chystají nad rámec projektu zřízení provizorní lávky.

Stavbu nástupiště si prosadila Praha, která částečně i stavbu financovala. Podle SŽDC už dopravní špičce kapacita tří nástupišť narážela na své maximum. „Zastavují zde regionální a dálkové spoje a více místa na nástupištích tak cestujícím přinese lepší komfort. Čtvrté nástupiště dlouhé 220 metrů, z nichž 118 metrů je zastřešeno, zároveň umožní přidat další spoje. Vede k němu podchod se schodištěm a bezbariérovou rampou,“ vysvětlila SŽDC v tiskové zprávě.

Současně s novým nástupištěm dokončila zhotovitelná společnost Swietelsky Rail CZ napojení kolejiště a výhybek v depu kolejových vozidel a krčské trati do staničních kolejí. Před dvěma týdny zde už rovněž předala do užívání přes šest kilometrů kolejí číslo 9 až 17 s celkem 27 výhybkami. To umožní plynulejší průjezd vlakových souprav na hlavní nádraží. Tím na vršovickém nádraží skončily hlavní stavební práce v letošním roce. Po technologické přestávce se naplno rozběhnou opět v březnu 2020.

(v původní verzi bylo nesprávně uvedeno, že u nástupiště zastavují i vlaky linky S9 z Benešova, za chybu se omlouváme)

13:18 doplněno vyjádření SŽDC

Tagy 4. nástupiště Vršovice nádraží Vršovice praha Správa železniční dopravní cesty SŽDC Top
104 komentářů