Vraťte městům možnost zpoplatnit stání aut, vyzývá vládu parkovací asociace
Parkování v Brně. Foto: Brno.cz
Česká parkovací asociace vyzvala vládu, aby do konce dubna zrušila své usnesení, díky kterému mohou lidé parkovat ve všech městech
Další lobby – mafie, po asociaci sexuálních služeb – ta nic nechce???
Takže je to tady. Městům jde jen a jen o peníze. A to bylo řečí, že je to opatření pro občany, pro jejich dobro. Doufám, že si to budou pamatovat zejména pražští při příštích volbách.
o občany – pouze 2 měsíce před volbami …
Problém vidím hlavně v tom, že mají všichni dojiždějící dojem, že kapacita parkovišť ve městech je nekonečná. Jenže není a pak se parkuje všude, v křižovatkách, na zákazech, na trávě… Je to pár dní, co jsem si orval nárazník o dveře nějakého blbouna, co nám zaparkoval na žlutých čárách před vjezdem. A když člověk zavolá měšťáky, tak je zajímá, jestli je to veřejný pozemek nebo vyhrazené parkoviště. Není? On je to dokonce vjezd na soukromém pozemku? Tak to sorry, poraďte si sami. Jak asi, když odtlačit tahačem to člověk nesmí???
Co to tam v té Praze máte? V Olomouci dál bratr bývalého hejtmana rýžuje poblíž vlakového nádraží….
Cim hodnotnym pro obcany a ridice se parkovaci asociace zabyva? Vi to nekdo? Zony v centru chapu, ale na sidluwtich a okrajovych castech mest nikoliv. A do 11.5 reepektive do ukonceni nouzoveho stavu se parkovat da zadarmo. Takova ekonomicka ztrata pro mesta oproti jinym opatrenim to zas neni.
Tím, že jim vysvětluje jak to, že je nemístně odírá je vlastně pro jejich dobro. Že je to jak ekologické, tak i ekonomické. Hlavně pro subjekty, které na tom všem nesmírně vydělávají.
dostáva dotace – jako všechny podobné kvazi instituce ..
Další ze spolků přiživujících se na čem se dá.
Co by ty města bez těch aut dělali, kdepak by brali korunky za parkovne, pokuty, odtahy atd.
Hanzi: Dnes jsem si všiml nárůstu počtu cestujících v busech linky 106 do Kyjova a to docela výrazného.
Ještě horší to ale bylo na D1 směr Ostrava, jakoby tu vir nikdy nebyl a byl spíš pátek , než pondělí.
Takže jsem i proto spíš za, ať města můžou zase vybírat….
Parkovací asociace? To je obdoba OSA pro parkování vozidel? Co ta slavná parkovací asociace udělala pro parkování všech kteří zaparkovat potřebují? Díky modrým zónám nelze ani vyzvednout zboží z obchodu, nelze doručit věc známým, nelze zastavit a vyřídit hovor, nelze si ani odskočit do veřejného WC. Neubírám rezidentům na nárok exkluzivity stání v mimopracovní, tedy večerní a noční době, řekněme mezi 18:00 a 6:00, ale proč mají blokovat možnost zastavení těm, co to prostě občas objektivně potřebují více než rezident stání ve dne? Něco je parazitního na městských politicích, kteří tento paskvil produkují. Systém by měl vypadat takto: Modrá zóna… Číst vice »
Stačí k tomu jediné: nechat se zvolit do vedení města a prosadit tyto změny. Reálně nicméně zavedením Zón placeného státní došlo ke zlepšení situace s parkováním ve většině měst. Neexistuje město, kde by byly jen modré zóny.
No, jak kde. U nás na sídlišti nikdy nebyl problém s parkováním, a to tu přes den stála auta Středočechů (metro v dosahu; ale zase obyvatelé sídliště odjeli do práce). Po zavedení zón tu parkovacích míst ubylo (překreslení čar na silnici) a zkomplikovaly se nám návštěvy, řemeslníci atd., navíc si musíme platit za parkování. Tím chci říct, že chápu řešení v centru města, ale okrajové části Prahy dle mého názoru slouží pouze k inkasu peněz, nikoliv k regulaci parkování, zejména když o pár ulic vedle už modrá zóna není.
Nevim jak u vas, ale u nas remeslnici mohou parkovat na modre zdarma… vyrizeni je na pockani na uradu…
Je asi dost otázkou co se lze chápat pod pojmem „zlepšení situace s parkováním“. Jestli zvýšené příjmy městské části nebo firem které mají ten systém na starosti, případně městské policie za odtahy.
Napr. to, ze je vice rostoru v ulicich a nemate problem zaparkovat, kdyz tam bydlite,… a samozrejme u placenych stani pro dojizdejici se zveda prijem do rozpoctu MC, ta muze pak vyuzivat penize na zlepseni stavu vozovek a chodniku nebo jejich udrzbu…
Konkurenční server se opírá o studii ČVUT, která tvrdí, že placené zóny nic neřeší, jelikož je vydaných povolení víc než reálných parkovacích míst pro rezidenty. (https://echo24.cz/a/Sh9pc/modre-zony-miri-do-dalsich-casti-prahy-nic-nevyresi-tvrdi-studie-cvut)
Studie placená Prahou 2, jejíž vedení zóny nesnáší. Super zdroj.
a proč je teda provozuje
Protože z toho má obrovský příjem. Jednak to nutí lidí co tam bydlí, aby si zřizovali trvalý pobyt. A hlavně pro místní městkou policii je to zlatý důl. Zkuste zavolat, že někde nějaký bezdomovec dělá bordel a zkuste zavolat někdo někde špatně zaparkoval….. obrázek si uděláte sám.
Když rozšiřovali zóny k nám, tak příslušný radní tvrdil, že prakticky jediná opravdu výdělečná zóna je Praha 1. Zbytek je po odpočtu plateb ELTODu, zaplacení lidí, nákladů na sytémy a nutné prostory v lepším případě „černá nula“.
A ELTODO je pochopitelně motivováno k rozšiřování zón. Jak motivuje jednotlivé radnice, to netuším.
Text z 2019.
„Pražský magistrát získal loni stejně jako předloni nejvíce peněz z parkovacích zón v Praze 1. Po odečtení nákladů to je asi 170,7 milionu korun, což bylo o necelých 60 milionů meziročně více. Radnice z této částky dostala polovinu. Celkem vybral magistrát v Praze 1 až 8 v roce 2018 zhruba 650,5 milionu, tedy o asi 130 milionů meziročně více.“
Jak asi? Přece zájmem o blaho bližního svého. 😀🙂
Za mě můžu říct že v Plzni to nezlepšilo nic asi…. Když byl někde problém, dal se vždy řešit placenou zónou a případnou úpravou tarifu, šikana s modrou barvou akorát přinesla pokuty pár lidem co o tom nevěděli… Někde je potom třeba půl ulice v modré a půl ne, je to zbytečný bordel.
Kde je větší poptávka po parkování tak ať se prostě platí a místní nechť má možnost nějaké časové slevy, barva nic nepřináší.
No v Praze modrý zóny přesně takto fungujou, jako zpoplatnění, kde maj místní možnost poměrně značné časové slevy (+ teda výhodu neomezený doby stání). Barva je jen šikovná tím, že modrou barvou jsou zpoplatněný zóny značený ve víc zemích, tak i cizinci celkem vědí, na čem jsou.
Na to jste prosím přišel jak? Nic se nevyřešilo, jen to spoustě lidí znepříjemnilo život. Netvrdím, že parkování by mělo být všude zadarmo, že není potřeba jej regulovat. Ale to co se děje v Praze a už i jinde v republice je do nebe volající. Jediný kdo na tom vydělá, kromě MP, tak všelijaké subjekty, které na tom všem spolupracují. Navíc peníze vybrané z parkování nejdou na budování nových parkovišť, do budování lepší infrastruktury, ale končí v rozpočtu města, kde se nenávratně rozplynou.
Ano, spoustě lidí znepříjemnilo. Spoustě zpříjemnilo. Každopádně konečně skončila doba, kdy si lidé mysleli, že parkování zdarma je něco, na co je nárok podle Ústavy.
Konkrétně Praha a okolí potřebuje asi 35 000 parkovacích míst pro lidi, kteří v Praze musejí pracovat, ale nevejdou se do tamních bytů. A veřejná doprava je prostě není schopna efektivně obsloužit. Ti lidé by byli nejšťastnější, kdyby mohli své auto nechat někde na „páteřních kolejích“ (metro, koridor), ale zkuste si zaparkovat někdy v 7:30 na P+R u nádraží. Tiše doufám, že #Covid19 firmám ukázal, že homeoffice je minimálně pro některé profese velmi efektivní způsob práce, kanceláře se budou využívat tak na 50% dnešního stavu. Majitelé kancelářských budov asi nebudou moc rádi, na druhou stranu – těch business center je… Číst vice »
Naprostý souhlas. Na druhou stranu, míst celkem přibývá, viz velké parkoviště v Lysé před dokončením. S tou potřebou kanceláří také souhlasím, myslím, že pro spoustu lidí je tato situace objevem, že tráví na cestách zbytečně mnoho času.
To můžu osobně potvrdit. Rád bych jezdil vlakem do Prahy, ale v 7 hodin už se na P+R zaparkovat nedá, takže jezdím autem. Autobus z naší vesnice dopoledne nejezdí, resp. poslední odváží děti do školy ca v 7:20, další jede až někdy v 11. Na vlak se jinak než autem nedostanu a u nádraží zjistím, že jedu autem až do Prahy. A řešení místní radnice? Zákaz stání v okolních ulicích a výběr pokut …
Vždyť i na modré zóně může zaparkovat kdokoliv, jen musí zaplatit parkovné přes webovou aplikaci. Nebo mi něco uniká? V čem je problém? Všechny vámi popsané situace to vyřeší. Nebo je jediný problém v tom, že to není zdarma? Zabrání hodnotného veřejného prostoru výměnou za peníze mi přijde fér.
Kdyby to byl soukromník, který si to parkoviště postaví za své, tak je v pořádku, že si za parkování nechá platit. Ale pokud je to parkoviště postaveno z naších peněz, tak to v pořádku není. Nebo vy si taky doma se ženou navzájem platíte za to, že si parkujete na společném dvorku?
To nedává smysl. S touto logikou bych si mohl třeba postavit dům na městském pozemku a pak se bránit, že přece jde o místo udržované z našich peněz. Možnost všude přijet autem přeci není žádným základním právem. I když to nemusí být ideální, nikdo na světě zatím nevynalezl lepší regulaci parkování, než je placení.
Nejjednoduší regulací je omezení nabídky 🙂
Takže si město může klidně zavést i mýto na chodníku? Ostatně, možnost všude si příjít přeci není žádným základním právem.
Jednak je velký rozdíl v tom, kolik veřejného prostoru zabere člověk a kolik auto. A odstavené auto je věc, ne člověk (je rozdíl postávat na ulici, a odhodit tam třeba kus nábytku). Ale především – možnost všude si přijít naopak základním právem je. Svoboda pohybu je zakotvena v něčem, co se doslova jmenuje listina základních práv a svobod.
Tak jednak je to svoboda pohybu, nikoli svoboda chůze, druhak poslední měsíc a půl nám byla hodně platná že. Stejně jako jiné svobody z oné listiny.
To je něco jiného přece. Dům si postavíte na dlouho a jen pro sebe. Nemám problém s časovým omezením stání, třeba 2 hodiny na parkovací kotouč, abychom se prostřídali. Mám problém s placením za něco, co bylo postaveno z naších daní. Obzvlášť v dnešní době, kdy města tyto peníze zneužívají jen k další buzeraci.
Jen Praha například současným opatřením přichází zhruba o 60 milionů korun měsíčně.
Tak o peníze jde až v poslední řadě, že jo
60 milionů šetří jinde, např. v oblasti bezpečnosti, kterou nemusí zajišťovat, náklady na odstraňování konfliktně zaparkovaných vozidel a na samotnou kontrolu parkování. Takže ceková bilance je spíše plus.
jak je napsáno v článku, tak hodně řidičů se domnívá, že byla zrušena veškerá pravidla, která se týkají parkování, takže si nemyslím, že by se výrazným způsobem ušetřilo na odtazích
Což bude bezesporu souviset s tím, že se nevybírá výpalné na modrých zónách. To je akorát agitka parkovací mafie, protože taková věc jako výpalné za parkování lze těžko obhájit argumenty, které by mohly být široce přijímány.
Já bych to viděl trošku jinak. Tím, že v Praze v pohodě bezplatně zaparkujeme máme již zase plné dálnice a stále prázdnou příměstskou VHD. Koukám na volné parkoviště u nádraží ve Strančicích.
Po vyhlášení opatření tam parkovalo 5 aut, pak dlouho tak deset. Dnes asi tak 25 a dokonce tam parkoval kamión. Kapacita je dost přes 100 osobních aut.
Takže nejenom, že chybí parkovné. Chybí taky jízdné za VHD.
Peníze opravdu nechybí. Co hodně chybí, tak zdravý rozum.
Vozidla kontrolující parkování jezdí dál, takže náklady zůstávají, příjmy jsou na nule. Není důvod, aby v této době bylo umožněno zdarma a neřízené parkování.
Ale jistě, že je. Epidemie ještě neodezněla a každý, kdo neonemocní, znamená výraznou úsporu pro zdravotní systém a tedy pro všechny.