Vratislav zmodernizuje tramvaje Škoda 16T, dodá jim i nový vzhled
Tramvaj Škoda 16T ve Vratislavi. Autor: Bogusław Wielgoszewski – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10273341
Dopravní podnik v polské Vratislavi dá nový vzhled českým tramvajím Škoda 16T.
Mají štěstí, že design 14T nedělal mistr Kotas, to by si totiž nemohli změnit ani korporátní nátěr.
Třeba to mladýmu Porschemu poradí… mohli by z toho společně vytřískat nějaký lowe.
Autorské právo není Kotasuv výmysl…
A stejně tak nemůže za to, že ho magistrát obešel a nebavil se s ním.
proč zatím každý polský facelift české tramvaje vypadá tak odporně?
Kolik jezdí v Polsku českých tramvají, navíc po nějakém faceliftu? Nepočítám tramvaje československé výroby odkoupené jako ojeté z Německa, kde navíc k žádnému faceliftu pokud vím nedošlo.
V Poznani jezdí modernizované RT6 MF06 AC. Součástí modernizace byl i menší facelift.
RT6N1 není české výroby?
A od kud by asi byli? Jsou z ČKD
Je, ale na tom jejich mini faceliftu nevidím nic hrozného, co by taky člověk chtěl od tramvaje ze začátku devadesátých let, která už tenkrát byla nepovedenou kopií francouzské tramvaje z poloviny osmdesátých let…
Na tu jsem zapomněl, stejně jako na to že má nepatrný facelift (nijak extra povedený ale asi lepší než původní stav). Jestli je to vše, přijdou mi slova o „každém polském faceliftu vypadajícím odporně“ i tak poněkud silná.
Nic není hnusnější, než origo saranče.
po třínácti letech už potřebujou modernizaci? taková T3, vydrží i padesát….
Bez generálky? Asi těžko.
S generálkou…
Vymění se kompletní elektrovýzbroj, dosadí je jízdní páka…a může se jezdit 20 let dál…
Přičemž za těch 20 let opakovat…
Proč T6A5 nemohly dostat TV Progress jako KT8…toť otázka…
K modernizaci T6A5 nikdy nebyl důvod. V době, kdy začínaly vyžadovat modernizaci, se nakupovaly nové tramvaje.
Ty tramvaje budou mít pravděpodobně najetý kilometry do prohlídky vyššího stupně a provozovatel se zjevně rozhodl, že je vhodný čas na modernizaci. Některé T3 sice vydržely i k té padesátce, ale za tu dobu byly tolikrát vyvařeny, že původního na nich nebude skoro nic.
Polský přístup k tramvajové infrastruktuře je vůbec zajímavý. Ve Wrocławi tratě v centru opravili v souvislosti s MS, ale od té doby se na to nesáhlo, což v kombinaci s tím že na 15 km/h přes výhybky jako u nás se tam příliš nehraje znamená, že už to tam mají opět rozmlácené.
A v Česku je to jiné? Každá investice tady trpí tím, že nemá vyčleněné náklady na údržbu, která je následně dost podřadná. Jak vypadají zastávky Barrandovské tramvaje – stálo to miliardy a ty kotasoviny vypadají po necelých 20 letech jak z postapo. Jaké si myslíte, že asi bude řešení? Samozřejmě, že ty konstrukce někdo do 10 let sundá (až první z nich spadne někomu na hlavu).
Holt pořád máme co dohánět.
Možná, že 10 let staré výhybky mají už rozmlácené, ale zas tam staví kilometry nových tratí.
Kilometry nových tratí, dálnic…
Ale u nás se o tom jen mluví a mluví…
Velká reko se zaplatí dotacemi EU, když se šikovně napíše projekt (viz. Ostrava). Malé opravy platí místní správce infrastruktury.
Škody 15T, každou za 80 milionů, taky platila EU nebo daňoví poplatníci?
Kde myslíte , že ta EU bere ty peníze co sem posílá ?
No v pripade Polska je to mnohonasobne vic mimo Polsko nez v Polsku. Navic dotace jsou v prvni rade o redistribuci. Je to mechanismus, jak rozdelit vybrane penize do potrebneho sektoru, cimz se zajistuje rovnomernost rozvoje v ruznych regionech, coz je nakonec prospesne pro celou zemi.
Ze je tato redistribuce malo efektivni, to je bohuzel jina vec.
15T je modernizace infrastruktury?