Vratislav bude mít dálkovou linku do Soulu, LOT na ni nasadí Dreamliner
Boeing 787 Dreamliner společnosti LOT Polish Airlines na vratislavském letišti. Zdroj: Facebook.com - Port Lotniczy Wrocław
Nepřímo dosud z Dolního Slezska do Soulu cestuje ročně až 25 tisíc lidí, nové spojení jim umožní zdolat tuto trasu bez přestupování.
Ta fotka geniálně ukazuje situaci na polských letištích – 1x LOT a vice než 10x Ryan…
Nelze prehlednout jak Polsko investuje a mocne zbroji. Jen by me zajimalo a opravdu bez nejake zavisti jak to financuji vse.
Nefinancují.
Například zdravotnictví nebo školství jsou v takovém stavu, že i tady, kde vládám historicky prochází téměř vše, by za takových podmínek padla vláda během týdne.
Dokážete si přestavit, že by si děti nosily do školy vlastní mýdlo nebo toaletní papír, protože škola samotná na takové věci už prostě nemá peníze?
Že za obyčejné zdravotní vyšetření platíte tisíce, protože ve státních ordinacích čekáte např. na gastroendoskopii rok a u soukromých doktorů zravotní pojištění neplatí?
Půjčky. Dotace. A neplytvaji penězi na rozhledy, cyklostezky a neziskovky. U nás největší z nich nějaký FA ČR. Černá díra na peníze…..
V minulosti leckdy vysmívaní Poláci mají svojí fungující leteckou společnost se spoji do mnoha destinací ve čtyřech světadílech a my, leckdy nabubřelí a „priveľa múdrí“ svůj aeroklub se třemi (?) letadly, přičemž dvě z toho jsou půjčená.
Super.
No nevím, brát zemi podle velikosti leteckých dopravců….A při porovnání největších v dané zemi to není tak špatný 50:73 kousků.
Ale hlavní je samozřejmě velikost země, že? 🙂
Čínská QS NENÍ náš národní dopravce. Stejně jako FR není irský národní dopravce. Se s tím smíř.
Letecka spolecnost neni vse. vlastne je to to nejmensi.
Stale budu radeji cechem zijicim v stale jeste demokraticke a liberalni CR, nez v posahane teokraticke polototalite v Polsku. A to i kdyby meli deset megaletist a dvacet aerolinek.
A jak prise predrecnik – QS je megauspesna letecka spolecnost. Takze, co vam jeste chybi?
Tak mega úspěšná, že se prodává…
Nemyslím, že by se prodávaly jen neúspěšné firmy… Že se vlastník po cca třiceti letech rozhodne třeba vzhledem k věku a pokud navíc nemá nebo nechce nebo nemůže firmu předat, tak je prodej vcelku běžný a logický krok. A k prodeji se přistupuje v době, kdy je firma natolik v kondici, aby o její koupi byl zájem. Takže ano, ve svém segmentu jde o firmu dost úspěšnou, takže prodej v současné době smysl dává.
Uznavam, zijeme v dobe, kdy hlavni cinnosti nekterych podnikatelu je “tust za kazdou cenu” a pak predluzeny startup nekomu prodat.
Bezne se ale prodavaji i uspesne firmy – a v situaci, v jake je QS – starsi majitel, nejspis bez nastupce – co s firmou? Zavrit? Proc? Nejlepsi je prodat.
Na hrani Simanemu porad zbude CSA, takze se treba jeste nejakeho pekneho prekvapka.
A protoze jsme v cechach, kde se uspech neodpousti …
VRT do Vratislavi z Prahy… vyznam poskych mest i Vratislavi poroste, Intel bude stavet cca za 100mld. tovarnu na chipy, dlakova letecka linka do Koreje, … a bude toho vic. Polsko se stava, dice velmi pomalu, ale jiste velmoci…
CR bude spise dilnou Evropy a skanzenem, s nejakym turistickym potencialem…
Tady ma ocividne nekdo kristalovou kouli z Wishe
Už jsem to tu psal několikrát. Máte na západě firmu, do jaké země byste šel pro rozšíření do východní Evropy? Polsko má jednoznačně větší potenciál jednak z velikosti trhu a zároveň blízkosti k Pobaltí a do budoucna Ukrajině. Stejný potenciál má Rumunsko na Balkáně a je to vidět na jeho HDP na hlavu. Zároveň Polsko jako chudší země dostávají na hlavu více peněz z EU, což my jako nejbohatší z nově příchozích (spolu se Slovinskem) nedostaneme ani náhodou. A taky je to vidět, kde není v Polsku tabule „Financováno z EU“, to vypadá jak za Bolševika. Za mě je potřeba… Číst vice »
Ja s vami bohuzel moc souhlasit nemuzu, tedy s temi prvnimi dvema odstavci, Polsko dotace predevsim ucine investuje do sveho rozvoje, u nas to predevsim poslednich 20 let moc nevypada, ze bychom je ubec nejak vyuzivali, casto konci tam, kde by meneli a neni to jejich velikosti, ale spise diky projektum. Mame nejslozitejsi system jejich prerozdelovani, administrativne nejhure organizovane, casto je dostanou firmy na uplne zbytecnosti,… Neni vyjimecne, ze se na obycejne silnici v zastavbe namalovali tolik kruhaku jen proto, aby se dosahlo na dotaci, i kdyz tohle muzeme platit ze sveho levneji, naopak dalnice a vrt jsme nebyly schopni… Číst vice »
„Když jsme tento proces zahajovali, o Polsku jsme neuvažovali,“ řekl agentuře Reuters generální ředitel společnosti Intel Pat Gelsinger. „Při výběru místa si představte, že jdete na rande. Máte pocit, že opravdu chtějí, aby to fungovalo,“ řekl Gelsinger. „Rozhodně jsme odjížděli se silným přesvědčením, že místní samospráva chce, aby to fungovalo.“ Polsko zahájilo námluvy se společností Intel v červenci 2021. Podle rozhovorů s pěti úředníky a třemi vedoucími pracovníky společnosti Intel se vládní a obecní úředníci se společností během následujících dvou let opakovaně setkali. Zdroj: Getty Images Klíčovou roli v tomto procesu sehrály dvě vládní agentury – Polská agentura pro investice… Číst vice »
Když však Intel v březnu 2022 oznámil své evropské investice, Německo získalo velkou továrnu v Magdeburgu, zatímco Polsku Intel sdělil, že pouze rozšíří svůj stávající závod v Gdaňsku. Polsko se nenechalo odradit a minulý měsíc na dvoudenní schůzce nakonec dosáhlo dohody, uvedli úředníci. „Nikdy jsme neřekli, že něco nejde,“ řekl Fabianowicz. Pod kódovým označením „Projekt IQ“ pracovali vládní a obecní úředníci důvěrně na strategiích, jak výrobce čipů nalákat. Tým agentury na podporu rozvoje Vratislavi připravil prezentaci, v níž vyzdvihl kvalitu života, rodinné zázemí, školy, cyklostezky, bazény a ekonomické a demografické údaje. Vedení společnosti Intel zaujalo také to, že ve Vratislavi… Číst vice »
„VRT do Vratislavi z Prahy“
A kolik lidí bude podle vás ochotno za jednu takovou cestu dát minimálně 2.000,- Kč, protože levnější to nebude?
Koukal jste někdy na ceník Barcelona – Madrid či jiné VRT destinace?
Díval jste se někdy na cenu jízdenek v Polsku, kdy „blbé“ Pendolino stojí více než dvojnásobek ceny obyčejného IC?
Takže jízdenky na VRT budou buď brutálně dotovat, nebo se dá jednoduše očekávat, že jejich cena bude na trojnásobku ceny současného IC nebo TLK.
A opravdu chcete na relaci WRO-PRG aplikovat stejné ekonomicko-provozní modely jako na BCN-MAD?!
Z Katovic do Gdyně (646km) na VRT platí maximální cena 1070KČ, pokud kupujete s měsíčním předstihem 495KČ
V Polsku již mají VRT? A dokonce na celé trase Katowice-Gdynia?
Tak to byste se měl co nejrychleji k naším severním sousedům vypravit a tu novinu jim zvěstovat, protože tam o tom nemá nikdo ani tušení 🙂
Jinak nejnižší normální cena na Pendolino je 214 zl, nějakých 1.150 Kč
IC, které tu trasu jede o dvě a půl hodiny déle, stojí 87 zl.
Když víte kolik co bude stat, tak bych poprosil cenu akcii Intel v příštích pěti letech. Díky.
Intel tam bude stavět jen montání linku. To je mnohem jednodušší než výroba čipů. Ta se plánuje v Německu. A i u nás se investuje do výroby čipů. Stačí si najít informace o Rožnově.
Ale zase Katovice chtějí přilákat TSMC výrobu křemíkových waferů