Vozy 810 v Plzeňském kraji měly skončit, jezdí dál. Českým drahám hrozí sankce

Vykolejený vlak (810) ve stanici Stupno (18. 12. 2023). Pramen: Drážní inspekceVykolejený vlak (810) ve stanici Stupno (18. 12. 2023). Pramen: Drážní inspekce

Podle dopravce jde o zálohová vozidla.

135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Matěj

Kéž by takhle přísné bylo i ministerstvo dopravy (rychlíky Labe, Rožmberk, Berounka…)

Hans

Na ty odporné chcipaky 810 a 010 byly stížnosti od samého začátku, trvají už 50 let!!! Cestujícím vadila stísněná pidisedadla a nevetrajici „vetracky“, průvodčím a všem neprůchodnost do vedlejšího vozů a kodrcani na špatně odpružených podvozcích. Přesto je komousi vyráběli 10 let a na kvalitě neudělali nic!! Vyrobu M475 NEBLI SCHOPNI zajistit!!! A je ostuda, že ještě letos v novém jízdním řádu jsem na tratí Opava – Krnov -Bruntal viděl vlak sestavený z TŘÍ vozů 010 a dvou 810! Přitom 4 z pěti těchto vozidel měly ony pidisedadla a tři ty hnusné vetracky. Hlavně, že jsou v nich USB přípojky.… Číst vice »

Libor

Pořádná pokuta a je to. Toto si nemůže dovolit ani národní dopravce. Takový shit jako 810 v PK fakt už nechceme…

vasek.beroun

Jasně. Lepší než 810 je zrušit vlak. Jestlipak byste měl stejný názor, mrznouc někde na zastávce!

PvvS

Když dopravce neco podepíše a nedodržuje smlouvu, tak je pokuta na místě.

Leinad

Neprovést objednaný vlak stojí dopravce víc, než provést ho horším vozidlem.

Poutnik99

Jak kdy, jak kde…

Triangl

Nasazení vozidel od začátku GVD 24 v Plzni je vskutku tristní. Chápu že za to spíš může kraj než ČD, ale nasazovat na Radnice zdvojené 842 a na Žatec respektive školní vlaky do Plas 814 je fakt zvěrstvo. Argument že se čeká na nové 847 neberu. Díky tomuhle šílenství se stalo že vlak na Bolevci už lidi ani nepobral a zůstali na peroně. Nevím proč na lokální trate nemohli zůstat 814 a na významnější 842. Nizkopodlažnost neberu. Kolik takových cestujících za rok jede?

Pavel

Že čekání na novější vozidla je vykoupeno vozidly ne zrovna vozidly nejvalnejsi kvality, je do znacne míry pravda (jen ale na okraj, kraj nemůže za to, že sem CD poslaly například Regionu 001, která je opravdu tristní). Pokud se ale někdo nevešel do vlaku, je to pravděpodobně chyba razeni, protože požadované kapacity pro spoje jsou dostačující. Na Radnice je 842 kvůli jízdním dobám.

Pavel16

Tam bu nejspíš problém v tom, že jela pouze jedna 814 místo dvou.

Pavel

Vy jste se nevešli do dvou 814 ?:)

Pavel16

Na těch výkonech mají jezdit dvě 814, ale protože nejsou, nebo-li zaskakují jinde,tak jezdí pouze jedna. Kdyby tam zůstala 842+954, mohlo by být o dvě či tři 814 potřeba méně. Navíc 954 má plošinu pro vozíčkáře.

asdasdfsdfasd

810 jsou nesmrtelné. Ani Plzeňský Kraj to nezmění…

Chleba Nakup

810 by si měli v Plzeňském kraji vážit, a ne za ně dávat pokuty. V MSK je to na některých tratích nosná řada (resp. modernější verze 811), a je to tak správně, neboť jde o velmi úsporné vozy. Toto není ironie.

Pavel

Plzeňský kraj si objednal 814a 842. Ne. 810. Kalkulace neni na 810. Co poradíte? Kdyby byla kalkulace na 810, bylo by to v pořádku…

Leinad

Plzeňský kraj si objednal nízkopodlažní, Moravskoslezský si objednal klimatizaci.

Tomáš M

Budeme lítat na Mars a tady pořád budou 810 jezdit…

Pán jeskyně

No, ono je to myšlené jako nadsázka, ale u té 810 ze které vznikne AŽD měřičák, to tak asi bude. 😀

Kamil Novotný

Problém s vozidly se bohužel nevyhýbá žádnému dopravci.
Dopravce RJ posílá cestujícím sms, ať stornují cestu a najdou si jinou dopravu a nedá vůz žádný. Místo Pesy nasazuje 845, nebo autobus
Dopravce Arriva místo dvou jednotek nasazuje na R jednu jednotku, takže to na první pohled není tak vidět a místo 642 nasazuje někdy 845.
Dopravce AZD nasazuje někdy záložní 810.
Dopravce GW nasazuje někdy MV 816.
Dopravce Landerbahn nasazuje místo 642 autobus a nebo 810 na lounsku.
Takže bych z toho nedělal kovbojku.
To se prostě bude stávat každému dopravci.

M19

Takže se o tom má mlčet, aby nikdo nic nevěděl? Pak je vše v pořádku, veřejná kontrola neexistuje a svět je krásný a my jsme nejlepší. Vítejte v Rusku. Ne, raději, ne.

Pavel

Můžu se zeptat, jak byste reagoval, když byste si koupil barevnou televizí, ale dodali vám černobílou? Nebo koupil lednici s požadavkem chladit až třeba na 2 stupně, ale víc neuchladi víc než 8 stupňů? To, že se to děje všem, to bych nepopíral, vše je ale otázka přiměřenosti. Vy v osobním životě byste jistě také popsanou kvalitu spotřebičů netoleroval.

jal

Ideální je místo barevné nedostat v případě její poruchy nic.
Že?

Pavel

Ideální je dostat službu, za jakou platím. Tedy je lepší vlak, když jede než jede. Když tu máte mít 24 vozidel, z toho 4 záložní a že tu byl minimálně den s nasazením 3×810 (a možná nejednou), to jsme -7, přes palec 30 % nedisponibilita vozidel. Když se to stane jednou, půjčíte si černobílou, když se to stane víckrát, tak se vám i ta černobílá začne zajídat a budete to chtít s dodavatelem celkem pochopitelně řešit a chtít náhrady za neplnění a vědět, kdy se to zlepší, v krajním případě vypovědět službu. Zde nastalo to druhé když, co je na… Číst vice »

jal

Řešení je jednoduché.
Zakázat nehody a všechny mimořádné situace.

Pavel

Ale znovu, psal jsem to někde níže. Stav -7 určitě neni vliv jen nehod a MÚ. Je potřeba si nalít konečně čistého vína..

Kamil Novotný

Tak jsem zjišťoval a v celém depu Západ stojí 6* 814 po střetech. To opravdu není málo.

Kamil Novotný

Máte pravdu, netoleroval. Ovšem je to také otázka objednatele. Pokud pojedu jen na cenu, což dnešní soutěže jsou, nemůžu se pak divit, že žádný dopravce nemá zálohu.
To se bohužel týká všech.
Takže když si koupím ojetinu, nemůžu čekat kvalitu Mercedesu.

Leinad

Soutěž byla na cenu, ale se smluvními pokutami. Dopravce o tom věděl, udělal si kalkulaci s nějakými zálohami a pokutami, nevidím důvod pokutu neuplatnit.

Pavel

A v případě tohoto kontraktu Vás mohu ubezpečit, že cena nebyla jediným kritériem výběru dopravce. Hodně se zde koukalo i na budoucí kvalitu. Co tam ještě máte?

Pavel

20+4 není záloha?

Red Fox

Problém je, že v této zemi se vše jen omlouvá…. Soutěž byla udělána na cenu, zálohu, kvalitu….jasně dané parametry….kdo je nesplňuje, nemá se pokoušet do soutěže ani hlásit.
Na vše má mít jasnou kalkuaci….. T
To je bohužel to české: „Riskneme to, ono to nějak dopadne….“

Kamil Novotný

6* 814 mimo provoz po střetech. Jak to chcete vyřešit?

Pak je možnost, že dopravce za kalamity odmítne jezdit, aby měl pak čím jezdit.
Všechny střety se stromy jdou na vrub dopravce.

Pavel

To je hezké, že stojí 6*814 po střetech, ale co řeknete k tomu, že Regionova v nátěru Plzeňského kraje byla dnes focená na výkonech v Jihočeském kraji? Tady už je jedno, kolik je toho po střetech, to už je vyloženě pohrdani smlouvou a elementárními pravidly.

Ondra

Já osobně tedy mnohem raději jezdím 810 než Regionovou. Chápu, že pro část cestujících je nízkopodlažnost důležitá, ale jinak je to snad ve všem horší.

M19

Leda tak pro šotouše. Z pohledu cestujícího, minulist je minulost, leda na retro jízdy.

Petr Herbrik

810 se s Regionovou ohledně cestovního komfortu vůbec nedá srovnávat. Teď když konečně na nejdelší české lokálce mezi Domažlicema a Tachovem jezdí Regionovy se zásuvkama, není už cesta mezi těmito městy pro nešotouše takové utrpení. Bohužel kraj mezi Bělou a Tachovem výrazně omezil spoje, takže už je to skoro jedno, co tam jezdí, protože už je to stejnak pro většinu cestujících (včetně mě) nepoužitelné.

Jiří Kocurek

A ta motorová část Regionovy… v čem ta je horší než 810+010?

jal

Na většině tratí, kde jezdí 810, jsou stejně nízká nástupiště, tudíž ohánění se nízkopodlažostí je passé.

SYN

Jakože když už „dá“ jeden schod, může klidně vyšplhat ještě dva další??

Pavel

I mamince s kočárkem nebo babičce o holi ta snížená podlaha i ne pro zcela normovem nástupišti pomůže a oproti nastupování do té 810 je to labůžo. To je zkušenost a stačí použít i selský rozum.

PvvS

Takže honencker je pro nástup stejně pohodlnej, jako regiopanter ? Vážně ?

SYN

Takže, museli bychom se od začátku bavit o DVOU 810kách (místo jedné 814.1). Náhrada jedním kusem může fungovat jedině v situaci kdy jede skoro prázdná. A to teda ještě výhradně pro šotouše, protože původní lavice v 810 je hrůza. Taktéž kdo špatně snáší hluk, najde si v Regionově místo v řidičáku, v 810 toto nejde.

M474003

Řidičák je plný nejdřív, a všem co v něm sedí škvrkají sluchátka na celý vůz. To raději jedu v 810, i když je nemám rád, tam případná sluchátka neslyším.

PvvS

Nějak ten řev a rachot v 810 musí přehlušit.

M262

On ani ten řídící vůz není moc tichý, mám pocit že oproti 010 je hlučnější.

Vašek

Nač se zbavovat 810, když umí jezdit i po zemi?

kix

protože přesuny vozidel jsou u čd na měsíce..to co jiní dopravci zvládnou za den i přes hranice, tak u čd budou uvolňovat vozidla postupně 😀

král j

Měli by k tomu přistupovat s vědomím hospodárnosti. Jsou časové polohy, kdy dvouvozový vlak (Regionova) je zbytečný. Dříve také nikdo nediktoval dráze, jestli má být v čele vlaku lokomotiva 354.1 nebo 464.0.

Kubrt

Samozřejmě, že dráhu nikdo nenutí, aby uzavírala smlouvy s objednavateli a nechala si od nich diktovat, co má kde jezdit. Můžou jezdit ve vlastní režii a všem ukázat, jak jim to jde. A vy by jste tomu mohl šéfovat.

libor706

Ty jsi vtipnej, nebo si to alespoň myslíš?

M19

A vy jste chytrý nebo si to alespoň myslíte? Ti nemáte nějaké věcné argumenty?

M19

Už vidím jak si objednáte v restauraci čerstvou rybu a oni vám donesou jídlo z mražené se zdůvodněním, že pro ně je to hospodárnější. Cenu by vám ovšem naúčtovali stejnou. Stejně tak si objednavatel něco objednal a za to platí.

Jiří Kocurek

Hospodárná náhrada za 810 se dá pořídit od 40 kč/km, nová a s místem pro kočárky.

Leinad

Dneska taky nikdo nediktuje, jestli a jaká má jet lokomotiva.
Kraj objednává dopravu cestujících vozidlem s nějakými vlastnostmi, dopravce nemusí zakázku přijmout. A kdyz ji dopravce přijme a nedodá, tak nedostane zaplaceno.

PvvS

Tak tohle naštěstí skončilo. A kraje si určují parametry vozidel, za který platí.

RedFox

Jako obvykle, lháři, lháři, lháři…..a „modré koule“ v této diskusi zase svádí všechno na všechny. Za to, že po koridorech za miliardy jezdí B249 (vraky z roku 1980 atd…). Že při mé nedávné jízdě Jižnim expresem nebylo ani jednou ze dvou případů dodrženo řazení…. jednou Bds (140 km/h). Podruhé ani náznak bistra (A149) atd… za to může také SŽ, nebo RegioJet? Nebo za to, že klucí od kulaté lopaty nejsou schopni dodržovat nic a Policie se jen směje a domlouvá jim? Už se běžte „modré koule“ fakt vycpat…. ČD jsou lháři a podvodníci spoléhající na benevolenci lidí a úředníků (jak… Číst vice »

RedFox

Jen minusujte, minusujte a omlouvejte..jak jsem již napsal v jiné diskusi…s kým si takto ČD párkrát vytřou „zadek“, dá si pozor do vlaků se vrátit…a naštěstí v této zemi nejsou jen studenti a důchodci (zlatý důl, díky slevám pro železniční dopravu).

Michal

Bohužel to tak snadné není. Se mnou si ČD vytřely zadek nesčetněkrát. A přesto jezdím jimi pořád, protože nemám jinou alternativu.

Red Fox

Ubezpečuji Vás, že já jsem díky zaměstnavateli a tom stejně…. Když děláte 30 let stejnou práci, těžko se Vám bude chtít jinám…..tak mi nezbylo nic, než vlaky ČD (auobusy souběžně nejezdí, RegioJet nestaví….) na a auto….jak finančně, tak časově průšvih!!! Tak bych tedy jen chtěl, aby za mé nemalé peníze vlak měl kapacitu a byl přiměřeně moderní….. Ale pro spoustu lidí zde, je to moc velký nárok. Ve volném čase jsem používal vlak jen na vánoční trhy do ČB. Po zkušenostech z loňska a letoška, to bylo letos naposled!!!!!! Jinak zásadně auto.

Michal

Jde spíš o to, že týdně zabíjím několik hodin pouze cestováním vlakem a to už několik let (když nepočítám tu mezeru během Covidu). Chápu, že jezdím po trati, která není prioritní. Ale když se to po několika letech nikam neposune nebo spíš k horšímu, vzhledem ke chátrající technice, tak to člověka začne jen brutálně štvát (včetně uctívačů ČD, kteří by pro ně skočili z okna než aby uznali, že dělají něco špatně). Pokud v dopravě nemáte na výběr a stěhovat se Vám nechce (nebo si to ani nemůžete dovolit), je to dost na houby. A měnit kvůli tomu zaměstnavatele je… Číst vice »

libor706

Copak, něco se ti nepovedlo?

Granja

Mám sice také určité výhrady k ČD, ale vždy rozlišuji, zda jde o náhlou závadu, která se může stát každému dopravci a rozlišuji, zda přístup k cestujícímu je v této souvislosti vstřícný, nebo arogantní. Také při mé poslední jízdě Praha – Budějice a zpět chyběl vůz 1. třídy a byl nahrazen vozem 2. třídy ř. B. Průvodčí se na peróně omluvil a doporučil mi jít na konec vlaku (kam náhradu zařadili) s tím, že tento vůz bude určitě volnější (měl pravdu). V opačném směru těsně před odjezdem v Budějicích vyřazovali vůz. Sekera byla cca 20 minut. Opět omluva za zpoždění… Číst vice »

Michal M

Takže ČD, s těmi nabagrovanými miliardami, máme chápat jako jednu velkou Vis maior, jo?

Granja

Nepochopil, ačkoli jsem se snažil psát „po lopatě“. Tyhle věci se stávají všem dopravcům a je potom na nich, jak se jejich lidé k tomu postaví.

Michal

Tak to žijete asi v alternativní realitě. Ke mně se ČD NIKDY vstřícně nechovaly. O tom bych mohl psát slohovku.

PvvS

Takže jednou dělali co meli ?

Granja

V tomto popisovaném případě dokonce 2x.

petr

vždyť to tak vždycky bývalo.loučilo se ale stejně to jezdilo dál,než se vychytaly mouchy a nová vozidla se rozjezdila.zlatý jednoduchý levný a spolehlibý 810!

RedFox

Ano, asi 10 let posloucháme konec vozů „Y“. Ale „konec“ v žargonu ČD znamená přetřít Balakrylem 😂😂😂

PvvS

Co je na 814 a 842 novýho ?

Rosťa

Co tady řešíte…Zlaté M 152.
Hlavně, že jezdí. Krásné svátky.

Pavel Ambrož

A co když provoz 810 je levnější?

Kubrt

Může být, kraj si objednal a zaplatil 814/842, tak je má dostat.

Jiří Kocurek

Autobus je taky levnější. PS: Silnice by tam byla i bez něj.

Leinad

Silnice by možná byla, ale i náklady na její údržbu? Dálnice by asi byla, ale na hodně trojkách je autobus dost těžký a víc najíždí na krajnice.

Petr

V Plzni jak níže psali záloha zálohy v MS kraji páteřní řada my se jich nezbavíme nikdy

Granja

Jó, když vaši představitelé si je objednali, tak jim tam nikdo nebude cpát třeba létajícího holanďana.

Jan

Všechno jen ne ty příšerné regionovy. Ty by se měly vyhradit pro hluché, těm už neuškodí.

mufiklo

Společně s 810

jal

Jsou úseky tratí, kdy si hlučností nezadají s 8xx ani pantery.
Zpozdilý šotouš by odpřisáhl, že pantery jsou pro hluché.

Avoda

Rozumím kde je problém, ale zlatá 810 proti 814…

SYN

No, tak si měli schovat to prohlášení až do nového roku, až budou mít lepší šanci než nějakých 50% že se ho povede dodržet…
Nebo to berou tak „několik málo překročení je normální, s tím se počítá“?

Peeetr

V pořádku.
I při velkých pokutách, 2 týdny není moc velký problém.

Horší je, když jsou pokuty tak směšně malé, nebo se neudělují vůbec, že se dopravci běžně vyplatí při problémech nevypravit vůbec nic, nebo porušovat podmínku o nízkopodlažnosti i přez 2 roky.

Pavel

Kvůli nehodám…Njn tak jedno kvatro nám vypadlo ve Stupně, ale to opravdu na celkovy vysledek nemá moc vliv. I se zohlednenim skutečnosti, že část vozidel v obezich je užívána na zdvojování souprav ve spickach. To, že tu brousí koleje 810, ukazuje jen na poměrně vážné systémové selhání.

Kamil Novotný

No ono je dost 814 vyřazeno po střetech na přejezdech.

Pavel

To se sice stava, ale jak vysvětlíte, když máte k dispozici mít 24 vozidel, z toho 4 záložní, že ještě lítají v jeden den třeba 3 810, a to zanedbáme, zda to, do měli jet zdvojené, opravdu jelo zdvojené ? Tak to jste minimálně -7… Tohle nejsou jen střety na přejezdech, že…

Apollo 17

Vysvětlení je jednoduché. 814 jezdí ještě jinde. Na trati Děčín – Rumburk nahrazují Desira, která nemají „papíry“ a stojí v depu, mezi Teplicemi a Radejčínem nahrazují 841.2, protože je tam trať ve velmi špatném stavu a Štadlery při průjezdu jsou poškozovány , z Chebu do Chomutova nahrazují 844, která nabourala na přejezdu atd…

Jméno*

Tady nejde o 814, těch je tu dle sledovaček všech 15, řada 842 chybí.

Jiří Kocurek

U Leoša to byl důvod k odebrání licence, u Jančury na Slovensku taky. 😀

Jan

Vítěz v kategorii NEPŘEDVÍDATELNÁ ZPRÁVA ROKU na železnici je jasný, vyhrál sice na poslední chvíli, ale na celé čáře…

Pavel

Milý pisateli, oběhy jsou postaveny tak, že jak v rámci řady 814, tak rady 842 je k dispozici adekvátní záloha. Řada 810 je co? Záloha zálohy? Asi ano. A až zacnou chodit nová vozidla, postupně se budou snižovat počty vozidel řady 814 i 842. Není zde prostor pro spekulace, prostě CD opět neplní. Tečka, to je skutečnost.

SYN

Ano, „záloha zálohy“ je správně, a už do ní museli sáhnout…

Jenoféva

Arriva ve Zlínském kraji jezdí už několik let s vysokopodlažními vozidly, ač dle platné smlouvy tu nemají poslední dva roky co dělat. Proč tu není také článek?

Pavel

Jistě to lze dokázat konkrétními smluvními ustanoveními, tak sem s nimi. Nehajim Arrivu, jen když toto někdo napíše, měl by to dokázat.

Pavel Ambrož

A proč se tu přiživuje Arriva?

Jenoféva

Zde je část smlouvy, stačí hledat. Nemám potřebu někoho pomlouvat. Stejné možnosti má autor článku, který všechny v článku považuje za analfabety. 4. Počet turnusových vozidel: 4.1. Počet základních turnusových vozidel: Od 15.12.2019: 2 x DB 640 (LINT27), 6 x DB 648 (LINT41) a 7 x 845* Od 1.9.2020: 2 x DB 640 (LINT27), 6 x DB 648 (LINT41), 3 x DB 646 a 4 x 845* Od 1.1.2022: 6 x DB 648 (LINT41) a 9 x DB 646 4.2. Počet posilových turnusových vozidel: Od 15. 12. 2019: 1 x DB 640 (LINT27) a 4 x 845* Od 1.9.2020: 1… Číst vice »

Pavel

Tak když už jste mě donutil hledat, například v dodatku 2 je nenápadná kouzelná věta „Dodatečné
vozidlo musí splňovat minimálně požadavky na kvalitu turnusových vozidel sjednanou
v bodě 1.2.2 přílohy č. 10 Smlouvy, nedohodnou-li se Smluvní strany v konkrétním případě
jinak“

A mohou jistě v té smlouvě nebo dodatcích být další věty…Znovu, nehájím ARRIVU, ale nebudu hájit ani Liberecký kraj, nebudu hájit ani Vás. Ale zároveň si nebudu troufat nic přímočaře tvrdit, nechť se k tomu vyjádří obě strany.

Antti Pesonen

Novinář jste Vy, takže sepsání článku je na Vás. Nebo nám snad zaplatíte, když někdo z nás udělá Vaší práci? Pokud mají kolegové pravdu a mají tam být nízkopodlažní vozidla a jezdí 845, tak o tom se snad dá napsat článek i bez vyjádření obou stran, ostatně po zveřejnění je můžete kontaktovat ať se vyjádří k tomu, co jste napsal. Co se týče ČD a Plzeňského kraje – bohužel situace se opravdu spíš zhoršila. Jezdím denně směr Plasy a tolik 814 jsem tu v životě neviděl. Horší je, že některé v Plzni nové kusy (speciálně prototyp 001) jsou fakt totální… Číst vice »

JiVe

Dáváte někdy těm stranám k vyjádření i ten třeba nahrubo napsaný text jak ten článek bude vypadat nebo jen popis k čemu se mají vyjádřit? Neznám, ptám se jak to v praxi funguje

JiVe

Diky

Antti Pesonen

Pak to začíná být zajímavé. Jinak tedy nevím, ale třeba investigativní novinařina funguje poněkud jinak. Pokud je realita smlouvy, že mají jezdit nízkopodlažní vlaky a nejezdí, tak by mě přece neměl zastavit ve vydání článku fakt, že strana neplnící smlouvu nedá svoje vyjádření.

Já do toho nevidím – smlouvy s Arrivou neznám, ale dohledatelné by snad být měli. Za sebe bych mohl psát články k testování vozidel, ale v práci by mi to asi nepomohlo 😉 Bohužel pak jsou zajímavá témata, jako například provoz tramvají rychlostí 80 km/h v Praze úplně vynechána. A testování proběhlo již před 2 lety…

Kdesevzaltusevzal

To samé s Arrivou je na trati Žel. Brod – Tanvald🤷, měla být nízkopodlažní vozidla, ale realita je někde jinde😬. Špína a bordel v interiéru vozidel je k tomu jako bonus🤦

vladki

Ja tam jel v létě a jel sem čistým nízkopodlažním motorakem.

kix

od podzimu je to zase bída i na L3 jezdí často 845 a na R14 jezdí místo 845.3 zdvojeně jen 845.1 solo..což taky neplní podmínky smlouvy hned ve více bodech..ale to už je takový kolorit, nad kterým už se nikdo moc nepozastavuje

Vít Jůza

Tam se to tak různě střídá.

noerf

GWTR také mají dle smlouvy nasazovat na Šumavských linkách nízkopodlažní jednotky. Jenže ráda 845 na dvojnásobnou kapacitu oproti řadě 818 a GWTR přepravuje na trati České Budějovice – Nové Údolí/Volary významně více cestujících než vykazovali ČD, podle nichž se stanovovali podmínky výběrového řízení. A za mně je to lepší svezení než regiosprinterem.

Ares

Nemyslím, tam je problém kraje, že neví co chce, nebo se mu nechce platit. Je to tam plné kompromisů a dodatků.

XPX

Když je řeč o GWTR a Šumavských lokálkách, otázkou je, jaká je aktuální situace ohledně možného budoucího nasazení RS1.

Pavel

Ke GWTR v Jihočeském kraji a Arrive ve Zlíně…“mají nasazovat“. Neexistují ke smlouvě třeba nějaké dodatky, které to umožňují? Upřímně nevím, objednatel a dopravce se mohli dodatečně dohodnout na něčem dalším. Zejména smlouva v Jihočeském kraji byla historicky nešťastná. I na Plzeňsku, kde CD nasazuji 810, má smlouva dodatek, kde se upravuje nasazení vozidel. Ale samozřejmě o 810 tam nic není. Objektivní informovani není o spekulacích, ale o faktech, které je potřeba zjistit, než je někam veřejně napíšu.

Jadris

Nevím,jak na ostatních tratích, ale na 341 jsem jednotky 845 viděl v roce 2023 opravdu zřídka. Jediné vysokopodlažní vlaky tu jezdí u ČD, potažmo z objednávky JMK…

Jenoféva

Pane kolego, čekal bych od někoho, kdo publikuje spoustu snímků dopravce na K-reportu lepší znalosti. 845 byly během celého roku nasazovány i na 341, 283 i kolem Vsetína. Často dokonce v počtu tří kusů (takže žádná náhoda). Mohu vám dokonce napsat čísla a na webu se dá najít spousta fotografií s daty tuto skutečnost dokládající.

Jadris

Zřídka neznamená vůbec. Prosím napište mi čísla.

3PO

Jak je možné,že další potřebná vozidla budou k dispozici až ke konci roku a po Novém roce,když už dva týdny mají jezdit???

Frantisek

Manažeři slíbili, realita je doběhla – odhaduji.

král j

To je velký průšvih. Kdo je na Plzeňsku u ČDředitelem? Není to ten starosta Mar. Lázmní?

MilanSima

Nemůžu si pomoct, ale hned se mi vybavila věta Jiřiny Bohdalové v roli závisti:“ Mě se nikdy nezbavite, já jsem nesmrtelná“ 😁.

Martin

Náhrada náhrady…… Co ale mají dělat, když nových vozů se nedostává a ani je neumí cestující ani strojvedoucí používat.

noerf

Otázka je proč. Jedna z příčin je nedostatek lidí v depech, převis poptávky nad nabídkou u opraven a dlouhé čekací doby. No a obchodní oddělení, které slíbí cokoliv i když samo ví, že to reálně nemůže splnit. K tomu ČD koupili ojeté Desira, u kterých se řeší papíry a nedávno ojeté jednotky od Stadleru, které by mohli situaci zlepšit, přesunem jednotek mezi regiony.

Martin

Ona železnice je jeden veliký chaos a bordel, kde mnohdy ani levá ruka neví co dělá pravá. Třeba včera byla nějaká mimořádnost Jihlava – Havlíčkův Brod… Z Jihlavy do Brodu jely hned zasebou dva spěšňáky a jeden osobák a přitom na druhou stranu do Jihlavy (kam obyčejně potřebuje více lidí) nejelo snad dvě hodiny v ranní špičce vůbec nic….na navěstidlech to blikalo jak o pouti… Nejdříve volná cesta pro osobák, ten se rozjel a hned červená a čekal až ho předjede spěšňák….na směr do Jihlavy jen hlášení, že náhradní doprava není….. Přitom, kdyby se chtělo vyjít lidem vstříct, tak jeden… Číst vice »

Martin

Ještě dodám, že v aplikaci můj vlak bylo ty dvě hodiny co nic nejelo „zpoždění 25 min“…

jal

„z tepla kanclu od monitoru vypadá ta situace trochu jinak,“

Přesně tak. Já taky umím vyřešit situace ,o kterých nic nevím, jen je vidím z okna, na monitoru bez problémů.
Mohli bychom založit společnou firmu.
: – )

Martin

Nebojte…jak se říká, karma je zdarma a jednou to zažijete i jako ten cestující….🙂👍

jal

A co fotbal a hokej – taky jste lepší než současní trenéři?

Martin

Nn..to jde tak trochu mimo mě…

Martin

A můžete to okecávat jak chcete…prostě na dráze je bordel… A uvědomují i říkají to už někteří strojvedoucí, vlakvedoucí atd.

Jméno*

V článku je ten důvod napsán – ČD zde mají mít 15×814 a 9×842, ale reálně zde je fyzicky pouze 6×842.

SYN

Pokud je tomu tak, pak být opatrnější ve slibech… ale to by zase nebylo takové PR že?

Kubrt

PR vyhlášení nejsou důležitá, rozhodující je k čemu se strany zavázaly ve smlouvě, dobrovolně uzavřené.

Jiří Kocurek

Tak to je blbé. Ještě to nevyjelo a už se ví, že cetující to neumějí používat. A co když neumějí používat ani tu 810, protože nechtějí?