Vozy 810 v Plzeňském kraji měly skončit, jezdí dál. Českým drahám hrozí sankce
Vykolejený vlak (810) ve stanici Stupno (18. 12. 2023). Pramen: Drážní inspekce
Podle dopravce jde o zálohová vozidla.
Podle dopravce jde o zálohová vozidla.
Kéž by takhle přísné bylo i ministerstvo dopravy (rychlíky Labe, Rožmberk, Berounka…)
Na ty odporné chcipaky 810 a 010 byly stížnosti od samého začátku, trvají už 50 let!!! Cestujícím vadila stísněná pidisedadla a nevetrajici „vetracky“, průvodčím a všem neprůchodnost do vedlejšího vozů a kodrcani na špatně odpružených podvozcích. Přesto je komousi vyráběli 10 let a na kvalitě neudělali nic!! Vyrobu M475 NEBLI SCHOPNI zajistit!!! A je ostuda, že ještě letos v novém jízdním řádu jsem na tratí Opava – Krnov -Bruntal viděl vlak sestavený z TŘÍ vozů 010 a dvou 810! Přitom 4 z pěti těchto vozidel měly ony pidisedadla a tři ty hnusné vetracky. Hlavně, že jsou v nich USB přípojky.… Číst vice »
Pořádná pokuta a je to. Toto si nemůže dovolit ani národní dopravce. Takový shit jako 810 v PK fakt už nechceme…
Jasně. Lepší než 810 je zrušit vlak. Jestlipak byste měl stejný názor, mrznouc někde na zastávce!
Když dopravce neco podepíše a nedodržuje smlouvu, tak je pokuta na místě.
Neprovést objednaný vlak stojí dopravce víc, než provést ho horším vozidlem.
Jak kdy, jak kde…
Nasazení vozidel od začátku GVD 24 v Plzni je vskutku tristní. Chápu že za to spíš může kraj než ČD, ale nasazovat na Radnice zdvojené 842 a na Žatec respektive školní vlaky do Plas 814 je fakt zvěrstvo. Argument že se čeká na nové 847 neberu. Díky tomuhle šílenství se stalo že vlak na Bolevci už lidi ani nepobral a zůstali na peroně. Nevím proč na lokální trate nemohli zůstat 814 a na významnější 842. Nizkopodlažnost neberu. Kolik takových cestujících za rok jede?
Že čekání na novější vozidla je vykoupeno vozidly ne zrovna vozidly nejvalnejsi kvality, je do znacne míry pravda (jen ale na okraj, kraj nemůže za to, že sem CD poslaly například Regionu 001, která je opravdu tristní). Pokud se ale někdo nevešel do vlaku, je to pravděpodobně chyba razeni, protože požadované kapacity pro spoje jsou dostačující. Na Radnice je 842 kvůli jízdním dobám.
Tam bu nejspíš problém v tom, že jela pouze jedna 814 místo dvou.
Vy jste se nevešli do dvou 814 ?:)
Na těch výkonech mají jezdit dvě 814, ale protože nejsou, nebo-li zaskakují jinde,tak jezdí pouze jedna. Kdyby tam zůstala 842+954, mohlo by být o dvě či tři 814 potřeba méně. Navíc 954 má plošinu pro vozíčkáře.
810 jsou nesmrtelné. Ani Plzeňský Kraj to nezmění…
No, ono je to myšlené jako nadsázka, ale u té 810 ze které vznikne AŽD měřičák, to tak asi bude. 😀
810 by si měli v Plzeňském kraji vážit, a ne za ně dávat pokuty. V MSK je to na některých tratích nosná řada (resp. modernější verze 811), a je to tak správně, neboť jde o velmi úsporné vozy. Toto není ironie.
Plzeňský kraj si objednal 814a 842. Ne. 810. Kalkulace neni na 810. Co poradíte? Kdyby byla kalkulace na 810, bylo by to v pořádku…
Plzeňský kraj si objednal nízkopodlažní, Moravskoslezský si objednal klimatizaci.
Problém s vozidly se bohužel nevyhýbá žádnému dopravci.
Dopravce RJ posílá cestujícím sms, ať stornují cestu a najdou si jinou dopravu a nedá vůz žádný. Místo Pesy nasazuje 845, nebo autobus
Dopravce Arriva místo dvou jednotek nasazuje na R jednu jednotku, takže to na první pohled není tak vidět a místo 642 nasazuje někdy 845.
Dopravce AZD nasazuje někdy záložní 810.
Dopravce GW nasazuje někdy MV 816.
Dopravce Landerbahn nasazuje místo 642 autobus a nebo 810 na lounsku.
Takže bych z toho nedělal kovbojku.
To se prostě bude stávat každému dopravci.
Takže se o tom má mlčet, aby nikdo nic nevěděl? Pak je vše v pořádku, veřejná kontrola neexistuje a svět je krásný a my jsme nejlepší. Vítejte v Rusku. Ne, raději, ne.
Můžu se zeptat, jak byste reagoval, když byste si koupil barevnou televizí, ale dodali vám černobílou? Nebo koupil lednici s požadavkem chladit až třeba na 2 stupně, ale víc neuchladi víc než 8 stupňů? To, že se to děje všem, to bych nepopíral, vše je ale otázka přiměřenosti. Vy v osobním životě byste jistě také popsanou kvalitu spotřebičů netoleroval.
Ideální je místo barevné nedostat v případě její poruchy nic.
Že?
Ideální je dostat službu, za jakou platím. Tedy je lepší vlak, když jede než jede. Když tu máte mít 24 vozidel, z toho 4 záložní a že tu byl minimálně den s nasazením 3×810 (a možná nejednou), to jsme -7, přes palec 30 % nedisponibilita vozidel. Když se to stane jednou, půjčíte si černobílou, když se to stane víckrát, tak se vám i ta černobílá začne zajídat a budete to chtít s dodavatelem celkem pochopitelně řešit a chtít náhrady za neplnění a vědět, kdy se to zlepší, v krajním případě vypovědět službu. Zde nastalo to druhé když, co je na… Číst vice »
Řešení je jednoduché.
Zakázat nehody a všechny mimořádné situace.
Ale znovu, psal jsem to někde níže. Stav -7 určitě neni vliv jen nehod a MÚ. Je potřeba si nalít konečně čistého vína..
Tak jsem zjišťoval a v celém depu Západ stojí 6* 814 po střetech. To opravdu není málo.
Máte pravdu, netoleroval. Ovšem je to také otázka objednatele. Pokud pojedu jen na cenu, což dnešní soutěže jsou, nemůžu se pak divit, že žádný dopravce nemá zálohu.
To se bohužel týká všech.
Takže když si koupím ojetinu, nemůžu čekat kvalitu Mercedesu.
Soutěž byla na cenu, ale se smluvními pokutami. Dopravce o tom věděl, udělal si kalkulaci s nějakými zálohami a pokutami, nevidím důvod pokutu neuplatnit.
A v případě tohoto kontraktu Vás mohu ubezpečit, že cena nebyla jediným kritériem výběru dopravce. Hodně se zde koukalo i na budoucí kvalitu. Co tam ještě máte?
20+4 není záloha?
Problém je, že v této zemi se vše jen omlouvá…. Soutěž byla udělána na cenu, zálohu, kvalitu….jasně dané parametry….kdo je nesplňuje, nemá se pokoušet do soutěže ani hlásit.
Na vše má mít jasnou kalkuaci….. T
To je bohužel to české: „Riskneme to, ono to nějak dopadne….“
6* 814 mimo provoz po střetech. Jak to chcete vyřešit?
Pak je možnost, že dopravce za kalamity odmítne jezdit, aby měl pak čím jezdit.
Všechny střety se stromy jdou na vrub dopravce.
To je hezké, že stojí 6*814 po střetech, ale co řeknete k tomu, že Regionova v nátěru Plzeňského kraje byla dnes focená na výkonech v Jihočeském kraji? Tady už je jedno, kolik je toho po střetech, to už je vyloženě pohrdani smlouvou a elementárními pravidly.
Já osobně tedy mnohem raději jezdím 810 než Regionovou. Chápu, že pro část cestujících je nízkopodlažnost důležitá, ale jinak je to snad ve všem horší.
Leda tak pro šotouše. Z pohledu cestujícího, minulist je minulost, leda na retro jízdy.
810 se s Regionovou ohledně cestovního komfortu vůbec nedá srovnávat. Teď když konečně na nejdelší české lokálce mezi Domažlicema a Tachovem jezdí Regionovy se zásuvkama, není už cesta mezi těmito městy pro nešotouše takové utrpení. Bohužel kraj mezi Bělou a Tachovem výrazně omezil spoje, takže už je to skoro jedno, co tam jezdí, protože už je to stejnak pro většinu cestujících (včetně mě) nepoužitelné.
A ta motorová část Regionovy… v čem ta je horší než 810+010?
Na většině tratí, kde jezdí 810, jsou stejně nízká nástupiště, tudíž ohánění se nízkopodlažostí je passé.
Jakože když už „dá“ jeden schod, může klidně vyšplhat ještě dva další??
I mamince s kočárkem nebo babičce o holi ta snížená podlaha i ne pro zcela normovem nástupišti pomůže a oproti nastupování do té 810 je to labůžo. To je zkušenost a stačí použít i selský rozum.
Takže honencker je pro nástup stejně pohodlnej, jako regiopanter ? Vážně ?
Takže, museli bychom se od začátku bavit o DVOU 810kách (místo jedné 814.1). Náhrada jedním kusem může fungovat jedině v situaci kdy jede skoro prázdná. A to teda ještě výhradně pro šotouše, protože původní lavice v 810 je hrůza. Taktéž kdo špatně snáší hluk, najde si v Regionově místo v řidičáku, v 810 toto nejde.
Řidičák je plný nejdřív, a všem co v něm sedí škvrkají sluchátka na celý vůz. To raději jedu v 810, i když je nemám rád, tam případná sluchátka neslyším.
Nějak ten řev a rachot v 810 musí přehlušit.
On ani ten řídící vůz není moc tichý, mám pocit že oproti 010 je hlučnější.
Nač se zbavovat 810, když umí jezdit i po zemi?
protože přesuny vozidel jsou u čd na měsíce..to co jiní dopravci zvládnou za den i přes hranice, tak u čd budou uvolňovat vozidla postupně 😀
Měli by k tomu přistupovat s vědomím hospodárnosti. Jsou časové polohy, kdy dvouvozový vlak (Regionova) je zbytečný. Dříve také nikdo nediktoval dráze, jestli má být v čele vlaku lokomotiva 354.1 nebo 464.0.
Samozřejmě, že dráhu nikdo nenutí, aby uzavírala smlouvy s objednavateli a nechala si od nich diktovat, co má kde jezdit. Můžou jezdit ve vlastní režii a všem ukázat, jak jim to jde. A vy by jste tomu mohl šéfovat.
Ty jsi vtipnej, nebo si to alespoň myslíš?
A vy jste chytrý nebo si to alespoň myslíte? Ti nemáte nějaké věcné argumenty?
Už vidím jak si objednáte v restauraci čerstvou rybu a oni vám donesou jídlo z mražené se zdůvodněním, že pro ně je to hospodárnější. Cenu by vám ovšem naúčtovali stejnou. Stejně tak si objednavatel něco objednal a za to platí.
Hospodárná náhrada za 810 se dá pořídit od 40 kč/km, nová a s místem pro kočárky.
Dneska taky nikdo nediktuje, jestli a jaká má jet lokomotiva.
Kraj objednává dopravu cestujících vozidlem s nějakými vlastnostmi, dopravce nemusí zakázku přijmout. A kdyz ji dopravce přijme a nedodá, tak nedostane zaplaceno.
Tak tohle naštěstí skončilo. A kraje si určují parametry vozidel, za který platí.
Jako obvykle, lháři, lháři, lháři…..a „modré koule“ v této diskusi zase svádí všechno na všechny. Za to, že po koridorech za miliardy jezdí B249 (vraky z roku 1980 atd…). Že při mé nedávné jízdě Jižnim expresem nebylo ani jednou ze dvou případů dodrženo řazení…. jednou Bds (140 km/h). Podruhé ani náznak bistra (A149) atd… za to může také SŽ, nebo RegioJet? Nebo za to, že klucí od kulaté lopaty nejsou schopni dodržovat nic a Policie se jen směje a domlouvá jim? Už se běžte „modré koule“ fakt vycpat…. ČD jsou lháři a podvodníci spoléhající na benevolenci lidí a úředníků (jak… Číst vice »
Jen minusujte, minusujte a omlouvejte..jak jsem již napsal v jiné diskusi…s kým si takto ČD párkrát vytřou „zadek“, dá si pozor do vlaků se vrátit…a naštěstí v této zemi nejsou jen studenti a důchodci (zlatý důl, díky slevám pro železniční dopravu).
Bohužel to tak snadné není. Se mnou si ČD vytřely zadek nesčetněkrát. A přesto jezdím jimi pořád, protože nemám jinou alternativu.
Ubezpečuji Vás, že já jsem díky zaměstnavateli a tom stejně…. Když děláte 30 let stejnou práci, těžko se Vám bude chtít jinám…..tak mi nezbylo nic, než vlaky ČD (auobusy souběžně nejezdí, RegioJet nestaví….) na a auto….jak finančně, tak časově průšvih!!! Tak bych tedy jen chtěl, aby za mé nemalé peníze vlak měl kapacitu a byl přiměřeně moderní….. Ale pro spoustu lidí zde, je to moc velký nárok. Ve volném čase jsem používal vlak jen na vánoční trhy do ČB. Po zkušenostech z loňska a letoška, to bylo letos naposled!!!!!! Jinak zásadně auto.
Jde spíš o to, že týdně zabíjím několik hodin pouze cestováním vlakem a to už několik let (když nepočítám tu mezeru během Covidu). Chápu, že jezdím po trati, která není prioritní. Ale když se to po několika letech nikam neposune nebo spíš k horšímu, vzhledem ke chátrající technice, tak to člověka začne jen brutálně štvát (včetně uctívačů ČD, kteří by pro ně skočili z okna než aby uznali, že dělají něco špatně). Pokud v dopravě nemáte na výběr a stěhovat se Vám nechce (nebo si to ani nemůžete dovolit), je to dost na houby. A měnit kvůli tomu zaměstnavatele je… Číst vice »
Copak, něco se ti nepovedlo?
Mám sice také určité výhrady k ČD, ale vždy rozlišuji, zda jde o náhlou závadu, která se může stát každému dopravci a rozlišuji, zda přístup k cestujícímu je v této souvislosti vstřícný, nebo arogantní. Také při mé poslední jízdě Praha – Budějice a zpět chyběl vůz 1. třídy a byl nahrazen vozem 2. třídy ř. B. Průvodčí se na peróně omluvil a doporučil mi jít na konec vlaku (kam náhradu zařadili) s tím, že tento vůz bude určitě volnější (měl pravdu). V opačném směru těsně před odjezdem v Budějicích vyřazovali vůz. Sekera byla cca 20 minut. Opět omluva za zpoždění… Číst vice »
Takže ČD, s těmi nabagrovanými miliardami, máme chápat jako jednu velkou Vis maior, jo?
Nepochopil, ačkoli jsem se snažil psát „po lopatě“. Tyhle věci se stávají všem dopravcům a je potom na nich, jak se jejich lidé k tomu postaví.
Tak to žijete asi v alternativní realitě. Ke mně se ČD NIKDY vstřícně nechovaly. O tom bych mohl psát slohovku.
Takže jednou dělali co meli ?
V tomto popisovaném případě dokonce 2x.
vždyť to tak vždycky bývalo.loučilo se ale stejně to jezdilo dál,než se vychytaly mouchy a nová vozidla se rozjezdila.zlatý jednoduchý levný a spolehlibý 810!
Ano, asi 10 let posloucháme konec vozů „Y“. Ale „konec“ v žargonu ČD znamená přetřít Balakrylem 😂😂😂
Co je na 814 a 842 novýho ?
Co tady řešíte…Zlaté M 152.
Hlavně, že jezdí. Krásné svátky.
A co když provoz 810 je levnější?
Může být, kraj si objednal a zaplatil 814/842, tak je má dostat.
Autobus je taky levnější. PS: Silnice by tam byla i bez něj.
Silnice by možná byla, ale i náklady na její údržbu? Dálnice by asi byla, ale na hodně trojkách je autobus dost těžký a víc najíždí na krajnice.
V Plzni jak níže psali záloha zálohy v MS kraji páteřní řada my se jich nezbavíme nikdy
Jó, když vaši představitelé si je objednali, tak jim tam nikdo nebude cpát třeba létajícího holanďana.
Všechno jen ne ty příšerné regionovy. Ty by se měly vyhradit pro hluché, těm už neuškodí.
Společně s 810
Jsou úseky tratí, kdy si hlučností nezadají s 8xx ani pantery.
Zpozdilý šotouš by odpřisáhl, že pantery jsou pro hluché.
Rozumím kde je problém, ale zlatá 810 proti 814…
No, tak si měli schovat to prohlášení až do nového roku, až budou mít lepší šanci než nějakých 50% že se ho povede dodržet…
Nebo to berou tak „několik málo překročení je normální, s tím se počítá“?
V pořádku.
I při velkých pokutách, 2 týdny není moc velký problém.
Horší je, když jsou pokuty tak směšně malé, nebo se neudělují vůbec, že se dopravci běžně vyplatí při problémech nevypravit vůbec nic, nebo porušovat podmínku o nízkopodlažnosti i přez 2 roky.
Kvůli nehodám…Njn tak jedno kvatro nám vypadlo ve Stupně, ale to opravdu na celkovy vysledek nemá moc vliv. I se zohlednenim skutečnosti, že část vozidel v obezich je užívána na zdvojování souprav ve spickach. To, že tu brousí koleje 810, ukazuje jen na poměrně vážné systémové selhání.
No ono je dost 814 vyřazeno po střetech na přejezdech.
To se sice stava, ale jak vysvětlíte, když máte k dispozici mít 24 vozidel, z toho 4 záložní, že ještě lítají v jeden den třeba 3 810, a to zanedbáme, zda to, do měli jet zdvojené, opravdu jelo zdvojené ? Tak to jste minimálně -7… Tohle nejsou jen střety na přejezdech, že…
Vysvětlení je jednoduché. 814 jezdí ještě jinde. Na trati Děčín – Rumburk nahrazují Desira, která nemají „papíry“ a stojí v depu, mezi Teplicemi a Radejčínem nahrazují 841.2, protože je tam trať ve velmi špatném stavu a Štadlery při průjezdu jsou poškozovány , z Chebu do Chomutova nahrazují 844, která nabourala na přejezdu atd…
Tady nejde o 814, těch je tu dle sledovaček všech 15, řada 842 chybí.
U Leoša to byl důvod k odebrání licence, u Jančury na Slovensku taky. 😀
Vítěz v kategorii NEPŘEDVÍDATELNÁ ZPRÁVA ROKU na železnici je jasný, vyhrál sice na poslední chvíli, ale na celé čáře…
Milý pisateli, oběhy jsou postaveny tak, že jak v rámci řady 814, tak rady 842 je k dispozici adekvátní záloha. Řada 810 je co? Záloha zálohy? Asi ano. A až zacnou chodit nová vozidla, postupně se budou snižovat počty vozidel řady 814 i 842. Není zde prostor pro spekulace, prostě CD opět neplní. Tečka, to je skutečnost.
Ano, „záloha zálohy“ je správně, a už do ní museli sáhnout…
Arriva ve Zlínském kraji jezdí už několik let s vysokopodlažními vozidly, ač dle platné smlouvy tu nemají poslední dva roky co dělat. Proč tu není také článek?
Jistě to lze dokázat konkrétními smluvními ustanoveními, tak sem s nimi. Nehajim Arrivu, jen když toto někdo napíše, měl by to dokázat.
A proč se tu přiživuje Arriva?
Podnikání se říká přiživování? Asi si trošku plete pojmy, soudruhu.
Zde je část smlouvy, stačí hledat. Nemám potřebu někoho pomlouvat. Stejné možnosti má autor článku, který všechny v článku považuje za analfabety. 4. Počet turnusových vozidel: 4.1. Počet základních turnusových vozidel: Od 15.12.2019: 2 x DB 640 (LINT27), 6 x DB 648 (LINT41) a 7 x 845* Od 1.9.2020: 2 x DB 640 (LINT27), 6 x DB 648 (LINT41), 3 x DB 646 a 4 x 845* Od 1.1.2022: 6 x DB 648 (LINT41) a 9 x DB 646 4.2. Počet posilových turnusových vozidel: Od 15. 12. 2019: 1 x DB 640 (LINT27) a 4 x 845* Od 1.9.2020: 1… Číst vice »
Tak když už jste mě donutil hledat, například v dodatku 2 je nenápadná kouzelná věta „Dodatečné
vozidlo musí splňovat minimálně požadavky na kvalitu turnusových vozidel sjednanou
v bodě 1.2.2 přílohy č. 10 Smlouvy, nedohodnou-li se Smluvní strany v konkrétním případě
jinak“
A mohou jistě v té smlouvě nebo dodatcích být další věty…Znovu, nehájím ARRIVU, ale nebudu hájit ani Liberecký kraj, nebudu hájit ani Vás. Ale zároveň si nebudu troufat nic přímočaře tvrdit, nechť se k tomu vyjádří obě strany.
Sepište ho, s vyjádřením dopravce a kraje a rádi zveřejníme.
Novinář jste Vy, takže sepsání článku je na Vás. Nebo nám snad zaplatíte, když někdo z nás udělá Vaší práci? Pokud mají kolegové pravdu a mají tam být nízkopodlažní vozidla a jezdí 845, tak o tom se snad dá napsat článek i bez vyjádření obou stran, ostatně po zveřejnění je můžete kontaktovat ať se vyjádří k tomu, co jste napsal. Co se týče ČD a Plzeňského kraje – bohužel situace se opravdu spíš zhoršila. Jezdím denně směr Plasy a tolik 814 jsem tu v životě neviděl. Horší je, že některé v Plzni nové kusy (speciálně prototyp 001) jsou fakt totální… Číst vice »
S radostí za text zaplatíme. Jinak novinařina funguje jinak: osloví se obě strany před vydáním textu, aby se vyjádřily. Na psaní textů podle příspěvků v diskuzích a sociálních sítích jsou jiní experti, jejich kvalit nehodláme dosáhnout.
Dáváte někdy těm stranám k vyjádření i ten třeba nahrubo napsaný text jak ten článek bude vypadat nebo jen popis k čemu se mají vyjádřit? Neznám, ptám se jak to v praxi funguje
Jen pokud jde o něco odborného. V tomto případě rozhodně ne.
Diky
Pak to začíná být zajímavé. Jinak tedy nevím, ale třeba investigativní novinařina funguje poněkud jinak. Pokud je realita smlouvy, že mají jezdit nízkopodlažní vlaky a nejezdí, tak by mě přece neměl zastavit ve vydání článku fakt, že strana neplnící smlouvu nedá svoje vyjádření.
Já do toho nevidím – smlouvy s Arrivou neznám, ale dohledatelné by snad být měli. Za sebe bych mohl psát články k testování vozidel, ale v práci by mi to asi nepomohlo 😉 Bohužel pak jsou zajímavá témata, jako například provoz tramvají rychlostí 80 km/h v Praze úplně vynechána. A testování proběhlo již před 2 lety…
Je slušností dát tomu, o kom píšu, prostor k vyjádření. Zkuste si představit tento text třeba bez vyjádření ČD, v kterém vysvětlují, co se děje.
Smlouvy s Arrivou jsou dohledatelné a podívám se do nich.
To samé s Arrivou je na trati Žel. Brod – Tanvald🤷, měla být nízkopodlažní vozidla, ale realita je někde jinde😬. Špína a bordel v interiéru vozidel je k tomu jako bonus🤦
Ja tam jel v létě a jel sem čistým nízkopodlažním motorakem.
od podzimu je to zase bída i na L3 jezdí často 845 a na R14 jezdí místo 845.3 zdvojeně jen 845.1 solo..což taky neplní podmínky smlouvy hned ve více bodech..ale to už je takový kolorit, nad kterým už se nikdo moc nepozastavuje
Tam se to tak různě střídá.
GWTR také mají dle smlouvy nasazovat na Šumavských linkách nízkopodlažní jednotky. Jenže ráda 845 na dvojnásobnou kapacitu oproti řadě 818 a GWTR přepravuje na trati České Budějovice – Nové Údolí/Volary významně více cestujících než vykazovali ČD, podle nichž se stanovovali podmínky výběrového řízení. A za mně je to lepší svezení než regiosprinterem.
Nemyslím, tam je problém kraje, že neví co chce, nebo se mu nechce platit. Je to tam plné kompromisů a dodatků.
Když je řeč o GWTR a Šumavských lokálkách, otázkou je, jaká je aktuální situace ohledně možného budoucího nasazení RS1.
Ke GWTR v Jihočeském kraji a Arrive ve Zlíně…“mají nasazovat“. Neexistují ke smlouvě třeba nějaké dodatky, které to umožňují? Upřímně nevím, objednatel a dopravce se mohli dodatečně dohodnout na něčem dalším. Zejména smlouva v Jihočeském kraji byla historicky nešťastná. I na Plzeňsku, kde CD nasazuji 810, má smlouva dodatek, kde se upravuje nasazení vozidel. Ale samozřejmě o 810 tam nic není. Objektivní informovani není o spekulacích, ale o faktech, které je potřeba zjistit, než je někam veřejně napíšu.
Nevím,jak na ostatních tratích, ale na 341 jsem jednotky 845 viděl v roce 2023 opravdu zřídka. Jediné vysokopodlažní vlaky tu jezdí u ČD, potažmo z objednávky JMK…
Pane kolego, čekal bych od někoho, kdo publikuje spoustu snímků dopravce na K-reportu lepší znalosti. 845 byly během celého roku nasazovány i na 341, 283 i kolem Vsetína. Často dokonce v počtu tří kusů (takže žádná náhoda). Mohu vám dokonce napsat čísla a na webu se dá najít spousta fotografií s daty tuto skutečnost dokládající.
Zřídka neznamená vůbec. Prosím napište mi čísla.
Jak je možné,že další potřebná vozidla budou k dispozici až ke konci roku a po Novém roce,když už dva týdny mají jezdit???
Manažeři slíbili, realita je doběhla – odhaduji.
To je velký průšvih. Kdo je na Plzeňsku u ČDředitelem? Není to ten starosta Mar. Lázmní?
https://zdopravy.cz/supermanazer-z-ano-u-ceskych-drah-k-rizeni-obchodu-si-pribral-jeste-starostovani-marianskych-lazni-136792/
Nemůžu si pomoct, ale hned se mi vybavila věta Jiřiny Bohdalové v roli závisti:“ Mě se nikdy nezbavite, já jsem nesmrtelná“ 😁.
Náhrada náhrady…… Co ale mají dělat, když nových vozů se nedostává a ani je neumí cestující ani strojvedoucí používat.
Otázka je proč. Jedna z příčin je nedostatek lidí v depech, převis poptávky nad nabídkou u opraven a dlouhé čekací doby. No a obchodní oddělení, které slíbí cokoliv i když samo ví, že to reálně nemůže splnit. K tomu ČD koupili ojeté Desira, u kterých se řeší papíry a nedávno ojeté jednotky od Stadleru, které by mohli situaci zlepšit, přesunem jednotek mezi regiony.
Ona železnice je jeden veliký chaos a bordel, kde mnohdy ani levá ruka neví co dělá pravá. Třeba včera byla nějaká mimořádnost Jihlava – Havlíčkův Brod… Z Jihlavy do Brodu jely hned zasebou dva spěšňáky a jeden osobák a přitom na druhou stranu do Jihlavy (kam obyčejně potřebuje více lidí) nejelo snad dvě hodiny v ranní špičce vůbec nic….na navěstidlech to blikalo jak o pouti… Nejdříve volná cesta pro osobák, ten se rozjel a hned červená a čekal až ho předjede spěšňák….na směr do Jihlavy jen hlášení, že náhradní doprava není….. Přitom, kdyby se chtělo vyjít lidem vstříct, tak jeden… Číst vice »
Ještě dodám, že v aplikaci můj vlak bylo ty dvě hodiny co nic nejelo „zpoždění 25 min“…
„z tepla kanclu od monitoru vypadá ta situace trochu jinak,“
Přesně tak. Já taky umím vyřešit situace ,o kterých nic nevím, jen je vidím z okna, na monitoru bez problémů.
Mohli bychom založit společnou firmu.
: – )
Nebojte…jak se říká, karma je zdarma a jednou to zažijete i jako ten cestující….🙂👍
A co fotbal a hokej – taky jste lepší než současní trenéři?
Nn..to jde tak trochu mimo mě…
A můžete to okecávat jak chcete…prostě na dráze je bordel… A uvědomují i říkají to už někteří strojvedoucí, vlakvedoucí atd.
V článku je ten důvod napsán – ČD zde mají mít 15×814 a 9×842, ale reálně zde je fyzicky pouze 6×842.
Pokud je tomu tak, pak být opatrnější ve slibech… ale to by zase nebylo takové PR že?
PR vyhlášení nejsou důležitá, rozhodující je k čemu se strany zavázaly ve smlouvě, dobrovolně uzavřené.
Tak to je blbé. Ještě to nevyjelo a už se ví, že cetující to neumějí používat. A co když neumějí používat ani tu 810, protože nechtějí?