Votice na Benešovsku plánují výstavbu dopravního terminálu u nádraží
Nádraží Votice na 4. koridoru. Pramen: https://cs.m.wikipedia.org/
Cílem je, aby autobusy navazovaly na vlaky a centrem jen projížděly. Dnes je autobusové nádraží v centru.
To už mělo být dávno. Ony také ty snahy už dříve byly, ale pro příznivce silniční dopravy to bylo neskousnutelné a tak řada politiků i úředníků tomu dlouho bránila. Takže konečně se snad blýská na časy.
myslím že pokud se to povede a postaví, pozemky v okolí značně vzrostou na ceně a povede to nepochybně v budoucnu k zastavění obytnou zástavbou, Votice se rozrostou tím směrem
kvuli tocne autobusu? nejste tim sotousenim trochu postizeny?
A vy něco víte o urbanismu a o lidech? :Lidé si dnes vybírají bydlení právě podle toho, jaká je tam doprava a ta železnice hraje docela slušnou roli. Ty minulé postoje, že se tam musí dojet autem a být na dálnici už klesají, protože lidé už nemají zájem bydlet v dotyku se silniční, a hlavně intenzivní, dopravou.
No jestli budou na této trati jezdit na Os vlacích nějaké soupravy adekvátní infrastruktuře, tak ať tam klidně autobusy končí. Ale než jezdit regionovou pod dráty rychlostí 80 km/h na koridoru, to radši ať ty busy jezdí do Olbramovic, kde zastavují rychlíky.
1200 obyvatel vs. 4500 obyvatel
plus jak je s autobusy, kolik lidí jede autobusem na vlak do Benešova/Prahy.
Bylo ! Olbramovice nádraží leží na křižovatce cest , a blízko je i E55 a vinikajicim připojením . Tady se snaží někdo budovat něco co je na slepé komunikaci , kam se dá dojet jedině přes centrum Votic a tou samou cestou zase zpět . Kdyby tam alespoň fungovala hospoda jako kdysi . Není to náhodou tím že starosta bydlí na nádraží 🤔
Budou tam zastavovat do budoucna rychlíky? Myslím že vzhledem k existenci expresní vrstvy a zkracování jízdních dob modernizací tratě by to nebyl problém.
Ano, ….je psáno níže.
Co přesně jste nepochopil na sdělení, že centrem mají ty busy projíždět, a ne tam mít centrální parkoviště?
To byla reakce na @sonypolicka, nevím, proč se to nezařadilo.
Nejsem místní, ale při pohledu na mapu se mi zdá že se někdo zbláznil.
Autobusák se 14 linkama uprostřed malého městečka na náměstí se má přesunout někam do polí kam je to dobrou půlhodinu?
Prosim vas, je to 2km, to ujdete i pesky a mmch. autobusove link proste projedou olbramovicema a skonci o dve zastavky dal u nadrazi, o zadne spoje clovek neprijde.
Jen kdyby mesto uvazovali o lepsi ceste (pesi + kolo) smerem do Srbic a do Votic k sidlisti, cesta by byla i kratsi a pohodlnejsi i bez pouziti busu…
pardon, Voticema, samozrejme….
Ale pravda, bez stromu v lete bych to jit nechtel..
ani v zime po tme – neni tam ani v cele trase chodnik.
nicmene asi nikdo nerika, ze to mate chodit, autobus projede centrem a skonci u nadrazi.
Terminál u nádraží, kde nebudou jezdit podle plánu Středočeského kraje skoro žádné vlaky?
Rychlíky ve Voticích nestaví a linka S90 by měla být výrazně omezena pro údajnou nevyužívanost a nehospodárnost.
Kdybyste ten plán doopravdy četl, věděl byste, že tam mají stavět všechny spoje linky R17, resp. to bude kraj požadovat po objednateli.
Kraj to po MD požadovat může, ale MD nemusí splnit. Je to je na nich, kde budou rychlíky zastavovat.
Nebo že by kraj na zastavovaní rychlíků něco přispěl?
Tak MD by se snad mělo snažit, aby ty rychlíky byly užitečné. I když když vidím konání pana Havlíčka a volební preference…
Spousta parametrů objednávky MD vychází z požadavků krajů, stejně jako krajské objednávky z velké části vychází z požadavků samospráv. A zrovna u R17 po dokončení stavby SuVo (a později i dalších) a nasazení novějších vozidel bude vaty na rozšíření zastavovací politiky dost.
Ale měly by tam zastavovat R.
To se neví . Kdysi chvilku zastavovaly ,ale nedavalo to smysl když stavěly i v Olbramovicích a tam je připoj na Sedlčany . A Votické nádraží už není ani nádraží ale jenom zastávka .
Že je to zastávka zastavování rychliku nevylučuje.
To je pravda , ale dává to smysl když zastavi ve Voticích a po dvou a půl kilometrech opět zastaví v Olbramovicích kde je připoj , kam jezdí autobusy a buduje se tam parkoviště P+R asi pro 180 aut a je to zahrnuto v plánu Středočeského kraje ?Dráhy staví koridor někde na 200 km a někde na 160 km v hodině a daly si za cíl být z Tábora v Praze za hodinu.
V těch Voticích je zde návaznost z jiné oblasti, takže to dvojí zastavování má i svou logiku. Otázkou je, zda nezavést Sp vlaky z Prahy do Tábory.
A co, že je to jen zastávka? Viz Litoměřice město, Brno-Židenice, Česká Lípa střelnice, Jirkov zastávka, Chomutov město atd.
V roce 2019 díky stavbě koridoru Votice zanikly jako stanice a staly se jedním z obvodů stanice Olbramovice a vlaky mohou přes Votice frčet 160tkou .
A navíc zastávka je 2 km za městem na Beztahově .
V Židenicích rychlíky nestaví…
tak zidenice jsou nádraží…se třemi nástupišti.
No.. RJ-čko se svými staví 🙂 .
Ale není to stanice, nýbrž Odb Brno-Židenice z, tedy zastávka v obvodu odbočky.
Na Střelnici (ČL) jezdím často a mnohdy se tam prostřídá víc cestujících, než na hlavním. A jako zpestření se mi děsně líbí hlášení staničního rozhlasu, že vlak zastaví na PRVNÍ STANIČNÍ KOLEJI, když je tam jen ta jedna jediná.
Ono se dokonce již v dávné minulosti uvažovalo o přeložce Sedlčanky a s jejím ukončením ve Voticích.
Ne, terminál u Votic je vzhledem k množství bus linek z okolí ideální.
Ještě tam zbývá nechat zastavovat R (Olbramovice rovněž) a Os. může jít většinově do kopru.
Požadavek na zastavování R17 ve Voticích po dokončení SuVo je v dopravním plánu Středočeského kraje.
Tj. fajn, jinak by to nemělo smysl.
Jj, zpomalíme prostřední vrstvu zastávkou u každé vrby a pak se budeme divit, proč lidi jedou radši autem po dálnici.
Zrovna tady bych se nějakého útěku do aut na neexistující dálnici nebál. Přibude jedna zastávka, jízdní doba se ale o několik minut zkrátí po dokončení SuVo, zatímco jízdní doba po E55 se ještě několik let bude jen a pouze prodlužovat.
O kolik „několik“?
Takové jedno zastavení klasického rychlíku, to jsou klidně 3 minuty navíc.