Votice a Olbramovice propojí sdílená kola, mají být alternativou k autům

Cyklostezka Olbramovice - Votice vede ve stopě někdejší železniční trati. Pramen: Středočeský krajCyklostezka Olbramovice - Votice vede ve stopě někdejší železniční trati. Pramen: Středočeský kraj

Radnice očekávají využití kol hlavně k přepravě na nádraží.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pán jeskyně

Jsem zvědav, jak to bude fungovat. Určitě je dobré tomu dát šanci a nepropadat dopředu skepsi.
Osobně mi přijde škoda, že části obcí: Veselka, Křešice, Beztahov a Mladoušov, nemají svá odstavná místa.

mic

Jestli on by nebyl lepčí bus Votice-Veselka ke každému rychlíku.

Místní

No byl, ale zastavování rychlíků v bývalém okresním městě není dnes dost progresivní než vymýšlet kola na kterém se dá jet spařený do sousední vesnice.

Twix

Ten příspěvek nebyl o zastavování rychlíků ve Voticích, ale o autobusu z Votic na nádraží v Olbramovicích.

Michal M

Ta stanice je stejně mimo docházkovou vzdálenost. Parkovací možnosti a napojení od Sedlčanska je výrazně lepší právě na Veselce. Rozdíl je 1 km, což je 1,5 minuty sezení v autobuse.

Michal M

Ne, to je zbytečně užitečné a praktické. Místo toho se můžete odvézt regiošukem vozícím vzduch do Beztahova.
A kdo náhodou v Beztahově nebydlí (a za to si ale může každý sám), tak může popojet v kladiva dál autobusem – není to skvěle vymyšlený?
A teď k tomu ještě ty kola, takhle vymazlený to nemaj ani ve Švajcu…

Karel

A on nejezdí ?? 27 autobusů denně je málo ? 🤔

Michal M

Primárně se má jezdit přes Beztahov a regiošukem (což je tak blbé, že to nevyhledá ani IDOS), autobusy na Veselku mají silná omezení (jeden „musí“ jet do Olbramovic po I/3, kde je riziko zasekání a druhý je dálková linka, což je pro obsluhu nádraží dost nevhodné).
Plus časová poloha těch 27 spojů není zdaleka u všech vázaná na rychlík. Spíš to tak jede okolo…

P_V

Jak se zajistí, aby kola byla tam, kde je zrovna někdo potřebuje, a ne na druhé straně?

Viktor Š

Samozřejmě že nijak. Ale jde o to být pokrokový, reálná použitelnost je vedlejší.

Průvodce původní Aleš

Ve městě kde žiju, se kola přemisťují dodávkami firmy, která půjčování kol zajišťuje. Jednosměrné cyklo přepravní proudy bohužel existují a řešit se to musí, jinak se snižuje spolehlivost, atraktivita a tím zájem o službu. Najít při půjčení prázdný nebo naopak při vrácení plný stojan nikdo nechce.

P_V

Co třeba, kdyby ten řidič dodávky neřídil dodávku, ale malý autobus? 🙂

Frantík

Pravda, autobusy by měly umožnit nějak přepravu kol…

Frantík

Například do kopce, že.

gitare3

Nevím, zda to platí stále, ale Nextbike dával kredit za vrácení kola do žádaných prázdných stojanů.

Maverick

Omlouvam se za otazku mimo tema, ale netusite nekdo jak je daleko plan na vystavbu parkoviste a terminalu u Votickeho nadrazi, + pripadne zastavovani rychliku?

Michal M

U votického nádraží není kam větší parkoviště postavit. P+R by se mělo (s cca. dvouletým zpožděním) začít stavět v Olbramovicích.

pospisill

U Votického nádraží je vysoutěžen zhotovitel a má tam být P+R pro více jak 100 aut a také stanoviště autobusů. P+R ve Voticích bude od nádraží nalevo po most přes železnici.

pospisill

Rychlíky v plánu nejsou, ale spěšné vlaky s přímým spojením na hlavní nádraží mají jezdit mnohem častěji než nyní.

Mimopražský

Ony se ještě od Říčan do Prahy vejdou?

Michal M

Vejdou, nějaké spěšňáky jezdí i dnes (většina jen do Benešova). Pokud by to nevozily táborské kopřiváky, tak pravděpodobně odpadne i kolize s expresem před Prahou.

VTT

Ta kolize tam dnes už není, poté, co se dispečeři naučili (byli donuceni se naučit) používat pro vlaky Praha – Benešov všechny čtyři koleje mezi Wilsonem a Zahraďákem.
Sp vyjíždí z hl.n. v X.17 a jede po severní dvoukolejce, IC v X.21 a jede po jižních kolejích, což znamená předjíždění na Zahradním městě.
opačném směru jezdí kupodivu Sp po jižních kolejích, předjíždění vychází někam k Vršovicím.

Michal M

Minimálně u ranního Sp 1504 ta kolize prakticky nastává, protože kvůli předpotopní soupravě prodlužuje pobyty.
Vlak do Prahy přijíždí pravidelně 5-10 minut opožděn.
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=1504&d=30

Maverick

Parada, a nejvic fajn by byl i spesny vlak co by pobral treba Tabor-Benesov a pak metelil primo do Prahy.

Karel

Položme sie otázku má vůbec cenu budovat P+R u nádraží ( zastávce) Votice ? Na slepé silnicí která už skoro nikam nevede 3 km od centra města ?
Olbramovické P+R pokud vznikne tak to je na křižovatce na Božkovice, na Sedlčany , na Votice a i E55 navíc je to skoro stejně daleko z města jako na nádraží Beztahov -Votice .
Podle mne P+R Votice je vyhazování peněz!

VTT

To ano. Je jediný směr, pro který je P+R v Olbramovicích nepraktický, a to je cesta z Votic na jih. Pak je to zbytečná zajížďka.

Michal M

Pro pochopení investic do této prdelní lokality je třeba dodat, že v Beztahově (to je vesnice u Votic, ve které se nachází nádraží s názvem „Votice“) bydlí bývalý starosta a poslanec za ODS, který doufá, že tam prosadí zastavování rychlíků. Zatím si prosadil vzduchovozičový pendl, který znamená přestup navíc – tisíce děkovných dopisů!
V kontextu širších dopravních vazeb máte naprostou pravdu.

Karel

Naprostá pravda ! Akorát že je poslancem za TOP 09