Vosy a včely uzemnily na Heathrow několik letadel. Uhnízdily se v Pitotových trubicích
Letiště Heathrow, British Airways Boeing 787-8 Dreamliner. Autor: Heathrow Airports Ltd.
Britský úřad varoval, že podobné problémy mohou nastat i letos, dopravcům doporučil častější kontroly.
Pitotova trubice není vlastní jméno ale dnes už obecný technický pojem. Píše se s malým p.
Wiki: Vynalezl ji počátkem 18. století Henri Pitot.
A jelikož je to pojmenováno po něm, podobně jako Wattův přímovod, tak se to píše s velkým.
za to určitě může nějaký ruský šváb!
Já měl za to, že se to zakrývá vždy, když to letadlo na delší dobu stojí. To fakt nechávají otevřené?
Ano na delší dobu to zakrývají. Asi pochopím Ryanair když stojí jen 30 minut na letišti a pak hned letí zpátky. Ale například když tam příletí 787 a stojí tam celou noc nebo cely den tak se divím ze to nezakryji nebo nevím co tam dělají
787 stoji bezne 4 hodiny a ide dalej. Stat sa to moze aj Ryanair. Lietadla Ryanair stoja taktiez cez noc ale aj cez den z roznych dovodov. Takze ani Ryanair nieje imunitne. Ked lietadlo stoji zopar dni tak su to zbytocne vyhodene peniaze. Taketo veci sa stavaju.
…“Proto letecké společnosti loni začaly při odstavení letadla Pitotovy trubice zakrývat.“
To se dělá už dlouhé roky a nejen od loňska. Viz https://czechairliners.net/index.php/havarie/1160-zavada-na-rychlomeru-nejtragictejsi-havarie-boeingu-757.html
Ano, na delší dobu se zakrývají, ale záleží jak definujete delší dobu.
Ono to časté zakrývání zase zvyšuje riziko, že to někdo zapomene nějakou krytku sejmout nebo dojde k poškození letounu plošinou, přeci jen jich je na moderních letadlech hodně. Někdo asi počítal nějaký rovnovážný bod, mezi zapomínáním a tím že se v pitotkách a statických portech usadí hmyz.
A320 by měla mít 3 pitotky, 6 statických portů a 2 TAT senzory. Většina typů toho má dost.
… a štart sa typicky preruší preto, že je nesúlad rýchlosti (v prípade zapchatia statických portov až výšky pri stúpaní po štarte) na prístrojoch kapitána, FO a prípadne ešte na záložných.