Volvo končí s výrobou autobusů v Evropě. Zavře svůj závod ve Wrocławi a propustí přes 1 600 lidí
Autobus 7900 Volvo Electric. Foto: Volvo
V Evropě zůstane už jen výroba podvozků.
V Evropě zůstane už jen výroba podvozků.
Velká škoda. U nás jezdí šroty SOR a jiný výrobce kvalitních a pěkných autobusů končí!
Špatná zpráva pro Vratislav i pro Evropu.
tak ještě že na americkém kontinentu, Už jsem se obával, že výrobu přesunou do číny.
Díval jsem se na to ještě podrobněji, a definitivní smrtící úder si vrazili roku 2014, kdy se předčasně rozhodli vyrábět už jen elektrické městké busy.
Úplne sa tomu nečudujem. V Európe sa nedokážu vzhľadom na cenu finálneho výrobku presadiť. Môj osobný názor je, že zle odhadli fungovanie európskeho trhu s autobusmi, kde je hlavný faktor cena. V kombinácii s vysokými cenami dielov, často komplikovanými riešeniami, poruchami s ktorými ani autorizovaný servis nevie čo robiť sa naozaj nečudujem neúspechu. Dnes ich v ČR/SR dokáže hravo predbehnúť aj SOR, v Európe dominuje Iveco. Odhadli trh správne. Autobus stačí postaviť na 10 rokov za nízku cenu s prijateľnou výbavou, tak tu funguje trh.
Takže v USA je
výroba levnější?
V USA autobusy vůbec nevyrábějí.
Hmm, takže byznys v Evropě je dlouhodobě ztrátový, ale s výrobou se končí až teď. Jistě to nijak nesouvisí s Euro 7, že?
Euro 7 neznamená, že autobusy konci úplně… Jen je asi bude vyrábět někdo jiný než Volvo.
Takových případů bude přibývat, v Evropě je málo pracovníků, trh práce příliš regulovaný, energie dražší a pobídky malé, NAFTA nabízí mnohem víc.
A zejména drahá pracovní síla.
Takže hybrid bus Volvo 7900 LAH, co se zkoušel v 2019 v Praze, se na trhu za svou cenu neprosadil. Ani s dotacemi. Asi to nebyla taková výhra s rekuperací, bateriemi a častým start/stop velkého dieselu.
Může se nám to nelíbit, můžeme s tím dokonce nesouhlasit – ale to je asi tak všechno…
jo dělníci chtějí víc peněz a otrokáři nechtějí platit
A odborář-socialista by jim zakázat odejít jinam, protože by přestali platit příspěvky jemu. 😛
Jo jo. Tím to bude. To ten otrokář! Plantážník jeden!
Alespoň si budou moct páni manažeři vyplatit prémie. Stejně nečekali, že se ve vedení udrží déle než 4 roky, tak co nějakých 1600 lidí kdesi v Polsku? 😃V Excelu to bude sedět, firma se zefektivní, švédská pracovní místa se ochrání a tato brilantní zkušenost jim bude přece sedět do dalšího „svíčka“ až se budou ucházet o pozici v jiné firmě…. Třeba ve VW 🤔Mohli by pak racionalizovat výrobu i tady. To bysme čuměli, co? 😲
Ale já tomu nevěřím. Zákon trhu a EU + naše zákony nás před tím ochrání!!!
Vypadá to, že Vás neochrání už nic.
Západní manažeři Volva nedokázali svou dávnou kartelovou superstrategií odkupu a zavírání menších výrobců v Evropě konkurovat dnes už ani zemědělským průmyslníkům z československého SORu 🙂
Nepatří Volvo číňanům?
Číňanům (Geely) patří majoritní podíl v Volvo Card (osobáky). Volvo Buses patří do Volvo Group, kde Geely taky má podíl, ale zdaleka ne většinový. Jinak je to akciovka obchodovaná na burze.
Zajímavé.
A to před 25ti lety byla busová část Volva tak silná na evropském trhu, že v souvislosti se spojením Renault/Volvo kamionové (včetně busů) části došlo k odprodeji busové divize Renaultu (včetně Karosy) italskému konkurentovi Iveco.
Víte jak to za těch 25 let levičási a odbory dokázali podělat?
Obecně pouze konstatuji, že např. v Polsku se ve velkém vyrábí autobusy pro španělskou firmu (Solaris) a pro německou firmu (MAN)
Jste si to nejak popletl a zapomnel ne. 25 let tam je kapitalismus a tvrdej narozdil od zapadu. Švédsko je proti nam socialiticka zem a co teprve Německo, kde odbory je samozrejmost a je tam 90% lidi stejne jako v rakousku. Jiste to vysvetlite že? Myslim to, ze v zemich kde jsou silne odbory se maji lidi mnohem lepe a nebo pochopite jakou blbost jste napsal. Odbory nejsou treba v Afghánistánu,Somalsku.