Vodu, jídlo a léky s sebou. České dráhy varují před vedrem

Motorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhyMotorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhy

Dráhy také v souvislosti s varováním meteorologů posílily dispečink a pohotovostní službu.

Zpět na článek
198 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

Tady je čerstvý případ z Jížní Moravy, kde porouchaný vlak s cestujícími stál ve vedru 2 hodiny, než došlo k nějakému řešení problému. Škoda jen, že „zpráva“ ČTK je tak konkrétní, že pro jistotu anii neuvádí o jaký vlaj se jednalo a v kolika °C to bylo.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/na-breclavsku-stal-kvuli-zavade-vlak-lide-ve-vedru-dve-hodiny-cekali-na-jiny/2234154

Y.K.

Teplota na sluníčku není ničím relevantní, tady máte taky +50 na sluníčku. Zatím se i u nás normálně jezdí (problémy nepřesahují ty běžné) a být připraven na to, že když doprava někde uvízne, tak to ve vedru (nebo mrazech) může být problém, to platí v Itálii i tady. Nic víc, nic méně.

Martin

To ilustrační foto je k článku opravdu velmi příhodné😂😂😂… ještě bych doplnil foto tabule s odjezdy vlaků a na ní, 60, 90 nebo i 180 minut zpoždění 😂

Tomáš679.2

A co takhle postavit na nádraží hasiče a střechy vagónů občas zchladit? Sice je pravda, že bude asi trpět nátěr, ale cestujícím by to možná přišlo vhod.

XP3

Jojo, kropit vodou střechy vagónů je určitě dobrý nápad. A nejlépe tam, kde je trolej 😀

Tomáš679.2

Jenže ne všechny soupravy jezdí pod trolejí a ne všechny jí k provozu potřebují.Ale máte pravdu.Příště to napíšu tak, aby bylo zřejmé, že každá mince má dvě strany a že to co není zcela možné praktikovat tady lze praktikovat bez problému jinde. Přijde mi, že největší problém současné doby je to, že se vše okamžitě paušalizuje .

Oce

Aha. A zásah el. proudem je v ceně, že? No jo, lidí je jako much…

Leinad

Muselo by se u toho přemýšlet, ale déšť není důvod k tomu aby tramvaj kopala.
Akorát pokud někdo leze na střechu, tak mu voda může pomoc.

Y.K.

Ono jaksi déšť nestojí na zemi s proudnicí nějakou desítku metrů opodál.

Tomáš679.2

Zásah elektickým proudem na trati kde nevede trolej? Nebo proč myslíte, že jsem měl na mysli zrovna takové tratě kde trolej je?

Jiří Kocurek

Autobusy mívají střechu natřenou nabílo. Možná ještě použít pigment, který odráží také IR záření?

Namísto zabíjení hasičů elektrickým porudem… Až bude opravdu hořet tak vám nepřijedou.

Tomáš679.2

No, že mě Vaše rakce nepřekvapuje.

Tomáš679.2

Tak by jste mi mohl ještě vysvětlit jak fungují takové myčky na vlaky když voda je takový nepřítel.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-stavi-na-vysocine-novou-mycku-pro-motoraky-i-regiopantery-119223/

Karl vB.
Karl vB.

Odvážná myšlenka.
Už do těch přehřátých vozů s nefunkční klimatizací prosím raději nelezte.

blue

A až bude někde hořet, tak to uhasíme foukáním a zlým pohledem, co?
Prosím, odstraňte se, prospějete světu.

Tomáš679.2

No tak nebude smět hořet no. A nebo dobrovolní nepojedou na soutěž, ale pojedou chladit. Alespoň to kropení bude mít většího užitku. A ten zbytek si prosím odpusťte.

Tomáš679.2
Karl vB.

Teď už rozumím. Myslel jsem si, že jste neobyčejně kreativní a vy přitom berete inspiraci pro většinu vašich příspěvků v Indii…

Tomáš679.2

🙂 No, přiznám se, že to tak zcela není. Nápad to byl zprvu skutečné z mé vlastní hlavy, ale až následně jsem po všech těch reakcích potřeboval zjistit, zda něco takového možné je či nikoliv. A světe div se narazil jsem na toto. To je celé.

Chleba Nakup

Škoda, že to vedro nejde nějak nachytat do zásoby. To by bylo terno!

Jiří Kocurek

Zkoušeli to pomocí roztavených solí. Jenže se to ekonomicky moc nevyplatilo oproti fotovoltaice, zkrachovali. Pro anglicky rozumějící: https://www.youtube.com/watch?v=oiPSy2bKZkE

Hádej

Říká se tomu tepelné čerpadlo.

Sova

Tak hlavně aby bylo připraveno dost vozů s funkční klimatizací, aby ty léky nebyly tolik potřeba…

PeMIČ

Mohu vás uklidnit,byl jsem 2/3.7. v Blavě.
Místní DP ač má klimatizované autobusy a elekričky,přesto se hojně jezdilo na vyklapěci okna.Hold jsou opět připraveni 😉.A podvečerní jízda električkou (T30) totalní sauna.

A vágon ZSSK na R do Košic stejná píseň.Místenka do tohotu vozu byla za trest(na léky).

Silničáři maji taky plné sklady soli a drtě,přesto je vždy překvapí sních 😉.

Hádej

To ale otvírají lidi. :-/

Cestovatel z Vysočiny

ČD by hlavně měly s větším úsilím řešit, aby fungovala klimatizace ve vozech, kde jinak než klimatizací nelze ani větrat. V takovém případě zlaté Béčko.

NightmareFreddy

Ono by to chtělo hlavně klimatizované vozy. Není nad to, když místo ABpee přijede pěkně vytopené AB, to pak potěší (pro jistotu na cestu tam i zpět).

Jan

AB jde aspoň klimatizovat náporově po dobu jízdy. Horší je to s teráriem, ve kterém se nedá nic otevřít.

Jan Hájek

To je hezké, že to uvedl tiskový mluvčí, ale nevšiml jsem si, že by ve vlacích a stanicích nějaké varování reálně probíhalo. Běžný cestující nesleduje nonstop mimořádnosti na webu ČD.

Artem

Treba to ma jen vyhnat ty lidi z vlaku. v 810tka nejsou na cestujici zvykli a boji se jich. By jeste mohli zkusit zavest rousky.

Diesel

Nejlepší v tomhle nikam nejezdit a když už musím tak vlastním autem kde si klinuju podle potřeby.

Frantisek

… a zatápíte tak ještě více sobě i ostatním? 🙂

Diesel

Až mi někdo fakt ukáže že globální oteplování souvisí s lidskou činností, pak se možná i zamýslím. Zatím jediné co vědci prokázali je že tyto periody se v historii země opakovali aniž byl člověk ještě na světě.

lsp

Což je typická výmluva sebestředného ignoranta.

NightmareFreddy

Řekl bych, že těch důkazů je poměrně velké množství (vzhledem k tomu, jak složité jsou přírodní procesy, tak lepší důkaz vycucat z prstu opravdu nejde). Ale kdo nechce vidět, tak nevidí (nebo možná vidí, ale raději zavře oči, protože je to tak lepší).

Diesel

Žádné nejsou, zatím nikdo z vědeckých kruhů člověka neoznačil za jednoznačného viníka.

Radek

Zprávu IPCC jste jistě četl.

blue

Jenže i tu zprávu z IPCC jiní zase vyvracejí pro nepřesná nebo zavádějící data. A kdo teď má pravdu? Vybereme si jen jednu vhodnou?

Y.K.

Vybereme si tu rizikovější, protože je vždy lepší být na problém připraven, než to nechat vyhnít a pak se divit.

Navíc mi vždy přijde silně pokrytecký ten myšlenkový směr, že člověk sice denně chrlí ročně desítky miliard!! tun CO2, plynu co skoro nic neváží a pak s natvrdlým výrazem říká něco „třeba to samo“ a to že je to problém vědecky dokázat, považují za důkaz, že se nic neděje. Jediné, proč je problém to vědecky dokázat je proto, že to nelze s ničím s adekvátní jistotou porovnat, kromě historie s ne moc přesnými záznamy.

Hádej

Kdo? Ty závěry jsou nezvratné, potvrzené několika typy zcela nezávislých metod. Už není kam uhnout.

Adamgolias

Takze kdyz se uvolni energie , tak to nema zadne nasledky? To by jste mel doma po zatopeni zimu. Kdyz dodane energii znemoznim jeji prostup prostredim tak mi nezustanou nasledky?
Az opet budete obtezovat vasim autem okoli , vsimnete si zajimave veci, je teply motor. Co myslite ze se s tim teplem stane kdyz vas bude miliarda?
Je zvlastni , kolik lidi nezna fyzikalni zakony zakladni skoly. Je zvlastni , ze i tito omezeni hlupaci mohou rozhodovat o budoucnosti.

Pražec

Vy jste se s fyzikou taky moc nepředvedl.
Teplo uvolněné pálením ropných produktů není nic oproti tepelnému výkonu dodávanému sluncem ( cca 1300 W/m2).
Normálně by neměl být problém se tepla zbavit, Země není izolovaná soustava, teplo se vyzáří do vesmíru. Sám víte, jaká je teď ráno zima, když je přes noc jasno.
Problém není uvolněné teplo, problém je skleníkový efekt.

NightmareFreddy

Tak možná z vědeckých kruhů Tomia Okamury… V podstatě všechny seriózní teorie se shodují na tom, že člověk klima významným způsobem ovlivňuje. Jediné, na čem se neshodnou, je míra, do jaké za to ten člověk může. Přesto i tak se shodnou na tom, že pokud to bude pokračovat tímto tempem, je život na planetě významně ohrožen. Ale jistě, můžeme zavřít oči, protože nás se to netýká, my to ještě nějak přežijeme (nebo můžeme si říct, že za to může Čína a na všechno rezignovat).

Pražec

1) Tyto periody jsou dané pohyby zeměkoule (viz např. https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/1995/cislo-9/milankovicovy-cykly.html).
Současný vývoj těmto periodám neodpovídá.

2) Účinky různých plynů (říkejme jim třeba skleníkové) na tepelné záření byly měřením kvantifikovány již v 19. století (viz např. https://en.wikipedia.org/wiki/John_Tyndall#Main_scientific_work)

3) Jestli patříte k těm, kteří tvrdí, že průběh teploty atmosféry známe toliko z meteorologických záznamů (tedy posledních cca 200 let), nastudujte si něco o vědním oboru paleoklimatologie.

Jiří Kocurek

Co vlastně způsobilo malou dobu Ledovou.

O katastrofické neůrodě v letech 635-640 a souvisejícím hladomoru se ví – sopečný popel zakryl Slunce na několik roků. Tím mimo jiné skončil starověk a začal temný středověk.

Jan

Periody se opakovali po milionech let, nyní jsme to zvládli za necelých 200 let, což ne náhodou souvisí se začátkem průmyslové revoluce. Vždyť je to jednoduché. Podívejte se kolik energie, která nakonec skončí jako teplo, vyžaduje průmysl, doprava, vytápění budov, v létě pak klimatizace, což je vytápění venkovního vzduchu, k tomu výpočetní technika. Taktéž výroba elektřiny se svojí účinností kolem 30%, zbytek je teplo. A vynásobte si to osmi miliardami lidí. Stále se domníváte, že je to zanedbatelné množství?

Gwann

Pozor ale, vámi uváděné uvolňování tepla je reálné bezvýznamné.

To o co jde…jsou skleníkové plyny.

A pokud se nemýlím, tak koncentrace CO2 v atmosféře se kryje s vyššími teplotami…

Lukáš Chytil

No jo, ale byla doba, kdy díky sopkám bylo na zemi o 70% skleníkových plynů víc než dneska. Tak kam se ty plyny poděly? A na druhou stranu mít jich o 10% méně, tak tu zmrzneme. Takže to Země nějak regulovat umí. Otázka zní jak a v jakém časovém horizontu. Tím nepopírám, že se klima mění.

Upřímně se víc bojím teda přepólování, ale to je už úplně o něčem jiném.

Pražec

Ale kuš. Sopky naopak způsobují ochlazení, popel rozptýlený ve vzduchu hodně záření odrazí ještě dřív než dopadne na zem.

Lukáš Chytil

A ty horké plyny jsou co?

Y.K.

Země má schopnost i vstřebávat, zejména oceány. Nyní s jsme ovšem na tempu daleko za možnostmi oceánů, k tomu mizí pralesy šleným tempem.

Gwann

postupem času se ten uhlík všude možně uložil…do organické hmoty ale i do mrtvé, fosilní organické hmoty jako uhlí, ropy, zemního plynu ale i rašeliny, metanu na dně moří, rozpustil se jako CO2 ve vodě a tak podobně.

a teď jej vlastní potřebou energie zase uvolňujeme zpět….

Lubomír B.

Je to náhodou od ČD slušnost, že na to upozorní. Já jezdím 10 let autobusy 108 IDS JMK Brno – Znojmo kolem hodiny v nejteplejším regionu v ČR v neklimatizovaných autobusech a na zákaz konzumace jídla a pití je neustále upozorňováno. Jízda začíná znělkou „Upozorňujeme cestujících, že konzumace nápojů a potravin je ve vozidle zakázána.“ Když to někdo poruší, je perzekuován řidičem! Kde jsme?

Kernteriér

Který autobus na lince 108 je neklimatizovaný?

Lubomír B.

Já nevím, přijde mi že všechny. Odhadem tak 90%.

Kernteriér

Na lince 108 jsou klimatizované všechny vozy. A co s nimi jedu, klima funguje.

Petr

Neklimatizovaném?
Dívám se a ty nasazované třínápravové Crosswaye mají klimatizaci 😉

https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce=autobus&iddopravce=92&vyrobce=Iveco&ntyp=Crossway&typ=Crossway+LE+LINE+14.5M

Lubomír B.

Divné, proč to teda nazapínají. I v expresech 108 Brno – Znojmo jsou všechny uváděny jako klimatizované?

Kernteriér

Měly by být. Max. u ČSAD Hodonín může být na SORce jen dvojice menších jednotek.

Lubomír B.

Asi fakt jezdím ve špatný čas, ale odpoledne v 16:00 z Brna jsem v Ex klimatizaci nezažil. Co mám udělat, aby se to změnilo? Jezdit autem?

Ondřej

Na jižní Moravě…bez urážky, nemám proti ní nic, ale pravdou je, že nejvíc zkušeností s obhroublým mezilidským chováním mám tam 🤷‍♂️

Hádej

Jste nebyl na Severní Moravě? 😉

Lubomír B.

Jasně, a to je přesně ten důvod, proč jim neudělat peklo na zemi (zácpy, semafory, nepřípoje ve Znojmo, 35st bez klimatizace a nemožnost se napít).

Ondřej

To nikdo neříká, proč to vůbec píšete? 🙂

medvěd

Alibisti. Cestující nemůže za to, že jede (bohužel) v vagonu s „rozpálenou střechou“ ! Doporučuji vedení ČD si projet v takovém vagonu. Proč musí „trpět“ jen obyč cestující ?

Ares

Je léto, vagony mají rozpálenou střechu..

Michal

Tady jde o absenci klimatizace v „údajné“ druhé třídě.

Ares

Nojo no, všechny vlaky nemají klimatizaci, dokonce ani všechny autobusy. Mě v autě toho času taky nefunguje. V MHD je taky spíše vzácná. Prostě to budete muset vydržet.

Michal

Jenže, v MHD strávim nanejvýš pár desítek minut. Ve vlaku i dvě hodiny.

Chronosphere

Tak s ním nejeďte

Robin

Omlouvám se za off topic, ale dnes měly snad všechny spoje Regiojetu na lince R8 z Bohumína do Brna téměř hodinu zpoždění a z Bohumína do Ostravy jezdila NAD. Nevíte prosím někdo něco bližšího?

Jiří Kocurek

Grapp uvádí tohle:

Omezení provozu
úsek: Dětmarovice – Bohumín os.n.
příčiny vzniku: Rozsáhlé práce na infrastruktuře
dopad na cestující: Provoz omezen
předpokládaný konec omezení: 31.8.2022 17:00

Kernteriér

Nedostatek techniky, místo hodinové pauzy v Brně se točilo hned zpět. A trošku se to nestíhalo. K tomu výluka na 301, kdy R12 jezdily přes PR a nabíraly zpoždění, které pak měly i vlaky na R8

PeMIČ

Od 1106 hlášeno zpoždění z provozních důvodů dopravce – chyběla v Bohumíně souprava a tak se točilo okamžitě zpět a v Brně okamžitě zpět.

1106 – 30min
1108 – 35min
1110 – 35min.

K večeru 60 až 80min.

Asi Chorvatsko 😉

ABC

Vodu, jídlo a léky s sebou. V zimě taky teplou deku. Doprava budoucnosti.

Jiří Kocurek

A ne že místo 810 pojedete po silnici klimatizovaným autobusem! Z toho by byly tak vysoké celospolečneské náklady a tak olbřímí externality v podobě hluku a emisí, že se to ani za 10 generací nezaplatí. Co deset, tisíc!

Karel Janota

Nebojte, 810 se už teď osazují klimatizací, wifi a ECTS. Brzy se všechny předělají na vodík a budou ekologičtější než autobusy… 😀

Jiří Kocurek

Hádám že vodíková 810 v ekologičnosti předběhne i trolejbus. Stačí nezapočítat 70 % ztráty při výrobě zeleného vodíku elektrolýzou a prohlásit, že trolejbus jede na fosilní uhlí.

Frantisek

Hlavně i ta klimatizace ve výsledku ohřívá prostředí, takže Vaše „řešení autobusem“ je „výhrou“ velice krátkodobou. (Nehledě na čekání na spoj, který poslední dobou třeba kolikrát vůbec nepřijede, v rozpálené krajině, bez informací.)

Chronosphere

Víte,že prostředí ohřívá i přístroj,na kterém píšete, nehledě na vyrobenou energii pro jeho provoz,to už je pro živ.prostředí úplná katastrofa. Měl byste se nad sebou zamyslet.

Adamgolias

Trochu blbe srovnani. Telefon ma tepelny vykon v radech miliwattu , , klimatizace do vagonu minimalne 30kW. Zcela teoreticky je trocha pravdy i na vasem tvrzeni ovsem zamyslet by jste se mel vy . Alespon nez necim prispejete.

Olda_Údržbář

Samotný telefon je marginalita. Jde o celou síťovou infrastrukturu, včetně serveru.

Jiří Kocurek

Klimatizace ve vlaku žádné takové efekty nemá, nebo co tím chcete říct?

Kernteriér

Ne, ta teplo odebírá a mění ho na zimu. Na dráze platí jiná pravidla.

Gwann

Vyzařování tepla klimoskama je možná problém v zastavbe. Ve volném krajině moc ne, zvláště když se zdroj tepla dost hybe

Tomáš679.2

Tak za prvé tyto teploty tady už byly a žádné varování či doporučení se nekonalo. A v doporučení chybí jedna podstatná věc. Schválně jestli někdo uhodne jaká.

Fliczek

Nejezděte radši nikam.

Tomáš679.2

Velmi dobře. Pán s největší pravděpodobností pochopil.

Filip Jirsák

To, že se něco dříve nedělalo, není argument, proč to nedělat teď.
Tipoval bych si, že vám tam chybí teplé oblečení nebo deka…

Tomáš679.2

Ani jedno. To co tam chybí není nic ve vztahu k teplotnímu komfortu.

Karl vB.

Tak se to zkrátka, na základě poznatků z dosavadního sledování problémů některých cestujících, zavedlo.
Já vím, je to porušení znění §1 – „Nikdy se to tak nedělalo“.

Tomáš679.2

A přitom bohatě stačí aby si každý člověk uvědomoval možná rizika (čehokoliv)a podle toho se zařídil a neříkal si, že se přece nic stát nemůže. .

Filip Jirsák

Jasně, protože každý člověk si musí nastudovat, jak funguje klimatizace, jak funguje napájení klimatizace ve vlaku, jak funguje teplotní roztažnost kolejnic, k jakým mimořádnostem může u vlaku dojít – a pak už hravě vyhodnotí, jaká jsou rizika spojená s cestou vlakem, když je horko.

Tomáš679.2

No respirátory přece!

*h8*

„… cestující by se také na cestu měly dobře vybavit.“

Chápu dobře, že výzva platí jen pro substrát ženského rodu?

Pája

Asi šotek. Taky jsem to nejdřív tak pochopil. MělY tzn slečny a paní. Pro nás chlapy to varování asi neplatí 😉

Kernteriér

To není šotek. To, je bohužel standartní úroveň gramatiky na tomto webu.

Ondřej

Za cca 4 roky, co sem chodím, bych gramatické chyby v článcích spočítal na prstech jedné ruky, tak nemelte.

Ondřej

Spíše byste měl tepat Blesk, kde nedávno psali cosi o „objeti zločinu“.

Karl vB.

Proč?
Kernteriér třeba Blesk, na rozdíl od vás nečte.

Ondřej

Každý říká, že Blesk nečte.

Filip Jirsák

Jestli to s tou čárkou a „standartní“ myslíte vážně, tak vaše hodnocení něčí gramatiky má asi tak stejnou váhu, jako když slepý hodnotí obrazy.

Ondřej

Správný muž je vždy na vše připraven.

Koloťuk

Při čtení úvah místních mudrců přes klimatizace je jasné, že jim nedochází její nefunkčnost v případě výpadku napájení, což není ve vedrech na místní poměry nic neobvyklého (přetížení sítě, závada na vedení VN, VVN…).

Jiří Kocurek

A v zimě zase může totéž přivodit nefunkčnost topení ve vagoně. Přesto tam je.

Tomáš679.2

Kdyby jezdila nafta není co řešit. Kdyby bylo možné otevírat okénka není co řešit. Kdyby byly na nádražích nádražní restaurace není co řešit….

Jiří Kocurek

Pokud se vyplatí provozovat, tak na tom nádraží většinou je. Pokud se nevyplatí provozovat, tak ji sotva bude dotovat kraj/obec/stát. Žirovničtí nebudou chodit na nádraží, aby si dali oběd.

Tomáš679.2

A to je co?

Karl vB.

Zdá se, že vy jste zřejmě dneska už nějakým vlakem bez funkční klimatizace a nápojů jel.

Tomáš679.2

Zdát se to může, ale není to tak. Samozřejmě klimatizaci znám, ale není to můj přítel.

Karl vB.

….ale pojmy, jako vedení VN, VVN nejsou běžnému člověku, který úspěšně absolvoval základní školu, až tak velkou neznámou.

Tomáš679.2

Jenže já se ptal na na pojem klimatizace

blue

Zjevně ani rozum není váš přítel.

Patrik

Se nedivím že radši informují když lidi jsou jak jeb*ý a jedou 4 hodiny a nevezmou si aji vodu….. A pak ve vlaki brečí…
Regiojet a hlavně Arriva by taky měli varovat, protože v těch jejich slavných jednotkách s malinkýma oknama se člověk upeče už při 25°….

Brumla

@Patrik Nevím jak v RegioJetu, ale v LeoExpressu mají klimatizaci, tam se okna neotvírají. Ve většině případů klimatizace funguje.

Jiří 24

Pán zjevně myslí jednotky od DB řady 628 (u Arrivy 845). Tam klima není (ovšem Arriva ji začíná pomalu dodělávat, několik kusů ji již má, a naštěstí není závislá na motoru a má svůj vlastní agregát).

Lukáš Chytil

Jenže ve vlacích Arriva je barel s 25 litry vody.

Adamgolias

Zkusil jste se toho nekdy napit? Tepla zelena , … hnus.

Lukáš Chytil

Piju ji pravidelně každý obrat na Roztokách a v Hostivaři. Výborná, studená, osvěží.

Chleba Nakup

Teplá zelená může být super, vyzkouším. Míchá se toto ještě s něčím?

PvvS

Njn, kdyby byla modrá, tak to bude asi lahůdka..

Adamgolias

Skoda ze arr vzdy kdyz jedu ja , pouzije stroj bez klimatizace. Ty jednotky jsou dve, nebo jich je jiz vice? V kazdem pripade cestujici , kterym nezbylo loni , predloni … nic jineho nez pouzit radu 845 kdyz venku svitilo Slunce a bylo vice nez 20 C uz jsou timto treninkem zoceleni a bez strachu opet i bez varovani do vlaku 845 vlezou vstric teplote dosahujici 50C . S timto porovnanim ,
čest ČD

Lukáš Chytil

Těch strojů s klimatizací je zatím cca 6 nebo kolik. Jsou to 845-3xx.

Venca

Jsou 4 a to 318-321…

Karl vB.

Ono může třeba dojít vlivem tepla k vybočení kolejnice, vlak kvůli tomu nepojede, nebo bude zpožděný.
Vy budete stát na nějaké neobsazené zastávce na slunci, bez možnosti schovat se před pražícím sluncem do stínu.
I v takovém případě se flaška s vodou šikne.

Augusto Pinochet

…vono je to taky tim, že v současnosti do vlaku nastupují cestující, kteří v mnoha případech vidí nádraží a vagon poprvé v životě…motají se po nástupišti, kluk s velkou hlavou řičí „jů, podívej jede mašinka“ a tatínek přitakává…maminka se modlí…berte to jako nadsázku, ale takový jelita jako dnes jsem ještě ve vlaku neviděl…

Kryštof

Už jenom ta fotka 99% cestujících včetně mě od cestování s ČD odradí. Naštěstí ETCS tento šrot pošle do hutí.

Jelen

Tak to rozhodně není. 99% cestujícím je úplně jedno čím jedou a rozhodně je 810 od cestování vlakem neodradí.

Chronosphere

Á,zase Jelen a jeho šotosvět. 99% cestujících je jedno v čem pojedou,ale 90% procent z nich sedne raději do auta,než do takového žebřiňáku. Pro zbytek jsou vlaky nezbytností,ale upřednostní něco, co jezdilo ve vyspělých zemích už před 100 lety (podvozkové vozy,polstrovaná sedadla, topení,co nemá výfuk do salonu) a 1% Jelenů holt žije ve svém světě plném mašinek a vagónků a motoráčků,kde jim je tak dobře, hlavně když ho nemusí financovat.

Frantisek

Tak hlavně když jsou vedle i dvě, tři nové silnice, ale pán se hrká v byť nejmodernější jednotce po trati takovou rychlostí, že jej to auto hravě předjede, ještě k tomu u každého přejezdu téměř zastaví, a zastávka navzdory průjezdu obcí zůstává kilometr za ní… Nebo to s novým, naleštěným motorákem problém není? Hlavně, že to vozidlo není moc staré? Ono to bude kus od obojího a obojí je třeba s rozvahou řešit, ne se bezhlavě pustit do náhrad a „náhrad“…

Chronosphere

Dvě,tři nové silnice vedle sebe? Povídejte, přehánějte….

Adamgolias

Sil 1.tř č 2 , č 12 , D11 ,č 11 , . V urovni ceskeho brodu je na 15km nacpano toto mnozstvi silnic. Kkdyz se tak divam na mapy tak je mi z toho mnozstvi silnic zle. Kazde vetsi mesto je ,,obsancovano ,, silnicemi .

Kernteriér

Rozpětí těch silnic je min. 20 km. To je pak fakt vedle sebe i 1. a 10. rovnoběžka.
Proč existuje trať přes Lysou nad Labem i Český Brod? Vždyť jsou od sebe jen 15 km…
A správně. Do města by měla vést jen jedna silnice. A to k nejbližšímu nádraží, nikam jinam.

Kernteriér

Sice nevím, jak vypadá devětadevadesátiprocentní cestující, ale ten stoprocentní se šukafonu určitě rád vyhne.

Tomáš679.2

Tenhle šrot pojede i tehdy až Pendolino bude díky prověšené troleji stát 😉

Kernteriér

Zatímco tenhle šrot ho obejde přes pole, že?

Gwann

Koridor objede přes políčku a zdarec u skutce.

Nebo ropovod sukafonu po Pacifiku do brna a tak podobne

Karl vB.
Gwann

Myslíte slečnu, vy hulvate? 😉

IGCT

Myslím, že je to lehce přehnané. Bude trošku teplejc. Nic, co bychom z let minulých neznali.

Jiří Kocurek

Ivan Mládek o tom zpíval už v dobách, kdy měl ještě bujnou kštici.

Radek

No, a v minulosti se situace podceňovala, tak se tentokrát ČD připravují, což je správně.

Pezos

Asi tak, ČD prostě začaly předem upozorňovat na meteorologické výstrahy u jevů, které mohou mít zásadnější vliv na dopravu. To tu nebylo. Ne že by nikdy nebylo horko nebo bouřky

Michal

Vy asi nejezdíte ve vlacích bez klimatizace, že? Tam to bylo v létě špatné odjakživa.

Tomáš679.2

Ale nebylo. Taková M131 měla okna stahovací. M 152 měla vyklápěcí, ale podstatně větší část plochy než M 810

Karl vB.

Můžete prosím uvést, jaké jsou podle vašeho názoru rozdíly mezi motorovým vozem M152 a 810?
Děkuji.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_810

Tomáš679.2

„Motorové vozy řady M152.0 se jen v základní verzi vyráběly téměř 10 let a je samozřejmé, že v průběhu výroby docházelo k dalšímu vývoji v jejich konstrukci, ať už na základě zkušeností z provozu dříve vyrobených kusů nebo z důvodu dostupnosti novějších, dokonalejších konstrukčních prvků. Bezesporu největší rozdíl byl z výroby mezi prvními dvěma prototypy a sériovými vozy: Počínaje motorovým vozem M152.0003 tedy nově sestávalo dálkové světlo motorových vozů ze dvou reflektorů (namísto jednoho u prototypů), okna měla menší výklopnou část a dala se otevřít jen pod úhlem 25° (u prototypů šla výklopná část odklopit úplně nebo zajistit v úhlu… Číst vice »

Karl vB.

Chtěl jsem vás jen dovést k tomu, že motorový vůz řady 810 je pouze přečíslovaná M152, nic víc, okna jsou identická!
O prototypech jste se ve vašem předchozím příspěvku nezmiňoval.
Proč došlo u sériové výroby k negativní změně u oken, nevím.
https://www.zeleznicnipoklady.cz/produkt/12325/

Pája

Dovolím si popsat zážitek z úvrati v Břeclavi ještě před Pantery. 25 minut stání vlaku s koženkou , všechno co jde otevřít otevřeno a přímo do toho vlaku pro 2 cestující museli záchranáři. Pro rejpaly – bylo to někdy kolem 2010.

Kernteriér

Vidíš, a kdyby tam byla klima, tak jich vynesli 5.

Michal

Bez urážky, ale s těmi okny je už trapné. Pokud je venku vedro, tak je v létě ve vlaku bez klimatizace „na zdechnutí“ a otevřít okno je k ničemu. To už je účinnější si vzít osvěžovač na květiny.

Jelen

Obávám se, že vzhledem k vozidlu na ilustační fotce tu opět bude plamenná diskuze zoufalců, kteří si ani nepřečtou nadpis, natož aby se obtěžovali zjistit téma této zprávy.

PvvS

A že jste se rovnou ozval..

Michal

ČD varují před cestováním svými vlaky, protože nesplňují úroveň 21. století? Hodně trapné. Zvláště, když ty šroty stále hází do druhé třídy.

mlokXCM

Až na to, že před ničím takovým nevarují.

XYYY

Jaká je definice – z dílny EK – úroveň vlaku 21. století ?

Michal

Nejde spíš tak o století, ale spíš o třídu. Vzhledem k tomu, jak rozsáhlý vozový park ČD mají (počínaje kvalitními vlaky a konče ultimátní šroty) je dělení pouze do dvou tříd naprosto absurdní a nechutné.

Petr

A chcete říct že RJ ano??? Jel sem Kadaň – Kadaň-Prunéřov a z 6ti dveří šli dvoje, wc vůbec – však za to krátkou dobu lidi nepotřebují na záchod… A ten vrak co tam jel to se snad řadí mezi historické vozy…a sladká tečka průvodčí či co to je ukrajinka….
A Arriva ta snad ani klimatizaci nezná…Ale tak hlavně jak je nejlevnější má to blbou wifi… Ale okna si tam člověk neotevře….

ABC

sladká tečka průvodčí či co to je ukrajinka

pán je xenofob?

Gwann

Možná tím myslí, že pořádně neuměla český.

Nebo je xenofob

Michal

Tak to je zvláštní. Několikrát jsem jel RJ i ARRIVA a klimatizace měli. Zatímco pro ČD, kterými pravidelné jezdím, je (nejen) klimatizace Španělská vesnice. Navíc, na konci minulého léta se mně u RJ stala zajímavá věc. Měl jsem místenku do vagónu, kde bohužel nefungovala klimatizace a po minutě, co jsem nastoupil, se prišla omluvit stevardka (v podstatě všem ve vagóně) a že klidně předělá místenku do vedlejšího vagónu, což jsem uvítal. A u ČD? Tam člověk jezdí pravidelně vlakem, za který platí jako druhá třída, přitom to s ní nemá nic společného a žádnou omluvu jsem od nich nikdy neslyšel.… Číst vice »

Ondřej

Kudy s ČD jezdíte? Já pravidelně na lince Praha – Trutnov a nemůžu si na naprosto na nic stěžovat… Jednou jsme vyjeli z Prahy v mínus deseti stupních a po 200 metrech jízdy vypadlo topení v 1. třídě. Během dvou minut přišel průvodčí, omluvil se a informoval nás, že ve stanici Praha – Libeň restartuje topení a tím se to vyřeší. Náprava situace trvala v Libni asi 30 sekund a topení jelo…ale potížista se našel, měl podobnou rétoriku, jako Vy…udělal neuvěřitelnou scénu, průvodčímu vynadal způsobem, jaký nemá obdoby a nenechal si vůbec nic vysvětlit. Sám se přitom nezvládl ani učesat,… Číst vice »

Ondřej

Ještě přidám osobní zkušenost s RJ. Posílali jsme z Prahy do Brna přímou linkou čtrnáctiletou neteř s jejím přítelem. V Brně na ní samozřejmě měli čekat rodiče. Každému dali sedadlo úplně jinde. Zkusili jsme se zeptat „stevardky“, zda by se zeptala pána sedícího vedle neteře, zda by si mohl vyměnit s jejím přítelem místo. Dost úsečně a ostře to zamítla s komentářem, že bychom se měli stydět posílat samotnou neteř (čtrnáctiletou!!! 🤦‍♂️) bez dohledu přímou linkou z Prahy do Brna – přijde Vám to normální? 😉

Ale třeba to myslela tak, že je Brno nebezpečné město 😁

XP3

Trapná je především ta vaše nenávist vůči všemu, co dělají ČD. Vy máte averzi vůči tomuto dopravci z podstaty, takže je úplně jedno, co udělá nebo neudělá. Ve vašich očích je špatně stejně bys úplně vše.

Michal

Uznávám, vůči ČD mám velkou averzi, ale ryze na základě osobních zkušeností. A očividně nechápete, co mimo koridory ČD dělají. Kraje na to většinou kašle a ČD se chovají k cestujícím jak dobytku. Tohle Vám přijde normální?

Gwann

Kdyby kraje chtěly lepší vozidla a byly ochotně je zaplatit, tak tam jsou.

CD je jen dopravce, stezujte si na hejtmanství, co to objednali

XP3

Prosím několik konkrétních příkladů z poslední doby, toto je jen plácnutí do vody.
Pokud jste se službami jakéhokoliv dopravce v závazku nespokojen, tak není nic jednoduššího než objednavatele (kraje nebo MD) na toto neustále upozorňovat a pokud jste obeznámen s příslušnou smlouvou, můžete upozorňovat i na její nedodržování. Objednavatelé toto určitě ocení.
Mimochodem, o něco výše je zmínka o nedostatku souprav u RJ na lince R8, z toho plynoucích hodně ostrých obratů a následných zpožděních. Tam Vám to, předpokládám, nevadí, protože to nejsou ČD.

rozhon

A co se stane když někomu rupnou nervy a vysklí okno?

Jiří Kocurek

Zatčení?

XYYY

Uhradí vzniklou škodu, v případě překročení částky 10 000 Kč si vykoleduje trestní stíhání ….

Nic složitého ….

Michal

Počítám, že nemluvíte o 810?

Karl vB.

….vagon začne větrat.

David

Pořeže se od střepů?

Gwann

Bude vyloučen z přepravy, predan odchytove službě, vagón bude vyklizen v nejbližší stanici, případně bude tamtéž odstavena celá jednotka. A škodu + zpoždění vzniklé mu bude připsáne k úhradě.

Radek

Vůz s vyskleným oknem je neprovozuschopný. Takže vyhození všech cestujících, kteří tomu dobrákovi náležitě poděkují.

Jarda

stačí mít vozidla vhodna do civilizace, takže pak stačí, když ve vlaku pustěj klimu a dobrý 😉

Kernteriér

Ale pořádně, a ne na polovinu, jako na tom šukafonu na fotce u článku.

Jan

Ta klima musí fungovat a nestát se topením. Včera večer jsem měl pěkný zážitek v Cityelefantu. Venku nebylo ani tak horko, ale vevnitř hodně přes třicet, dole v oddíle úplně nejhůř a při průchodu do dalšího vozu to silně foukalo horkým vzduchem. Nakonec nejlepší místo bylo nedaleko dvěří. Doudám, že se taková jednotka nenasazuje v těch největších vedrech, protože na delší cestu tam jde fakt o život.

Kamui

Je otázka, na kolik jsou klimatizace v našich končinách dimenzovány. Přece jen, když je 35 stupňů ve stínu, vozidlo se může klidně rozpálit na 50.

malý bobeš

Je otázka, jestli je dobrý nápad spolehnout se na klimatizaci „v motorovém voze řady 810 po modernizaci v korporátním nátěru“…

jal

V 811 to jde.

Tomáš679.2

Souhlasím. Ti o nichž hovožříte v úvodu tyto výdobytky moderní doby nepotřebují. Ti totiž vyrostli na dopravních prostředcích jako byla kupříkladu Š 120 nebo trabant u nichž bylo va horkých letních dnech nutno teplo od motoru či chladiče odvádět (zejména při pomalé jízdě) a jediným takovým způsobem bylo odvádění do vozu přímo a nebo přes výmeník voda vzduch. Navíc pořád lepší teplo nežli zima.

Ares

Děkujeme, raději klimatizaci..

Jan pesina

Nejlepší klima je polspousteci okno nechápu tu debilitu všude cpat celá okna a pak se divit že se lidi bez klíny ve vlaku smazi

Jan

Otevírací okno je až poslední možnost, souhlasím, že je lepší než trvale zavřené okno. Nicméně určitě jste si zkoušel takto větrat odpoledne v rozpáleném voze i trati, kde do vozu proudí vzduch s příjemnými 40 stupni.

Gwann

Takove otevrene okno v rychlosti 160 je MNAM

Leinad

Holt máme technologický pokrok, byly doby kdy železná dráha neexistovala. A následně koňka, která nejela 160km/h, samozřejmě mohla větrat.

Lukáš Chytil

Nad rychlost 100 je vám to otevřené okno víte k čemu…

Tomáš679.2

Na to stačí dlaň v úrovni výplně a hned se uvnitř vzduch začně hýbat. A i kdyby tohle ne, tak při vyšší rychlosti a otevřeném okně bude teplý vzduch zevnitř vytahován okolo proudícím vzduchem ven.Jak prosté.

Karl vB.

No jistě, ono nikdy nedojde k poruše, že? Varování je opodstatněné. Lepší je být připraven, než pak jen skuhrat.
léto 2010 – Německé dráhy odškodňují cestující za horko ve vagonech, dostanou i 500 eur
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/nemecke-drahy-odskodnuji-cestujici-za-horko-ve-vagonech-dostanou-i-500-eur.A100721_203029_eko-zahranicni_vel

Tomáš679.2

..a pak lidi vystoupí, ofoukne je a budou mít rýmičku. Klimatizace je tak dobrá akorát pro zlost.

Kernteriér

Omyl, rýmičku dostanou, když vylezou zpocení z rozhicovaného vozu a ofoukne je.

Jan

To je otázka nastavení teploty. Nemusí se mrazit na 18 stupňů, ale tak, aby bylo uvnitř přijatelně, třeba na 24.

Michal Iřík

Naštěstí lidé z vašimi názory už nerozhodují o tom, jaká vozdila se (ať už na dráhu či na silnici) nakoupí.
S následky podobně inteligentních úvah („klimatizace je zbytečný a nezdravý luxus“) se bohužel v pražské MHD potýkáme doteď.

Tomáš679.2

Souhlasím. Jen nelze větrat oknem vždy .Třeba na parkovišti kdy na vedlejší parkovacím místě zastaví a zůstane stát nastartovaný diesel (takový u něhož o přítomnosti na ME lze pochybovat) jehož posádka si odskočí koupit zmrzlinu a pak si ji v autě budou v klídku komzumovat. Pak jsou tři možnosti na výběr. Ztratit pár slov, okno zavřít a nebo přeparkovat.

Kernteriér

V pětatřiceti stupních je větrání oknem ve stojícím vozidle úplně k ničemu. I kdyby vedle stála Tesla.

Gwann

Jen tu klimu musí někdo servísovat a i tak se občas pokazí.

Ovšem ani jedno nehrozí u vozu B249