Vodu, jídlo a léky s sebou. České dráhy varují před vedrem
Motorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhy
Dráhy také v souvislosti s varováním meteorologů posílily dispečink a pohotovostní službu.
Tady je čerstvý případ z Jížní Moravy, kde porouchaný vlak s cestujícími stál ve vedru 2 hodiny, než došlo k nějakému řešení problému. Škoda jen, že „zpráva“ ČTK je tak konkrétní, že pro jistotu anii neuvádí o jaký vlaj se jednalo a v kolika °C to bylo.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/na-breclavsku-stal-kvuli-zavade-vlak-lide-ve-vedru-dve-hodiny-cekali-na-jiny/2234154
Teplota na sluníčku není ničím relevantní, tady máte taky +50 na sluníčku. Zatím se i u nás normálně jezdí (problémy nepřesahují ty běžné) a být připraven na to, že když doprava někde uvízne, tak to ve vedru (nebo mrazech) může být problém, to platí v Itálii i tady. Nic víc, nic méně.
To ilustrační foto je k článku opravdu velmi příhodné😂😂😂… ještě bych doplnil foto tabule s odjezdy vlaků a na ní, 60, 90 nebo i 180 minut zpoždění 😂
A co takhle postavit na nádraží hasiče a střechy vagónů občas zchladit? Sice je pravda, že bude asi trpět nátěr, ale cestujícím by to možná přišlo vhod.
Jojo, kropit vodou střechy vagónů je určitě dobrý nápad. A nejlépe tam, kde je trolej 😀
Jenže ne všechny soupravy jezdí pod trolejí a ne všechny jí k provozu potřebují.Ale máte pravdu.Příště to napíšu tak, aby bylo zřejmé, že každá mince má dvě strany a že to co není zcela možné praktikovat tady lze praktikovat bez problému jinde. Přijde mi, že největší problém současné doby je to, že se vše okamžitě paušalizuje .
Aha. A zásah el. proudem je v ceně, že? No jo, lidí je jako much…
Muselo by se u toho přemýšlet, ale déšť není důvod k tomu aby tramvaj kopala.
Akorát pokud někdo leze na střechu, tak mu voda může pomoc.
Ono jaksi déšť nestojí na zemi s proudnicí nějakou desítku metrů opodál.
Zásah elektickým proudem na trati kde nevede trolej? Nebo proč myslíte, že jsem měl na mysli zrovna takové tratě kde trolej je?
Autobusy mívají střechu natřenou nabílo. Možná ještě použít pigment, který odráží také IR záření?
Namísto zabíjení hasičů elektrickým porudem… Až bude opravdu hořet tak vám nepřijedou.
No, že mě Vaše rakce nepřekvapuje.
Tak by jste mi mohl ještě vysvětlit jak fungují takové myčky na vlaky když voda je takový nepřítel.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-stavi-na-vysocine-novou-mycku-pro-motoraky-i-regiopantery-119223/
Ach jo, což takhle zeptat se přítele Googla:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=+jak+funguj%C3%AD+my%C4%8Dky+na+vlaky
Odvážná myšlenka.
Už do těch přehřátých vozů s nefunkční klimatizací prosím raději nelezte.
A až bude někde hořet, tak to uhasíme foukáním a zlým pohledem, co?
Prosím, odstraňte se, prospějete světu.
No tak nebude smět hořet no. A nebo dobrovolní nepojedou na soutěž, ale pojedou chladit. Alespoň to kropení bude mít většího užitku. A ten zbytek si prosím odpusťte.
https://www.youtube.com/watch?v=E0vvHWmPj3k
Teď už rozumím. Myslel jsem si, že jste neobyčejně kreativní a vy přitom berete inspiraci pro většinu vašich příspěvků v Indii…
🙂 No, přiznám se, že to tak zcela není. Nápad to byl zprvu skutečné z mé vlastní hlavy, ale až následně jsem po všech těch reakcích potřeboval zjistit, zda něco takového možné je či nikoliv. A světe div se narazil jsem na toto. To je celé.
Škoda, že to vedro nejde nějak nachytat do zásoby. To by bylo terno!
Zkoušeli to pomocí roztavených solí. Jenže se to ekonomicky moc nevyplatilo oproti fotovoltaice, zkrachovali. Pro anglicky rozumějící: https://www.youtube.com/watch?v=oiPSy2bKZkE
Říká se tomu tepelné čerpadlo.
Tak hlavně aby bylo připraveno dost vozů s funkční klimatizací, aby ty léky nebyly tolik potřeba…
Mohu vás uklidnit,byl jsem 2/3.7. v Blavě.
Místní DP ač má klimatizované autobusy a elekričky,přesto se hojně jezdilo na vyklapěci okna.Hold jsou opět připraveni 😉.A podvečerní jízda električkou (T30) totalní sauna.
A vágon ZSSK na R do Košic stejná píseň.Místenka do tohotu vozu byla za trest(na léky).
Silničáři maji taky plné sklady soli a drtě,přesto je vždy překvapí sních 😉.
To ale otvírají lidi. :-/
ČD by hlavně měly s větším úsilím řešit, aby fungovala klimatizace ve vozech, kde jinak než klimatizací nelze ani větrat. V takovém případě zlaté Béčko.
Ono by to chtělo hlavně klimatizované vozy. Není nad to, když místo ABpee přijede pěkně vytopené AB, to pak potěší (pro jistotu na cestu tam i zpět).
AB jde aspoň klimatizovat náporově po dobu jízdy. Horší je to s teráriem, ve kterém se nedá nic otevřít.
To je hezké, že to uvedl tiskový mluvčí, ale nevšiml jsem si, že by ve vlacích a stanicích nějaké varování reálně probíhalo. Běžný cestující nesleduje nonstop mimořádnosti na webu ČD.
Treba to ma jen vyhnat ty lidi z vlaku. v 810tka nejsou na cestujici zvykli a boji se jich. By jeste mohli zkusit zavest rousky.
Nejlepší v tomhle nikam nejezdit a když už musím tak vlastním autem kde si klinuju podle potřeby.
… a zatápíte tak ještě více sobě i ostatním? 🙂
Až mi někdo fakt ukáže že globální oteplování souvisí s lidskou činností, pak se možná i zamýslím. Zatím jediné co vědci prokázali je že tyto periody se v historii země opakovali aniž byl člověk ještě na světě.
Což je typická výmluva sebestředného ignoranta.
Řekl bych, že těch důkazů je poměrně velké množství (vzhledem k tomu, jak složité jsou přírodní procesy, tak lepší důkaz vycucat z prstu opravdu nejde). Ale kdo nechce vidět, tak nevidí (nebo možná vidí, ale raději zavře oči, protože je to tak lepší).
Žádné nejsou, zatím nikdo z vědeckých kruhů člověka neoznačil za jednoznačného viníka.
Zprávu IPCC jste jistě četl.
Jenže i tu zprávu z IPCC jiní zase vyvracejí pro nepřesná nebo zavádějící data. A kdo teď má pravdu? Vybereme si jen jednu vhodnou?
Vybereme si tu rizikovější, protože je vždy lepší být na problém připraven, než to nechat vyhnít a pak se divit.
Navíc mi vždy přijde silně pokrytecký ten myšlenkový směr, že člověk sice denně chrlí ročně desítky miliard!! tun CO2, plynu co skoro nic neváží a pak s natvrdlým výrazem říká něco „třeba to samo“ a to že je to problém vědecky dokázat, považují za důkaz, že se nic neděje. Jediné, proč je problém to vědecky dokázat je proto, že to nelze s ničím s adekvátní jistotou porovnat, kromě historie s ne moc přesnými záznamy.
Kdo? Ty závěry jsou nezvratné, potvrzené několika typy zcela nezávislých metod. Už není kam uhnout.
Takze kdyz se uvolni energie , tak to nema zadne nasledky? To by jste mel doma po zatopeni zimu. Kdyz dodane energii znemoznim jeji prostup prostredim tak mi nezustanou nasledky?
Az opet budete obtezovat vasim autem okoli , vsimnete si zajimave veci, je teply motor. Co myslite ze se s tim teplem stane kdyz vas bude miliarda?
Je zvlastni , kolik lidi nezna fyzikalni zakony zakladni skoly. Je zvlastni , ze i tito omezeni hlupaci mohou rozhodovat o budoucnosti.
Vy jste se s fyzikou taky moc nepředvedl.
Teplo uvolněné pálením ropných produktů není nic oproti tepelnému výkonu dodávanému sluncem ( cca 1300 W/m2).
Normálně by neměl být problém se tepla zbavit, Země není izolovaná soustava, teplo se vyzáří do vesmíru. Sám víte, jaká je teď ráno zima, když je přes noc jasno.
Problém není uvolněné teplo, problém je skleníkový efekt.
Tak možná z vědeckých kruhů Tomia Okamury… V podstatě všechny seriózní teorie se shodují na tom, že člověk klima významným způsobem ovlivňuje. Jediné, na čem se neshodnou, je míra, do jaké za to ten člověk může. Přesto i tak se shodnou na tom, že pokud to bude pokračovat tímto tempem, je život na planetě významně ohrožen. Ale jistě, můžeme zavřít oči, protože nás se to netýká, my to ještě nějak přežijeme (nebo můžeme si říct, že za to může Čína a na všechno rezignovat).
1) Tyto periody jsou dané pohyby zeměkoule (viz např. https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/1995/cislo-9/milankovicovy-cykly.html).
Současný vývoj těmto periodám neodpovídá.
2) Účinky různých plynů (říkejme jim třeba skleníkové) na tepelné záření byly měřením kvantifikovány již v 19. století (viz např. https://en.wikipedia.org/wiki/John_Tyndall#Main_scientific_work)
3) Jestli patříte k těm, kteří tvrdí, že průběh teploty atmosféry známe toliko z meteorologických záznamů (tedy posledních cca 200 let), nastudujte si něco o vědním oboru paleoklimatologie.
Co vlastně způsobilo malou dobu Ledovou.
O katastrofické neůrodě v letech 635-640 a souvisejícím hladomoru se ví – sopečný popel zakryl Slunce na několik roků. Tím mimo jiné skončil starověk a začal temný středověk.
Periody se opakovali po milionech let, nyní jsme to zvládli za necelých 200 let, což ne náhodou souvisí se začátkem průmyslové revoluce. Vždyť je to jednoduché. Podívejte se kolik energie, která nakonec skončí jako teplo, vyžaduje průmysl, doprava, vytápění budov, v létě pak klimatizace, což je vytápění venkovního vzduchu, k tomu výpočetní technika. Taktéž výroba elektřiny se svojí účinností kolem 30%, zbytek je teplo. A vynásobte si to osmi miliardami lidí. Stále se domníváte, že je to zanedbatelné množství?
Pozor ale, vámi uváděné uvolňování tepla je reálné bezvýznamné.
To o co jde…jsou skleníkové plyny.
A pokud se nemýlím, tak koncentrace CO2 v atmosféře se kryje s vyššími teplotami…
No jo, ale byla doba, kdy díky sopkám bylo na zemi o 70% skleníkových plynů víc než dneska. Tak kam se ty plyny poděly? A na druhou stranu mít jich o 10% méně, tak tu zmrzneme. Takže to Země nějak regulovat umí. Otázka zní jak a v jakém časovém horizontu. Tím nepopírám, že se klima mění.
Upřímně se víc bojím teda přepólování, ale to je už úplně o něčem jiném.
Ale kuš. Sopky naopak způsobují ochlazení, popel rozptýlený ve vzduchu hodně záření odrazí ještě dřív než dopadne na zem.
A ty horké plyny jsou co?
Země má schopnost i vstřebávat, zejména oceány. Nyní s jsme ovšem na tempu daleko za možnostmi oceánů, k tomu mizí pralesy šleným tempem.
postupem času se ten uhlík všude možně uložil…do organické hmoty ale i do mrtvé, fosilní organické hmoty jako uhlí, ropy, zemního plynu ale i rašeliny, metanu na dně moří, rozpustil se jako CO2 ve vodě a tak podobně.
a teď jej vlastní potřebou energie zase uvolňujeme zpět….
Je to náhodou od ČD slušnost, že na to upozorní. Já jezdím 10 let autobusy 108 IDS JMK Brno – Znojmo kolem hodiny v nejteplejším regionu v ČR v neklimatizovaných autobusech a na zákaz konzumace jídla a pití je neustále upozorňováno. Jízda začíná znělkou „Upozorňujeme cestujících, že konzumace nápojů a potravin je ve vozidle zakázána.“ Když to někdo poruší, je perzekuován řidičem! Kde jsme?
Který autobus na lince 108 je neklimatizovaný?
Já nevím, přijde mi že všechny. Odhadem tak 90%.
Na lince 108 jsou klimatizované všechny vozy. A co s nimi jedu, klima funguje.
Neklimatizovaném?
Dívám se a ty nasazované třínápravové Crosswaye mají klimatizaci 😉
https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce=autobus&iddopravce=92&vyrobce=Iveco&ntyp=Crossway&typ=Crossway+LE+LINE+14.5M
Divné, proč to teda nazapínají. I v expresech 108 Brno – Znojmo jsou všechny uváděny jako klimatizované?
Měly by být. Max. u ČSAD Hodonín může být na SORce jen dvojice menších jednotek.
Asi fakt jezdím ve špatný čas, ale odpoledne v 16:00 z Brna jsem v Ex klimatizaci nezažil. Co mám udělat, aby se to změnilo? Jezdit autem?
Na jižní Moravě…bez urážky, nemám proti ní nic, ale pravdou je, že nejvíc zkušeností s obhroublým mezilidským chováním mám tam 🤷♂️
Jste nebyl na Severní Moravě? 😉
Jasně, a to je přesně ten důvod, proč jim neudělat peklo na zemi (zácpy, semafory, nepřípoje ve Znojmo, 35st bez klimatizace a nemožnost se napít).
To nikdo neříká, proč to vůbec píšete? 🙂
Alibisti. Cestující nemůže za to, že jede (bohužel) v vagonu s „rozpálenou střechou“ ! Doporučuji vedení ČD si projet v takovém vagonu. Proč musí „trpět“ jen obyč cestující ?
Je léto, vagony mají rozpálenou střechu..
Tady jde o absenci klimatizace v „údajné“ druhé třídě.
Nojo no, všechny vlaky nemají klimatizaci, dokonce ani všechny autobusy. Mě v autě toho času taky nefunguje. V MHD je taky spíše vzácná. Prostě to budete muset vydržet.
Jenže, v MHD strávim nanejvýš pár desítek minut. Ve vlaku i dvě hodiny.
Tak s ním nejeďte
Omlouvám se za off topic, ale dnes měly snad všechny spoje Regiojetu na lince R8 z Bohumína do Brna téměř hodinu zpoždění a z Bohumína do Ostravy jezdila NAD. Nevíte prosím někdo něco bližšího?
Grapp uvádí tohle:
Omezení provozu
úsek: Dětmarovice – Bohumín os.n.
příčiny vzniku: Rozsáhlé práce na infrastruktuře
dopad na cestující: Provoz omezen
předpokládaný konec omezení: 31.8.2022 17:00
Nedostatek techniky, místo hodinové pauzy v Brně se točilo hned zpět. A trošku se to nestíhalo. K tomu výluka na 301, kdy R12 jezdily přes PR a nabíraly zpoždění, které pak měly i vlaky na R8
Od 1106 hlášeno zpoždění z provozních důvodů dopravce – chyběla v Bohumíně souprava a tak se točilo okamžitě zpět a v Brně okamžitě zpět.
1106 – 30min
1108 – 35min
1110 – 35min.
K večeru 60 až 80min.
Asi Chorvatsko 😉
Vodu, jídlo a léky s sebou. V zimě taky teplou deku. Doprava budoucnosti.
A ne že místo 810 pojedete po silnici klimatizovaným autobusem! Z toho by byly tak vysoké celospolečneské náklady a tak olbřímí externality v podobě hluku a emisí, že se to ani za 10 generací nezaplatí. Co deset, tisíc!
Nebojte, 810 se už teď osazují klimatizací, wifi a ECTS. Brzy se všechny předělají na vodík a budou ekologičtější než autobusy… 😀
Hádám že vodíková 810 v ekologičnosti předběhne i trolejbus. Stačí nezapočítat 70 % ztráty při výrobě zeleného vodíku elektrolýzou a prohlásit, že trolejbus jede na fosilní uhlí.
Hlavně i ta klimatizace ve výsledku ohřívá prostředí, takže Vaše „řešení autobusem“ je „výhrou“ velice krátkodobou. (Nehledě na čekání na spoj, který poslední dobou třeba kolikrát vůbec nepřijede, v rozpálené krajině, bez informací.)
Víte,že prostředí ohřívá i přístroj,na kterém píšete, nehledě na vyrobenou energii pro jeho provoz,to už je pro živ.prostředí úplná katastrofa. Měl byste se nad sebou zamyslet.
Trochu blbe srovnani. Telefon ma tepelny vykon v radech miliwattu , , klimatizace do vagonu minimalne 30kW. Zcela teoreticky je trocha pravdy i na vasem tvrzeni ovsem zamyslet by jste se mel vy . Alespon nez necim prispejete.
Samotný telefon je marginalita. Jde o celou síťovou infrastrukturu, včetně serveru.
Klimatizace ve vlaku žádné takové efekty nemá, nebo co tím chcete říct?
Ne, ta teplo odebírá a mění ho na zimu. Na dráze platí jiná pravidla.
Vyzařování tepla klimoskama je možná problém v zastavbe. Ve volném krajině moc ne, zvláště když se zdroj tepla dost hybe
Tak za prvé tyto teploty tady už byly a žádné varování či doporučení se nekonalo. A v doporučení chybí jedna podstatná věc. Schválně jestli někdo uhodne jaká.
Nejezděte radši nikam.
Velmi dobře. Pán s největší pravděpodobností pochopil.
To, že se něco dříve nedělalo, není argument, proč to nedělat teď.
Tipoval bych si, že vám tam chybí teplé oblečení nebo deka…
Ani jedno. To co tam chybí není nic ve vztahu k teplotnímu komfortu.
Tak se to zkrátka, na základě poznatků z dosavadního sledování problémů některých cestujících, zavedlo.
Já vím, je to porušení znění §1 – „Nikdy se to tak nedělalo“.
A přitom bohatě stačí aby si každý člověk uvědomoval možná rizika (čehokoliv)a podle toho se zařídil a neříkal si, že se přece nic stát nemůže. .
Jasně, protože každý člověk si musí nastudovat, jak funguje klimatizace, jak funguje napájení klimatizace ve vlaku, jak funguje teplotní roztažnost kolejnic, k jakým mimořádnostem může u vlaku dojít – a pak už hravě vyhodnotí, jaká jsou rizika spojená s cestou vlakem, když je horko.
No respirátory přece!
„… cestující by se také na cestu měly dobře vybavit.“
Chápu dobře, že výzva platí jen pro substrát ženského rodu?
Asi šotek. Taky jsem to nejdřív tak pochopil. MělY tzn slečny a paní. Pro nás chlapy to varování asi neplatí 😉
To není šotek. To, je bohužel standartní úroveň gramatiky na tomto webu.
Za cca 4 roky, co sem chodím, bych gramatické chyby v článcích spočítal na prstech jedné ruky, tak nemelte.
Spíše byste měl tepat Blesk, kde nedávno psali cosi o „objeti zločinu“.
Proč?
Kernteriér třeba Blesk, na rozdíl od vás nečte.
Každý říká, že Blesk nečte.
Jestli to s tou čárkou a „standartní“ myslíte vážně, tak vaše hodnocení něčí gramatiky má asi tak stejnou váhu, jako když slepý hodnotí obrazy.
Správný muž je vždy na vše připraven.
Při čtení úvah místních mudrců přes klimatizace je jasné, že jim nedochází její nefunkčnost v případě výpadku napájení, což není ve vedrech na místní poměry nic neobvyklého (přetížení sítě, závada na vedení VN, VVN…).
A v zimě zase může totéž přivodit nefunkčnost topení ve vagoně. Přesto tam je.
Kdyby jezdila nafta není co řešit. Kdyby bylo možné otevírat okénka není co řešit. Kdyby byly na nádražích nádražní restaurace není co řešit….
Pokud se vyplatí provozovat, tak na tom nádraží většinou je. Pokud se nevyplatí provozovat, tak ji sotva bude dotovat kraj/obec/stát. Žirovničtí nebudou chodit na nádraží, aby si dali oběd.
A to je co?
Zdá se, že vy jste zřejmě dneska už nějakým vlakem bez funkční klimatizace a nápojů jel.
Zdát se to může, ale není to tak. Samozřejmě klimatizaci znám, ale není to můj přítel.
….ale pojmy, jako vedení VN, VVN nejsou běžnému člověku, který úspěšně absolvoval základní školu, až tak velkou neznámou.
Jenže já se ptal na na pojem klimatizace
Zjevně ani rozum není váš přítel.
Se nedivím že radši informují když lidi jsou jak jeb*ý a jedou 4 hodiny a nevezmou si aji vodu….. A pak ve vlaki brečí…
Regiojet a hlavně Arriva by taky měli varovat, protože v těch jejich slavných jednotkách s malinkýma oknama se člověk upeče už při 25°….
@Patrik Nevím jak v RegioJetu, ale v LeoExpressu mají klimatizaci, tam se okna neotvírají. Ve většině případů klimatizace funguje.
Pán zjevně myslí jednotky od DB řady 628 (u Arrivy 845). Tam klima není (ovšem Arriva ji začíná pomalu dodělávat, několik kusů ji již má, a naštěstí není závislá na motoru a má svůj vlastní agregát).
Jenže ve vlacích Arriva je barel s 25 litry vody.
Zkusil jste se toho nekdy napit? Tepla zelena , … hnus.
Piju ji pravidelně každý obrat na Roztokách a v Hostivaři. Výborná, studená, osvěží.
Teplá zelená může být super, vyzkouším. Míchá se toto ještě s něčím?
Njn, kdyby byla modrá, tak to bude asi lahůdka..
Skoda ze arr vzdy kdyz jedu ja , pouzije stroj bez klimatizace. Ty jednotky jsou dve, nebo jich je jiz vice? V kazdem pripade cestujici , kterym nezbylo loni , predloni … nic jineho nez pouzit radu 845 kdyz venku svitilo Slunce a bylo vice nez 20 C uz jsou timto treninkem zoceleni a bez strachu opet i bez varovani do vlaku 845 vlezou vstric teplote dosahujici 50C . S timto porovnanim ,
čest ČD
Těch strojů s klimatizací je zatím cca 6 nebo kolik. Jsou to 845-3xx.
Jsou 4 a to 318-321…
Ono může třeba dojít vlivem tepla k vybočení kolejnice, vlak kvůli tomu nepojede, nebo bude zpožděný.
Vy budete stát na nějaké neobsazené zastávce na slunci, bez možnosti schovat se před pražícím sluncem do stínu.
I v takovém případě se flaška s vodou šikne.
…vono je to taky tim, že v současnosti do vlaku nastupují cestující, kteří v mnoha případech vidí nádraží a vagon poprvé v životě…motají se po nástupišti, kluk s velkou hlavou řičí „jů, podívej jede mašinka“ a tatínek přitakává…maminka se modlí…berte to jako nadsázku, ale takový jelita jako dnes jsem ještě ve vlaku neviděl…
Už jenom ta fotka 99% cestujících včetně mě od cestování s ČD odradí. Naštěstí ETCS tento šrot pošle do hutí.
Tak to rozhodně není. 99% cestujícím je úplně jedno čím jedou a rozhodně je 810 od cestování vlakem neodradí.
Á,zase Jelen a jeho šotosvět. 99% cestujících je jedno v čem pojedou,ale 90% procent z nich sedne raději do auta,než do takového žebřiňáku. Pro zbytek jsou vlaky nezbytností,ale upřednostní něco, co jezdilo ve vyspělých zemích už před 100 lety (podvozkové vozy,polstrovaná sedadla, topení,co nemá výfuk do salonu) a 1% Jelenů holt žije ve svém světě plném mašinek a vagónků a motoráčků,kde jim je tak dobře, hlavně když ho nemusí financovat.
Tak hlavně když jsou vedle i dvě, tři nové silnice, ale pán se hrká v byť nejmodernější jednotce po trati takovou rychlostí, že jej to auto hravě předjede, ještě k tomu u každého přejezdu téměř zastaví, a zastávka navzdory průjezdu obcí zůstává kilometr za ní… Nebo to s novým, naleštěným motorákem problém není? Hlavně, že to vozidlo není moc staré? Ono to bude kus od obojího a obojí je třeba s rozvahou řešit, ne se bezhlavě pustit do náhrad a „náhrad“…
Dvě,tři nové silnice vedle sebe? Povídejte, přehánějte….
Sil 1.tř č 2 , č 12 , D11 ,č 11 , . V urovni ceskeho brodu je na 15km nacpano toto mnozstvi silnic. Kkdyz se tak divam na mapy tak je mi z toho mnozstvi silnic zle. Kazde vetsi mesto je ,,obsancovano ,, silnicemi .
Rozpětí těch silnic je min. 20 km. To je pak fakt vedle sebe i 1. a 10. rovnoběžka.
Proč existuje trať přes Lysou nad Labem i Český Brod? Vždyť jsou od sebe jen 15 km…
A správně. Do města by měla vést jen jedna silnice. A to k nejbližšímu nádraží, nikam jinam.
Sice nevím, jak vypadá devětadevadesátiprocentní cestující, ale ten stoprocentní se šukafonu určitě rád vyhne.
Tenhle šrot pojede i tehdy až Pendolino bude díky prověšené troleji stát 😉
Zatímco tenhle šrot ho obejde přes pole, že?
Koridor objede přes políčku a zdarec u skutce.
Nebo ropovod sukafonu po Pacifiku do brna a tak podobne
Jen tak trochu pro vás k tématu prověšené troleje:
https://ceskobudejovicky.denik.cz/z-regionu/od-sousedu-sedesat-bmw-musi-do-srotu-dostaly-ranu-od-troleje-20220719.html
Myslíte slečnu, vy hulvate? 😉
Myslím, že je to lehce přehnané. Bude trošku teplejc. Nic, co bychom z let minulých neznali.
Ivan Mládek o tom zpíval už v dobách, kdy měl ještě bujnou kštici.
No, a v minulosti se situace podceňovala, tak se tentokrát ČD připravují, což je správně.
Asi tak, ČD prostě začaly předem upozorňovat na meteorologické výstrahy u jevů, které mohou mít zásadnější vliv na dopravu. To tu nebylo. Ne že by nikdy nebylo horko nebo bouřky
Vy asi nejezdíte ve vlacích bez klimatizace, že? Tam to bylo v létě špatné odjakživa.
Ale nebylo. Taková M131 měla okna stahovací. M 152 měla vyklápěcí, ale podstatně větší část plochy než M 810
Můžete prosím uvést, jaké jsou podle vašeho názoru rozdíly mezi motorovým vozem M152 a 810?
Děkuji.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_810
„Motorové vozy řady M152.0 se jen v základní verzi vyráběly téměř 10 let a je samozřejmé, že v průběhu výroby docházelo k dalšímu vývoji v jejich konstrukci, ať už na základě zkušeností z provozu dříve vyrobených kusů nebo z důvodu dostupnosti novějších, dokonalejších konstrukčních prvků. Bezesporu největší rozdíl byl z výroby mezi prvními dvěma prototypy a sériovými vozy: Počínaje motorovým vozem M152.0003 tedy nově sestávalo dálkové světlo motorových vozů ze dvou reflektorů (namísto jednoho u prototypů), okna měla menší výklopnou část a dala se otevřít jen pod úhlem 25° (u prototypů šla výklopná část odklopit úplně nebo zajistit v úhlu… Číst vice »
Chtěl jsem vás jen dovést k tomu, že motorový vůz řady 810 je pouze přečíslovaná M152, nic víc, okna jsou identická!
O prototypech jste se ve vašem předchozím příspěvku nezmiňoval.
Proč došlo u sériové výroby k negativní změně u oken, nevím.
https://www.zeleznicnipoklady.cz/produkt/12325/
Dovolím si popsat zážitek z úvrati v Břeclavi ještě před Pantery. 25 minut stání vlaku s koženkou , všechno co jde otevřít otevřeno a přímo do toho vlaku pro 2 cestující museli záchranáři. Pro rejpaly – bylo to někdy kolem 2010.
Vidíš, a kdyby tam byla klima, tak jich vynesli 5.
Bez urážky, ale s těmi okny je už trapné. Pokud je venku vedro, tak je v létě ve vlaku bez klimatizace „na zdechnutí“ a otevřít okno je k ničemu. To už je účinnější si vzít osvěžovač na květiny.
Obávám se, že vzhledem k vozidlu na ilustační fotce tu opět bude plamenná diskuze zoufalců, kteří si ani nepřečtou nadpis, natož aby se obtěžovali zjistit téma této zprávy.
A že jste se rovnou ozval..
ČD varují před cestováním svými vlaky, protože nesplňují úroveň 21. století? Hodně trapné. Zvláště, když ty šroty stále hází do druhé třídy.
Až na to, že před ničím takovým nevarují.
Jaká je definice – z dílny EK – úroveň vlaku 21. století ?
Nejde spíš tak o století, ale spíš o třídu. Vzhledem k tomu, jak rozsáhlý vozový park ČD mají (počínaje kvalitními vlaky a konče ultimátní šroty) je dělení pouze do dvou tříd naprosto absurdní a nechutné.
A chcete říct že RJ ano??? Jel sem Kadaň – Kadaň-Prunéřov a z 6ti dveří šli dvoje, wc vůbec – však za to krátkou dobu lidi nepotřebují na záchod… A ten vrak co tam jel to se snad řadí mezi historické vozy…a sladká tečka průvodčí či co to je ukrajinka….
A Arriva ta snad ani klimatizaci nezná…Ale tak hlavně jak je nejlevnější má to blbou wifi… Ale okna si tam člověk neotevře….
sladká tečka průvodčí či co to je ukrajinka
pán je xenofob?
Možná tím myslí, že pořádně neuměla český.
Nebo je xenofob
Tak to je zvláštní. Několikrát jsem jel RJ i ARRIVA a klimatizace měli. Zatímco pro ČD, kterými pravidelné jezdím, je (nejen) klimatizace Španělská vesnice. Navíc, na konci minulého léta se mně u RJ stala zajímavá věc. Měl jsem místenku do vagónu, kde bohužel nefungovala klimatizace a po minutě, co jsem nastoupil, se prišla omluvit stevardka (v podstatě všem ve vagóně) a že klidně předělá místenku do vedlejšího vagónu, což jsem uvítal. A u ČD? Tam člověk jezdí pravidelně vlakem, za který platí jako druhá třída, přitom to s ní nemá nic společného a žádnou omluvu jsem od nich nikdy neslyšel.… Číst vice »
Kudy s ČD jezdíte? Já pravidelně na lince Praha – Trutnov a nemůžu si na naprosto na nic stěžovat… Jednou jsme vyjeli z Prahy v mínus deseti stupních a po 200 metrech jízdy vypadlo topení v 1. třídě. Během dvou minut přišel průvodčí, omluvil se a informoval nás, že ve stanici Praha – Libeň restartuje topení a tím se to vyřeší. Náprava situace trvala v Libni asi 30 sekund a topení jelo…ale potížista se našel, měl podobnou rétoriku, jako Vy…udělal neuvěřitelnou scénu, průvodčímu vynadal způsobem, jaký nemá obdoby a nenechal si vůbec nic vysvětlit. Sám se přitom nezvládl ani učesat,… Číst vice »
Ještě přidám osobní zkušenost s RJ. Posílali jsme z Prahy do Brna přímou linkou čtrnáctiletou neteř s jejím přítelem. V Brně na ní samozřejmě měli čekat rodiče. Každému dali sedadlo úplně jinde. Zkusili jsme se zeptat „stevardky“, zda by se zeptala pána sedícího vedle neteře, zda by si mohl vyměnit s jejím přítelem místo. Dost úsečně a ostře to zamítla s komentářem, že bychom se měli stydět posílat samotnou neteř (čtrnáctiletou!!! 🤦♂️) bez dohledu přímou linkou z Prahy do Brna – přijde Vám to normální? 😉
Ale třeba to myslela tak, že je Brno nebezpečné město 😁
Trapná je především ta vaše nenávist vůči všemu, co dělají ČD. Vy máte averzi vůči tomuto dopravci z podstaty, takže je úplně jedno, co udělá nebo neudělá. Ve vašich očích je špatně stejně bys úplně vše.
Uznávám, vůči ČD mám velkou averzi, ale ryze na základě osobních zkušeností. A očividně nechápete, co mimo koridory ČD dělají. Kraje na to většinou kašle a ČD se chovají k cestujícím jak dobytku. Tohle Vám přijde normální?
Kdyby kraje chtěly lepší vozidla a byly ochotně je zaplatit, tak tam jsou.
CD je jen dopravce, stezujte si na hejtmanství, co to objednali
Prosím několik konkrétních příkladů z poslední doby, toto je jen plácnutí do vody.
Pokud jste se službami jakéhokoliv dopravce v závazku nespokojen, tak není nic jednoduššího než objednavatele (kraje nebo MD) na toto neustále upozorňovat a pokud jste obeznámen s příslušnou smlouvou, můžete upozorňovat i na její nedodržování. Objednavatelé toto určitě ocení.
Mimochodem, o něco výše je zmínka o nedostatku souprav u RJ na lince R8, z toho plynoucích hodně ostrých obratů a následných zpožděních. Tam Vám to, předpokládám, nevadí, protože to nejsou ČD.
A co se stane když někomu rupnou nervy a vysklí okno?
Zatčení?
Uhradí vzniklou škodu, v případě překročení částky 10 000 Kč si vykoleduje trestní stíhání ….
Nic složitého ….
Počítám, že nemluvíte o 810?
….vagon začne větrat.
Pořeže se od střepů?
Bude vyloučen z přepravy, predan odchytove službě, vagón bude vyklizen v nejbližší stanici, případně bude tamtéž odstavena celá jednotka. A škodu + zpoždění vzniklé mu bude připsáne k úhradě.
Vůz s vyskleným oknem je neprovozuschopný. Takže vyhození všech cestujících, kteří tomu dobrákovi náležitě poděkují.
stačí mít vozidla vhodna do civilizace, takže pak stačí, když ve vlaku pustěj klimu a dobrý 😉
Ale pořádně, a ne na polovinu, jako na tom šukafonu na fotce u článku.
Ta klima musí fungovat a nestát se topením. Včera večer jsem měl pěkný zážitek v Cityelefantu. Venku nebylo ani tak horko, ale vevnitř hodně přes třicet, dole v oddíle úplně nejhůř a při průchodu do dalšího vozu to silně foukalo horkým vzduchem. Nakonec nejlepší místo bylo nedaleko dvěří. Doudám, že se taková jednotka nenasazuje v těch největších vedrech, protože na delší cestu tam jde fakt o život.
Je otázka, na kolik jsou klimatizace v našich končinách dimenzovány. Přece jen, když je 35 stupňů ve stínu, vozidlo se může klidně rozpálit na 50.
Je otázka, jestli je dobrý nápad spolehnout se na klimatizaci „v motorovém voze řady 810 po modernizaci v korporátním nátěru“…
V 811 to jde.
Souhlasím. Ti o nichž hovožříte v úvodu tyto výdobytky moderní doby nepotřebují. Ti totiž vyrostli na dopravních prostředcích jako byla kupříkladu Š 120 nebo trabant u nichž bylo va horkých letních dnech nutno teplo od motoru či chladiče odvádět (zejména při pomalé jízdě) a jediným takovým způsobem bylo odvádění do vozu přímo a nebo přes výmeník voda vzduch. Navíc pořád lepší teplo nežli zima.
Děkujeme, raději klimatizaci..
Nejlepší klima je polspousteci okno nechápu tu debilitu všude cpat celá okna a pak se divit že se lidi bez klíny ve vlaku smazi
Otevírací okno je až poslední možnost, souhlasím, že je lepší než trvale zavřené okno. Nicméně určitě jste si zkoušel takto větrat odpoledne v rozpáleném voze i trati, kde do vozu proudí vzduch s příjemnými 40 stupni.
Takove otevrene okno v rychlosti 160 je MNAM
Holt máme technologický pokrok, byly doby kdy železná dráha neexistovala. A následně koňka, která nejela 160km/h, samozřejmě mohla větrat.
Nad rychlost 100 je vám to otevřené okno víte k čemu…
Na to stačí dlaň v úrovni výplně a hned se uvnitř vzduch začně hýbat. A i kdyby tohle ne, tak při vyšší rychlosti a otevřeném okně bude teplý vzduch zevnitř vytahován okolo proudícím vzduchem ven.Jak prosté.
No jistě, ono nikdy nedojde k poruše, že? Varování je opodstatněné. Lepší je být připraven, než pak jen skuhrat.
léto 2010 – Německé dráhy odškodňují cestující za horko ve vagonech, dostanou i 500 eur
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/nemecke-drahy-odskodnuji-cestujici-za-horko-ve-vagonech-dostanou-i-500-eur.A100721_203029_eko-zahranicni_vel
..a pak lidi vystoupí, ofoukne je a budou mít rýmičku. Klimatizace je tak dobrá akorát pro zlost.
Omyl, rýmičku dostanou, když vylezou zpocení z rozhicovaného vozu a ofoukne je.
To je otázka nastavení teploty. Nemusí se mrazit na 18 stupňů, ale tak, aby bylo uvnitř přijatelně, třeba na 24.
Naštěstí lidé z vašimi názory už nerozhodují o tom, jaká vozdila se (ať už na dráhu či na silnici) nakoupí.
S následky podobně inteligentních úvah („klimatizace je zbytečný a nezdravý luxus“) se bohužel v pražské MHD potýkáme doteď.
Souhlasím. Jen nelze větrat oknem vždy .Třeba na parkovišti kdy na vedlejší parkovacím místě zastaví a zůstane stát nastartovaný diesel (takový u něhož o přítomnosti na ME lze pochybovat) jehož posádka si odskočí koupit zmrzlinu a pak si ji v autě budou v klídku komzumovat. Pak jsou tři možnosti na výběr. Ztratit pár slov, okno zavřít a nebo přeparkovat.
V pětatřiceti stupních je větrání oknem ve stojícím vozidle úplně k ničemu. I kdyby vedle stála Tesla.
Jen tu klimu musí někdo servísovat a i tak se občas pokazí.
Ovšem ani jedno nehrozí u vozu B249