Vodíkový autobus od Škody nasadí DPP mezi Barrandov a Jižní Město
Představení autobus Škoda H' CITY 12 v Praze. Foto: Škoda Group
Volba na linku 170 padla i kvůli budované plnicí stanici na vodík na Barrandově.
Volba na linku 170 padla i kvůli budované plnicí stanici na vodík na Barrandově.
Do provozních nákladů nezapomeňte zahrnout i ty nepřetržitě řvoucí komresory na čerpací stanici které zajišťují mráz, aby vodík zůstal tekutý.
Já nevím , od doby Hindenburgu se mi do toho nechce moc sednout.
Na jedné fotce je vidět část střechy, aerodynamičností zrovna nevyniká. Ale proč se starat o nižší spotřebu, vodíku je kolem nás dost… 🙂
Děláte machry, ale baterkobusy máte na chodbách 😀 Ale co, peněženka daňového poplatníka tyto „malé domů“ snese.
A ty slavné TEMSA elektrobusy jsou kde? Už ve šrotu?
Kromě ekologických autobusů Barrandov nutně potřebuje Radlickou radiálu (kterou zločinci politici v minulých obdobích blokovali a tento deník o ní vůbec neinformuje) a zákaz aut a motorek s rozervaným tlumičem výfuků (ohňostroje za kamiony a „sportovními“ auty jsou už na pořadu každých pár minut).
Co přesně by měl tento deník informovat o stavbě která je na mrtvém bodě? Až se bude dít věci podstatného, určitě budeme první kdo to díky tomuto webu bude vědět 😉
Jací zločinci? Od roku 2018 běží pro radlickou radiálu územní řízení do kterého hází vidle obyvatelé Jinonic a spolek Jinonice z.s., kteří podávají námitky ze systémové podjatosti a proti rozhodnutím využívají veškerých opravných prostředků a tak už se to táhne 5 let. Minulá rada s tím nemá co do činění, nemá to jak ovlivnit. Mezitím však připravila řadu (podle mě pozitivních) změn, co půjdou do žádosti o změnu územního rohodnutí. Dokud ale úřady nevydají pravomocné územní rozhodnutí tak má magistrát smůlu.
Tento deník má protiautomobilové zaměření. Auta jsou fuj, vlaky a tramvaje huj.
Trosku se pletete. Fuj jsou ti, kterým mozek nahradil volant a domnívají se,?ze auto je dopravní prostředek c.1
54 Kč/Km mně přijde jako docela hodně. Má někdo nějaké srovnání, zda je to cena obvyklá? Jinak se nemůžu ubránit dojmu, že tak pokročilou technologii si ta turecká kastle nezaslouží. Jízda s elektrobusem od Temsy/Škody byla opravdu nepohodlná a to jsem jel jen 5 minut.
Je otázka, co všechno ta částka zahrnuje. Nájem vozidla – ano. Údržba?Někdo tu psal, že i palivo – je to pravda?? Bez toho nelze soudit. Každopádně, řádově jde o cenu kompletního výkonu běžného autobusu na meziměstské lince v závazku.
Děkuji za srovnání.
Na to, že jde to testování prototypu výrobce tak je to hodně, to nemá platit DPP ze svého. Schválně, kolik si platil za kilometr testování předseriových vozů 14T a 15T? A argument o potřebě testovat 2 roky pro získání data taky neberu. Vodíkové busy jezdí v mnoha jiných městecha stačí se zeptat těch dopravních podniků jaké s nimi mají zkušenosti. Plus zhodnotit, že provoz vodíkobusu přijde stále dráž než bateriového busu.
„To nebude fungovat“ za 3,2,1…
Ne, vážně: jsem docela rád, že je jen jeden. Prostě se to zkusí a buď se to vyplatí (a je to dobrý), a nebo se to nevyplatí a příště půjde aspoň rozumně argumentovat s konkrétními čísly v ruce.
Ideálně porovnat náklady na stejné kilometry s elektrobusem a trolejbusem.
Plus LCA. Vodík z Orlenu je fajn na osahání nové technologie, ale stavět na něm širší aplikaci nemá smysl.
Já bych to bral kdyby to byl první vodíkobus v Evropě. Ale DPP určitě první není, mají se přebírat zkušenosti z jiných provozů. Stejně tak se s velkou slávou zkoušely mnoho let bateriobusy na 109, parciální trolejbusy na 140 jako by to byla nějaká nová technologie, ke které ještě nemáme žádná data.
V Oslu jezdi busy na vodik nejmene 15 let. Ale uz jsou ted vyrazeny si myslim. Moc jich nejezdilo byla to nekolik kusu na zkousku. Zacatek byl dost spatny hned prvni vyjezd slavnostni byl pritazen odtahovkou do garaze ale pak to tak nejak jezdilo.