- Autobusy •
- Infrastruktura •
- Město •
- Paliva
Vodík míří do autobusové dopravy na Ostravsku. Kraj chce plničku na Hranečníku
Autobus Solaris Urbino 18 CNG v barvách Dopravního podniku Ostrava. Foto: DPO
Moravskoslezský kraj se jako první hlásil k vodíkovému pohonu na železnici, nyní jej chce ale nejprve vyzkoušet na autobusech. Ve
Bože, za co nás sesláním toho úda na odbor dopravy trestáš?
V Neratovicích (údajně – sám jsem to neviděl) před časem nějaký autobus na vodíkový pohon provozovali – jezdí to ještě a ví o tom někdo něco podrobnějšího?
Životopis neratovického/řežského TriHyBusu je zde http://seznam-autobusu.cz/vuz/19523
Vodíkové autobusy docela frčely po roce 2000 https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_bus , ale mám dojem, že už to vyšumělo – ono to nemá valný smysl. Bezemisní autobus se dá docílit jedndušeji a levněji pomocí bateriového elektrobusu (já vím, taky má spoustu nevýhod, nemusíte vypisovat).
Jsem dost zvědav na ten ostravský „vodík z přebytečné elektřiny“, jak to budou realizovat :-)))
Dík za zajímavé informace.
Ten „vodík z přebytečné elektřiny“ ovšem na Ostravsku rozhodně „ekologický“ nebude, protože „ekologická“ rozhodně není ani tamní elektřina: Beskydy nejsou Švýcarské Alpy a nevzpomínám si, že bych někdy slyšel cokoli o nějakých místních (ekologických) vodních či aspoň větrných elektrárnách, které by dokázaly saturovat elektřinou celé Ostravsko natolik, že by ještě zbývala nějaká („ekologická“) „přebytečná“ na výrobu vodíku z vody …
Životopis neratovického/řežského TriHyBusus je zde http://seznam-autobusu.cz/vuz/19523
Vodíkové autobusy byly dost in v první dekádě našeho tisícíletí https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_bus , teď to, myslím, vyšumělo. Není divu, moc smysl to nemá, bezemisní autobus se dá zařídit jednodušeji a levněji.