Vlaky z Prahy na jih Čech budou po letech znovu začínat a končit na hlavním nádraží, opustí Holešovice
Vlaky Českých drah na hlavním nádraží v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Obrat se uskuteční bez objíždění, vlak dostane novou lokomotivu.
Pro řadu cestujících z okolí špatná zpráva. Jezdit až na nepříjemné hlavní nádraží a nastupovat tam s davy cestujících je cesta zpět.
Ono stejně kvůli čím dál dřívějším odjezdům z Holešovic a čím dál většímu zpoždění rychlíku Labe, se přestup v Holešovicích málo kdy povedl, takže je to vlastně už skoro jedno.
Ucpaný nádraží je třeba docpat odstavenými vlaky. A ta úklidová služba „uschovaná v podchodu nádraží“…….. INU s „něčím“ se tady nepočítalo ……..
pokud chtěl cestující z 6-7;peronu lahvaku na metro, tak do Holešovic na 1 nástupiště a následně na metro to bylo rychlejší … osobne mnohokrát otestováno
Tomu nevěřím, už jen tím, že z Holešovic na hlavák je to rychlejší metrem, než vlakem.
Já jsem s těmi R z Benešova jezdil do Holešovic docela často a tahle možnost mi bude chybět. Jednak to bylo pohodlnější, než protivná cesta katakombami pod hlavním nádražím a taky to bylo jen o tři koruny dražší, než jízdenka na Wilson – teď to bude o 30. Ale s tím se nějak porovnám. Nicméně to ježdění na Holešovice byla de facto zveřejněná Sv jízda, cestujících tam bylo velmi málo. Ve směru od Holešovic si na to lidi začali zvykat, ale před několika lety byly odjezdy vlaků posunuté z Holešovic na dřívější dobu (asi o 10 minut), a to odstály… Číst vice »
… dle jízdního řádu 5km …
Osobně si dokážu představit Interjety ČD v dvouhodinovém taktu mezi Drážďany a Lincem, se zastávkami v Děčíně, Ústí n.L., Praze hl.n. Českými Budějovicemi..
A nebylo by na toto lepší Pendolíno? Když se oprostím od toho, že do Drážďan v hodinovém taktu už je to trochu časté…
Jistě, Pendolina by mohla těmito výkony důstojně splnit své původní poslání, využitím všech tří napěťových soustav a systému naklápění..
Pendolino je na úsek od Budějovic na jih naprosto předimenzované.
To všechno kromě Regionovy
Třeba by naklápěním zkrátilo jízdní doby tak, že by na ně část lidí přešla ze silnice – to ovšem jen do dokončení státem preferované dálnice…
To by mu ovšem taky nesměli přistřihnout křídla, jako na trase Praha – Plzeň, kde se výhoda rychlejší jízdy využívá jen k dohánění zpoždění, ale jinak je jízdní doba z nějakého důvodu stejná, jako u normálního expresu.
Což je škoda, Pendolino by Plzeñ – Praha zajelo tak za hodinu, když i ten expres někdy dojede i o 5 minut dřív někam k Černošicím, kde pak stojí v poli, protože s předčasným příjezdem by se asi nevešel na nádraží.
Technicky snad. Prakticky by bylo potreba upravit celej provozni koncept mezi Dresden a Linz, protoze na novej vlak v dvouhodinovym taktu neni poptavka. A taky by bylo asi dobry se zeptat Nemcu a Rakusaku co si o tom myslej.
Myslíte, že rychlíky R17 Praha-Jižní Čechy, tj. cca 19 párů vlaků budou končit v Praha-Zahradní Město a pak přestup na metro C?
Neboť až se sejde
– pokračování prací na trasách přes Praha-Braník
– uzavření Vyšehradského železničního mostu
– práce na Praha-Masarykovo nádraží,
– odstavné plochy Praha, Malletova
– zavedení linky S61
tak bude volná kapacita na Praha-Hlavní nádraží včetně trasy na jihu?
A jak bude zavedena linka S71, tak bych nevylučoval, že rychlíky z jihu Čech budou vytlačovány aby končily v Praha-Hostivař.
uz to nehul, alexi.
odtamtud je céčko dost daleko.
Do té doby bude C cko možná v Uhříněvsi, jenže tím to bude do města na hodinu
Na Zahradním městě žádné metro není, nejblíž je A (Skalka). Možná jste měl na mysli ježdění přes Malešice a Libeň na Holešovice, ale to neprojde kvůli nízké kapacitě úseku od Hostivaře do Libně a nutnosti úrovňově křížit kolínskou trať.
Končit s R v Hostivaři je blbost.
Z toho, co jste tu vypsal, se R17 a Ex7 (nebo kolik) dotkne jen ten tunel a okrajově most (ale dva páry vlaků – Ex a R od Plzně – se tam nějak vejdou a osobáky skončí na Smíchově).
Plácáte kraviny.
Zajeďte se podívat na Zahradní město a pak popište jak ty vlaky tam budou končit. Jak bude probíhat technologie objetí soupravy, jak bude probíhat zbrojení, atd.
Tak ve Vrškách by to ale už končit mohlo, ale z hlediska dopravy by to byla stále kravina.
Já myslím, že by jste měl vyhledat odbornou pomoc.
Spíše by Vaši radu mohli zvážit ti, kdo ?dopustili? souběh událostí, které jsem popsal výše.
A to jsem vynechal kutání ve Vinohradských tunelech bezprostředně u Praha-Hlavní nádraží
Od 11. prosince je dle plánku řazen jiný openspace vagon namísto stávajících. Méně stolečků. Proč?
Tyto jine vagony tam jezdí už nyní, stolečku mají stejně
„Změnou poloh vlaků na trati došlo také k významnému zkrácení pobytu souprav v obratové stanici v Praze“
Nevím, jestli lze brát zostření obratů jako dobrou zprávu. Na eliminaci přenesených zpoždění je každá minuta dobrá.
Mám stejný názor.
tahle trat s vyjimkou stavebnich vyluk (+ vetrne kalamity a iveta bartosova) jezdi opravdu velmi spolehlive a s dvojkolejkou to bude jetse lepsi. naopak nutnost nevozit vzduch pres kolizni misto na balabence prazskemu uzlu ulehci.
Snad máte pravdu a nedojde k nákaze virem mimořádných událostí ze 171 🙂
problem srovnatelny se 171 tady byl vyresen v letech 2005-2010.
Nemyslím si, že existence bábobloku je tím hlavním původcem MU na 171. Prostá náhrada AB nebo AH nevyřeší problém na TV nebo svršku.
SŽ by měla pěkně zpoplatnit stání na tak vytíženém nádraží, jako je hlavní. A pak by ministerstvo ještě rádo těch pár km do Holešovic zaplatilo.
napad hodny mazace dratovotu po ctyrech rumech.
Alespoň si bude moci obecenstvo povšimnout, jak uklízečky stejnými rukavicemi:
1)vybírají obsah odpadkových košů
2)utírají hadrem prkénko na záchodě
3)chytají kliky a madla u dveří…
Například u plzeňských rachlíků se to tak běžně děje.
Stížnost jsem psal (až mne někdo osočí, proč píši sem:-) )
Myslím, že třeba u děčínských rychlíků je minimálně odděleno to, kdo drhne záchody a kdo vybírá koše. Mmch bych Vám teď, kdy je dostatek lidí na úklid, díky Ukrajině, přál vidět třeba úklid v Děčíně při obratu soupravy. To se tam čistí i vnitřní skleněné výplně.
Úklid obecně mi přijde, že se v posledních letech u drah zlepšuje. Nicméně některé věci – například urvaný držák odpadkového koše ve voze první třídy na Slováckém expresu, který snad půl roku nikdo neopravil, ten dojem rychle zkazí. ČD by také prospěl nějaký typizovaný dávkovač papírových ručníků, z neěož lze vytahovat ručníky po jednom, protože nynější situace je, že první host zatáhne za ručník, načež jich vypadne třicet na podlahu. Každý další pk vidí ručníky rozházené poc elém WC a přemýšlí, kde a proč se ocitl. Přitom náprava by nebyla komplikovaná ani drahá. jen chybí někdo, kdo by podobné detaily… Číst vice »
vlaky jezdí čisté , určitě více než bývaly. občas se stane že nějaký pacient udělá bordel , tomu zabránit lze asi jen tělesnými tresty . ale co se razantně zhoršilo , je úklid nádraží. denně používám stanice od Kolína po Č Brod a momentálně stanice Pečky nemá vysypané koše snad týden. na nástupišti odpadky z přetékajících košů , v podchodu se vytíralo snad v létě , kde jsou ty časy kdy zaměstnanci nádraží pečovali i o tuto složku péče o železnici. nyní je nasmlouvaná úklidová firma , bohužel , jednou týdně
To gratuluji, rychlíky do Budějovic vypadaly v první třídě ještě před pár lety tak (teď už raději nevím), že místo vody uklízí vyjetým olejem – umazané sedačky, záclonky apod.
prvni trida spajzak s kobercem je dost katastrofa. totez pendolino.
nicmene ten zbytek docela jde.
Kecy na koledy
Já se vždy u děčínských rychlíků jezdících tehdy ještě z Masny smál, jak na na vlak naběhne firma vybavená koštětem s násadou plnou hajzlpapíru a pak ty béčka objede jedním hadrem od koženky po podlahu.
Radši nespěte v hotelu. Máte jistotu, že se skleničky posílají do myčky v kuchyni (notabene když žádná kuchyň není) a že je pokojská nemyje se stejnými rukavicemi, kterými myla záchodovou mísu? Samozřejmě obojí myslím při generálním úklidu po předchozím hostu 🙂
Pokud to udělají v opačném pořadí, a na body 3) a 2) mají v té rukavici hadr, nevidím zásadnější problém.
Kdyby stejnými rukavicemi, tak je to ještěv pohodně. Často je to všechno stejným hadrem a na jedno vymáchání.
Budějovičáky v Holešovicích asi nikomu moc chybět nebudou. Ale na druhou stranu bych byl rád, kdyby se časem vrátily brněnské rychlíky na Smíchov, protože tam na rozdíl od Holešovic nevede z hlavního přímo metro.
Co mají brněnské rychlíky společné s Holešovicemi a jak s nimi souvisí metro? Spoje z Brna (Svitava i Vysočina) jezdí do Vršovic. Smíchov se bude teď z pochopitelných důvodů spíš značně utlumovat.
Až statici zatrhnou jízdu přes rozpadající se most držený při životě Spolkem za ještě starší Prahu, tak bude útlum dokonán.
Nedávná praxe byla taková, že „problémový“ člověk byl odejit, když na sebe to riziko vzít nechtěl. A místo červeného terče se zavedla pomalá jízda a hmotnostní omezení, aby se nezvyšlovaly náklady na údržbu.
Na mostě přes Orlík u Červené je vidět nejen změna myšlění, ale především také důsledek výše uvedeného postupu.
On ten spolek řekl: Budď opravte to co tam je nebo postavte něco nového. Ale potom nenuťte to nové, aby vypadalo jako to staré, protože výsledkem bude pěkná sr*čka. Což soutěžní dialog potvrdil. Problém je, že památkáři (kteří narozdíl od onoho spolku opravdu mají nějaké páky) zadali, že se má jendat o nový most, který „má nějaké oblouky“ Což dopadlo tak, jak to dopadnout muselo – tristně. A památkáři, kteří mají máslo na hlavě, protože to celé takto zpískali, teď přemýšlí jak z toho ven. Bohužel, kdyby řekli na začátku něco smyslupného (jako například, udělejte soutěž, toto je výškový limt… Číst vice »
Časem = až bude další kolej na mostě přes Vltavu, možná
Tak to se nestane. Přestavbou Smíchova se tam zruší odstavné koleje a jezdit tam na pouhý obrat přes vytížený Vyšehrad nebude možné.
Pokud z Prahy jede vlak na Jih, je zbytečné jezdit vlakem ze severní části Prahy, když nejvíc lidí nastoupí na hlavním nádraží. Holešovice je spíše vhodná pro vlaky, jedoucí na Kralupy, do Ústí nad Labem a dále.
nepochopils
nomen omen!
Ex odjede z Budějovic v X:57 a přijede do Prahy (X+2):39
X=(4*),5,6,7,8,11,13,14,15,17,(20*) *mimo takt
Ex odjede z Prahy X:21 a přijede do Budějovic (X+2):01
X=6,8,9,10,12,14,15,16,17,18,20
K žádnému rychlému obratu tedy docházet nebude, každá souprava bude mít na obrat v Praze nejméně 22minut, to bude těch 22min stát u nástupiště? Některé budou díky dírám v taktu odstaveny výrazně déle (pokud je teda rovnou nenasadí na jinou linku).
Tam ale není napsáno, že bude rychlý obrat na hlaváku, ale že daný čas v taktu nestačí na dojezd a obrat v Holešovicích.
„Proto bylo projednáno řešení s obratem soupravy v koleji na hlavním nádraží,“ sdělila Pistoriusová.
Ale pokud dobre pocitam, tak to neni 22 minut, ale 42 minut.
Ale je zvláštní, že nedošlo k téměř žádnému zkrácení jízdní doby mezi Táborem a ČB (vidím 1 minutu). Veškerá časová úspora tak vzešla z úseku Sudoměřice – Votice, případně z úseku za Hostivaří.
Úsek Soběslav – Doubí se ještě neprojevil, tak uvidíme. Po zvýšení rychlosti by mohlo dojít ještě k dalšímu zkrácení doby jízdy.
Tak on sám o sobě úsek Soběslav – Doubí moc úsporu nepřinese.. to je opravdu tak 2 – 3 minuty, takže s ohledem na stále existující problematický úsek Nemanice – Ševětín je to celkem pochopitelné.
usporou je i cas na krizovani.
Marně hledám v jízdní řadu od příštího týdne, který Expres pojede z Tábora do Prahy těch 59 minut.
Tak máte pravdu Tábor – Praha 1:01, ale to už je asi detail, obráceně těch 0:59. Hlavně aby to jezdilo a hlavně na čas 🙏🏻
České dráhy a načas, to rozhodně nejde k sobě….
Já bych polemizoval – ČD by asi zvládlo jezdit na čas, ale zakopaný pes je SŽ – tedy ten, co řídí železnici – mnohdy se mi stává, vlak do stanice přijede na čas, lidé vystoupí a nastoupí, je čas k odjezdu, ale čeká se a čeká, než dostane mašinfíra pokyn k odjezdu, přitom nic vlak nepředjíždělo, ani se nečekalo na nějaké křižování (míním teď hlavní koridory) a ejhle, díky SŽ tu je zpoždění 5 i více minut – následně na vlak čekají přípoje, někde se musí pustit vlak vyšší kategorie – typicky nákladní… a dominový efekt je na světě. Tedy… Číst vice »
Taky pravda co píšete…
vole u nas na fjb to opravdu jezdi velmi rozumne. nijak extremne zatizena trat se 150 km souvisleho koridoru..
Času Dost
To toho moc na Holešovicích nezbyde. Už před lety tam přestal jezdit osobák na Kralupy (chápu proč), teď všechny spoje na jih. Na tak velký nádraží zbydou jen rychlíky na severozápad, EC a ten arriváckej osobák.
porad silnej provoz, oproti tomu co tam bylo na prelomu stoleti.
to tam jediny provoz byly EC mezi vidni/budapesti a nemeckem.
cca 5 odjezdu jednim, a 5 odjezdu druhym smerem 🙂
A pak anomálie, jako R 440/441 Vsacan ze Žiliny do Chebu a zpět 🙂
Největší slávu samozřejmě Holešovice zažily před zprovozněním NS, kdy tam jezdily pendolina i ostravská IC – to tam tehdy končil i AirportExpress.
A samozřejmě Excelsior 🙂 Ostravská IC jezdila myslím spíš spodem přes Malešice, ale z Holešovic tehdy určitě jezdilo i něco na Brno (aspoň vídeňské Pendolino) a taky nějaké posilové Sp na Kolín.
Excelsior bol fajn, ze ak sa chcel clovek vyspat, stacilo si kupit listok do Holesovic a nemusel vystupovat na hlavnim pred 4, ale pekne o pol 6 rano.
Ještě jeden pár večerních rychlíků Praha – Louny – Most – Chomutov (do KV jako Os), kdysi 843043943, později klasika s 749, a opačně R z KV s bardotkou v řazení B,B, AB a buď český lůžko nebo ruská spací kráva směr Moskva Bel. Do KV lůžko jezdilo dopoledne přes Žatec. Jo, ten Pragotron byl v Holešovicích plnej jak na nějaký lokálce, pravda.
Jestli se skutečně na rok uzavře Masarykovo nádraží, jak momentálně SŽ zvažuje, budou se Holešovice ještě hodit. Nejen pro vlaky od Kralup, ale nabízelo by se tam dočasně odklonit i S1 od Kolína, aby ty vlaky končily někde u metra a ne kdesi v Libni.
Skutečně se neuzavře. https://zdopravy.cz/velka-prestavba-masarykova-nadrazi-ma-stavebni-povoleni-zacne-pristi-rok-a-probehne-za-provozu-133917/
Aha, ve včerejším videu na YT kanále railspotting bylo řečeno, že se uzavření stále zvažuje, ale evidentně to byla zastaralá informace.
Nemusíte o sobě prozrazovat tolik, odkud čerpáte informace.
Copak je čerpání informací z jiných zdrojů nelegální? Nebo jak jste to myslel? Když dva na sobě nezávislé zdroje tvrdí každý něco jiného, tak je přeci normální, že mám o dané věci pochybnosti.
Nelegální to jistě není, ale pokud šotoušský video kanál považujete za zdroj informací o přípravách stavby, tak si to užijte:)Přesně z tohoto přístupu k informacím se u nás tak daří dezinfo scéně.
Bohuzel dalsi bulvar a opet nepravdivy. Ani ja, vyuzivajici presun z Vrsovic na Holesovice nemohu konstatovat, ze by to vozilo vzduch. Co z toho autor, krome dehonestace ma, nechapu. Komentar o presunu do neexistujiciho metra a prodlouzeni jizdni doby nestoji ani za reakci….
tak 10 lidi na rychlik je trochu malo, ne?
Chápu to, ale i tak je to škoda, Holešovice jsem občas záměrně využil k možnosti nástupu v klidu před tím, než se tam nahrnou stovky lidí na hlavním.
timto povazuju soutez o nejdebilnejsi argument pro zasekani uzlu zbytecnymi vlaky + 1 soupravu navrch za zahajenou!
??? Zkuste si ten můj příspěvek přečíst pořádně, evidentně jste nepochopil, co jsem napsal.
Troubo, pokud jsi chtěl z 6-7;peronu lahvaku na metro, tak do Holešovic na 1 nástupiště a následně na metro bylo rychlejší … osobne mnohokrát otestováno
I pokud jsem potreboval treba na Hradcanskou?
Snad někdy v přepravním sedle metra a potřeby jet směr Letňany bych uvěřil. Pochybuju ale už u Florence.
Zajímavá úvaha:
Před: Delší jízdní doba a odjezd soupravy do Holešovic.
Nyní: Kratší jízdní doba, otočka na hlaváku. Ale chybí mi souprava a musel bych nasadit další??? To nějak nepoberu…
Kdyby napsali, že nově jednu soupravu ušetří, tak by to smysl dávalo. Spíš je škoda, že bude na obrat soupravy málo času. Tedy přenos zpoždění, čištění a vybavení spupravy…
treba tak, ze onrat v budejovicich bude delsi a obrat v praze se zkratil? to by to vysvetlilo.
Ta 1 souprava se sežere na Vídeň.
1 pár vlaků bude prodloužen do Vídně, což by bez této úspory nešlo.
IC snad jednu soupravu ušetří.
Spíš by mě zajímalo, kdo vymyslel, že z Prahy do Benešova jedou vlaky v 06:42, 06:46, 06:51 a pak půl hodiny nic …
A ještě k tomu jede jako první Sp, který bude třeba cestou předjíždět…
Vymyslel to úplně stejný talent, který to tehdy udělal s vlaky směrem na východ. Po zhruba dvou měsících vyšla mimořádná úrpav ajízdního řádu, protože se zjistilo, že ten poslední ani jednou nebyl schopný vyjet s méně než +15. Myšlenka, že při výlukách projede více vlaků za sebou v jednokolejných úsecích je sice zajímavá, ale v tomto provedení nepoužitelná.
A co kromě paragrafu 1 brání obousměrnému autobloku? I na 171 se jezdilo ve sledu na báboblok.
Nebrání tomu nic. Jenže kolem 7. hodiny nebude druhá traťová směr Praha asi zrovna zet prázdnotou.
Myslím si že tam nechávají díru pro náklady. Ale že jede Sp první jsem nepochopil taky 🙂
No to by bylo hodně divné řešení. Náklady nepotřebujou „díru“ půl hodiny, stačí jim, aby je SŽ nechala předjet osobák co zrovna někde stanicuje.
Souhlas. Odjezdy by podle mne měly být v pořadí Ex – R – Sp – NEx/Pn – Os – Mn (jsou ještě Mn?)
je to smer proti spicce a asi vyslo lepe to svazkovat.
6.46 je rychlík a 6.51 osobák. Ty musí jezdit takhle, aby osobák nebyl předjížděný expresem, co jede o půl hodiny po rychlíku.
6.42 je Sp, který zřejmě pojede „horem“ přes Libeň. To je „náhodný výstřel“ – takové Sp „proti srsti“ jedou dva za den a jsou to vlastně návozy na poslední Sp do Prahy (ráno) a z Prahy (večer). S tím si nelamte hlavu.
Tím naznačují, že na obrat bude na hlaváku jenom pár minut a veškerá, byť i malá zpoždění, se budou ihned přenášet dále?
Jasně. Není důležitý čas příjdezdů, důležité je datum.
Podobnej mechanismus už funguje na R a Ex na Plzeň a že by jezdily z Prahy nějak často zpožděné mi nepřijde a to mají na obrat cca 15 minut. Navíc infrastruktura na Budějky je proti té na Beroun v lepším stavu.
No tak zrovna rychlíků Berounka se to zpoždění přenáší docela často…
Zpoždění Mnichováci se běžně točí v Plzni/Berouně. Takže se zpoždění nepřenese, když se něco zruší 😀
To mně teda přijde. Nejsou to žádné závratné desítky minut, ale 5-15 minut způsobené právě pozdním příjezdem obratového vlaku jsou tam řekl bych na denním pořádku. To je typicky linka, kde by se hodila vratná jednotka nebo řídící vůz, aby se nemuselo přepřahat a byl možný rychlý obrat.
Ještě jim raďte a oni tam nasadí sysly.
Tak snad by se časem (dodávky nových jednotek) mohly uvolnit nějaké řídící vozy Bfhpvee295 (Sysel) a alespoň na rychlíky je nasadit.
No a co vmax 160 km/h? Syslové mají jen 140
Esa taky mají 140
Přesně tak, takže by nasazení syslů na rychlíky Praha – České Budějovice nemělo vadit i z dlouhodobého hlediska. Tam řada 362 bude jezdit ještě hoooodně dlouho a díky nasazení syslů by nesmyslné objíždění na pražském hlavním nádraží hned odpadlo.
Nebude se objíždět. Lokomotivy budou rolovat on soupravu, model jako u HKR rychlíků. Esa časem budou z této trati mizet, Ypsylony také, takže Syslové zde nemají z dlouhodobého hlediska šanci. Navíc jich není tolik, aby pokryly celé rameno
Jenže budějovické R jsou svázané i s rychlíky do Velenic (a nově u jednoho páru až do Vídně).
Když můžou díky Bčkám jezdit 140 vlaky EC, proč ne rychlíky 😀
napad s ridicimi vozy dobry, napad kamkoliv najebat sysla velmi spatny.
Vozili vzduch? Já je využívám na jízdu Vršovice – Holešovice jelikož jiné přímé vlaky tak v Praze nejezdi a prázdné fakt nebyly!
Doufal jsem že se konečně dočkáme propojení vlaků aby se dalo jezdit přímo. Zrovna z Děčína přes Prahu do Budějovic by to bylo skvělé. Metro taky nezačíná na muzeu a nejezdi jedno do Letňan a druhé na Háje ale jezdi to v kuse.
Dočkáme se toho někdy?
Jaký smysl má dotovat zbytečnou v přepravu v úseku, kde jezdí metro a je rychlejší?
Úspora 30 Kč za MHD? Přestupy? Kolo?
Z Vršovic do Holešovic se na tom kole jet nedá? Jestli to má někdo jako náhradu za MHD, protože roční lítačku by musel zaplatit… No tak asi nic no.
Já jezdím po městě hodně na kole, ale při pohledu na ceny za ND a servis by fakt lítačka vyšla o dost líp.
To je závratná suma. Vezete kolo a nedojedete na kole z hlavního do Holešovic?
takže dotovat výkon s pár lidma abyste ušetřil 30 Kč za metro… Hmm.
A mohl bych to metro ve Vršovicích vidět?
A co na hlavním?
Rychlíky a expresy jsou v objednávce ministerstva. Spojení Vršovice – Holešovice je záležitostí objednávky Prahy. Proč se má z peněz na dálkovku řešit MHD po Praze?
V tom případě i spojení Vršovice – hlavní. Proč to platí ministerstvo?
Třeba proto, že se běžně jezdí na hlavní nádraží ve městě. Nebo mají dálkové linky končit v Uhříněvsi?
Valašský a Slovacký express skutečně nemusí do Uhříněvce, ale ani do Vršovic.
Dojet do centra je tak nějak přirozené.
Zrovna Vršovice a obecně oblast podél trati na Benešov patří v Praze mezi pomaleji dostupné. Vlak zde plní a do budoucna měl plnit náhradu za metro.
Mám zkušenost, že hodně lidí, to zvlášť v relaci východ západ zláká do auta, protože doprava z Černého Mostu až po Ruzyň je do oblastí dostupných z Jižní spojky (Pankrác, Smíchov, Eden, atd.) mnohem rychlejší autem než MHD. Takže průjezdné linky mají smysl v jakékoliv kombinaci.
Ve Vršovicích jezdí metro?
Tímhle argumentem se za bolševika vytrhávaly tramvajové koleje. Dyť tam přece jede metro!
Přesně, známý AVK vz. 74, nosnost 10t pod hákem 🙂
Na tomto vašem příspěvku je opět vidět, že se ani nepodíváte, kdo je autorem, ale máte jasno:-)
Rychlejší není a o pohodlí je už úplně zbytečné debatovat.
Z 6. nástupiště hl.n. je to do metra tak 350m, v Holešovicích cca 200. S kufrem a nějakým čekáním je to tak 15 minut navíc k jízdní době metra.
A spoj jednou za hodinu (Vršovicích) je ten největší komfort, ze?
Bavím se o cestě vlakem, nevím proč do toho pletete Vršovice?
Jezdil jsem Benešov – Praha Podbaba s přestupem většinou na Holešovicích. To teď zřejmě nepůjde, takže se pro mě osobně jedná o značné snížení komfortu.
A sám, kdo přestupoval z rychlíků Vltava/Lužnice na Labe a obráceně jsem rozhodně nebyl.
ja v holesovicich pracuju, ale tohle jsem vyuzil snad jen jednou. vlaky se umely necekane na hlavnim zpozdit (docela logicky nemely nejvetsi prioritu), plus to i s pochodem na metro trva dele…
Vršovice sem pletou vaši kámoši s režijkami. Mě osobně je vaše snížení komfortu zcela jedno.
Samozřejmě, proč se snažit udělat železnici atraktivní. Ještě by tam někdo jezdil.
Holt budu jezdit autem. Nyní to bylo vlakem časově jen o trochu horší, ale čas se dal relativně rozumně využít. Další půlhodinu navíc před zaměstnavatelem neuhájím, už teď se na mě koukal jako na blázna.
ovsem protahnout neco z hlavniho do vrsovic ctyrkolejnym tunelem 1.5 kilometru je krapet neco jineho nez 6 (?) km do holesovic, se zasekanim kapacity trati na lysou + urovnovym krizenim na balabence jako bonus…
Tak třeba když chcete jet z jihu do Zoo Praha a nechcete jet autem tak je velká výhoda jet až do Holešovic a ne 2x přestupovat v MHD.
Ale je to samozřejmě celkem umělý UC, většina lidí prostě jede autem a tyhle věci neřeší.
To že se vozil VZDUCH není pravda.
Nebyl sice plný, ale prázdný nebyl. Tedy alespoň o víkendech.
Přestup v Holešovicích byl ideální pro cestující jedoucí od Děčína,, obvykle to vycházelo, že tam přijel rychlík od Děčína a lidé v klidu přesedli na vlak do Budějovic.
Dost často se totiž stává, že rychlík od Děčína zůstane stát před Žižkovským tunelem a vlakové přípoje z Hlavního nádraží vám ujedou.
Mě poslední dobou přijde, že většina článků na tomto serveru co se týče provozu má snahu napadat a je spíš názorem pisatele… Taky jsem tím občas jel a vlaky prázdné nejezdily. Chápu, že se obratem na hlaváku ušetří souprava, ale zas na hlaváku vezme už tak nedostatečná kapacita. Nerozumí proč ten článek hned musí něco napadat a nemůže být napsaný vyváženě a popisovat rozdíl mezi novým a starým stavem, obzvlášť když hned v prvních odstavcích je napsáno, že ani samy ČD nebo MD ten cenový rozdíl nedokážou pořádně vyčíslit. Hlavně že se zas dělá senzace. Opravdu kvalitní novinářina.
Taky se nikde samozřejmě nepíše, že kvůli tomu tři rychlíky směrem do Prahy odstojí pět minut ve Vršovicích, než pro ně bude na hlavním hrana použitelná pro obrat.
Tajný muž mi jednou říkal, že mu jiný tajný muž říkal, že my z provozu se bez dohodnutí a svolení nesmíme bavit s novináři a s panem Sůrou už vůbec ne!
Pan Sůra není autorem tohoto textu. Ale fakt nechápu, proč má stát platit x set korun za jízdu jednoho vlaku v relaci, kde jede rychleji a častěji metro.
Opravdu rychleji pro cestující na dané relaci (tj. pro ty, co už ve vlaku sedí, zatímco na metro musí přes celej hlavák)? Už jen dost dlouhý přesun v rámci hlaváku smaže rozdíl v jízdní době…
Kolik jich prosím vystupuje na hlavním a kolik v Holešovicích?
Samozřejmě že ten poměr je docela jednoznačný. Reagoval jsem na informaci, že metrem je to rychlejší (kdyby bylo, tak tím nejezdí asi opravdu téměř vůbec nikdo). A pokud se chceme bavit o vynaložených penězích, tak je potřeba zároveň nezapomínat, že takový obracející vlak na hlavním zabere mnohem víc místa (dost konkrétního místa, aby byl obrat reálný) než ten projíždějící (ten se dá vést na více kolejí, případně i operativně). A kdybychom vedle sebe postavily náklady na zvýšení kapacity hlavního nádraží vedle těch pár drobných za průjezd do Holešovic (možná i včetně toho, že to stojí soupravu navíc), rázem by se… Číst vice »
Také ale zabere dost podstatnou kapacitu na Novém spojení. Řešení jsou průjezdné linky, jako všude ve vyspělém světě. Ale k tomu je potřeba mít také vyspělou infra.
Ano, to souhlasím. Ale zatímco Balabenka to pořád tak nějak pobírá (k ideálnu to taky má kus cesty), na hlavák se od neděle vše prostě a jednoduše už nevejde, protože vlak v daný čas není kam vzít (mrkněte na R 716, R 714 a R 712, pro které už místo nezbylo – leda že by si to naopak ve Vršovicích odstál Sp do Benešova).
Co je na konstatování této změny za napadání? Holešovice tam a zpět rovná se 6 km. Jeden tenhle obrat vychází stát daňové poplatníky na cca 900 Kč. Vynásobte si to 365 a počtem vlaků. Fakt jsme tak bohatý stát platit tyhle peníze navíc?
docela zajimava otazka je, jestli se tim neusetri jeden vlak – u rychliku by se to usetrit mohlo.
5x bmz + vectron je pul miliardy, to co tam jezdi dnes je levnejsi, ale treba 150-200 milionu by to hodnotu mit mohlo.
tohle vozit kvuli par lidem do podbaby je asi blbost.
Zas to vemte tak, že kdyby to nebyly vylhaný 3 km jednosměrně, ale skutečnost, stálo by to ještě víc…
Pravda, kolik to je v reálu? Upřímně mě ta délka také překvapila:)
Přesně bych to našel asi taky, ale dle měření na Google Earth 8 km a nějaký drobný, na „Odb. Stromovka“ 9 – na ni z Masny 3,5 km. Osobně jsem měl radši děčínský rychlíky z Masny, neboť i přes 30 do Buben, odkud byla hned 60 byl člověk hned z města, žádná vyhlídková jízda. Když pak po X letech opravili most u holešovický zastávky nad ulicí U Výstaviště, kde byla 20, jelo se 60 durch do Bubenče. Byli sebevrazi, kteří na tý 20 vyskakovali z v zastávce nezastavujícího rychlíku za jízdy.
Jinak SŽ bude nejspíš počítat skutečnou vzdálenost, ne tarifní
Tak dost záleží na tom, co je měřítko prázdnosti… Já jsem do (a z) Holešovic jezdil pravidelně, takže pro mě je to zrušení škoda, ale realita byla taková že z hlaváku do Holešovic pokračovaly skutečně jen jednotky cestujících. V opačném směru to bylo sice lepší (pokud měli časovou rezervu, tak asi část cestujících preferovala nástup na klidnějších Holešovicích), ale stejně ten vzduch nad cestujícími značně převažoval.
Ono to je taky tím, že v tomhle úseku se jízdní řád bral spíš jako orientační doporučení… Vlak na Hlavním klidně odstál 15 minut bez zjevného důvodu a nešlo se na něj spolehnout. Obdobná situace byla taky z druhé strany s přestupem od Ústí.
jsem rad, ze to zminujete – podobna zkusenost.