Vlaky z Prahy do Rijeky skončí dříve, RegioJet je kvůli výluce nahradí autobusy
První vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Původně měly vlaky jezdit do konce září.
Původně měly vlaky jezdit do konce září.
Něco mi tu stejně nehraje denně jezdí kontejnery na Jadran vlakem a překládají se na loď. Pokud je poškozená trať povodní okolo Pivky tak by se nedostaly na Koper ani Opatiji a Rijeku. Pokud zavřou Zagreb – Karlovac tak prostě nepůjde Zagreb – Ogulin – Rijeka/Split .
Do Koperu sa dá dostať aj cez Taliansko, resp. cez Jesenice (akurát Jesenice – Sežana nie je elektrifikácia). A zase si nemyslím, že by Chorváti rozbehli výluku, ak by si tým odrezali Rijeku
Se divím, že si tam nechtějí taky modernizovat tratě mimo turistickou sezónu, kdy je tam více dostupné pracovní síly, která je kvůli ztracení nějakých 15% populace teď taky vcelku nedostatková, stejně jako si tím rozesírat turismus-
Kdybyste víc znal Chorvatsko, tak byste se nedivil 🙂
Tak která pak věc mi tak unikla?
Taky tu mohlo být jasně napsáno nepřetržitá výluka Zagreb – Karlovac z důvodu modernizace trati. Nebo prostě upřesnit…….
Vlak si umim predstavit, ale autobusem bych takhle daleko dobrovolne nejel. Chapu, ze za povodne ve Slovinsku Regiojet nemuze, ale mohl by nabidnout storno misto autobusu. Spousta lidi urcite pojede radeji autem nebo dovolenou zrusi nez by se trmacela busem.
Jojo, na poslední chvíli, když už mám naplánovanou dovolenou z práce, si lidé zruší dovolenou jen kvůli tomu, že budou sedět v busu místo vlaku.
Ja bych treba jel radeji autem, to jsem uvedl jako prvni moznost, pokud bych z nejakeho duvodu nemohl autem a nebyla moznost se do puvodni destinace dostat treba letecky, tak bych dovolenou zrusil a vymyslel nejaky alternativni plan. Autobusem bych dobrovolne nejel. Nic proti tomu, ze Regiojet tuto alternativu nabizi a nikomu nemam za zle, kdyz na ni pristoupi, ale je to alternativa neadekvatni. Luzkovy vlak a autobus jsou 2 zcela neporovnatelne veci. Je to jako bych vam slibil nocleh v hotelu, ale pak vam misto toho nabidl, ze muzete noc prosedet na zidli.
Tak já ty lístky zrovna měl koupený. A storno bylo úplně bez poplatků. Takže pohoda. No a koupil jsem to akorát u čd na ten noční vlak Bratislava-Split a je to. Je zajímavy, že ten jede.
Ahoj, i já trochu přispěju svým příběhem… Naše rodina, 2děti, už teď víme, že cesta do Chorvatska bude vlakem(12.9.), cesta zpět busem(19.9.). Nečekaně budeme mít víc dobrodružství, než jsme si zaplatila😀.
Teda nevim, ale někdy v roce 2012 to vypadalo na příjemnou změnu na železnici a kvalitativní skok vpřed a ne tenhle balkánskej lowcost typu zaplatim si lůžko a místo toho jedu přes noc jak skrčenec autobusem.
Jo, tak zaplatit si vlak a jet nakonec stejně busem, tak to by mě muselo picnout…. To už do toho flixbusu můžu v Praze nalézt i bez nich ….
To samozřejmě ano ! Je naděje, že bude jezdit 1x týdně Gepard expres Praha – Sarajevo, ale zatím je to ve stadiu slibem nezarmoutíš.
Škoda, že ne Mostar.
Z Mostaru by to už mohli potiahnuť do Ploče k moru 😉 (akurát si nechcem predstavovať jazdnú dobu…)
Sarajevo – Mostar – Ploče jezdí Talgo, ale jen v sezoně.
Když budou zájemci tak se to protáhne dojeli jsme až do Čapljiny a tam jsme měli objednané autobusy do Neum na Jadran nebo Kravica vodopády, či 3. parta jela na rafty v 63 letech už se raftu bojím.
Když už italové od konsorcia, ve kterém je i naše Škoda kupují nový noční vozy, který jsou na náš rozchod, mohl by se konečně i žlutej rozhoupat a koupit jich alespoň pár menších jednotek. Myslím si, že za úplně jinou cenu by mohl pak nabízet lůžkovou jedničku a že nezájem by nebyl, ať už do Košic, tak do Chorvatska (/Rakouska). Pak by na palubě viděli i mě. Ale zase takovej dobrodruh, abych absolvoval to co mají teď nejsem. Tím ovšem neupírám nikomu, že jeho služeb využívají.
No taky musí mít. Když dělají italské i rakouské dráhy velké nákupy lůžek, tak se toho spíš asi hodně uvolní…
Otázka je jestli tím nepokrejou akorát nižší kategorii, když jsem viděl kapacity a luxuss těch italských expresních lůžkových vlaků, tak to pro dělňase z jihu táhnoucí za rachotou na sever těžko bude dostupné jak cenově, tak kapacitně.
„dodala Janoušek Kostřicová“ LOL
No místo tolika vagonů to bude slušná porce autobusů. Budou řidiči?
Jde o konec sezóny u pendlů. Předpokládám, že to budou částečně vykrývat externími dopravci, takže to nějak dopadne.
„To nějak dopadne“ se bohužel poslední dobou stává jejich firemním heslem.
A to je nemůže nahradit autobusy jen v části trati? Anebo jsem v článku něco přehlédl?
Otázka je, či by to malo reálny zmysel, keďže by vlak musel končiť najneskôr v Celje (kvôli napojeniu na diaľnicu) a znamenalo by to budenie cestujúcich o štvrtej ráno
Tak vzhledem k rozdilu jizdnich dob by nemusel byt takovy problem to tam nekde zaparkovat az do treba 7-8 hod., A vecer zpristupnit uz rekneme od 19.
Nejako som si neuvedomil, že vlastne v takomto prípade by vlak mohol ísť až do Záhrebu, potom to zmysel dáva
Zato jet místo lůžkem autobusem je úplný luxus, když už si to někdo zaplatil.
O té výluce se nevědělo dřív? Takže když si někdo koupil lístek na vlak a pojede autobusem.. to je podraz. Na to bych hodil bobek
Ne, datum povodní nejde určit
Nicméně jízdné by vracet v případě zájmu měli, protože vlak má úplně jinou úroveň než autobus.
No, zrovna u RegioJetu je todle hodně velká otázka
No zrovna u těchto spojů se kultura cestování vlakem zrovna moc nepředvedla.
Já byl spokojený. Zpoždění jsme měli obě cesty něco přes hodinu. To na takhle dlouhé trase jde. Navíc bylo způsobené spíš tou uherskou tlupou na hranicích, kteří se chovali jak na železné oponě.
Výluka v Chorvatsku .ty povodně
Ak som správne pochopil článok, tak bol plánovaný odklon cez Slovinsko, ktorý ale kvôli povodniam nie je možný
Modernizace trati Zagreb – Karlovac je plánovaná dlouhodobě…..
Co presne nelze kvuli tem povodnim? Zidani Most – Pivka jsem pred tydnem normalne projel (s lehkym zpozdenim vlivem jednokolejek).
Jednokolejný úsek u Litije a jednokolejný úsek Ljubljana – Logatec. Kapacita je vyčerpána.
Jo to je mozne. Nakladnich vlaku jsem videl docela hodne, tak je mozne, ze na adhoc uz nezbyva. Dokonce nejake ty Os tam byly v NAD.
Tá trať zabezpečuje spojenie nákladných prístavov Koper a Rijeka s vnútrozemím Európy, takže sa dá predpokladať, že nákladná doprava bude mať prioritu (len Metrans má z Koperu 62 vlakov týždenne (spolu oboma smermi))
Prioritu může mít, ale je fyzicky sjízdný úsek okolo Pivky?
Slovenske železnice – Potniški promer píšu iba o obmedzení pri Litiji https://potniski.sz.si/novice/2023/08/sanacijska-dela-in-zdruzeni-vlaki-ter-nadomestni-prevozi-namesto-nekaterih-vlakov-na-progi-ljubljana-zidani-most-od-8-avgusta-do-preklica/
Jestli mají opravy na celé trati Lublaň – Zidani Most od 8.srpna do odvolání tak to je hodně špatné.
Majú tam viacero článkov; v inom sa píše, že predpokladajú ukončenie výluky 24. 8.
Které výluky?
Těch výluk bude více postupně se v rámci dohod bude dělat celá štreka Zagreb – Rijeka.