Vlaky z Prahy do Brna musely přes Přerov. U Golčova Jeníkova byla porucha trakčního vedení

Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia CommonsMontážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons

Problémy jsou i na dalších částech koridoru.

102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocourek

No to už také bylo 20.6

Tomas

Tak zas taková hrůza to není včera Helsinki – Kemijärvi 15 hodin zpoždění.
Před 2 týdny jsem cestoval po Švýcarsku za týden 5min zpoždění na trati Olten Lugano

Elb

Ne jen že je Dobrá Správa schopna rozkopat celý souvislý usek na místech jako Adamov-Ústí-Pardubice-Kolín-Praha ještě s tunelem u Děčína pří návazných Drážďanech, ale oni ani předtím nebyl schopni ani udělat celou objízdnou trasu, alespoň komplet Tišnov-Kutná Hora. Beztak ten drát spadl na tom 40 let starým úseku.

Jiří Kocurek

Padajícímu stromu je to jedno, jestli je to 40 let od reko nebo 5 let od reko. Jo a vybavuju si nějakou nehodu na vypnutém přejezdu v Golčově Jeníkově, osobní auto se stavebním vlakem.

Lukáš Chytil

Tak zrovna v úseku Světlá – Golčův Jeníkov si to o to vysloveně říká. Stromy tam rostou doslova s dráhou. Některé větve překrývají i návěstidla a když se nějaká větev urve…
Už jsem si i říkal, že to vyfotím a pošlu sem, holt příroda mě předběhla.

Jiří Kocurek

Pak ale není potřeba rekonstrukce Tišnov-Kutná Hora, ale prořezávka stromů okolo trati až nahoru po Vlkaneč, poněvadž na obě strany od Golčova Jeníkova (města, ne nádraží) je trať po rekonstrukci. Tedy: Je potřeba běžná údržba kolem trati. Což je naprosto mimoběžná věc ke stavebním rekonstrukcím tratě.

Elb

Golčuv Jeníkov je zmodernizovaný, ale na obě strany je snad původní trať, ne?

Jiří Kocurek

Právě že je zmodernizovaná trať mezi žst. Golčův Jeníkov (mimo) a žst Vlkava (mimo).
Jestli je tam někde les, tak v tomhle úseku.

Tomáš Gottschalk

Vlkava je u Jungbunzlau

Lukáš Chytil

Ne Vlkava, ale Vlkaneč. Vyvedu vás trochu z omylu, tam je les všude a úplně nejhorší je to kolem Leštiny u Světlé. Ale i třeba v Čáslavi, na zhlaví na Kutnou Horu, rostou stromy rovnou se sloupy trakčního vedení až do výše 5 metrů nad trolejemi. Stačí pak jeden větrník nebo suchá větev a dojezdili jsme.

robert

Koridor Správu železnic nezajímá, musí si nejdříve nechat postavit předražený barák a teprve pak začnou možná něco dělat. Možná.

Jan Schmidt

Hlavně, že se EU prostředky čerpají a čerpají a na nábřeží se tančí…

Jan

Začíná to cestování mezi Prahou a Brnem být fakt super. Vlak jede kvůli výlukám podle JŘ 3 hodiny a 15 minut (+-). K tomu si je potřeba připočítat pravidelné zpoždění kolem 15 minut. A to jsme v roce 2022. Skoro bych spustil reklamu auta jedou, vlaky stojí.
Navíc na některých EC začaly ČD místo jídelního vozu řadit bistro vůz, kde to vypadá jako v hospodě 5 cenové skupiny v poslední zapadlé dědině. Jen se tam nehulí.
Prostě vlaky v podání ČR v roce 2022.

Dan

A nejsmutnější na tom je, že všem, kdo mají moc to změnit, je to očividně jedno :-/

robert

Přesně tak. „Kaštani si zvyknou, stejně jim nic jiného nezbývá, my tady budeme pořád, jsme nenahraditelní.“ Takhle uvažuje SŽ a nic nenasvědčuje tomu, že by to bylo jinak.

Luboš Beneš

Nezvyknou, zvykli si na super spojení vlakem Brna s Prahou a teď znova přesednou do aut. Prostě super. Díky dobrá správo.

Hádej

Všichni na SŽ vědí, že investičáci jsou protežovaní, ale neschopní. S tím nic dělat nejde, jsou krytí stejně neschopnými budižkničemy z MD. Musíte si dupnout na své politiky,.aby to ministerstvo automobilové dopravy laskavě začalo pracovat.

XYYY

V Belgii se bez jídelního vozu obejdou všechny dálkové vlaky – Eupen – Oostende jede 3 hodiny, gastronomické služby se poskytují jen u ICE, TGV, Thalys, Eurostar.
Nevím, k čemu potřebujete jídelní vůz / bistro. Sváču si lze vzít s sebou ….

Radim

Prosím, vysvětlete mi, jak může vlak uvíznout v beznapěťovém úseku? Nerýpu, fakt to nevím, proto prosím o vysvětlení.

M152

Protože v něm z nějakého důvodu zastavil. Třeba porucha vlakového zabezpečovače nebo strojvedoucí z nějakého důvodu použil rychločinné brzdění,…

Hodně štěstí

A nebo málo rozjet a nevyšlo mu to.

M152

Nebo tak.

Pavel Skládaný

Nebo mu nedopatřením bouchnul elektromagnetický ventil.

bakiy

Z nějakého důvodu vlak zastaví pod neutrálním polem (vypnutou trolejí). Prostě daný úsek neprojede setrvačností.
A příčin může být hodně. Od technických (třeba zaúčinkovala VZ), přes dopravní (např. jízda na PN nebo pomalá jízda – jedu pomaleji a neprojedu), až po to, že strojvedoucí je lempl. Jen bych nerad, aby to vyznělo, že jsem napsal, že strojvedoucí RegioJetu je lempl. Opravdu nevím proč (v tomto konkrétním případě) uváznul.

bakiy

Než to člověk napíše, tak tu jsou odpovědi hned dvě… 🙂

Radim

Chápu. Díky.

Lukáš Chytil

Nejčastější důvod bývá, že zastaví moc blízko návěstidlu, většinou to bývá vypnuté pár metrů za vjezdovým návěstidlem a už se nestačí rozjet. Nebo si to moc přibrzdí a než se vlak odbrzdí, tak zastaví.
Pak v menší míře nevybavení VZ, případně její porucha (Error).

Leinad

Jak moc blízko návěstidlu? Podle D1 má zastavit 10m před návěstidlem.

XYYY

Jistě – to je stanovená minimální vzdálenost, když zastaví ve větší vzdálenosti, tak nic neporuší … Nehledě na to, že jízdní cesta končí u návěstidla zakazujícího jízdu, nikoli 10 metrů před ním. Těch 10 metrů pak může stačit k tomu, že poslední dveře soupravy jsou mimo peron … kdo odpovídá za případný úraz vystupující osoby ? Asi nikdo – strojvedoucí předpis neporušil, personál neví dopředu, kde vlak zastaví posledními dveřmi …. Při napěťové výluce začínající za „klackem“ je záhodno zastavit tak daleko před klackem, aby se vlak mohl rozjet a projet setrvačností. Výživné to je v případě, kdy se jede… Číst vice »

K.S.

K tomu se nedá asi už vůbec nic říct.

Nic, jdu si pustit modré čepice…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Inu, Dobrá Správa!

zdydy

nadavájí na lokálky že je oravovat nebudou ale je vidět že páteřní tratě jsou taky k ničemu, když tam nedavájí peníze.

Roman Čadek

Zjistěte si k tomu „nedavájí peníze“, kolik desítek miliard se do dráhy každoročně nasype.

Hádej

Jo, aby se zakonzervoval její tristní stav z 19. století, nebo rovnou „zoptimalizoval“ do nepoužitelnosti. Vyhozené peníze, financuje se to jenom jako vejvar pro stavební firmy.

Aleš

Nebude už rychlejší jet z Prahy do Brna přes Drážďany, Mnichov a Vídeň? Vrací se časy ČSD : člověče, seď doma.

Roman Čadek

Naštěstí jsou flexibilnější způsoby dopravy, než je cesta dotovaným vláčkem.

bakiy

??? RegioJet z Vídně je dotovanej vláček?

Roman Čadek

Ano, bude dotovaný dokud výnosy od uživatelů drážní infrastruktury aspoň nevyrovnají vložené náklady.

K.S.

A počítáte i daně, nebo jenom poplatky za cestu?

JirkaJJ

Doufám že když jedete autem tak také platíte za užívání silnic tolik že výnosy vyrovnávají vložené náklady…

Aleš

To je něco jiného. To je svoboda mobility. To je na rozdíl od cesty vláčkem svaté právo 🙂

Hádej

To opravdu není. 😛

Jiří Kocurek

No, když si spočítáte kolik Kč na kilometr je daňové zatížení a tedy příjem státní kasy…

Aha, už budem zase u toho, že DPH a spotřební daň není příjem státní kasy, protože nejde přímo do SFDI. A podobných mimoběžných tvrzení, jen aby vyšlo, že řidiči jsou zlí.

Luboš Beneš

Platím dálniční známku a dań z pohonných hmot- koukněte se na min. financí kolik to ročně hodí…

Aleš

Železniční dopravci platí daň z pohonných hmot/elektřiny také a navíc platí poplatek za dopravní cestu. Co tam máte dál?

Jack

Točvolant se ozval 🙂

Jiří Kocurek

Jasně, nejsou argumenty, tak aspoň urážka nenáviděné skupiny obyvatel, která může pomalu i za to že blesk uhodí do měnírny.

Hádej

Přesně tak, vaše ohrané nesmysly že si ty auta zaplatíte ze svých daní z ježdění nejsou validní argumenty. 😛

Luboš Beneš

Jinak to do Brna zase nejde a celý marketing jeďte vlakem je víte kde…

Leinad

Třeba dotovaným autem, kde mýto taky stěží zaplatí údržbu

Jiří Kocurek

To předpokládá, že se dostenete do Drážďan bez problémů.

Petr Šimral

Do Drážďan je výluka.

Aleš

Já vim, byla to nadsázka 🙂 Ta cesta mezi Prahou a Brnem přes Poděbrady a Havl. Brod je při započítání zpoždění na odjezdu fakt očistec.

Martin Prager

Jo, a Hliník se odstěhoval do Humpolce! 🤣

zdenek

Čím dál víc je to poslední dobrou parodie na moderní železnici… A jednokolejka z Brna do Přerova, to je hit.

K.S.

Je to tragikomedie, co na to říct. Dráha si žije ve vlastním světě a tváří se že radiální síť pár elektrizovaných tratí bez propojek je OK. Přitom mohla být zrychlená a elektrifikovaná trať přes Chrudim a Chotěboř do Brodu, nebo až do Znojma. Mohla být elektrifikovaná trať z Týniště do Letohradu. Mohla se dávno udělat část Přerovky, kdyby se to jinak rozfázovalo…

„Mohly jsme pro vás zařídit moderní železnici, elektrifikované tratě, vysoké rychlosti a čistá nádraží…
Ale my jsme řekli ne!
Každý kdo cestuje vlakem od nás dnes dostane zážitkovou jízdu.
A když mimořádnosti, tak pro všechny!“

K.S.

*mohli

Jiří Kocurek

Pokud bude trať Pradubice-Havlíčkův Brod zadrátovaná stejně „kvalitně“ jako obě trati Praha-Brno, tak to moc nepomůže. Navíc jednokolejka, kde se hodina prostojí při čekání na křižování, když by se mělo jezdit každou hodinu Os i R.

K.S.

Pořád by to bylo asi lepší než současný stav kdy se jede jednokolejkou přes Přerov. Prostě není možné aby při poruše byla další použitelná trať nějakých 250 km daleko.

Zároveň by bylo možná dobré kdyby se v momentě překročení třeba 75-80% kapacity dané tratě začalo hledat jak ji navýšit a to v horizontu ne delším než 10 let, spíše tak do 5. Ne aby byla kapacita na hraně či za ní deset roků a dalších 15 mělo trvat než se něco vyřeší.

Lech Malý

V takovýchto případech se jezdí Praha – Přerov – Břeclav přímo a substrát se pošle z Břeclavi do Brna pravidelnými spoji. Možná to bude i rychlejší než přes Vyškov. Hlavně, jestli fachá klimačka, dát si v tom dnešním vedru dvě tři hodiny navíc by bylo bez Klimy na chcípnutí.

K.S.

Snad víte v jakém stavu jsou Otrokovice, ne? Sorry, takto se dráha fakt provozovat nedá. Není místo pro vlaky, pomalé je to a když se sejdou dvě poruchy (výluku v Adamově berme jako poruchu), tak fakticky zanikne spojení dvou největších měst. Cestující fakt nezajímá že se do Brna dá dojet přes Břeclav. Když by se teď ještě něco podělalo mezi Brnem a Břeclaví, tak mají jet okružní jízdou přes Hrušovany nad Jevišovkou? Stejně tak fabriky nezajímá že jim materiál dojede o den později protože se dá přece dojet o den a 500 kilometrů později. Příště oboje půjde po silnici. Lidi… Číst vice »

Lech Malý

Ale vždyť to píšete sám: Příště oboje půjde po silnici. Mmch tuhle jsem jel s ženou autem po D1, předjížděli jsme kolonu kamionů, a ona se mě zeptala, proč vlastně tak málo zboží jede po železnici. Odpověděl jsem otázkou: A proč jedeme teď autem my? A společně jsme ty důvody rozebírali: byly stejné pro nás i pro ten náklad: jízdní doba, flexibilita, spolehlivost.

Jiří Kocurek

Otrokovice nejsou setrvalý stav.

Hádej

ANO. Jako zaměstnanec SŽ tvrdím, že je nutné SŽ zrušit a začít úplně znovu.

Akorát by bylo potřeba zrušit ještě celé MD.

Jiří Kocurek

Jak jednokolejkou přes Přerov? Jak ČD tak RJ jely po Ferdinandce. Ono je to možná rychlejší objet přes Břeclav, než se křižovat v každé stanici.
Jinak jízdní doba Pardubice-Havlíčkův brod je 2 hodiny a pokud mezi ty osobáky pošlete rychlík, tak pojede taky cca 2 hodiny. Takže pět hodin Praha-Brno jak vyšitých.

Praha- Přerov-Břeclav je za 4:10 s přestupem v Olomouci, jízda běžným spojem. Plus 30 minut do Brna.

Vážně si to propočítejte.

K.S.

Tak nějak, možná naivně, předpokládám že když by se do toho mělo hrabat při elektrizaci, tak je napadne tu trať alespoň trošičku vylepšit tak, aby tam moderní osobní vlaky těch 100-120 v hodině mohly. Dneska je tam více méně všude 70. Rozhodně jsem to nemyslel jako řešení na dnešek, ale jako zvýšení odolnosti sítě elektrizovaných železnic. Problém taky je že není hotová (Všejanská?) spojka v Pardubicích, takže by se muselo na Rosice, nebo přes Hradec. Železnice je teď ve stavu který bych označil za velmi vzdálený stavu bezpečně použitelnému. Na tož stavu, který by zajistil její použitelnost za situací značně… Číst vice »

Hádej

Trať Pardubice – HB je pro dálkovou dopravu dnes zcela nepoužitelná. Špatné zaústění, špatné směrové poměry. Už se správně měla dávno stavět nová. Ale to se v tomto státě nestane, raději postavíme dálnici až na Dářko.

K.S.

O nevodném zaústění v Pardubicích, no spíš je to nezaústění, vím, proto, jak jsem pak psal, naivně předpokládám že by se poněkud modernizovala, byť ne jako trvalá trasa pro dálkovou dopravu, ale tak aby se dala využít pro odklon.

Hádej

Ale za to si můžeme sami. Máme ministersto automobilové dopravy a ministra dopravy, který vůbec netuší, která bije.
O bývalém MD arcikecalovi vůbec nemluvě. Dopravně jsme skončili v 50. letech 20. století a dál si všechno úspěšně konzervujeme.

K.S.

Myslím že ministerstvo řeší to co lidi chtějí a preferují a preferují to co preferuje velká část ostatních no a to je nezávislá silniční doprava a pod tím máte všechno od koloběžek po kamiony. Proč tomu tak je? Pravděpodobně nezávislost pak bych velký díl připsal mentálnímu nastavení dráhy které je silně antizákaznické. Je to navíc taky takový uzavřený svět na který se nemůže běžný člověk moc sáhnout. Dráha je pak taky mentálně ustrnulá a přijde mi že se bojí změn a různých logických kroků. Například převodu některých tratí v okolí Prahy na město aby bylo možné je buď využít k… Číst vice »

Hodně štěstí

Dáme ještě dneska uváznutí v beznapěťovém úseku u Brandýsa nad Orlicí a poruchu zab. zař. Pečky? 😂

Vašek

Zapomněl jste na Praha – Beroun. To je také Ewergreen, nebo jek se to píše.

Hodně štěstí

To poslední dobou nefrčí. To spíše Praha – Lysá nad Labem.

mimochodem

Ale jo. Treba tedka v patek podvecer to tam „frcelo“ jako za starych casu (pry kleknul zabzar Dobrichovice/Revnice, hodku sekera).

Jan

Praha – Lysá – Nymburk je taky fajn, to je pravda. O víkendu jsem se byl projet muzejní jednotkou EM475. Hned první jízda do Nymburka, postávání ve stanicích a příjezd s +20 minutami. Nazpátek ještě kratší trasa Nymburk – Čelákovice, opět příjezd +20 minut. Zážitkové jízdy PID budou mít za následek odchod od železnice, protože člověk nikdy nepřijede včas, ani o víkendu.

hoholu

hoďte tam příště jednoduché v a máte to dobře 🙂

Vašek

Dík😄.

Tomáš Gottschalk

Poč přes Přerov, z Olmiku na Nezamyslice je nějaká výluka? Neuvěřtielné šaškec. Svoboda bere prémie? Pane ministře,, budíček!

Jiří Kocurek

Seznání strojvedoucího, kapacita jednokolejky?
Jak ČD, tak RJ podle Grappu jedou z Přerova po Ferdinance přímo do Břeclavi.
Proč do toho taháte ministra, ten snad určuje objízdné trasy pro případ mimořádností?

K.S.

Spíš asi náznak že by někomu měla být ministrem určena trasa mimo SŽ.

Tomáš Gottschalk

V prvotní informaci bylo, že se do šalingradu jede přes Přeroff. Odtamtud je do Nezamyslic jednokolejka stejně jako z Olmiku. Fírové, co jezdí s RegJ, znají Ferdinandku mezi PR a BV? Ministra do toho tahám proto, že události jdoucí na vrub Dobré správy se poslední dobou množí téměř geometrickou řadou. A ryba jak známo smrdí od hlavy. Aby pak nedošlo na samotného ministra, když tenhle chlív nebude řešit.

Adam

podle hlášení ve vlaku (sedím v EC282) jde o spadlé stromy, odhad je optimističtější – 120 min. ale to podle mě říkají jen proto, aby lidi nebyli nasraní ještě víc. hlavně že jsem měl na příjezdu do Prahy rezervu 2h 🙂

gringoAD

Spadené stromy ? Vždyť nijak extrémně nefouká. To zase dobrá správa zanedbala údržbu. Hlavně že mezi Brnem a Blanskem vykácely snad všechno co šlo … teda krom stromů nad Ada zastávkou, tam nechali nad drátama zatím úplně všechno. A vůbec ? Jak vypadá jejich měření na Mostě míru v Dolních loučkách ? Vydrží do konce výluky ?

Tukan

Beztak jim ten most spadne

Hodně štěstí

Nežiji tam, tak nevím jaká je realita, ale zajímalo by mě kolik závad trakčního vedení na hlavních tazích mají třeba ve Švýcarsku.

Jan

Anebo v Japonsku, kde mají spoustu přejezdů, rychlé vlaky i příměsto a stejně zvládají jezdit na sekundy přesně. Tam asi nemají rok dlouhé výluky.

Aleš

Aniž bych chtěl obhajovat Správu železnic a nesouhlasit s Vámi, tak když se tam něco posere, tak je to dílo. Protože se všichni spoléhají na funkční VHD.
Když jsem poprvé přiletěl do Japonska (na Naritu), tak právě přestaly jezdit všechny vlaky z letiště. Nedokážete si představit, co se dělo. Bohužel jsem tam byl s dvěma menšími dětmi.

David

Žiju tam. Taky se to děje a párkrát do roka to každodenního cestujícího potká i na páteřní trase. Vlak je obvykle ukončen a cestující musí využít jiného pravidelného spojení po jiných trasách. Problém to zas takový na hlavních trasách je takt dálkových vlaků 30min. Nepříjemné je, pokud se to stane u Ženevy, kde žádná jiná trasa není, tak tam je pak člověk odkázán na náhradní autobusovou dopravu, která ale zdaleka nemá (ani nemůže mít) kapacitu to pobrat a tak vždy žádají ať lidi cestu raději odloží.

mgr.pavel

Zkusila se naše Dobrá Správa zamyslet, jestli těch poruch trakčního vedení není za poslední roky nějak moc, srovnat si počty takových událostí u nás a v zahraničí, ZAMYSLET SE v čem je systémový rozdíl (ne, fakt to nehodíte jen na strojvedoucí), a přijmou best practices ze zahraničí?

Chci moc, já vím..

Laborec425

V ČR se tohle nedělá. To je pod „naší“ úroveň. My jsme přece nejlepší na světě.. a nejchytřejší. A vše zde funguje. 🙂

David

To by musel manekýn řídit ten svůj ansábl a ne se jenom producírovat po konferencích a televizi a hovořit o vizích budoucnosti ……

Jirka

Vi nekdo, co presne se tam stalo, popr. kdo za to muze?

nowas

Za stejné peníze taková vyhlídková jízda. 🙂

gitare3

V Pardubicích vypnuto napětí TV nad lichou kolejovou skupinou.

Tomáš Gottschalk

To je důvod vypnutí liché skupiny.

Pepik

To koukáte, Pražáci,co? To jste ještě neviděli co? Nam moravakum to po minulých tydnech nepřijde nic zvláštního.

Jan

Jak neviděli. Za poslední dekádu nebo snad ještě déle je jakákoliv jízda po koridoru hazardní záležitostí. Nikdy nevíte kudy pojedete, kdy přijedete a zda ještě stihnete nějaký přípoj do cílové stanice.

Vilém Baczko

…a proto posledni dobou jradši ezdim už den předem…

Vilém Baczko

*radši jezdím

mimochodem

Dotaz trochu mimo tema, uz se da nekde pri ceste den predem za rozumnou cenu ubytovat? V breznu a dubnu se mi v Praze nedalo rozumny ubytko (typicky mensi rodinne penziony) sehnat, vsichni sli na jistej kseft za erarni, vzdyt mimo sezonu je to zlatej dul. Takze totalni marnost, jediny, co mi toho casu zbyvalo, byly veci typu 4* hotely za 2500/noc. Pak uz jsem na hledani ubytovani rezignoval a zvyknul si na jezdeni dvakrat tydne na stejne misto s budickem v pul seste rano a navratem v devet vecer, a to se vyplati… Proto se ptam – jestli se… Číst vice »

OtaZ

tvl Pepiku, to koukáme 😀
ale vlastně na co že to máme koukat? :-DDD