Vlaky z Pardubic do Rosic nepojedou o měsíc déle. Správa železnic nestihla připravit přeložky
Výjezd z pardubického hlavního nádraží na Prahu a do Rosic nad Labem (vpravo). Foto: Správa železnic
Zpoždění způsobilo odvolání proti stavebnímu povolení.
Původně byl most dvojkolejný, v rámci „úspor“ se v polovině 60. let minulého století místo náhrady obou mostních konstrukcí osadila pouze jedna a jízda do Chrudimi (Medlešic) se uskutečňuje po odbočnou výhybku umístěnou dodatečně za mostem …
Za dobu trvání té výluky kvůli stavbě provizorního přemostění se dal postavit rovnou ten finální most.
Těžko hádat, takhle z hlavy. Chtělo by to aspoň přibližný harmonogram prací.
Jezdí tam teď nějaké nákladní vlaky? Dost možná firmy chtějí zachovat provoz na přilehlý vlečkový areál, proto to provizorium.
V současné době žádné vlaky v úseku Chrudim – Rosice nad Labem nejezdí …
Nákladní vlaky jezdí stále ze směru od Opatovic.
To je sporné, potřebujete udělat nové pilíře a zvednout a rozšířit náspy na obou březích.
Ta trať měla být dvoukolejná už za Franze Josefa, akorát přišla 1.světová válka ,potom za 1.republiky se stavělo hlavně na Slovensku a na Slovensko …
Pak za komanči atd atd
Aneb Dobrá správa je natolik bohorovná, že ani nepočítá s tím, že by někdo využil svého zákonem daného práva odvolat se.
Pak ten odvolající se způsobil „zdržení“ oproti naivnímu/idealistickému dobrosprávnickému harmonogramu…
Aneb „víme o rizicích, ale kašleme na ně…“
To nejde! To je v rozporu s 1.Murphyho zákonem! 😀
Přesně tak. Nechápu, že investor nepočítal v harmonogramu s tak běžnou věcí, jako je odvolání účastníka ve stavebním řízení…
Dokonale… Čekačky přes 200 minut, protože se nemůže 3 minuty počkat na cestující z NAD. Ti mnohdy nemají alternativy…
Jako cestujícímu by se mi líbilo, že když už musím v Pardubkách přestupovat na bus, mohl by mě rovnou dovézt až do HK a zastavovat tam třeba na dvou nebo třech místech s vazbou na MHD. Stálo by to něco navíc, ale zas by se ušetřilo za provizorní přeložku mostu a zkrácení doby výstavby modernizovaného úseku. Přestupovat z busu na vlak po 5 minutách jízdy je fakt uhozené, nepohodlné a zbytečně to prodlužuje cestu.
A přitom to ČD umí. Viz NAD Brno – Hulín v době před Jančurou, při výlukách na trati 300. Jezdily přímé i vymetací busy.
Ježiš když je v provozu zbytek dráhy tak kvůli vám se bude nafta plýtvat až do Hradce myslím, že NAD do Rosic stačí
Takhle určitě nalákate hodně lidí do vlaků, nechcete se tím živit? 😉
Pokud se NAD mezi Pardubicemi a Rosicemi dostane za přijatelnou dobu srovnatelnou s vlakem (oproti např. různým úsekům mezi Jaroměří a Turnovem), tak pozbývá důvod nahrazovat delší úsek s mnohonásobně větším počtem autobusů. Pro obyvatele HK by asi bylo další zastavení ve městě pozitivum, pro tranzitující navíc další zdržení cestou městem a za zvýšené dopravy i nestihnutí přípoje. Před lety pamatuji NAD Pardubice – Jaroměř mimo HK (Opatovice – Kukleny) bez zastávek, autobusem to bylo přibližně za stejnou dobu jako vlakem .
Přestup je vždy pro cestujícího komplikace a tak je potřeba s tím pracovat.
Jenže dnes Pardubky – HK je železniční trať ve stavu, kdy se tam jezdí mnohem rychleji než před lety a rychleji než-li autem.
Rizikem vaší myšlenky je, že autobus jede pomaleji, zejména, když „vymetá“ zastávky, tudíž delší cestovní doba a přípoje v HK se nestíhají – nebo jedete z PU dříve a NAD nestíhají vlaky na hlavní trati (a naopak) … na silnici vznikne kolona, nic neobvyklého, průjezd HK – při stavebních pracích taky lahůdka …
Nehledě na to, že budete potřebovat X násobně více BUSů, což vyjde nákladově mnohem dráže než vlak …
Cca jednou za 2 hodiny přímý bus jede. Ale kdyby takhle jezdily všechny, tak se ten systém (který teď celkem funguje) úplně rozloží – na trase je mnoho stavebních prací i na silnicích…
Na prvním snad.
Ale nejsem si jistý jestli od začátku nebo od konce…
Opravdu do 11. prosince? Někdy před měsícem se ke mně dostal výlukový rozkaz týkající se Pardubic a tratě do Rosic, ve kterém byla kouzelná věta „…. bude pokračovat pod novým číslem v GVD 2021/2022.“
Pod novým číslem?
V rámci někdejší SSZD – výlukový rozkaz číslo 1 – „tunely v Davli“ platil několik let (období GVD). Ono na něm nebylo co měnit, jízdní řád se v podstatě neměnil ….
Ano, tak to bude. Změní se číslo výluky a vesele pokračujem.
V článku je chyba. Autobusy nenahrazují vlaky v úseku Pardubice hl. n. – Stéblová, ale jen Pardubice hl. n. – Pardubice-Rosice n. L. (a také do Chrudimi).
Mimochodem, je známo, kdy by asi mělo dojít k posunu mostu přes Labe do provizorní polohy?
A také do Hradce – vlaky s vozidly, které nejdou v Rosicích objet.Typicky prodloužené Sp z Trutnova/Meziměstí.
Těch je ale oproti těm do Rosic zanedbatelně…
Nechá to všeministr Havlíček také prošetřit?
Jojo…osobně se zeptá siderického kyvadla nebo jiných krámů…
Ne, protože za to nemůžou Piráti.
I zde bude MD vysetrovat a pokutovat, že prodloužení uzavírky jako na D11?
samozřejmě že nebude…na SZ nesedí zadny pirát…
Hmm když věděli, že se zpozdí zahájení stavby, napadlo je v Dlážděné posunout začátek výluky?
To by se přeci nedala stříhat páska / poklepávat na základní kámen. A nebyly by politické body.
Podívejte se na D1, která se má podle smlouvy zprovozňovat až po volbách. A kdy se bude zprovozňovat? Týden před volbami.
Zapomeňte, že by se v této zemi ještě něco řídilo odborně.
Jj, Babiš opravil dálnici! Bez Babiše by žádná oprava nebyla! Makáme pro lidi!
Na tohle skočit může jen úplný idiot a ten si Babiše zaslouží.
jenže s tím idiotem trpíte vy i já…
a fakt nevim, co jsme komu udělali, že nás Bůh tak trestá…
To máš za to, že jsi nebyl ve straně
to jsem ani fyzicky nemohl zvládnout. i kdyby mne matka jako Bureše do strany cpala. ale v sedmi letech nebrali…
To máte z toho, že se nemodlíte! 😀
modlim, sudé nás jenz jsi narazeny, roztoč se pipo tvá…
Že by soukromé podniky, kde politici nemají vliv?
No tak dobře, Tyc, obráběcí centra, vedou amatéři z Ministerstva informatiky. Nikoliv pan Tyc, majitel.
Ten nezklame…D1 zprovozněná… 😀 😀 😀
Tady jde hlavně o dvě stavby, kdy jedna už běží od května (Pardubice – Rosice), zpožděná je ta navazující (Rosice – Stéblová). V článku je to z toho trochu guláš…
Ne vůbec je to nenapadlo, proč taky když by pak nebylo na co nadávat. Ale vážně celá prodloužená akce je těsně navázána na stavební postupy přímo ve stanici, které dávno probíhají a jejich začátek nebylo možné posunout. Takže ikdyby se začátek výluky do Rosic posunul tak pohledu cestujích by se nic nezměnilo protože by stejně do Rosic nedalo jezdit.
Tahle stavba je prototypem toho jak se u nas stavi. S 20 km trate rovne jako mlat se budeme babrat 10-15 let abychom zjisitili po par letech provozu ze ten prvni usek uz se zase rozpada. Oprava 20 km rovne trate v Polabi by melo vyapdat asi tak, ze behem jednoho roku pobezi intenzivni pripravne prace za neustakeho provozu, pak na rok zavrit a uvest komplet cele do provozu. Kazdy rozmny clovek by to pochopil, kvalitativni zmena cestovani by byla skokove obrvska. takle nechavame uz 10 let prubezne jezdit lidi autobusem, neustala zpozdeni, dlouha cestovni doba a konecny vysledek stale… Číst vice »
Problém není ve stavbě, ale v tom že SŽDC nedokázala sehnat včas všechna potřebná razítka. Nikdo na SŽDC o prémie nepřijde, vždyť chyba je v tom, že se lidi odvolávají….
Pár let se rozpadá. Ano, jako ta trať Brno – Blansko, kde je potřeba vyměnit pár let staré kolejnice z rtoku 2019. Nebo teda pár znamená 25 roků?
V roce 2015 totiž nikdo nepředpokládal, že po těch kolejích budou jezdit vlaky…
A že jich bude trošku moc…
No dobře, v Blansku výluky využijí k postavení mostu přes 260, abych byl spravedlivý, tak důvodem výlouky není jen výměna kolejnic, ale zřízení odbočky u Bílovic a nějaké sanace tunelů, to by se asi za provozu dělalo blbě.
Hlavne tam od prvopocatku mel byt tunel Brno Blansko, uz 25 let bychom v nem jezdili a den co den desitky vlaku a tisice a tisice cestujicich by meli kratsi jizdni dobu, na rovne trati se koleje zdaleka tolik neopotrebovavaji, navic v tunelu kde panuji konstatni podminky a dalsi 100 let by tunel slouzil. To by ale nekdo musel myslet.
Nezapomínat na Adamov, minout jej by bylo trestuhodné. A nejenom myslet, ale taky zaplatit.
Něco mi říká, že ta trať byla v hrozném stavu (státní kasa taky) a koridorizace byla zároveň havarijní oprava spojená s elektrizací. Ta se celé pětiletky odkládala, protože by se muselo šáhnout do nejednoho tunelu.
To není moc reálné úplně zavřít dvoukolejnou trať na delší dobu. Zavírat zrovna provobřežku/levobřežku úplně komplet na rok není vůbec dobrý nápad. Znamenalo by to nahradit spoustu osobních vlaků autobusy a náklad by se musel nějak složitě komplet vecpat na druhou trať.
Tam ale zadna dvojkolejka na zacatku nebyla! HK-Pce byla jednokolejka a o jejim zdvojkolejneni se mluvi jiz od dob vyhynuti dinosauru.
Už jsem se lekl že od té doby, co chtěl Abrahám obětovat Izáka…
Po určitém zkorigování dálkoviny by to na 090 klapnout mohlo.
Takže dle toho geniálního řešení, které vůbec nikoho zodpovědnéhi nenapadlo (asi nečte internetové diskuze) by se prostě Pardubické nádraží alespoň na půl roku zavřelo a vlaky by se zrušili.
Trať Pardubice – Hradec by tak nejspíš šla řešit,ale pak to znamená donutit státní správu aby dokázala vydat několik staveních povolení současně nebo v krátké době a udělat jedno výběrové na jednoho zhotovitele na celý úsek ale s rizikem že se nenajde firma která by si takové sousto dala v nějakém rozumném termínu.
To jsou ale vse administrativni prekazky nikoliv fyzikalni. To je jenom problem tohoto statu a proto jsme a budeme zaostalou bananovou republikou.
A výluka bude v jakém úseku, když se bude kopat na úseku Rosice – Stéblová? Nějak se v tom článku ztrácím…
Tipuju, že až na to přijde, budou autobusy vedeny už z Pardubic hl. n. Nedává totiž smysl provozovat vlaky na tak krátkém úseku (viz třeba teď, když je výluka nejdřív Poříčany–Pečky a pak Pečky–Velim, tak se na tom úseku do Kolína osobáky nejezdí, a to je to o dost delší úsek než tohle.
A co takhle dělat delší směny ve více lidech? To by nešlo, že, protože všichni cestující z NAD skáčou dva metry vysoko a byla by škoda je o tuhle kratochvíli připravit.
A ty firmy mají těch více lidí?
Přesně, vždyť přece stavební firmy mají stovka dělníků, kteří touží dělat noční směny a na pracáku je fronta nezaměstnaných, kteří touží hakovat na stavbě.
To je problém SŽ, já jsem jejich zákazníkem skrz ČD a chci, aby to bylo tak jak bylo plánované, ne s měsíčním zpožděním.
Tak si běžte stěžovat třeba na lampárnu, protože zaměstnanci CPS jsou problémem dané firmy, ne SŽ. Správa železnic těžko může cizí firmě nařídit, aby si sehnala více lidí, že prostě oni požadují, že se bude dělat na 2 směny po 12 hodinách. SŽ vysoutěžila firmu, která má provést rekonstrukci a už jim asi nemůže moc kecat do toho, jestli budou makat 6 dní v týdnu po 8 hodinách, nebo 4 po 12, když se vše bude plnit jak má. A technologické časy prostě neuspíšíte, stejně jako nemůžete pracovat, protože se kvůli nečímu odvolání zdržela druhá stavba, která má na tu… Číst vice »
Tak tak, problém je v zadání stavby. 😉
Někde by asi i šlo,ale v ve chvíli kdy je na stavbě nějaký most, propustek a nebo prostě víc betonu tak můžete kvaltovat jak chcete,ale technologické času tvrdnutí betonu prostě nezkratíte. SŽ z nějakého důvodu nedává do výběrových řízení jako kritérium čas zhotovení, na druhou stranu délka a termíny větších výluk jsou dané dlouho předtím než se začne vybírát zhotovitel.
( nechci kecat,ale termíny větších výluk na příští rok jsou dané a snad už i rok 2023 je ve vyšším stupni přípravy)