Vlaky v Ústí zastavily jen 50 centimetrů od sebe, provoz byl veden odklonem

Vlaky v Ústí nad Labem zastavily jen pár centimetrů od sebe. Autor: Drážní inspekceVlaky v Ústí nad Labem zastavily jen pár centimetrů od sebe. Autor: Drážní inspekce

K výrazným komplikacím v provozu docházelo dnes od časného rána v železničním uzlu Ústí nad Labem. Příčinou byla mimořádná událost,

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Train Driver

Sorry za offtopic…..Ale jen tak si namátkou vzpomínám na spolužáka ze střední dnes jezdící u Metransu. Potkali sem se na školním srazu, on nepil, páč šel do fachy, s sebou měl VELKOU KROSNU…… Má i Německo, jezdí do Hamburku, nějakých 13 max na mašině??? Prý jak kdy. A když je unavený, nu což, pauza 6 h na mašině a jede se dál……je mu cca 35, bez dětí, hádám i bez partnerky, ale hlavně že má cca 60000,- měsíčně……

kosočtverec s čárkou uprostřed

To je pravděpodobné. Metrans shání mladé ucha a nechá je v Německu udělat si papíry, aby tam pro ně jezdili za českou mzdu a německé diety. Co nato říct. Jak si kdo ustele..

Petr Šimral

I kdyby… Strojvedoucí s německými řidičáky až na vzácné výjimky nejezdí do vnitrozemí za Děčín.
A v Německu se jezdí 2 x 4,5 hodiny a důsledně se to dodržuje.

Chachar Budvar

Děláte postupně, zato cílevědomě z fírů kamioňácká vemena (se vším všudy, včetně přetěžování, aby měli alespoň nějaké prachy, čekám na okamžik, kdy uvidím u některého na pultě noťas, třeba s puštěným pornem, jak to běžně vídáme na D1 u těch přihlouplých analfabetů) – tak to tady máte.

kosočtverec s čárkou uprostřed

Já nejsem řidičem kamionu, ale taková přihlouplá poznámka svědčí něco o tvém vlastním intelektu. Už kdysi dávno mi psycholog v Italské ulici v Praze řekl, že povolání strojvůdce není vstupenkou mezi horních deset tisíc. Což mi bylo srdečně jedno, protože mě ta práce dodnes baví. Dehonestovat někoho proto, jaké si zvolil povolání je ubohost. Přestože mám příslušné oprávnění, kamion bych dnes řídit nechtěl, protože je to pro mně daleko víc stresující činnost, než řídit vlak. Je dobře, že se ještě najdou jedinci, které baví točit volantem, jinak bychom byli bez nich v ř..i. Pokud jsi ze sebe nechal udělat vemeno,… Číst vice »

To

Dokud se bude používat takové ZZ, které umožní projetí návěsti stůj, aniž by někoho upozornilo, není co vyšetřovat – Za hodin use to může opakovat.

MartinM

Srovnáváte nesrovnatelné, dokážete si vůbec představit co by se dělo, kdyby ten náklaďák toho elefantu z toho náspu sundal, kolik by bylo mrtvých jaké by byly škody? je jen dobře že se správně vyšetří co se stalo tady šlo o desítky lidských životů. Ono kdyby to na silnici fungovalo podobně tak je těch nehod taky míň. Tím především myslím přijmout takové opatření, aby už se to nikdy neopakovalo.

Frantisek

Právě o to zastavení provozu asi jde především, že… Proti řádnému vyšetření a opatřením nic namítat nelze.

Jan

Vyšetřovat můžou, ale prioritou musí být obnovení dopravy co nejdřív. Zdokumenovat, vzít si stranou personál vlaků, a stanici zprůjezdnit. Nejlépe vytáhnout logy z vozidel a zabezpečení stanice a dál nechat normální provoz. Paňták v nejlepším případě nechat jet dál, v horším případě hned přesadit cestující do náhradního vlaku a odjet. Ve městě s velkým provozem se taky nehody kolejových vozidel ostraňují co nejrychleji v zájmu zachování plynulosti provozu. Před pár dny vykolejila tramvaj při jízdě do Vozovny Žižkov (už tedy prázdná). Když jsem tam jel o nějakou hodinu později večer tak jsem o tom vůbec nevěděl. Jistě to odpovědné osoby… Číst vice »

železničář v důchodu

Jan: A co myslíte, že vyšetřující orgány dělají – že by snad měly radost z toho, že železnice nefunguje z pohledu jejích zákazníků tak, jak má, a snažily se tu ostudu ještě zvýraznit? A že si „ze vzduchu“ vyrobí okamžitě nějaké náhradní vlakové náležitosti (třeba i jen náhradního strojvedoucího za toho původního, který řekne, že je rozrušen a dál nepojede), aby ten postižený vlak nějak nahradily? Ne nadarmo se říká, že „po bitvě je každý kaprál generálem“ – ale když v nepřetržitém provozu řešíte nějaký problém, tak čas běží strašně rychle: nepřeji to sice nikomu, ale kdybyste si to někdy… Číst vice »

Tunel

Tvrdě Metrans pokutovat, tady nic jiného nepomůže. Měl by odškodnit cestující z vlaku za ohrožení a zpoždění, co jim tahle povedená firma vykuků způsobila. Pak se někdo diví, že většina lidí radši jede autem, když firmy jako Metrans poškozují celou železnici.

liposh

Tohle mě vždycky jako laika fascinovalo. Když ty vlaky zastaví od sebe 20 metrů, 5 metrů, 50 centimetrů a nikomu a ničemu se nic nestane,že se to 4 hodiny vyšetřuje. Rozumím, že je to asi složitější, ale nestačilo by to prostě za 5 minut nafotit, řidiči nákladního vlaku nechat podepsat papír ve znění: „Jel jsem na červenou“ a nechat oba vlaky pokračovat dál a předat to inspekci?

MB

Prostě byrokracie na entou. Zatímco na silnici se málem srazí každý den staticíce aut a nikdo to neřeší, tady se z toho dělá děsná tragédie, přitom se to mohlo vyřešit určitě mnohem rychleji než za 4 hodiny. Ale to by asi neměla drážní inspekce co na práci, když řeší hlavně skoronehody.

To

nj, co by DI dělala… nehod je minimum

mirekk

Vyšetřuje se to proto, že se na to vztahuje odst. b) následujícího textu: § 273 § 273Obecné ohrožení z nedbalosti (1) Kdo z nedbalosti způsobí obecné nebezpečí tím, že vydá lidi v nebezpečí smrti nebo těžké újmy na zdraví nebo cizí majetek v nebezpečí škody velkého rozsahu tím, že zapříčiní požár nebo povodeň nebo škodlivý účinek výbušnin, plynu, elektřiny nebo jiných podobně nebezpečných látek nebo sil nebo se dopustí jiného podobného nebezpečného jednání, nebo kdo z nedbalosti takové obecné nebezpečí zvýší nebo ztíží jeho odvrácení nebo zmírnění, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti. (2) Odnětím… Číst vice »

Honza

Přesné záznamy z vyšetřování všech mimořádností vč. „banalit“ slouží taky k budoucímu určování bezp. opatření a vylepšování zabezpečovače. A pokud by byla závada na trati a vy byste tam hned uvolnil dopravu, srazí se vám nejbližší dva další vlaky.

Petr

mirekk – Jste vedle, DI není OČTŘ a už vůbec není nadána pravomocí autoritativně rozhodnout o odpovědnosti za vznik MU v drážní dopravě.

železničář v důchodu

Petr:
DI pro to rozhodování ovšem dodává důležité odborné podklady, takže její šetření je naprosto na místě a jeho potřeba je nezpochybnitelná – jiný tak odborně kvalifikovaný orgán u nás není.

mirekk

@petr: právě že DI jako správní orgán vyšetřuje závažné MU a činí závěry. V případě, že je spáchán TČ dává podnět pro trestní řízení. A ano, rozhoduje o míře zavinění a příčinách MU. Doporučuji vám navštívit web MU a přečíst si závěrečnou zprávu z některé MU.