Vlaky v Praze: Počet cestujících vzrostl za deset let o 83 procent, nejvíce jich jezdí od Kolína
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
Počet lidí, kteří využívají železnici v Praze, vzrostl v roce 2019 meziročně o tři procenta na 161 495 za jeden
Já bych titulek upravil: v Praze stoupl počet aut, kolony jsou už samozřejmostí…Jestli ono to nebude tím, že Praha je pupek ČR.
„Díky postupnému navyšování počtu vlaků, modernizace nádraží i vozidel se nám daří získávat nové cestující…“
O jaké modernizaci je řeč? Kromě přečalounění a wi-fizace Elefantů o ničem nevím. A že by toto byla tak zásadní modernizace, aby přilákala nové cestující, o tom velmi silně pochybuji. Nebo mi nějaké opravdu zásadní chystané modernizace unikly? A jak modernizace nádraží pomáhají získávat nové cestující??!
„A jak modernizace nádraží pomáhají získávat nové cestující??!“
třeba tak že pokud jdete na vlak čistým opraveným nádražím, kde jsou výtahy, kde si koupíte kávu (sebou), noviny a další, je to další plus proč použít VHD,
naopak procházet rozpadlým brownfieldem, kde z poza rohu vykukují fetky se stříkačkama (i to jsem zažil) a smažky s lahváčem, to si tu cestu vlakem hodně lidí rozmyslí
Myslímn si, že by bylůo dobré nasadit elefanty na Kladno, tam jsem je ještě neviděl.
Jsem pro. Seženeme k tomu pár Sergejů a nebude to mít chybu. 😉
Zkuste to bezdrátově, milý Marconi!
Vždyť to píšu, bezdrátový Sergej 😉
Sergej nemá topnou spojku. Sežeňte si ragulina, ten ji má, v Německu jsou k mání. Jen se něj musíte ptát poněkud jinak, jako na Ludmilu, nebo ještě správněji se zmínit o jeho řadovém čísle. Jinak Němec nebude vědět, co chcete:-):-):-).
na Kladně ať se topí uhlím!
Německá Ludmila by vám nebyla k ničemu (teda, jenom na tahání). Samotná topná spojka jaksi nestačí.
Nakonec topnou spojku měl i Sergej v Chebu. A co myslíte, topil? 🙂
S topnou spojkou se mínil i zdroj energie umístěný na lokomotivě a to je případ většiny dodaných ragulinů. Starší stroje bez zdroje energie jsou již téměř všechny vyřazeny, vyjma několika muzejních kousků. A samozřejmě se mezi to nepočítají kousky, kde byl zdroj energie odstraněn při nějaké opravě či modernizaci, kdy nový majitel stroje již nepotřeboval regulina nasazovat v osobní dopravě.
A vy myslíte, že Ludmila měla vytápěcí zdroj 3 kV ss? Proboha proč, když takový systém v Německu nemají?
Super by to bylo ale sloni mají jaksi závislou trakci, kladno ne
A vejde se slon do tunelu ve Stromovce? Někde jsem četl (TTP?), že ne.
musí se pořádně rozjéct. rozjetýho slona hned tak něco nezastaví 🙂
Já myslím, že by tam měl přjít nějaký soukromník. Dnes se tam jezdí s Regionovama, s 810 a semtam ty 010 táhne veselá kráva. Prostě ho poslat někam, kde jezdí 810 ať ukáže, co umí.
A čím myslíš bude jezdit ten soukromník?
Přelakovanou 810….
Jo já zapomněl, bude mít wiffi a kafe….
Veselá kráva tahá už výhradně 054 a to jsou vozy mnohem komfortnější než ty západní střepy od arrivy…
Tak to ani omylem
Vůbec není pravda, že S-bahnem jezdíme v Praze jen pravidelně do práce! S65 kou po Pražském Semmeringu jezdím já, rodina i vícero sousedů právě kvůli zážitku. Příjemně si popovídáme, zkontrolujeme developerství okolo Radlické, nádherné výhledy na Kavčí Hory, Barrandov i řádění Sekyra Group a pak po Železničním mostě výhledy na Hradčana i Vyšehrad. Často pak stojíme zbytečně i 20 minut u Nádraží Praha – Vyšehrad, nežli nás vpustí tunelem na Hlavák. Zpátky zase čekáme někdy na Hlaváku, když je příjezd S65 opožděný. Přitom autem můžeme parkovat v centru zadarmo a MHD bychom stihli také dojet na Václavák rychleji. Ale jízda… Číst vice »
Zajímalo by mě, jak moc je výsledek zkreslený tím, že za těch 10 let se zaprvé oblast pokrytá tarifem PID zvětšovala, zadruhé se v té existující oblasti umožnilo využívat více typů jízdenek PID (myslím třeba ty jednorázové už odněkud označené) a zatřetí se do PID integrovaly další vlaky, třeba R mezi hlavním a Smíchovem. Samozřejmě je jasné že v této situaci je těžké vytvořit nějakou absolutně přesnou statistiku, o kolik víc lidí tedy v PID skutečně jezdí. Ten seznam vlakových linek s nejvyšším využitím jízdenek PID není podle mě o ničem moc vypovídající. Jak je vidět, jsou to krátké linky,… Číst vice »
Omlouvám se, nečetl jsem pořádně a nedošlo mi že se jedná pouze o území Prahy, ne o celou oblast PID. Část komentáře ale stále platí.
„takže jiný tarif moc než PID není důvod řešit“
—–
Ale to víte, že je. Zejména jednorázové jízdenky PID většina cestujících dodnes nepochopila a kupují si tarif ČD, případně více navazujících jízdenek PID, a platí zbytečně více.
Jestliže je cenovka pid stejná jako obyčejná čd, tak je to úplně jedno. Příklad: Záboří nad Labem – Kolín dílny (vloni 24Kč jako 24 Kč, nyní nevím, začal jsem stejně jako drtivá většina jezdit autem)(pomíjím, že tam nelze pid koupit či označit). 3 zastávky, 3 pásma, potlesk pro pid.
Samozřejmě, že podstatný díl viny na tom má pardubický kraj, díky svému přístupu, syslografy (nedávno podepsaných dalších 10 let s nepodstatným vylepšením je na průplesk) i 2-hodinový takt dopoledne, večer a celé víkendy.
Záboří – Kolín dílny je jedním z mála úseků, kde není jízdenka PID levnější než jízdenka ČD. Je to taková podivná výjimka a navíc netuším, kolik lidí může vlak v tomto úseku denně využívat, ale předpokládám, že to budou jednotky cestujících denně. Ale jsem přesvědčen, že na většině úseků je jízdenka PID levnější než jízdenka ČD a při vlastnictví pražské lítačky jsou ty rozdíly ve prospěch PIDlístku někdy i významné… například Praha – Poděbrady s ČD za 84 Kč, s PID 0,B,1-6 za 62 Kč, s lítačkou pro Prahu za 46 Kč.
Taky nevím, stejně jako nevím, proč mezi Kolínem a hranicí kraje nasekali tolik pásem na tak krátkém úseku (v porovnání s jinými). Další komplikací je, že neplatí přes hranice kraje do první zastávky v dalším (tady do Kojic), takže pokračovat jízdenkou ids je dost krkolomné.
Jinak spokojenost, Kolín – Praha za 76,- a 30, resp. 40 minut rychlíkem, nejedu jinak. Do Kolína ale už jen autem, vlak jen když autem nemůžu. Vidí to tak i mraky ostatních, koukni jak je v denně v Kolíně obsypané nádraží auty včetně okolních ulic.
Počet cestujících vzrostl za deset let o 83 procent? Je třeba urychleně zrušit tříčtvrteční slevy! 😃
Je ještě jedna relace, kde je jízdenka PID dražší než jízdenka ČD, a to Neratovice – Všetaty, jízdenka PID za 24 Kč, jízdenka ČD za 19 Kč. Vzdálenost mezi Neratovicemi a Všetaty je pouhých 6 km a jsou to přitom 3 pásma PID. Nepochopím, kdo to takhle nesmyslně vymyslel. A tady v té relaci jezdí hodně lidí.
Všetaty-Neratovice? 6 km, 3 pásma PID, geniální.
Pane ,,od lesa,,, nepodstatné vylepšení? Do syslů wifi a zvedací plošina. Vozy komplet rekonstrukce.. nové wc, uspořádání interiéru, nové sedačky, WiFi, informační systém, okna a zřejmě i dveře. Jediné co tam nebude je klima. Mě to nepřijde jako nepodstatné vylepšení. Ano, radši bych byl např. za nové pantery, ale jak nepodstatné to rozhodně není. Jen ta klima mi přijde chyba, ale ta je kdyžtak v syslu.
Nevím, jestli narážíte na sysly co jezděj v soupravách v pardubickém kraji? Jestli ano, tak třeba za mě chybí v soupravě nízkopodlažní vůz. To co vyjmenováváte za vylepšení je ve své podstatě bižuterie, zkrášlí, neurazí ale furt tomu nezlepší vlastnosti kvalitativně. Nevím, ale asi bych přivítal to co jezdí z Kolína na HB – nízkopodlažní patrák.
Ten patrák je neskutečný šrot. Hlučný, netopí, zastaralá kraksna
Nepasoval by tam třeba vůz 051 od žabotlamu ?
Wifi zajímá akorát výrostky, kteří vám tam udělají víc nepořádku než přinesou peněz. Plošiny, alespoň ty co se dosud montovaly jsou noční můrou každého fíry, stejně jako věčně porouchané nástupní dveře syslů. Infosystém budiž, ale domorodci nejsou deb*lové, aby nevěděli, kde vystoupit a nové sedačky příkré schody nezachrání. Za vakuové wc vás možná ocení slaboduchá Gréta, že by se tam třeba zvětšil prostor, stejně jako mezi sedadly, aby si člověk nepřipadal jako sardinka, to asi neklapne, co… Lidé tam byli zvyklí na panťáky, ať již ty staré či současné, kam se pohodlně nastupovalo a teď jsou zejména díky diletantům z… Číst vice »
A čím jiným tam chcete jezdit? 440 které jsou věčně mimo provoz?
Obecně je ČD tarif levnější, když jedu velmi krátkou vzdálenost přes čáru PID pásma.
Asi je to výsledek liberalizace.
Tak určitě, když naprostou většinu výkonů zajišťují ČD.
byl vtip..
Nebo důsledek vlády Andreje Babiše? 😃
Nikoli, je to hlavně důsledek intagrace, díky které už cestující neplatí pro pravidelné dojíždění drahé TR10 ceny, ale daleko výhodnější PID, a taky nutnost ČD díky integraci dodržovat určité elementární standardy moderního cestování.Pokud je vlaková doprava cenově dostupná(rozuměj výhodnější, než auto, což před integrací dost často neplatilo) a kvalitním lidí logicky příbývá 🙂
Pravidelně dojíždějící si nekupujte jízdenky podle Tr 10
Pravidelne dojíždějící má tratovku, nebo In50
Já nechápu proč v Praze není něco jako Yamanote line v Tokiu – tedy okružní obousměrná železnice kolem města, která je napojená na konečné stanice metra a na ostatní vlakové linky a slouží k rychlým cestám na druhou stranu města, aniž by bylo nutné cestovat přes přetížené centrum.
…a kdo to tam dá???
to je Vaše věc, jinak jste býval šéf naší kanceláře!!!!
😀
Protože dřív se muselo postavit vůbec nějáké to metro radiálně a dnes pro opravdu celookružní linku nemáme infrastrukturu, ale možná se někteří z nás dožijí okružní linky metra, o které se hovoří.
O tom železničním okruhu se mluvilo již v 60. letech, ale nikdy se to nedostalo do plánů výstavby. Rozhodně rozumnější než metro a hlavně levnější.
Ale hlavně ten okruh pokrývá úplně jiný segment dopravy než metro. Nebo okruhem dojedete z užšího centra do širšího centra?
Neznám geografii Tokia, ale třeba v Berlíně ring bahn mají. Jenže Berlín je placka a ne samý kopec a údolí.
Vzhledem k tomu, že nejsme Tokio s 50 milionovou konurbací a nemáme ani naprosto obyčejný silniční okruh, tak se vašemu údivu divím.
Ona Yamanote obkružuje vyloženě nejužší centrum. Vnější tangenty jsou jiné (Musashino, Nanbu a tak.)
Hlavním důvdem bude terén. Údolí Vltavy je krásné, ale pro vlak by to znamenalo samé tunely, takž enormní náklady.
Yamanote nevede nijak složitým terénem, navíc propojuje koncové stanice všech soukromých drah, což jí dává solidní poptávku.
Buď tunely a nebo mosty. Taková trať na terase zhruba v souběhu s D0 by mohla být zajímavá, ale je to sci-fi. Napojení tratí v údolí (Plzeň a Ústí) by byl problém. Buď výtahy, nebo by to byla lochneska.
Asi proto, že jí zatím nikdo nepostavil…
Já zase nechápu, jak může mít někdo při pátku takové úžasné dotazy…. Asi důsledek odkrvení mozku po obědě 😊
Železniční okruh kolem Prahy by se hodil.
Abych nemusel při cestě na Šumavu zajíždět do té smradlavé pražské stoky…
Okruh máte u Velimi.
Bardotka: co ty seš za šikanovanýho chudáčka? Dostal jsi v Praze přes držku, co ty smradlavá stoko?
Chtělo by to zlepšit vozidla aby lépe využívala infrastrukturu. 2x 471 to rozhodně nedělá. Ať pražský Sbahn lépe využívá nástupiště v zastávkách, tj souprava o stejné délce nástupiště, jako v noha západních městech. Zlepšila by se tím kapacita souprav, která je ve špičce nahraně. Podle mě je čas na nové jednotky s lepší akcelerací a uspořádáním… Třeba i pro ty níže zmiňované cyklisty.
No tak nejdřív je potřeba prodloužit nástupiště, aby se k nim 3 x 471 vešla. Nebo chcete u 200metrových peronů stát posledními dveřmi ve škarpě?
Na současné zastávky by pasovala kombinace čtyřdílného ešusu + třídílného ešusu. Ale tím potenciál vyčerpáme.
Některé dráhy to dělají, před stanicí hlášení „bacha otevíráme jenom prostřední dveře“ a zastavit předními dveřmi před perónem, zadními za perónem.
Dveře očíslovat, průchozí jednotka, a nejezdit nacpaný na stojáka. Dokáže to i Londýnská DLR.
nejdřív je zkrátíme, pak je budeme prodlužovat (Běchovice)
Umíte číst? Píšu o nových vozidlech. 471 by se dala po přidání střídaviny využít jinde.
Píše
Chceme D-DART!
Máte naprostou pravdu…nová vozidla by byla potřeba jako sůl. A vzhledem k tomu kolik by ta vozidla stála, už je prodloužení dotčených perónů zanedbatelná investice. Ale mínusovači tradičně najdou jen důvody proč to nejde, místo způsobů jak by ti jít mohlo…nic novýho pod sluncem.
Jak je na tom modal Split? Přeci jenom Praha se pořád rozrůstá, takže by bylo divné, kdyby absolutní počet cestujících klesal.
Zajímalo by mě využití spojů PID na jednotlivých tratích, tj. poměr nabídky počtu sedadel všech vlaků a reálně přepravených osob. Rezervy jsou dle mé praxe značné, př. Praha-Řevnice po 15min zdvojené elefanty, méně než poloprázdné.
Špička je jedním směrem. (Představu že ráno jezdí vlaky do Prahy a odpoledne z Prahy má SŽ jenom na trati Praha – Český Brod)
Jo když zrovna není mimořádnost, tak nějaká kapacitní rezerva je i ve špičkovém směru, patro je na stojáka jenom při větším zpoždění které nastává jenom jednou týdně.
Měl bych sem asi vložit obrázek prázdného Bmto ve směru z Prahy v 15:02 do Řevnic. Ale nutno uznat že, je to pohodlíčko mít půlku vagónu jen pro sebe:)
No to se ani není moc čemu divit, když tam jezdí Bdmteeo 296, já bych taky radši jezdil něčím jiným. Mimochodem kdyby to bylo skutečně Bmto, tak bych se divil, kdyby tím vůbec někdo kromě vlakvedoucího jel. Další věc je taky jestli osobák do Berouna před ním neměl zpoždění a nejeli tak těsně za sebou.
Jednalo se o modernizované Bmto, ty co jezdí o víkendu na Pacifiku, nevidím na nich nic špatného, kromě absence klimatizace. Zkrátka chybí dostatečná poptávka cestujících, aby se při 15 min intervalu vlak více zaplnil.
Z centra Prahy a z Libně do Kolína jedou všichni rychlíky, popř. Sp, panťákem níkdo nejede.
Nevím, o který trati mluvíte, ale 9314 je od Klánovic nacpanej do posledního místa včetně první třídy a k tomu hromada stojících. A to 5× týdně.
Místa zabraná kabelkami a batohy nepovažuji za obsazená místa.
Ano, skoro vždy si musím jedno z posledních takových ve směru z Prahy uvolnit. Ti co přijdou po mě si uvolní ten zbytek a ti co jedou z Libně mají smůlu. Do Prahy ne, nastupuju daleko, ale od Úval se lidi chovaj stejně jako já z Prahy. Tedy vedle mě si nic uvolňovat nemusí, nicméně to sem nepatří.
Dodal bych dvě věty z náhodně zaslechnutého rozhovoru střídajících se strojvedoucích na Masaryčce: „No ty vole, kdes to naložil?“ „A to jich hromada vystoupila v Libni.“
Zajímali by mě čísla v Jihomoravském kraji. Tady spíše došlo k poklesu za poslední 2 měsíce..🙁
Myslíte, že se lidi ještě nanaučili nastupovat? 😃
A nedávno tady byla taková vize, jestli pamatujete našich odborníků a zbohatliku v Praze Masaryčku zbourat a postavit další kancly atd. Hodně by to dalo lidem co dojíždí. 😃🤔🖐️
A to by se jako přestalo dojíždět?
presne tak, martin by pustil praci v praze a zacal by misto dojizdeni chovat v zelenci slepice.
Vlaky PID mam rad, ale zakazal bych v nich prepravu jizdnich kol.
Aj Tak: Využívám železnici v Práglu a okolie docela často, ale že bych nějak trpěl pod náporem zdivočelých cyklistů, to si nevzpomínám…
Zkus nastoupit o vikendu po dostihach v Chuchli s kocarkem na vlak od Karlstejna a zmenis nazor.
A to si ta kola mají dát na střechu?
Neříkám, někteří cyklisté se chovat neumí, neumí využívat háků, které jsou ve vlacích, ale takto to obecně omezovat není dobrý nápad.
Zase není dobrý nápad to nějak přehánět, kolo je primárně od toho, aby se na něm jezdilo. Pár kol ano, ale ne třeba 20.
Tak samozřejmě, že kolo je od toho, aby se na něm jezdilo. Ale nějak se musím dopravit tam, kde se chci projet, a když to je dál, tak nemůžu jet z domu na kole. A když je hezké počasí, tak holt 20 dalších lidí dostalo stejný nápad, to neovlivním, nebo každý bude dopředu hlásit, kdy hodlá jet na kole?
Kočárek by asi měl mít přednost před něčí zábavou
Cyklisti to videj jinak. Jednou jsem nastupoval s kcarkem v Libni a naka pumpicka zacala ve dverich rvat svy kolo prede me. Neveril jsem vlastnim ocim. No, vysvetlil jsem mu to, ale co kdyz s kocarkem nepojede 120 kilovej fotr, ale 50 kilova maminka?
A když to kolo vyžívám k cestě do práce? Tzn. dojedu vlakem a pak jedu na kole, tak pak co?
Zkus nastoupit o vikendu po dostihach v Chuchli s kocarkem na vlak od Karlstejna
Ale nějak se musím dopravit tam, kde se chci projet, a když to je dál, tak nemůžu jet z domu na kole. A když je hezké počasí, tak holt 20 dalších lidí dostalo stejný nápad
Sorry jako. To asi nebyla debata o dojíždění do práce, že jo?
No jasně, ale chtěl jsem ti poukázat, že kolo není jen na zábavu a může to být naopak s kočárkem mohu jet na výlet/za zábavou a s kolem do práce a co má pak přednost? Ano v přepravních podmínkách je většinou uvedeno, že kočárek má přednost, ale je to morální mít takto za každou cenu vynucenou přednost?
Přednost má vždy cestující ať už „normální“ či v kočárku či na invalidním vozíku. Pak v rámci zbývající kapacity přeprava sportovního náčiní. A tzv. ježdění na kole do práce taky není o tom že by se dotyčný neměl jak po Praze dostat ten poslední kus veřejnou dopravou.
Kočárek má přednost VŽDY a pokud bych nějakého Dominika viděl, že se se svým bicyklem cpe před kočárek a zabírá mu místo, tak mu to řádně vysvětlím a umravním ho. Už jsem takový případ zažil, pumpičkáře umravnil, ale nad neskutečnou drzostí pumpičkáře jsem opravdu žasl…
No jen, aby někdo pak nemusel umravnit vás a neskončil jste v poutech.
…a potom do sprchy asbys v práci nesmrděl….
A co je za problém? U nás v práci normálně sprchu máme.
U nás na hradě se taky mejeme
Kolo může být teoreticky má cestu do práce (zvlášť pokud cestující bydlí dál od nádraží.) Dítě v kočárku může jet za zábavou nebo nutná cesta(za lékařem).
Do které kategorie zařadit dětská odrážedla/kola?
Jinak jo, PID říká že se má kočárkům uvolnit místo.
tak si ho má nechat na tom nádraží
Ludánku, radši nás dožeň. 😃
Pořídit si děti, to je taky zábava. 🙂 I když někdy bych to mlátil.
Dobre, jsem ochotnej ustoupit a povolit omezenej pocet kol ve vymezenym oddeleni s povinnou rezervaci prepravy kola.
A zavedete i povinnou rezervaci pro kočárky? Ono je fajn. když se totiž někdo začne rvát s kočárkem na představek vagonu, když o 2 vozy dál je pro ně přímo vyhrazený vůz.
Od toho tam má stát průvodčí a ty lidi pokud možno směrovat na vyhrazená místa.
Však to u kol taky a není potřeba žádná povinná rezervace potom.
To by pak musel vlak stat ve stanici 10 minut, aby pruvodci mohl nasmerovat vsechny lidi do spravneho vozu…
Vetsina lidi pouziva vlaky pravidelne a kdyz jezdi porad stejne soupravy, tak neni problem nastoupit spravne. To uz jsme opravdu tak degenerovali, ze neumime pouzivat selsky rozum a nestaci nam piktogramy na vozech? A neni to jen o zeleznici ale prakticky vsude, nikdo uz nechce premyslet a potrebuje na vsechno navod, kontrolu a dozor.
(pozn. nejsem ani pruvodci ani jiny zamestnanec CD, jen obycejny cestujici)
„nejsem ani pruvodci..“
To opravdu nejste, protože kdyby jste byl, tak víte, že to je normální práce průvodčích a že se to tak dělalo vždy. Je problém nasměrovat jeden kočárek co stojí na nástupišti do správných dveří? Věřte že nástup bude rychlejší, než hledání piktogramu na vozidle (v zastávce s ani ne minutovým pobytem rozhodně).
Ten průvodčí tam zdaleka není jen od razítkování jízdenek.
souhlas, loni v EC na mistech vyhrazenych pro kola zaparkovany kocarek, a to je nutna rezervace a jizdenka pro kola, mam obihat cely vagon a ptat se, komu patri kocare na predstavku, kdyz pominu, ze polovina lidi nevi, co je predstavek, tak je to paradni ukol prodirat se mezi lidmi y cyklistickych tretrach s tim, ze druhy clovek zabere nastupni prostor a drzi dve kola, ktera nejsou kam ulozi kvuli kocarku… takze ona bezohlednost neni jen na strane cyklistu….
Já jezdím kočárkem EC často, a na místa pro kola nás dost často usměrňuje přímo průvodčí.
A co když rezervace místa pro kolo není možná?
ono se totiz krasne dojede od Karlstejna do Radotina po cyklostezce, ale pak dal ve smeru centrum uz to tak ruzove neni, jeste tak se da dojet do Hlubocep, ale pak uz je jen silnice a navaznost na MHD zde zadna neni, tak vetsina lidi proste jede vlakem do centra a pak prestoupi na metro stejne tak bych mohl rict, jestli je nutne jezdit s kocarkem na dostihy, male dite z toho nic nema a vetsi uz tech par kroku udela…neco jako ve stylo jezdit s rocnim ditetem na dovelenou v lete do Egypta, jen abych se pochlubil fotkami od… Číst vice »
Po levobřežní cyklostezce se dá dojet až k Lihovaru.
Třeba bere prcka na dostihy proto, že tam chce sám a jinou možnost, než vzít prcka s sebou nemá. Tohle chápu. Dovolenou v tropech s miminem ne.
Kdyz uz s deckama do vlaku, tak zasadne bez kocaru. S tim je akorat otrava. Malyho vezmu na zada a malou do nositka. Hotovo. Co tam mate dal?
Tak pokud je vaším cílem samotná zastávka, tak proč ne. Obvykle se ale ze zastávky pokračuje někam dál, „domů“, „k babičce“, „na výlet“. Jestli ty další km dáte s jedním dítětem na zádech a druhým v nosítkách, tak je to vaše volba. Normální lidi si na to pořídili kočárek 🙂
Zkuste S8/S88. Deset jízdních kol v jedné regionově není v sezóně nic výjimečného.
Většinou ne ve špičkách pracovních dnů.
To víte že jo… právě v odpolední špičce jsou obvyklé skupiny rekreačních cyklistů na projížďce po práci, vlakem hezky z Braníka do Vraného a zpět na kole po proudu Vltavy z kopečka. Nějakými ohledy vůči kočárkům nebo invalidům obvykle netrpí, spíš naopak..
Nevím, proč by se měla zakozovat přeprava kol. Jak tady někdo již napsal někteří cyklisti se neumí chovat, ovšem stejně tak se neumí chovat někteří obyčejní cestující. Kočarek nemá oproti kolu žádné výhradní právo a někteří cestující s kočárkem se také neumí chovat. Jinak co se týče těch háků na kola, tak především v City Elefantech mohu z vlastní zkušenosti říct, že jsou ty háky tak blbě udělané, že na ně kolo s širší pneumatikou (typicky horské kolo) nejde pořádně zavěsit.
Obecně platí, že kočárek s dítětem má přednost.
A není lepší zakázat kočárky?
Ne
Je fajn že dochází k nárůstu cestujících, ale čím se budou vozit až jich bude ještě víc? Už teď řádi na Berounech syslograf jako náhrada za 471, na některých spojích již nejezdi zdvojené jednotky a i když se možná z Chacharova stáhne pár ešusů (tedy až za ně bude náhrada), stále to bude málo. Ví někdo jak to v budoucnu bude s elektrickou trakci v Praze a okolí nebo bude spolehlivější dojít za kněžnou Libuší?
No v současné chvíli žádné nové elektrické jednotky objednané nejsou a ve smlouvě, která se minulý rok uzavřela, se o nich také nepíše. Takže pokud mají být, bude se muset uzavřít dodatek k současné smlouvě. Co já vím, tak ČD se vyjadřovaly, že by nové vlaky klidně objednaly, kdyby se s nimi Praha a Středočeský kraj nějak domluvili a Praha se tvářila, že by na to peníze klidně dala, takže problém by měl být na Středočeském kraji, který tvrdil, že by nové vlaky taky chtěl, ovšem prý nemá peníze.
Jasně, stará Jermanka má asi jiné priority. 😀
Dobrý den, šlo by zjistit, jak se změnil v průběhu deseti let počet vypravovaných spojů v pracovních dnes? Děkuji.
No, stačí se podívat do archivu KJŘ, ne? 🙂 Až pojedete kolem Brna, klidně se stavte…
Lech Malý: problém je, že v rámci PID dříve jezdili spoje sotva po Praze a nyní prakticky celé střední Čechy a několik obcí z ostatních krajů, takže to dá těžko dohledat.
Já vám mohu nastínit vývoj na jedné trati, kterou využívám (070). Kolem roku 2010 tu byl základní hodinový takt Os a do toho R/Sp typicky po dvou hodinách, ráno do Prahy po hodině. V roce 2013 se přidala S34, takže z Čakovic se takt zahustil na 2 vlaky za hodinu. Někdy potom (2015?) vznikla ještě ranní posila ze Všetat, takže z Čakovic se ráno jezdilo 7:13 (R/Sp), 7:20 (S34), 7:30 (krátká/posilová S3) a 7:50 (dlouhá S3). Teď jsou tyhle posily celkem tři, jsou to vlaky 9541/9543/9545. Pokud si dobře pamatuju, tak kolem roku 2010 ještě nejezdil Sp z Prahy cca… Číst vice »
A za chvíli to nebude stačit.
Ano, šlo.