Doprava ve městě Železnice

Vlaky v Praze: Počet cestujících vzrostl za deset let o 83 procent, nejvíce jich jezdí od Kolína

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

Počet lidí, kteří využívají železnici v Praze, vzrostl v roce 2019 meziročně o tři procenta na 161 495 za jeden pracovní den. Oproti začátku dekády jde o nárůst o 83 procent. V roce 2010 bylo cestujících v průměru 88 tisíc denně.

Téměř 60 procent pasažérů přitom používá jízdenky Pražské integrované dopravy. Vyplývá to z údajů organizace Ropid. Statistika zahrnuje všechny cestující ve vlacích PID, tedy i ty, kteří pokračují za hranice Prahy.

„Díky postupnému navyšování počtu vlaků, modernizace nádraží i vozidel se nám daří získávat nové cestující, a to i přes stále omezenější kapacitu železničních tratí,“ uvedl náměstek pražského primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Tradičně nejvytíženější tratí je Praha – Kolín, druhou v pořadí je Praha – Benešov a třetí příčku obsadila trať Praha – Beroun. „Na těchto tratích také leží nádraží v Klánovicích, Uhříněvsi a Radotíně, která využívají Pražané pro cesty do centra Prahy, a kde navazuje řada místních autobusových linek. Právě z těchto oblastí dnes lidé pro cestu do centra používají vlak jako první volbu,“ dodal šéf Ropidu Petr Tomčík.

Symbolem pražské železnice jsou jednotky CityElefant, které chtějí České dráhy osadit technologií Wi-Fi a vylepšit přečalouněním vozidel. Pokud jde o infrastrukturu, buduje se v Praze především nová čtyřkolejka na čtvrtém koridoru, kde vzniknou nové zastávky Eden a Zahradní Město. Nejhůře s kapacitou je na tom zřejmě směr na Beroun.

Vývoj počtu cestujících ve vlacích PID na území Prahy. Pramen: Ropid
Vývoj počtu cestujících ve vlacích PID na území Prahy. Pramen: Ropid

Základní údaje o počtu cestujících 
Celkový počet přepravených cestujících na železnici v PID na území Prahy za 1 pracovní den:
161 495 (v roce 2018 to bylo 157 033)

Nejvytíženější tratě (počet cestujících za 1 pracovní den):
• 011 Praha – Praha-Klánovice (– Kolín): 37 903 cestujících
• 221 Praha – Praha-Uhříněves (- Benešov): 34 886 cestujících
• 171 Praha – Praha-Radotín (– Beroun): 27 425 cestujících

Nejvytíženější pražská nádraží (obrat cestujících ve vlacích PID za 1 pracovní den):
• Hlavní nádraží: 68 939 cestujících
• Masarykovo nádraží: 34 650 cestujících
• Smíchov: 14 752 cestujících

Vlakové linky s nejvyšším podílem jízdních dokladů PID:
• S34 (Masarykovo nádraží – Čakovice): 95 %
• S49 (Roztoky u Prahy – Libeň – Hostivař): 90 %
• S6 (Smíchov – Řeporyje – Nučice – Beroun): 81%

Pramen: Ropid

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
barnye
Host
barnye

Já bych titulek upravil: v Praze stoupl počet aut, kolony jsou už samozřejmostí…Jestli ono to nebude tím, že Praha je pupek ČR.

Jackub
Host
Jackub

„Díky postupnému navyšování počtu vlaků, modernizace nádraží i vozidel se nám daří získávat nové cestující…“

O jaké modernizaci je řeč? Kromě přečalounění a wi-fizace Elefantů o ničem nevím. A že by toto byla tak zásadní modernizace, aby přilákala nové cestující, o tom velmi silně pochybuji. Nebo mi nějaké opravdu zásadní chystané modernizace unikly? A jak modernizace nádraží pomáhají získávat nové cestující??!

kakov
Host
kakov

„A jak modernizace nádraží pomáhají získávat nové cestující??!“
třeba tak že pokud jdete na vlak čistým opraveným nádražím, kde jsou výtahy, kde si koupíte kávu (sebou), noviny a další, je to další plus proč použít VHD,

naopak procházet rozpadlým brownfieldem, kde z poza rohu vykukují fetky se stříkačkama (i to jsem zažil) a smažky s lahváčem, to si tu cestu vlakem hodně lidí rozmyslí

Mirvald
Host
Mirvald

Myslímn si, že by bylůo dobré nasadit elefanty na Kladno, tam jsem je ještě neviděl.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Jsem pro. Seženeme k tomu pár Sergejů a nebude to mít chybu. 😉

Od lesa
Host
Od lesa

Zkuste to bezdrátově, milý Marconi!

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Vždyť to píšu, bezdrátový Sergej 😉

Bram
Host
Bram

Sergej nemá topnou spojku. Sežeňte si ragulina, ten ji má, v Německu jsou k mání. Jen se něj musíte ptát poněkud jinak, jako na Ludmilu, nebo ještě správněji se zmínit o jeho řadovém čísle. Jinak Němec nebude vědět, co chcete:-):-):-).

AAA
Host
AAA

na Kladně ať se topí uhlím!

Vbb
Host
Vbb

Německá Ludmila by vám nebyla k ničemu (teda, jenom na tahání). Samotná topná spojka jaksi nestačí.
Nakonec topnou spojku měl i Sergej v Chebu. A co myslíte, topil? 🙂

Bram
Host
Bram

S topnou spojkou se mínil i zdroj energie umístěný na lokomotivě a to je případ většiny dodaných ragulinů. Starší stroje bez zdroje energie jsou již téměř všechny vyřazeny, vyjma několika muzejních kousků. A samozřejmě se mezi to nepočítají kousky, kde byl zdroj energie odstraněn při nějaké opravě či modernizaci, kdy nový majitel stroje již nepotřeboval regulina nasazovat v osobní dopravě.

Vbb
Host
Vbb

A vy myslíte, že Ludmila měla vytápěcí zdroj 3 kV ss? Proboha proč, když takový systém v Německu nemají?

Petr Erben
Host
Petr Erben

Super by to bylo ale sloni mají jaksi závislou trakci, kladno ne

Alibaba
Host
Alibaba

A vejde se slon do tunelu ve Stromovce? Někde jsem četl (TTP?), že ne.

AAA
Host
AAA

musí se pořádně rozjéct. rozjetýho slona hned tak něco nezastaví 🙂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Já myslím, že by tam měl přjít nějaký soukromník. Dnes se tam jezdí s Regionovama, s 810 a semtam ty 010 táhne veselá kráva. Prostě ho poslat někam, kde jezdí 810 ať ukáže, co umí.

Bardotka
Host
Bardotka

A čím myslíš bude jezdit ten soukromník?
Přelakovanou 810….
Jo já zapomněl, bude mít wiffi a kafe….

Miloň
Host
Miloň

Veselá kráva tahá už výhradně 054 a to jsou vozy mnohem komfortnější než ty západní střepy od arrivy…

Timo Koehler
Host
Timo Koehler

Tak to ani omylem

Pavel Slovan
Host
Pavel Slovan

Vůbec není pravda, že S-bahnem jezdíme v Praze jen pravidelně do práce! S65 kou po Pražském Semmeringu jezdím já, rodina i vícero sousedů právě kvůli zážitku. Příjemně si popovídáme, zkontrolujeme developerství okolo Radlické, nádherné výhledy na Kavčí Hory, Barrandov i řádění Sekyra Group a pak po Železničním mostě výhledy na Hradčana i Vyšehrad. Často pak stojíme zbytečně i 20 minut u Nádraží Praha – Vyšehrad, nežli nás vpustí tunelem na Hlavák. Zpátky zase čekáme někdy na Hlaváku, když je příjezd S65 opožděný. Přitom autem můžeme parkovat v centru zadarmo a MHD bychom stihli také dojet na Václavák rychleji. Ale jízda… Číst vice »

Twix
Host
Twix

Zajímalo by mě, jak moc je výsledek zkreslený tím, že za těch 10 let se zaprvé oblast pokrytá tarifem PID zvětšovala, zadruhé se v té existující oblasti umožnilo využívat více typů jízdenek PID (myslím třeba ty jednorázové už odněkud označené) a zatřetí se do PID integrovaly další vlaky, třeba R mezi hlavním a Smíchovem. Samozřejmě je jasné že v této situaci je těžké vytvořit nějakou absolutně přesnou statistiku, o kolik víc lidí tedy v PID skutečně jezdí. Ten seznam vlakových linek s nejvyšším využitím jízdenek PID není podle mě o ničem moc vypovídající. Jak je vidět, jsou to krátké linky,… Číst vice »

Twix
Host
Twix

Omlouvám se, nečetl jsem pořádně a nedošlo mi že se jedná pouze o území Prahy, ne o celou oblast PID. Část komentáře ale stále platí.

Radek Janata
Host
Radek Janata

„takže jiný tarif moc než PID není důvod řešit“
—–
Ale to víte, že je. Zejména jednorázové jízdenky PID většina cestujících dodnes nepochopila a kupují si tarif ČD, případně více navazujících jízdenek PID, a platí zbytečně více.

Od lesa
Host
Od lesa

Jestliže je cenovka pid stejná jako obyčejná čd, tak je to úplně jedno. Příklad: Záboří nad Labem – Kolín dílny (vloni 24Kč jako 24 Kč, nyní nevím, začal jsem stejně jako drtivá většina jezdit autem)(pomíjím, že tam nelze pid koupit či označit). 3 zastávky, 3 pásma, potlesk pro pid.
Samozřejmě, že podstatný díl viny na tom má pardubický kraj, díky svému přístupu, syslografy (nedávno podepsaných dalších 10 let s nepodstatným vylepšením je na průplesk) i 2-hodinový takt dopoledne, večer a celé víkendy.

MartinS.
Host
MartinS.

Záboří – Kolín dílny je jedním z mála úseků, kde není jízdenka PID levnější než jízdenka ČD. Je to taková podivná výjimka a navíc netuším, kolik lidí může vlak v tomto úseku denně využívat, ale předpokládám, že to budou jednotky cestujících denně. Ale jsem přesvědčen, že na většině úseků je jízdenka PID levnější než jízdenka ČD a při vlastnictví pražské lítačky jsou ty rozdíly ve prospěch PIDlístku někdy i významné… například Praha – Poděbrady s ČD za 84 Kč, s PID 0,B,1-6 za 62 Kč, s lítačkou pro Prahu za 46 Kč.

Od lesa
Host
Od lesa

Taky nevím, stejně jako nevím, proč mezi Kolínem a hranicí kraje nasekali tolik pásem na tak krátkém úseku (v porovnání s jinými). Další komplikací je, že neplatí přes hranice kraje do první zastávky v dalším (tady do Kojic), takže pokračovat jízdenkou ids je dost krkolomné.
Jinak spokojenost, Kolín – Praha za 76,- a 30, resp. 40 minut rychlíkem, nejedu jinak. Do Kolína ale už jen autem, vlak jen když autem nemůžu. Vidí to tak i mraky ostatních, koukni jak je v denně v Kolíně obsypané nádraží auty včetně okolních ulic.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Počet cestujících vzrostl za deset let o 83 procent? Je třeba urychleně zrušit tříčtvrteční slevy! 😃

JiříK.
Host
JiříK.

Je ještě jedna relace, kde je jízdenka PID dražší než jízdenka ČD, a to Neratovice – Všetaty, jízdenka PID za 24 Kč, jízdenka ČD za 19 Kč. Vzdálenost mezi Neratovicemi a Všetaty je pouhých 6 km a jsou to přitom 3 pásma PID. Nepochopím, kdo to takhle nesmyslně vymyslel. A tady v té relaci jezdí hodně lidí.

nowas
Host
nowas

Všetaty-Neratovice? 6 km, 3 pásma PID, geniální.

Petr
Host
Petr

Pane ,,od lesa,,, nepodstatné vylepšení? Do syslů wifi a zvedací plošina. Vozy komplet rekonstrukce.. nové wc, uspořádání interiéru, nové sedačky, WiFi, informační systém, okna a zřejmě i dveře. Jediné co tam nebude je klima. Mě to nepřijde jako nepodstatné vylepšení. Ano, radši bych byl např. za nové pantery, ale jak nepodstatné to rozhodně není. Jen ta klima mi přijde chyba, ale ta je kdyžtak v syslu.

Alibaba
Host
Alibaba

Nevím, jestli narážíte na sysly co jezděj v soupravách v pardubickém kraji? Jestli ano, tak třeba za mě chybí v soupravě nízkopodlažní vůz. To co vyjmenováváte za vylepšení je ve své podstatě bižuterie, zkrášlí, neurazí ale furt tomu nezlepší vlastnosti kvalitativně. Nevím, ale asi bych přivítal to co jezdí z Kolína na HB – nízkopodlažní patrák.

Lojza
Host
Lojza

Ten patrák je neskutečný šrot. Hlučný, netopí, zastaralá kraksna

Miloš
Host
Miloš

Nepasoval by tam třeba vůz 051 od žabotlamu ?

Od lesa
Host
Od lesa

Wifi zajímá akorát výrostky, kteří vám tam udělají víc nepořádku než přinesou peněz. Plošiny, alespoň ty co se dosud montovaly jsou noční můrou každého fíry, stejně jako věčně porouchané nástupní dveře syslů. Infosystém budiž, ale domorodci nejsou deb*lové, aby nevěděli, kde vystoupit a nové sedačky příkré schody nezachrání. Za vakuové wc vás možná ocení slaboduchá Gréta, že by se tam třeba zvětšil prostor, stejně jako mezi sedadly, aby si člověk nepřipadal jako sardinka, to asi neklapne, co… Lidé tam byli zvyklí na panťáky, ať již ty staré či současné, kam se pohodlně nastupovalo a teď jsou zejména díky diletantům z… Číst vice »

Miloš
Host
Miloš

A čím jiným tam chcete jezdit? 440 které jsou věčně mimo provoz?

Radek
Host
Radek

Obecně je ČD tarif levnější, když jedu velmi krátkou vzdálenost přes čáru PID pásma.

jan
Host
jan

Asi je to výsledek liberalizace.

XXXD
Host
XXXD

Tak určitě, když naprostou většinu výkonů zajišťují ČD.

jan
Host
jan

byl vtip..

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Nebo důsledek vlády Andreje Babiše? 😃

Supidio
Host
Supidio

Nikoli, je to hlavně důsledek intagrace, díky které už cestující neplatí pro pravidelné dojíždění drahé TR10 ceny, ale daleko výhodnější PID, a taky nutnost ČD díky integraci dodržovat určité elementární standardy moderního cestování.Pokud je vlaková doprava cenově dostupná(rozuměj výhodnější, než auto, což před integrací dost často neplatilo) a kvalitním lidí logicky příbývá 🙂

Bardotka
Host
Bardotka

Pravidelně dojíždějící si nekupujte jízdenky podle Tr 10
Pravidelne dojíždějící má tratovku, nebo In50

Nicky
Host
Nicky

Já nechápu proč v Praze není něco jako Yamanote line v Tokiu – tedy okružní obousměrná železnice kolem města, která je napojená na konečné stanice metra a na ostatní vlakové linky a slouží k rychlým cestám na druhou stranu města, aniž by bylo nutné cestovat přes přetížené centrum.

zdeva
Host
zdeva

…a kdo to tam dá???

kakov
Host
kakov

to je Vaše věc, jinak jste býval šéf naší kanceláře!!!!

😀

XXXD
Host
XXXD

Protože dřív se muselo postavit vůbec nějáké to metro radiálně a dnes pro opravdu celookružní linku nemáme infrastrukturu, ale možná se někteří z nás dožijí okružní linky metra, o které se hovoří.

Ušatá
Host
Ušatá

O tom železničním okruhu se mluvilo již v 60. letech, ale nikdy se to nedostalo do plánů výstavby. Rozhodně rozumnější než metro a hlavně levnější.

Vbb
Host
Vbb

Ale hlavně ten okruh pokrývá úplně jiný segment dopravy než metro. Nebo okruhem dojedete z užšího centra do širšího centra?
Neznám geografii Tokia, ale třeba v Berlíně ring bahn mají. Jenže Berlín je placka a ne samý kopec a údolí.

Pavel Novak
Host
Pavel Novak

Vzhledem k tomu, že nejsme Tokio s 50 milionovou konurbací a nemáme ani naprosto obyčejný silniční okruh, tak se vašemu údivu divím.

Y.K.
Host
Y.K.

Ona Yamanote obkružuje vyloženě nejužší centrum. Vnější tangenty jsou jiné (Musashino, Nanbu a tak.)

Y.K.
Host
Y.K.

Hlavním důvdem bude terén. Údolí Vltavy je krásné, ale pro vlak by to znamenalo samé tunely, takž enormní náklady.
Yamanote nevede nijak složitým terénem, navíc propojuje koncové stanice všech soukromých drah, což jí dává solidní poptávku.

Martin V.
Host
Martin V.

Buď tunely a nebo mosty. Taková trať na terase zhruba v souběhu s D0 by mohla být zajímavá, ale je to sci-fi. Napojení tratí v údolí (Plzeň a Ústí) by byl problém. Buď výtahy, nebo by to byla lochneska.

MartinS.
Host
MartinS.

Asi proto, že jí zatím nikdo nepostavil…

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Já zase nechápu, jak může mít někdo při pátku takové úžasné dotazy…. Asi důsledek odkrvení mozku po obědě 😊

Bardotka
Host
Bardotka

Železniční okruh kolem Prahy by se hodil.
Abych nemusel při cestě na Šumavu zajíždět do té smradlavé pražské stoky…

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Okruh máte u Velimi.

Timo Koehler
Host
Timo Koehler

Bardotka: co ty seš za šikanovanýho chudáčka? Dostal jsi v Praze přes držku, co ty smradlavá stoko?

Josef Kubeš
Host
Josef Kubeš

Chtělo by to zlepšit vozidla aby lépe využívala infrastrukturu. 2x 471 to rozhodně nedělá. Ať pražský Sbahn lépe využívá nástupiště v zastávkách, tj souprava o stejné délce nástupiště, jako v noha západních městech. Zlepšila by se tím kapacita souprav, která je ve špičce nahraně. Podle mě je čas na nové jednotky s lepší akcelerací a uspořádáním… Třeba i pro ty níže zmiňované cyklisty.

Vbb
Host
Vbb

No tak nejdřív je potřeba prodloužit nástupiště, aby se k nim 3 x 471 vešla. Nebo chcete u 200metrových peronů stát posledními dveřmi ve škarpě?

...
Host
...

Na současné zastávky by pasovala kombinace čtyřdílného ešusu + třídílného ešusu. Ale tím potenciál vyčerpáme.

Leinad
Host
Leinad

Některé dráhy to dělají, před stanicí hlášení „bacha otevíráme jenom prostřední dveře“ a zastavit předními dveřmi před perónem, zadními za perónem.
Dveře očíslovat, průchozí jednotka, a nejezdit nacpaný na stojáka. Dokáže to i Londýnská DLR.

AAA
Host
AAA

nejdřív je zkrátíme, pak je budeme prodlužovat (Běchovice)

Lojza
Host
Lojza

Umíte číst? Píšu o nových vozidlech. 471 by se dala po přidání střídaviny využít jinde.

Lojza
Host
Lojza

Píše

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Chceme D-DART!

Timo Koehler
Host
Timo Koehler

Máte naprostou pravdu…nová vozidla by byla potřeba jako sůl. A vzhledem k tomu kolik by ta vozidla stála, už je prodloužení dotčených perónů zanedbatelná investice. Ale mínusovači tradičně najdou jen důvody proč to nejde, místo způsobů jak by ti jít mohlo…nic novýho pod sluncem.

Leinad
Host
Leinad

Jak je na tom modal Split? Přeci jenom Praha se pořád rozrůstá, takže by bylo divné, kdyby absolutní počet cestujících klesal.

Dushan
Host
Dushan

Zajímalo by mě využití spojů PID na jednotlivých tratích, tj. poměr nabídky počtu sedadel všech vlaků a reálně přepravených osob. Rezervy jsou dle mé praxe značné, př. Praha-Řevnice po 15min zdvojené elefanty, méně než poloprázdné.

Leinad
Host
Leinad

Špička je jedním směrem. (Představu že ráno jezdí vlaky do Prahy a odpoledne z Prahy má SŽ jenom na trati Praha – Český Brod)
Jo když zrovna není mimořádnost, tak nějaká kapacitní rezerva je i ve špičkovém směru, patro je na stojáka jenom při větším zpoždění které nastává jenom jednou týdně.

Dushan
Host
Dushan

Měl bych sem asi vložit obrázek prázdného Bmto ve směru z Prahy v 15:02 do Řevnic. Ale nutno uznat že, je to pohodlíčko mít půlku vagónu jen pro sebe:)

XXXD
Host
XXXD

No to se ani není moc čemu divit, když tam jezdí Bdmteeo 296, já bych taky radši jezdil něčím jiným. Mimochodem kdyby to bylo skutečně Bmto, tak bych se divil, kdyby tím vůbec někdo kromě vlakvedoucího jel. Další věc je taky jestli osobák do Berouna před ním neměl zpoždění a nejeli tak těsně za sebou.

Dushan
Host
Dushan

Jednalo se o modernizované Bmto, ty co jezdí o víkendu na Pacifiku, nevidím na nich nic špatného, kromě absence klimatizace. Zkrátka chybí dostatečná poptávka cestujících, aby se při 15 min intervalu vlak více zaplnil.

Od lesa
Host
Od lesa

Z centra Prahy a z Libně do Kolína jedou všichni rychlíky, popř. Sp, panťákem níkdo nejede.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Nevím, o který trati mluvíte, ale 9314 je od Klánovic nacpanej do posledního místa včetně první třídy a k tomu hromada stojících. A to 5× týdně.

Dushan
Host
Dushan

Místa zabraná kabelkami a batohy nepovažuji za obsazená místa.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Ano, skoro vždy si musím jedno z posledních takových ve směru z Prahy uvolnit. Ti co přijdou po mě si uvolní ten zbytek a ti co jedou z Libně mají smůlu. Do Prahy ne, nastupuju daleko, ale od Úval se lidi chovaj stejně jako já z Prahy. Tedy vedle mě si nic uvolňovat nemusí, nicméně to sem nepatří.

Dodal bych dvě věty z náhodně zaslechnutého rozhovoru střídajících se strojvedoucích na Masaryčce: „No ty vole, kdes to naložil?“ „A to jich hromada vystoupila v Libni.“

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Zajímali by mě čísla v Jihomoravském kraji. Tady spíše došlo k poklesu za poslední 2 měsíce..🙁

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Myslíte, že se lidi ještě nanaučili nastupovat? 😃

Martin
Host
Martin

A nedávno tady byla taková vize, jestli pamatujete našich odborníků a zbohatliku v Praze Masaryčku zbourat a postavit další kancly atd. Hodně by to dalo lidem co dojíždí. 😃🤔🖐️

AAA
Host
AAA

A to by se jako přestalo dojíždět?

Georg
Host
Georg

presne tak, martin by pustil praci v praze a zacal by misto dojizdeni chovat v zelenci slepice.

Aj Tak
Host
Aj Tak

Vlaky PID mam rad, ale zakazal bych v nich prepravu jizdnich kol.

svojsin
Host
svojsin

Aj Tak: Využívám železnici v Práglu a okolie docela často, ale že bych nějak trpěl pod náporem zdivočelých cyklistů, to si nevzpomínám…

Aj Tak
Host
Aj Tak

Zkus nastoupit o vikendu po dostihach v Chuchli s kocarkem na vlak od Karlstejna a zmenis nazor.

Dominik
Host
Dominik

A to si ta kola mají dát na střechu?
Neříkám, někteří cyklisté se chovat neumí, neumí využívat háků, které jsou ve vlacích, ale takto to obecně omezovat není dobrý nápad.

michal
Host
michal

Zase není dobrý nápad to nějak přehánět, kolo je primárně od toho, aby se na něm jezdilo. Pár kol ano, ale ne třeba 20.

Dominik
Host
Dominik

Tak samozřejmě, že kolo je od toho, aby se na něm jezdilo. Ale nějak se musím dopravit tam, kde se chci projet, a když to je dál, tak nemůžu jet z domu na kole. A když je hezké počasí, tak holt 20 dalších lidí dostalo stejný nápad, to neovlivním, nebo každý bude dopředu hlásit, kdy hodlá jet na kole?

AAA
Host
AAA

Kočárek by asi měl mít přednost před něčí zábavou

Aj Tak
Host
Aj Tak

Cyklisti to videj jinak. Jednou jsem nastupoval s kcarkem v Libni a naka pumpicka zacala ve dverich rvat svy kolo prede me. Neveril jsem vlastnim ocim. No, vysvetlil jsem mu to, ale co kdyz s kocarkem nepojede 120 kilovej fotr, ale 50 kilova maminka?

Dominik
Host
Dominik

A když to kolo vyžívám k cestě do práce? Tzn. dojedu vlakem a pak jedu na kole, tak pak co?

AAA
Host
AAA

Zkus nastoupit o vikendu po dostihach v Chuchli s kocarkem na vlak od Karlstejna

Ale nějak se musím dopravit tam, kde se chci projet, a když to je dál, tak nemůžu jet z domu na kole. A když je hezké počasí, tak holt 20 dalších lidí dostalo stejný nápad

Sorry jako. To asi nebyla debata o dojíždění do práce, že jo?

Dominik
Host
Dominik

No jasně, ale chtěl jsem ti poukázat, že kolo není jen na zábavu a může to být naopak s kočárkem mohu jet na výlet/za zábavou a s kolem do práce a co má pak přednost? Ano v přepravních podmínkách je většinou uvedeno, že kočárek má přednost, ale je to morální mít takto za každou cenu vynucenou přednost?

AAA
Host
AAA

Přednost má vždy cestující ať už „normální“ či v kočárku či na invalidním vozíku. Pak v rámci zbývající kapacity přeprava sportovního náčiní. A tzv. ježdění na kole do práce taky není o tom že by se dotyčný neměl jak po Praze dostat ten poslední kus veřejnou dopravou.

Bram
Host
Bram

Kočárek má přednost VŽDY a pokud bych nějakého Dominika viděl, že se se svým bicyklem cpe před kočárek a zabírá mu místo, tak mu to řádně vysvětlím a umravním ho. Už jsem takový případ zažil, pumpičkáře umravnil, ale nad neskutečnou drzostí pumpičkáře jsem opravdu žasl…

XXXD
Host
XXXD

No jen, aby někdo pak nemusel umravnit vás a neskončil jste v poutech.

zdeva
Host
zdeva

…a potom do sprchy asbys v práci nesmrděl….

Dominik
Host
Dominik

A co je za problém? U nás v práci normálně sprchu máme.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

U nás na hradě se taky mejeme

Leinad
Host
Leinad

Kolo může být teoreticky má cestu do práce (zvlášť pokud cestující bydlí dál od nádraží.) Dítě v kočárku může jet za zábavou nebo nutná cesta(za lékařem).
Do které kategorie zařadit dětská odrážedla/kola?

Jinak jo, PID říká že se má kočárkům uvolnit místo.

AAA
Host
AAA

tak si ho má nechat na tom nádraží

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Ludánku, radši nás dožeň. 😃

Martin V.
Host
Martin V.

Pořídit si děti, to je taky zábava. 🙂 I když někdy bych to mlátil.

Aj Tak
Host
Aj Tak

Dobre, jsem ochotnej ustoupit a povolit omezenej pocet kol ve vymezenym oddeleni s povinnou rezervaci prepravy kola.

Dominik
Host
Dominik

A zavedete i povinnou rezervaci pro kočárky? Ono je fajn. když se totiž někdo začne rvát s kočárkem na představek vagonu, když o 2 vozy dál je pro ně přímo vyhrazený vůz.

michal
Host
michal

Od toho tam má stát průvodčí a ty lidi pokud možno směrovat na vyhrazená místa.

Dominik
Host
Dominik

Však to u kol taky a není potřeba žádná povinná rezervace potom.

Karel
Host
Karel

To by pak musel vlak stat ve stanici 10 minut, aby pruvodci mohl nasmerovat vsechny lidi do spravneho vozu…
Vetsina lidi pouziva vlaky pravidelne a kdyz jezdi porad stejne soupravy, tak neni problem nastoupit spravne. To uz jsme opravdu tak degenerovali, ze neumime pouzivat selsky rozum a nestaci nam piktogramy na vozech? A neni to jen o zeleznici ale prakticky vsude, nikdo uz nechce premyslet a potrebuje na vsechno navod, kontrolu a dozor.
(pozn. nejsem ani pruvodci ani jiny zamestnanec CD, jen obycejny cestujici)

michal
Host
michal

„nejsem ani pruvodci..“

To opravdu nejste, protože kdyby jste byl, tak víte, že to je normální práce průvodčích a že se to tak dělalo vždy. Je problém nasměrovat jeden kočárek co stojí na nástupišti do správných dveří? Věřte že nástup bude rychlejší, než hledání piktogramu na vozidle (v zastávce s ani ne minutovým pobytem rozhodně).
Ten průvodčí tam zdaleka není jen od razítkování jízdenek.

Karel
Host
Karel

souhlas, loni v EC na mistech vyhrazenych pro kola zaparkovany kocarek, a to je nutna rezervace a jizdenka pro kola, mam obihat cely vagon a ptat se, komu patri kocare na predstavku, kdyz pominu, ze polovina lidi nevi, co je predstavek, tak je to paradni ukol prodirat se mezi lidmi y cyklistickych tretrach s tim, ze druhy clovek zabere nastupni prostor a drzi dve kola, ktera nejsou kam ulozi kvuli kocarku… takze ona bezohlednost neni jen na strane cyklistu….

Ondřej
Host
Ondřej

Já jezdím kočárkem EC často, a na místa pro kola nás dost často usměrňuje přímo průvodčí.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

A co když rezervace místa pro kolo není možná?

Karel
Host
Karel

ono se totiz krasne dojede od Karlstejna do Radotina po cyklostezce, ale pak dal ve smeru centrum uz to tak ruzove neni, jeste tak se da dojet do Hlubocep, ale pak uz je jen silnice a navaznost na MHD zde zadna neni, tak vetsina lidi proste jede vlakem do centra a pak prestoupi na metro stejne tak bych mohl rict, jestli je nutne jezdit s kocarkem na dostihy, male dite z toho nic nema a vetsi uz tech par kroku udela…neco jako ve stylo jezdit s rocnim ditetem na dovelenou v lete do Egypta, jen abych se pochlubil fotkami od… Číst vice »

Hajnej
Host
Hajnej

Po levobřežní cyklostezce se dá dojet až k Lihovaru.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Třeba bere prcka na dostihy proto, že tam chce sám a jinou možnost, než vzít prcka s sebou nemá. Tohle chápu. Dovolenou v tropech s miminem ne.

Odpadlík
Host
Odpadlík

Kdyz uz s deckama do vlaku, tak zasadne bez kocaru. S tim je akorat otrava. Malyho vezmu na zada a malou do nositka. Hotovo. Co tam mate dal?

Vbb
Host
Vbb

Tak pokud je vaším cílem samotná zastávka, tak proč ne. Obvykle se ale ze zastávky pokračuje někam dál, „domů“, „k babičce“, „na výlet“. Jestli ty další km dáte s jedním dítětem na zádech a druhým v nosítkách, tak je to vaše volba. Normální lidi si na to pořídili kočárek 🙂

Gale
Host
Gale

Zkuste S8/S88. Deset jízdních kol v jedné regionově není v sezóně nic výjimečného.

Leinad
Host
Leinad

Většinou ne ve špičkách pracovních dnů.

Gale
Host
Gale

To víte že jo… právě v odpolední špičce jsou obvyklé skupiny rekreačních cyklistů na projížďce po práci, vlakem hezky z Braníka do Vraného a zpět na kole po proudu Vltavy z kopečka. Nějakými ohledy vůči kočárkům nebo invalidům obvykle netrpí, spíš naopak..

XXXD
Host
XXXD

Nevím, proč by se měla zakozovat přeprava kol. Jak tady někdo již napsal někteří cyklisti se neumí chovat, ovšem stejně tak se neumí chovat někteří obyčejní cestující. Kočarek nemá oproti kolu žádné výhradní právo a někteří cestující s kočárkem se také neumí chovat. Jinak co se týče těch háků na kola, tak především v City Elefantech mohu z vlastní zkušenosti říct, že jsou ty háky tak blbě udělané, že na ně kolo s širší pneumatikou (typicky horské kolo) nejde pořádně zavěsit.

michal
Host
michal

Obecně platí, že kočárek s dítětem má přednost.

jan
Host
jan

A není lepší zakázat kočárky?

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Ne

Honza D.
Host
Honza D.

Je fajn že dochází k nárůstu cestujících, ale čím se budou vozit až jich bude ještě víc? Už teď řádi na Berounech syslograf jako náhrada za 471, na některých spojích již nejezdi zdvojené jednotky a i když se možná z Chacharova stáhne pár ešusů (tedy až za ně bude náhrada), stále to bude málo. Ví někdo jak to v budoucnu bude s elektrickou trakci v Praze a okolí nebo bude spolehlivější dojít za kněžnou Libuší?

XXXD
Host
XXXD

No v současné chvíli žádné nové elektrické jednotky objednané nejsou a ve smlouvě, která se minulý rok uzavřela, se o nich také nepíše. Takže pokud mají být, bude se muset uzavřít dodatek k současné smlouvě. Co já vím, tak ČD se vyjadřovaly, že by nové vlaky klidně objednaly, kdyby se s nimi Praha a Středočeský kraj nějak domluvili a Praha se tvářila, že by na to peníze klidně dala, takže problém by měl být na Středočeském kraji, který tvrdil, že by nové vlaky taky chtěl, ovšem prý nemá peníze.

Honza D.
Host
Honza D.

Jasně, stará Jermanka má asi jiné priority. 😀

noerf
Host
noerf

Dobrý den, šlo by zjistit, jak se změnil v průběhu deseti let počet vypravovaných spojů v pracovních dnes? Děkuji.

Lech Malý
Host
Lech Malý

No, stačí se podívat do archivu KJŘ, ne? 🙂 Až pojedete kolem Brna, klidně se stavte…

noerf
Host
noerf

Lech Malý: problém je, že v rámci PID dříve jezdili spoje sotva po Praze a nyní prakticky celé střední Čechy a několik obcí z ostatních krajů, takže to dá těžko dohledat.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Já vám mohu nastínit vývoj na jedné trati, kterou využívám (070). Kolem roku 2010 tu byl základní hodinový takt Os a do toho R/Sp typicky po dvou hodinách, ráno do Prahy po hodině. V roce 2013 se přidala S34, takže z Čakovic se takt zahustil na 2 vlaky za hodinu. Někdy potom (2015?) vznikla ještě ranní posila ze Všetat, takže z Čakovic se ráno jezdilo 7:13 (R/Sp), 7:20 (S34), 7:30 (krátká/posilová S3) a 7:50 (dlouhá S3). Teď jsou tyhle posily celkem tři, jsou to vlaky 9541/9543/9545. Pokud si dobře pamatuju, tak kolem roku 2010 ještě nejezdil Sp z Prahy cca… Číst vice »

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

A za chvíli to nebude stačit.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Ano, šlo.